Viestin lähetti RedHotBlood
Jos sinulla on jostain asiasta vain mielikuva ja tiedät vain yhden satunnaisen tapauksen, niin kuinka helvetissä voit väittää faktana tapauksen olevan toistuva?
Huomautus ei tapahtunut yksittäistapauksen, vaan miehiin kohdistuvan järjestelmällisen syrjinnän takia.
Palkkaerot eri ammattien välillä juontavat juurensa pidemmmälle kuin viime TUPO neuvotteluun. Palkkaerot ovt nimenomaan syntyneet siten, että naisvaltaisille aloille ei ole ajettu kunnon palkkoja, koska päätöksentekijät ovat olleet miehiä ja sijoittuminen sukupuolittain on ollut olemassa.
Olet vainoharhainen, jos luulet naisvaltaisten alojen palkkojen suuruuden johtuvan siitä, että palkat ovat matalia.
1. On olemassa myös miesvaltaisia matalpalkka-aloja.
2. Naiset naisittavat julkisen sektorin työvoimasta 75%. Julkisen sektorin maksukyky ei ole eikä saakaan olla yksityisen sektorin maksukykyyn verrattava, sillä se merkitsisi yksityisen sektorin entistä kireämpää verotusta. Naiset itse valitsevat julkisen sektorin heikosti palkattuja, toisaalta kevyitä, turvallisia ja helppoja ammatteja.
Jos naiset haluavat suurempaa liksaa, on heidän hakeuduttava yksityisen sektorin ammatteihin ja perustettava itse yrityksiä. Kumpaakaakaan naiset eivät tee kovin suuressa määrin. Naiset haluavat säilyttää julkisen sektorin ammattien edut (kevyt, helppo ja suhteellisen turvattu työ), mutta haluavat samalla yksityisen sektorin ammattien palkan. Molempia ei voi saada kerralla.
Suomella on tälläkin hetkellä ylisuuri julkinen sektori, jolla työskentelee valtavasti naisia. Ei Suomen kaltaisella valtiolla ole varaa nostaa heidän palkkojaan. Yksi vaihtoehto olisi tietenkin julkisen sektorin kaventaminen, jolloin uskoakseni sen työntekijöille voitaisiin maksaa nykyistä suurempaa palkkaa.
Ja miten määrittelet työn vaativuuden? Eikö mielestäsi yliopistotutkinnon vaativat sosiaalityöntekijän ja luokanopettajan ammatit, esimerkkeinä, ole tarpeeksi vaativia ammatteja?
Pelkkä yliopistotutkinto ei kerro mitään työn vaativuudesta. Kirjastonhoitajan ammatti vaatii yliopistokoulutuksen, mutta kaivostyöntekijän ammatti ei. Silti kaivosmiehen työ on huomattavasti kirjastonhoitajan työtä huomattavasti vaativampaa, ja kaivosmies ansaitsee siksi parempaa palkkaa. Tässä ei ole mitään epäoikeudenmukaista.
Markkinatalousmaassa myös työnantajan maksukyky on otettava huomioon. Jos sinä kykenet omalla työpanoksellasi tuottamaan työnantajalle taloudellista voittoa, on hän varmasti valmis maksamaan sinulle hyvää liksaa ilman yliopistotaustaakin. Kyvykäs työmies on palkkansa ansainnut työllään, ei koulunpenkillä istumisellaan.
Ottaen huomioon vielä alan vaatiman koulutuksen!!! Kun kerran pidät tilastojen tonkimisesta, niin vertaa muihin yliopistokoulutuksen vaatimiin ammatteihin (vaikka olet tainnut itse tehdä omat tilastosi). Ammattien vaativuudesta voisi ottaa esimerkkinä vielä sairaanhoitajan.
Sairaanhoitajan ammatti ei vaadi yliopistokoulutusta.
Osaatko muuten järjellisesti perustella, miksi yliopistossa opiskelleen ihmisen pitäisi ansaita paremmin kuin sellaisen, joka siellä ei ole opiskellut? Opiskellaanko yliopistossa rahan takia?
Voit tietenkin itse mennä kokeilemaan sosiaalityöntekijänä olemista vaikka vuodeksi. Saat 1800 euroa/kk - verot, niin koita sillä sit elellä.
Oletko itse sosiaalityöntekijä? Jos olet, niin ymmärrän miksi Suomen sosiaalitoimea syytetään miesvihasta. Sinä olet siitä hyvä esimerkki.
Rakennustyöläinen ansaitsee muuten myös hieman alle pari tonnia kuussa. Ei hänkään nälkään kuole, vaikka joutuu tulemaan toimeen sosiaalityöntekijän palkoilla.
Jostakin kumman syystä myös työttömät, joista selvä enemmistö on miehiä, pärjäilevät jotenkuten kolme kertaa sosiaalityöntekijää pienemmillä kuukausituloilla.
Näet ihanaa perheväkivaltaa (jota mielestäsi harjoittavat etupäässä naiset),
Naiset harjoittavat perheväkivaltaa maassamme saman verran kuin miehet, eli en usko että naiset olisivat selvä enemmistö perheväkivallan harjoittajista.
Ai niin, et voi yrittää, koska sinulta puuttuu yliopisto tutkinto, jota et varmaan saisi edes suoritettua. Itse asiassa et pääsisi edes sisään, koska tiesi nousisi pystyyn jo psykologisissa arvioinneissa ja pääsykokeissa!
Hehheh, pystyn kuvittelemaan miten kirjoitit tämän naisenaggressiossasi puhkuen ja ähkyen, ja posket raivosta punoittaen.