Millainen on kauden 2011-2012 Ilves?

• 453 147
  • 1 290

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
En tiedä millaista touhu ilveksen faneilla on ollut yleensä mutta eilisen paikallispelin ilveksen seisomakatsomon touhu menee alle kaikkien arvostelujen.

Oon 26 vuotta käyny peleissä ja en ole koskaan aiemmin nähnyt vierasjoukkueen kannattajilta noin lapsellista ja typerää käyttäytymistä mitä eilen. Jos olisin ilveksen kannattaja niin häpeäsin.

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En tiedä millaista touhu ilveksen faneilla on ollut yleensä mutta eilisen paikallispelin ilveksen seisomakatsomon touhu menee alle kaikkien arvostelujen.

Oon 26 vuotta käyny peleissä ja en ole koskaan aiemmin nähnyt vierasjoukkueen kannattajilta noin lapsellista ja typerää käyttäytymistä mitä eilen. Jos olisin ilveksen kannattaja niin häpeäsin.

Mitäs hauskaa se teinikakaralauma nyt keksi huutaa? Jos viime kaudella ihan joukkueenkin puolelta pyydettiin, että ihan kaikkea eivät suustaan päästäisi, niin kai se taso jo siinä tulee esiin. Välillä kyllä siistivätkin kielenkäyttöään, mutta kyllä siellä joskus tulee semmosta roskaa ettei uskoisi.

Lisäksi mua ihmetyttää, että vieraskannattajia kohtaan käyttäydytään törkeästi. Nykyään järkkärit ohjaavat vieraita heti muualle, jos erehtyvät tulemaan sinne päätyyn seisomaan. Onhan siellä otettu oikein matsiakin.

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mitäs hauskaa se teinikakaralauma nyt keksi huutaa? Jos viime kaudella ihan joukkueenkin puolelta pyydettiin, että ihan kaikkea eivät suustaan päästäisi, niin kai se taso jo siinä tulee esiin. Välillä kyllä siistivätkin kielenkäyttöään, mutta kyllä siellä joskus tulee semmosta roskaa ettei uskoisi.

Lähinnä keskittyivät kaikkeen muuhun kuin oman joukkueen kannattamiseen ja asenne että me omistetaan tämä katsomo.

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

Tapparan ensimmäisen maalin kohdalla joku D-päädyn seisomakatsomossa alkoi tuulettamaan. Fanit nostivat metelin ja vaativat järkkäreitä poistamaan henkilön. Kaveri ei tähän suostunut eivätkä järkkärit pakottaneet. Tämän jälkeen fanit virittelivät huutoja kuten "painu vittuun". Lopulta järkkärit poistivat kaverin katsomonosasta.

En hyväksy tuollaisia huutoja enkä järkkärien provosoimista (jota myös harrastettiin), mutta ymmärrän kyllä että jotkut fanit ottavat vittuiluna sen jos vastustajan fani tunkee fanikatsomoon. On parempi että järkkärit ohjaavat nämä kaverit toiseen katsomonosaan, jotta vältytään turhilta nujakoilta.

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
En hyväksy tuollaisia huutoja enkä järkkärien provosoimista (jota myös harrastettiin), mutta ymmärrän kyllä että jotkut fanit ottavat vittuiluna sen jos vastustajan fani tunkee fanikatsomoon. On parempi että järkkärit ohjaavat nämä kaverit toiseen katsomonosaan, jotta vältytään turhilta nujakoilta.

Kyseessä on seisomapaikat ja sinne on kaikilla oikeus mennä. Ja tuo juuri osoittaa sen kuinka järkevää se porukka on mikä siellä eilenkin oli.

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyseessä on seisomapaikat ja sinne on kaikilla oikeus mennä. Ja tuo juuri osoittaa sen kuinka järkevää se porukka on mikä siellä eilenkin oli.

Ymmärrän tämänkin näkökannan. Kuitenkin sitä pelisilmää olisi hyvä olla itse kullakin, samanlainen seisomakatsomo on toisessakin päässä. En tiedä kun en ole kokeillut, mutta tuskin se vastaanotto ipan fanipaidassa olisi kovin ystävällinen siellä tapparan katsomossakaan.

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllähän fanikatsomon idiootit valittavat siitäkin järkkäreille kun vastustajan fani kannustaa omiaan "liian lujaa". Hävettävää.

Fordél

Jäsen
Hiitelän Seppo kertoo Aamulehdessä, että ketään kolmesta maalivahdista ei olla myymässä.

Aamulehti

Ja kyllä mä oikeastaan arvostan sitä aika paljon. Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että sekä työntekijän että työnantajan tulee noudattaa tehtyä työsopimusta sopimuksen loppuun saakka.

Mielestäni ihan käsittämätöntä touhua. Toimittajalla voisi olla sen verran osaamista, että tajuaisi kysyä heti perään: miksi? Siis mikä on se peruste, että kaikki kolme liigatason veskaa pidetään joukkueessa?

Oon ihmettelyt tätä Ilveksen joukkueen kasaamista läpi kauden enkä vieläkään ymmärrä Ilves-johdon logiikkaa, jossa yhtälö:

kolme liigatason veskaa + heikko taloustilanne + sentteritarve

ratkaistaan pitämälä kaikki veskat jengissä eikä hankita sentteriä.

No tietysti jos Ilveksen johto ei näe tässä mitään ongelmaa niin eihän tuota yhtälöä tarvitse ratkaista. Ongelma on vain siinä, että tässä ratkaisussa ei ole kuin kärsijöitä ja ne ovat ainakin Ilveksen talous ja todennäköisesti Sami Aittokallio. Ensi kauttakin ajatellen pitäisi saada talouteen paikkausta ja Sami Aittokalliolle peljon vastuuta. Pelkäämpä, että Aittis pelaa matsin siellä täällä, kyrsiintyy ja lähtee muualle tekemään kunnon läpimurron.

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
No tietysti jos Ilveksen johto ei näe tässä mitään ongelmaa niin eihän tuota yhtälöä tarvitse ratkaista. Ongelma on vain siinä, että tässä ratkaisussa ei ole kuin kärsijöitä ja ne ovat ainakin Ilveksen talous ja todennäköisesti Sami Aittokallio. Ensi kauttakin ajatellen pitäisi saada talouteen paikkausta ja Sami Aittokalliolle peljon vastuuta. Pelkäämpä, että Aittis pelaa matsin siellä täällä, kyrsiintyy ja lähtee muualle tekemään kunnon läpimurron.

Hiitelähän on tunnettu ns. suoraselkäisenä miehenä, joten olisiko tämä seurausta siitä että jos pelaaja mieluiten pelaa Ilveksessä, niin Ilves ei omaa sopimustaan riko. Periaatteessa ihan kunnitoitettavaa, mutta valitettavasti tässä kärsii joukkue.

Pelkäänpä, ettei Aittokallio meillä ensi kaudella pelaa. Tuskin rapakon takana halutaan hänen jatkavan paikassa, jossa mies ei pelaamaan pääse.

Jos jotain positiivista, niin onpahan molariosasto kunnossa..

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Perjantain paikallispelissä vaarallisimmat Ilvekset oli Kangasniemi ja Niinimäki. Kyseiset herrat ovat hyviä ukkoja näin naapurileiristä huudeltuna.

Pakisto kaipaa Koistista, Peltola on varmaan paras pakki tällä hetkellä. Mara aiheutti 2 selvää maalipaikkaa k.o pelissä tapparalle -> ei pitäis tuolla palkalla antaa pelissä 2 maalipaikkaa vastustajalle.

Mitä Ilves tekee kolmella liigatason maalivahdilla? Vesku ei perjantaina ollu liigatason molari mutta yleisesti on. Joku olis järkevää myydä mutta Wiikman on noista varmin maalivahti ja jos se myydään niin Tampereella pelataan karsintoja Ilveksen toimesta.

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Mitä Ilves tekee kolmella liigatason maalivahdilla?

Ei voida suututtaa Wiikmania tai Toskalaa kauppaamalla heidät, koska tuo on ensi kauden tandem kun Aittokallio lähtee Coloradoon? Luultavasti Ilveksellä on suunnitelmia Wiikmanin varalle ja siksi häntä ei kaupata.

Vesku ei perjantaina ollu liigatason molari mutta yleisesti on.

Tätä te Tapparalaiset olette jauhaneet. Jos käydään läpi perjantain maalit, niin Rask teki mukavan häiriön Veskulle ekassa maalissa, toisessa Ahtola löi riparin sisään, ja kolmannessa Ahtola sai veivata kiekon maaliin maalin edestä kenenkään häiritsemättä.

Kummallinen mielipide siis tuo Veskun epäonnistuminen / "ei ollut Liigatasoa" -komentti.

Fordél

Jäsen
Hiitelähän on tunnettu ns. suoraselkäisenä miehenä, joten olisiko tämä seurausta siitä että jos pelaaja mieluiten pelaa Ilveksessä, niin Ilves ei omaa sopimustaan riko. Periaatteessa ihan kunnitoitettavaa, mutta valitettavasti tässä kärsii joukkue.

Hiitelän pitäisi tunnustaa oma virheensä tässä kohtaa ja koittaa kaikin keinon korjata se. Tämä tarkoittaa jonkun veskan myymistä, mutta joukkueen ja seuran etuahan tässä on ajateltava.

Kyllä tässäkin kohdassa voi taas todeta, että se ei ole keskeistä tekeekö virheitä, koska niitä sattuu kaikille vaan tärkeintä on mitä tekee virheen jälkeen? Huolestuttavaa tässä kaikessa on se, että virhettä ei ole millään tavalla yritetty korjata vaikka siihen on ilmeisesti mahdollisuuksia. Tämä on huolestuttavinta eikä se lupaa hyvää tuleviakaan kausia ajatellen (mikäli tällä johdolla mennään jatkossakin).

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Kyllä tässäkin kohdassa voi taas todeta, että se ei ole keskeistä tekeekö virheitä, koska niitä sattuu kaikille vaan tärkeintä on mitä tekee virheen jälkeen? Huolestuttavaa tässä kaikessa on se, että virhettä ei ole millään tavalla yritetty korjata vaikka siihen on ilmeisesti mahdollisuuksia. Tämä on huolestuttavinta eikä se lupaa hyvää tuleviakaan kausia ajatellen (mikäli tällä johdolla mennään jatkossakin).

Nimenomaan näin, tässä sarjassa joukkueet pelaavat sen verran ristiin että karsinnat olisi kohtuu "helppo" välttää, jos tilanteeseen reagoitaisiin. Meillä on kuitenkin hyvä joukkue, mutta yhtä ratkaisupelaajaa tuo auttamatta huutaa. Nyt kun saataisiin vielä yhden pelurin hommaamisella menestyksekäs loppukausi, niin ensi kauteen olisi huomattavasti helpompi lähteä. Ei tässä toki mitään enää voiteta, mutta pidetään oma tilanne kuitenkin jollain tavalla positiivisena ja ihmisetkin jaksaisivat käydä hallilla loppuun asti.

Oli tilanne mikä tahansa, niin kolmen molarin pitäminen joukkueessa on silkkaa tyhmyyttä jos siirtoihin on mahdollista. Eri asia tietenkin, jos kukaan ei halua mihinkään lähteä, ei niitä kuitenkaan väkisin voi myydä.

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Se kannattaa muistaa, ettei tässä liigassa pelaajia kaupitella seurasta toiseen NHL:n malliin, vaan se edellyttää aina pelaajan suostumuksen tai sitten sopimuksen purkamisen (mikä käy yleensä kalliiksi).

Fordél

Jäsen
Se kannattaa muistaa, ettei tässä liigassa pelaajia kaupitella seurasta toiseen NHL:n malliin, vaan se edellyttää aina pelaajan suostumuksen tai sitten sopimuksen purkamisen (mikä käy yleensä kalliiksi).

Oma mutuni on, että kolmikosta Toskala-Wiikman-Aittokallio ainakin Aittis lähtisi toiseen seuraan (muu kuin LeKi), jos sieltä saisi vastuuta. Miksei sama koskisi myös Wiikmaniin. Kenties Toskalalla on suurin halu pysyä Ilveksessä ja Tampereella.

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Oma mutuni on, että kolmikosta Toskala-Wiikman-Aittokallio ainakin Aittis lähtisi toiseen seuraan (muu kuin LeKi), jos sieltä saisi vastuuta. Miksei sama koskisi myös Wiikmaniin. Kenties Toskalalla on suurin halu pysyä Ilveksessä ja Tampereella.
Kyse onkin siitä, että mikä olisi seura, joka haluaa tässä vaiheessa kautta hankkia Samin tasoisen maalivahdin kevään kattavalla sopimuksella. Itselle ei oikein tule ketään mieleen.

Fordél

Jäsen
Kyse onkin siitä, että mikä olisi seura, joka haluaa tässä vaiheessa kautta hankkia Samin tasoisen maalivahdin kevään kattavalla sopimuksella. Itselle ei oikein tule ketään mieleen.

Pelicans. Myös Blues jos ei Jokipoikien kanssa natsaa kauppa Oresta. Sitten on myös muut sarjat kuten Elitserien tai Allsvenskan. Kyselyitähän on tullut ja varmasti osa niistä on koskenut juuri Aittokalliota.

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pelicans. Myös Blues jos ei Jokipoikien kanssa natsaa kauppa Oresta. Sitten on myös muut sarjat kuten Elitserien tai Allsvenskan. Kyselyitähän on tullut ja varmasti osa niistä on koskenut juuri Aittokalliota.

Pelicansilla on Hovisen takana:

Kuusela, Joonas (Pelicans) - Pelaajat - SM-liiga

Eli Aittokallio ei tuo mitään muutosta

Blues kaipaa selkeää ykkösmaalivahtia, mikäli haluaa menestyä. Siihen Sami ei ole ratkaisu.

Mikä ruotsalaisseura lupaa vahvasti peliaikaa Samin tapaiselle junnulle?

Fordél

Jäsen
Pelicansilla on Hovisen takana:

Kuusela, Joonas (Pelicans) - Pelaajat - SM-liiga

Eli Aittokallio ei tuo mitään muutosta

Kuusela on ollut siinä kintaalla, että onko hänestä edes kakkosveskaksi. Nyt on pelannut pari peliä ihan hyvin ja parantunut otteitaan, joten voi olla, että Pelicans ei hankikaan aisaparia Hoviselle. Mahdollista se kuitenkin edelleen on ja Aittokallio on ehdottomasti Kuuselaa parempi veska.

Blues kaipaa selkeää ykkösmaalivahtia, mikäli haluaa menestyä. Siihen Sami ei ole ratkaisu.

Galbraith on tulossa kyllä takaisin, joten hänelle tarvitaan aisapari. Aittokallio tai Ore, molemmat hyviä vaihtoehtoja. No Aittis kun ei ole kerran saatavilla niin Ore napannee ton tontin.

Mikä ruotsalaisseura lupaa vahvasti peliaikaa Samin tapaiselle junnulle?

En tiedä.

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kuusela on ollut siinä kintaalla, että onko hänestä edes kakkosveskaksi. Nyt on pelannut pari peliä ihan hyvin ja parantunut otteitaan, joten voi olla, että Pelicans ei hankikaan aisaparia Hoviselle. Mahdollista se kuitenkin edelleen on ja Aittokallio on ehdottomasti Kuuselaa parempi veska.
En tiedä.
No ei ole Kuuselalla kauheasti toki pelejä liigassa, mutta torjuntaprosentit pelaamissaan otteluissa 96,0 / 92,0 / 97,22 / 91,43 Mistä hän on parantanut? Aittokallion paras prosentti pelaamissaan otteluissa on 94,74 ja huonoin 86,84, eli en ainakaan minä voi väittää Samin olevan "selvästi parempi".

Minusta nuo Kuuselan näytöt on kakkoselta kyllä varsin hyvää luokkaa ja ennen kaikkea tasaisia.

Fordél

Jäsen
No ei ole Kuuselalla kauheasti toki pelejä liigassa, mutta torjuntaprosentit pelaamissaan otteluissa 96,0 / 92,0 / 97,22 / 91,43 Mistä hän on parantanut? Aittokallion paras prosentti pelaamissaan otteluissa on 94,74 ja huonoin 86,84, eli en ainakaan minä voi väittää Samin olevan "selvästi parempi".

Minusta nuo Kuuselan näytöt on kakkoselta kyllä varsin hyvää luokkaa ja ennen kaikkea tasaisia.

Ilman sarvia ja hampaita, monta peliä olet nähnyt Kuuselalta? Olen nähnyt otteita niin liigassa kuin Mestiksessä. Olitko katsomassa esim. 9.12.2011 Pelicans - Ilves -ottelua? Minä olin ja Kuusela oli siinä kaikkea muuta kuin vakuttava, tosin tuokaan ei tullut yllätyksenä ainakaan mulle. Tästä tasosta hän on siis ilmeisesti parantanut viime matseissa. Jos et mua usko niin loppuun vielä lainaus Jatkoajan otteluraportista, jonka allekirjoitan täysin:

"Pelicansin maalilla oli vartiovuorossa Joonas Kuusela, kun lainamaalivahti Jere Myllyniemi lepuutteli itseään lauantaista KalPa peliä varten. Kuusela ei antanut itsestään ainakaan varman maalivahdin kuvaa tällä kertaa. Kiekot tippuivat jatkuvasti ja mies seikkaili maalinsa edessä uhkaavasti.

Myöskään miehen hyvänä tunnettu mailapeli ei toiminut ottelussa, jolloin pelikaanivahti aiheutti useita vaaranpaikkoja joukkueelleen rännipuruillaan."

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilman sarvia ja hampaita, monta peliä olet nähnyt Kuuselalta? Olen nähnyt otteita niin liigassa kuin Mestiksessä. Olitko katsomassa esim. 9.12.2011 Pelicans - Ilves -ottelua? Minä olin ja Kuusela oli siinä kaikkea muuta kuin vakuttava, tosin tuokaan ei tullut yllätyksenä ainakaan mulle. Tästä tasosta hän on siis ilmeisesti parantanut viime matseissa. Jos et mua usko niin loppuun vielä lainaus Jatkoajan otteluraportista, jonka allekirjoitan täysin:

"Pelicansin maalilla oli vartiovuorossa Joonas Kuusela, kun lainamaalivahti Jere Myllyniemi lepuutteli itseään lauantaista KalPa peliä varten. Kuusela ei antanut itsestään ainakaan varman maalivahdin kuvaa tällä kertaa. Kiekot tippuivat jatkuvasti ja mies seikkaili maalinsa edessä uhkaavasti.

Myöskään miehen hyvänä tunnettu mailapeli ei toiminut ottelussa, jolloin pelikaanivahti aiheutti useita vaaranpaikkoja joukkueelleen rännipuruillaan."

Olen nähnyt tuon pelin paikan päällä ja jonkun muut TV:ssä. Tuo lainaamasi kuvaus sopii kyllä niin hyvin Samiinkin. Oikeastaan täydellisesti. Ei ole olleet Saminkaan esitykset mestiksessä kovin hääppöisiä, eli siltäkin osin samoissa tasoissa mennään.

Voi olla, että Sami olisi parempi, tai sitten ei. Ero on kuitenkin niin minikaalinen, ettei vaihtamiseen ole mitään järkeä, kun se kuitenkin aiheuttaa seuralle kuluja, eikä kuitenkaan tilannetta muuttaisi mihinkään.

Fordél

Jäsen
Olen nähnyt tuon pelin paikan päällä ja jonkun muut TV:ssä. Tuo lainaamasi kuvaus sopii kyllä niin hyvin Samiinkin. Oikeastaan täydellisesti. Ei ole olleet Saminkaan esitykset mestiksessä kovin hääppöisiä, eli siltäkin osin samoissa tasoissa mennään.

Voi olla, että Sami olisi parempi, tai sitten ei. Ero on kuitenkin niin minikaalinen, ettei vaihtamiseen ole mitään järkeä, kun se kuitenkin aiheuttaa seuralle kuluja, eikä kuitenkaan tilannetta muuttaisi mihinkään.

Kyllä, Aittokalliollakin on omat ongelmansa pelaamisessa, mutta pidän häntä selvästi suurempana potentiaalina, jolla on myös tällä hetkellä selvästi parempi tekniikka, rauhallisempi torjuntatyöskentely sekä kestävämpi pääkoppa. Jos mun pitäisi ottaa jompi kumpi jengiini niin ei kahta sanaa: Aittokallio. Ero ei ole mun mielestä mitenkään minimaalinen ja sitten jos puhutaan vielä Wiikmanista niin ero kasvaa. Tosin eihän mulla ole tietoa onko kumpikaan (Wiikman tai Aittokallio) halukas edes lähtemään.

Mutta tämä tästä, sillä mietteemme eivät varmaan tämän enempää lähene.

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei varmaankaan, kun lähtökohtaisesti puhuit Samin kohdalla, että "olisi varmaan halukas lähtemään jos saisi lisää vastuuta" ja sitä hän ei tosiaan tulisi Pelicanseissa saamaan. Siellä on selvä ykkönen, jota ei syrjäytetä kuin loukkaantumisten kautta.

Fordél

Jäsen
Ei varmaankaan, kun lähtökohtaisesti puhuit Samin kohdalla, että "olisi varmaan halukas lähtemään jos saisi lisää vastuuta" ja sitä hän ei tosiaan tulisi Pelicanseissa saamaan. Siellä on selvä ykkönen, jota ei syrjäytetä kuin loukkaantumisten kautta.

Kyllä, tämä on ihan totta. Toivotaan, että tähän löytyy joku ratkaisu ja Aittokallio saisi hyvin vastuuta Ilveksessä, sillä LeKi ei ole hänelle enää oikea paikka.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy