Se että sinäkin kutsut itseäsi keskustaoikeistoilaiseksi on lähinnä vitsi kirjoitustesi perusteella.
Äänestyskäyttämiseni voit tarkistaa tuolta:
http://keskustelu.jatkoaika.com/showpost.php?p=2289704&postcount=32.
Niin, demarithan tekivät juuri sen mitä Kokoomus vaati vaalien alla ja aika lailla päinvastoin mitä he itse lupasivat vaalien alla. Demarit tekivät työnsä hyvin, Kokoomuksen opeilla.
Ja se että maailmantaloudessa oli historiallisen pitkä ja voimakas kasvukausi auttoi paljon, juuri sama kasvukausi jonka päättyminen nyt alkaa koettelemaan Suomea. Mutta maltillisena keskustaoikeistolaisena todennäköisesti pistät tämän oikeistohallituksen piikkiin.
Sitähän minä olen koko ajan yrittänyt sanoa, että demarit hoitivat asiat
hyvin. Hyvä, että Sinäkin sen jo myönnät, vaikka peruslinjasi on se, että demareissa ei ole mitään hyvää. Siinä on sitä ristiriitaa, mihin viittasin.
Demarit eivät siis munanneet talouden hyvää nousukautta, vaan hyödynsivät sen hyvin. Vai oliko demarien pahin vika, etteivät antaneet aihetta haukkuihin?
En ole laittamassa taantumaa oikeistohallituksen piikkiin. Olen nykyhallituksen työhön pääsääntöisen tyytyväinen. Pahimpana virheenä pidän sen tekemää lapsilisäpäätöstä. Sinäkinhän tosiaan myönsit, että perseellen se meni. Eikö niin?
Pidän hyvänä myös sitä, että hallitus suunnittelee terveydenhuollon perusremonttia. Toivottavasti se onnistuu. Hyviä uudistuksia ei ole syytä vastustaa. Pidän hyvänä myös sitä, että hallitus osoitti lisärahaa julkisen alan palkkojen nostamiseen. Vaikka tekikin sen pitkin hampain ja vaikkei edes ollut osallinen.
Tyypilliseen demari tapaan vääristelet lausuntoja. Katainen sanoi että koko verotusjärjestelmä pitää uusia jonka osana työn ja pääoman verotus pitää saada paremmin linjaan. Lisäksi verotuksen painopistettä siirretään kulutuksen suuntaan.
Mutta ihan hyvä että sait poimittua sieltä sen olennaisen. Hymiö.
En vääristellyt lausuntoa. Kirjoitin liian kategorisen yleisvastauksen (tuohon on sitten copyright pääministerillämme).
Tuo Kataisen viittaus mahdolliseen pääomaveron nostoon oli osa vastaustani kirjoitukseesi vasemmiston teeseistä "verot ylös, kateus kunniaan, halpaa kossua kansalle". Itsehän muuten jo ehdin kirjoittaa kannattavani sitä verouudistuksen linjaa, jota Katainen esitteli. Kertauksena siis vielä se, että demarithan tosiaan
laskivat veroja.
Kaikkiaan Kataisen linja on niin demaria niin demaria, kateutta hyvätuloisia kohtaan, kun pääomaveroa mahdollisesti nostetaan. Auta armias, jos moista ehdottaisi valtionvarainministeri "Eero Heinäluoma". Et pysyisi housuissasi.
Kysynpä sinulta että mitä tuossa lausunnossa on väärin ja mitä minun pitäisi nyt Vapaavuoren lausunnosta paheksua? Tuohan on juuri noin kuin Vapaavuori sanoo, mikä tässä on epäselvää?
Taisi mopo keulia käsistä kun suu vaahdossa yritit löytää jotain ihmeellistä netistä? Tsk tsk.
Taisi mopo keulia, kun näit nimimerkkini. Luepa uudelleen se viestini kokonaisuutena.
Autan vielä sen verran, että pointti on se, että kolme suurta puoluetta ovat peruslinjaltaan hyvin samanlaiset. Eroa käytännön politiikassa on hyvin vähän. Täällä jatkoajassa eroa tehdään (tiettyjen kirjoittajien, Sinä etunenässä) enemmän, kuin sitä oikeassa elämässä on. Ero tehdään siten, että kirjoitetaan samaan lauseeseen demari ja kateus. Sillä siitä selvitään.
Ei Vapaavuoren lausunnossa ole mitään paheksuttavaa, järkipuhetta. Mutta jos sen olisi sanonut "asuntoministeri Pia Viitanen", niin johan olisi täällä suu vaahdossa eräskin nimimerkki. Tsk tsk.
Ja lääkkeet kannattaa muistaa myöskin ottaa.
Alitit jopa oman tasosi. Siihen ei kaikki pysty.