Miksi Jatkoaika ei enää kiinnosta?

  • 84 717
  • 556

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Eipä tänne jaksa kovin vakavasti mistään kirjoitella. Ihmeekseni huomannut ettei Liiga juurikaan kiinnosta enää nykyään tässä vaiheessa kautta ja NHL osiosta tulee lähinnä luettua muiden pohdintaa eri joukkueista.

Vapaan puolella tulee toki luettua ajankohtaisia asioita ja se on tällä hetkellä ehkä se kiinnostavin osio. Sinnekkään ei toisaalta jaksa kovinkaan perinpohjaisesti alkaa kirjoittamaan, koska kaikki pitäisi selittää aina niin rautalankaa vääntäen. Jätät pienenkin tulkinnanvaraisen asian selittämättä aukottomasti ja johan siellä on palstan "näsäviisaat" ja "kaikkitietävät" tarttumassa näihin. Mitään eriäviä mielipiteitä ei hyväksytä, vaan aina tulee jotain faktaa pöytään miksi näin ei ole jonkun tutkimusten perusteella yms. Toki tutkimuksetkin on parempi kun ei mitään, mutta aika surullistahan se on jos kaikkia tutkimuksia pidetään absoluuttisena faktana ja piiloudutaan näiden taakse. Parhaimpana esimerkkinä homo-/ kirkko- ketjut, jossa on aika jäätävää menoa. Ei tuollaista paskaa juurikaan jaksa lukea sivutolkulla, jossa vastakkaista mielipidettä ei arvosteta lainkaan tai edes yritetä ymmärtää.

kiwipiotin viesti yllä kuvaa hyvin tämän paskan keskustelupalstan paskaa tasoa..
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oletko kuullut sanontaa "pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin." Luepa vastauksesi nimimerkille kahden suunnan sentteri samasta viestiketjusta jossa kerrot hänen tekstinsä olevan kasa paskaa jota ei voi kommentoida. Tämäkö on sitä hyvää keskustelukulttuuria mitä palstalle kaipaat?

En ole tainnut väittää olevani täydellinen? Ja olen kyllä muuttanut kirjoitustyyliäni ja vastaan nykyään tekstien tahalliseen väärinymmärtämiseen ja vittuiluun vittuilulla, kun se kerran tällä palstalla on sallittua. Ennen en sitä tehnyt, kun luulin tällä palstalla olevan jotain sääntöjä, joita ihmisten tulisi noudattaa, mutta ei niillä näytä olevan mitään väliä.

Mutta se mikä siis tuossa kiwipilotin kohdalla sai minut tänne kirjoittamaan, oli että tällä palstalla on viime aikoina ollut selkeästi näkyvissä juuri tuonkaltainen tapa, että kun kerran ollaan jostain asiasta eri mieltä, niin sitten seurataan sitä "vastustajan nimimerkkiä" muihin ketjuihin ja vittuillaan niissä muissakin ketjuissa siitä asiasta, josta riita aiemmin saatiin käyntiin. Vaikka se ko. asia ei niihin muihin ketjuihin liittyisikään yhtään mitenkään. Näin saadaan pilattua monta hyvää ketjua, kun oma viha jotain tiettyä nimimerkkiä ja tämän nimimerkin yhtä ainoaa mielipidettä kohtaan lakaisee kaiken muun pois alta, ja vaikka sen nimimerkin muut mielipiteet muissa ketjuissa olisivatkin ihan ok, niin koska kerran on oltu eri mieltä niin se riittää.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Eikös niillä ollut rikkeenä se linkin kuvailematta jättäminen? Törkeä rike.

Juu, ja itsekin olen siitä pöyristynyt. Vaan sanopa sen sääntöpykälän numero, jota vastaan rikkoivat. Tarjoan hyvän viskipaukun ensimmäiselle, joka oikean numeron kertoo.


Mutta se mikä siis tuossa kiwipilotin kohdalla sai minut tänne kirjoittamaan, oli että tällä palstalla on viime aikoina ollut selkeästi näkyvissä juuri tuonkaltainen tapa, että kun kerran ollaan jostain asiasta eri mieltä, niin sitten seurataan sitä "vastustajan nimimerkkiä" muihin ketjuihin ja vittuillaan niissä muissakin ketjuissa siitä asiasta, josta riita aiemmin saatiin käyntiin.


Juuri näin. Eri mieltä olemisessa ei ole mitään pahaa, etenkin jos mielipiteensä osaa perustella ja jopa kunnioittaa sitä toisenlaista mielipidettä ja sen esittäjää, mutta mitä hiton järkeä on juosta jonkun väärää mieltä olevan perässä ympäri palstaa vittuilemassa vähän joka ketjussa? Olen vanha pieru ja muistan sen ajan, jolloin saatettiin ottaa todella tiukasti yhteen yhdessä keskustelussa ja sen jälkeen heittää huulta hyvässä hengessä jossain toisessa. Nyt näkee tuota perässä juoksemista ihan liikaa. Vastaava ilmiö on se, että keskustelussa todetaan sen ja sen nimimerkin kohta varmaan tulevan tänne sanomaan näin ja noin, vähänkö se on tyhmä.

Eiks me vaan voitais kaikki tulla toimeen?
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täytyy Kisapuistoa sen verran tässä puolustella, että en yhtään ihmettele, että välillä vastaukset ovat aika kärkkäitä. Vittuilua tulee välillä "jonkin verran" eri suunnilta.
Itsellä kirjoittelu palstalle on vähentynyt selvästi, kun ei jaksa kännykällä. Varsinkin lainaukset on ihan helvetistä kännykän kanssa. Toisaalta, onpahan jäänyt monta viestiä, joita sitten ehkä katuisi (juuri noita vittuiluita) kirjoittamatta.
Palstaa luen varmaan enemmän kuin koskaan. Toki lähinnä Ässäosion lisäksi vain vapaata puolta, ei ole enää sitä intohimoa kiekkoa kohtaan.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Niin, tarkoituksena oli vain osoittaa hurskaan uskovaisen tekopyhyys; nimim. Lert kyllä jaksoi vakaumuksellaan päteä Homostelu -ketjussa mutta livahti sitten paikalta kun olisi ollut aika vastata kysymyksiin. Ja totta munassa, vittuiluahan se oli, ei käy kieltäminen. Jos joku tuosta mielensä pahoittaa niin sitten pahoittaa.

Sinänsä taho mistä ensimmäinen avautuminen tuli ei yllätä ollenkaan.

Mihinkähän kysymykseen en ole vastannut. Huomaa etten pysty vastaamaan välittömästi jokaiseen kysymykseen. Elämässäni on näet muutakin kuin päivystää täällä joka hetki.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
En ole tainnut väittää olevani täydellinen? Ja olen kyllä muuttanut kirjoitustyyliäni ja vastaan nykyään tekstien tahalliseen väärinymmärtämiseen ja vittuiluun vittuilulla, kun se kerran tällä palstalla on sallittua. Ennen en sitä tehnyt, kun luulin tällä palstalla olevan jotain sääntöjä, joita ihmisten tulisi noudattaa, mutta ei niillä näytä olevan mitään väliä.

Mutta se mikä siis tuossa kiwipilotin kohdalla sai minut tänne kirjoittamaan, oli että tällä palstalla on viime aikoina ollut selkeästi näkyvissä juuri tuonkaltainen tapa, että kun kerran ollaan jostain asiasta eri mieltä, niin sitten seurataan sitä "vastustajan nimimerkkiä" muihin ketjuihin ja vittuillaan niissä muissakin ketjuissa siitä asiasta, josta riita aiemmin saatiin käyntiin. Vaikka se ko. asia ei niihin muihin ketjuihin liittyisikään yhtään mitenkään. Näin saadaan pilattua monta hyvää ketjua, kun oma viha jotain tiettyä nimimerkkiä ja tämän nimimerkin yhtä ainoaa mielipidettä kohtaan lakaisee kaiken muun pois alta, ja vaikka sen nimimerkin muut mielipiteet muissa ketjuissa olisivatkin ihan ok, niin koska kerran on oltu eri mieltä niin se riittää.

Sitä, että paheksut jonkun nimimerkin toimintaa ja myönnät itse syyllistyväsi samaan, voisi kutsua jopa tekopyhyydeksi. Ja syitä on aina sysissä sekä sepissä, ei täällä kukaan yksinään kinaa. Mutta ymmärrän täysin turhautumisesi, siksi pysyttelenkin noista vänkäysketjuista pois. Joskus vain olisi mukava huomata, että kun joku tajuaa olleensa väärässä voisi sen myös myöntää. Se on sitten eri asia jos on väärässä eikä sitä itse ymmärrä, ymmärrätkö.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Juu, ja itsekin olen siitä pöyristynyt. Vaan sanopa sen sääntöpykälän numero, jota vastaan rikkoivat. Tarjoan hyvän viskipaukun ensimmäiselle, joka oikean numeron kertoo.

19§ Moderaattorit päättävät harkintansa mukaan kaikkien sellaisten asioiden sallimisesta tai kieltämisestä, joita ei ole näissä säännöissä erikseen mainittu. (tunnetaan nimellä Pohjois-Korea -pykälä)

Säästät rahaa, kun mä en oikein viskistä perusta.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Taitaa palstan väitetty värittömyys johtua eniten käyttäjien keski-ikäistymisestä, mikä ketjussa tuotiinkin esiin. Asiaan kun asiaan tulee pidempi perspektiivi ja jääkiekkoon tietynlaista etäisyyttä. Aiempi "fan" on kai muuntunut "supporter"-tasolle. Sellaista se ikä ja asuntolaina teettää. Yksittäisen matsin tai jopa kauden sijaan huomaan miettiväni asioita pidemmällä tähtäimellä. Otteluita tulee ja menee, mutta tällä hetkellä eniten riipii Jyväskylän lätkäjunnujen surkea jäätilanne.

Itse nautin Jatkoajan keskustelun sisällöstä, ainakin niiden ketjujen osalta joita itse seuraan. Olen itsekin pannut merkille, että pyrkimys tulkita tekstejä tahallisesti väärin on kasvanut. Ilmiö vaivaa somea ym. nettikeskustelua ylipäätään - kun teksti opitaan tiivistämään 160 merkkiin, sisältö on kärjistetty. "Toisaalta mutta toisaalta"-teksteille ei ole sijaa. Boring. (Varmasti osa tämänkin viestin lukemisen aloittaneista väsähti jo ensimmäisen kappaleen jälkeen.)

Varmasti joitain kirjoittajia pelottaa palsta, joissa osa teksteistä on kuin pro gradusta repäistyjä. Kynnys kirjoittaa - ja avata uusia ketjuja - on iso. Itse suosisin kuitenkin laatua määrän kustannuksella.

Ehkä JA on vain uusi ketju maamoottoriseuran tai radioamatöörien kaltaisessa toiminnassa, jolla on aktiivisin aikansa, kunnes toiminta akkautuu ja ukkoutuu. Mitäpä siitä, menossa mukana valomerkkiin asti. En voi vaikuttaa kuin omaan toimintaani.

EDIT: Siivottu ylimääräinen rivinvaihto pois
 
Viimeksi muokattu:

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Ikäkin tekee varmasti tehtävänsä niin aktiivisuuteen kuin siihen, miten mihinkäkin asiaan täällä reagoi. Tulee myös vähemmän 'totuuksia' joita intohimoisesti puolustaa. Sellaista on elo ihmisen. Onhan täällä nuorempiakin kirjoittajia ilmaantunut mukaan, mutta tietysti sosiaalinen media elää omaa nopesyklistä evoluutiotaan. Siksikin vuoden 2003 Jatkoaika ei voi mitenkään olla täysin samojen rakenteiden varassa kuin mitä se on nykyään.

Yllä on paljon puhuttu palstapersoonien katoamisella, ja se on yksi juttu, minkä merkitystä en itse ainakaan korosta. Minulle on vieras ajatus se, että olisin aktiivinen yhtään millään palstalla sen vuoksi, että siellä on vahvoja persoonia ja/tai hyviä kirjoittajia. Kyllä se on se itse asia, joka ainakin minulle ratkaisee. Ei siinä, pidin ja ymmärsin nimimerkki Schollia, sen mitä nyt itse hänen viestejään luin. Linja piti.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kaikilla keskustelufoorumeilla tahtoo olla oma elinkaarensa, ja tässä kaksi edellistä puheenvuoroa osuvat aika hyvin naulan kantaan: käyttäjäkunnan ikä, ja nimenomaan ikääntyminen, on ehkä jopa keskeisin tekijä joka vaikuttaa tällaisten keskustelufoorumien elinkaareen. Tämä näkyy eritoten niillä palstoilla, joissa keskustelu pyörii jonkin varsin rajatun aiheen ympärillä, esimerkiksi erilaisilla musiikkiin ja etenkin johonkin tiettyyn bändiin keskittyneillä keskustelufoorumeilla (eli käytännössä bändien omilla nettisivuilla olevilla foorumeilla). Aktiivikäyttäjiä on joitain kymmeniä, ja kun he alkavat vuosien saatossa sitten olla siellä kolmekympin korvilla, niin viimeistään silloin foorumi kuolee kuin itsestään. Yleisfoorumit (jollaisena Jatkoaikaakin sinällään kuitenkin pidän, vaikka se jääkiekko sivuston yhteyteen onkin rakennettu) ovat paremmin turvassa tällaiselta uhalta

Toinen fakta on todellakin se että sosiaalisen median, eli ensin facebookin ja sittemmin twitterin sun muiden, nousu on tappanut nimenomaan netin keskustelufoorumi kulttuuria. Se on vain tosiasia. 2000-luvun taitteessa kun olin itse sen 18-20v, ei ollut muuta kuin Kiss FM:n chat sekä erinäisiä pieniä, parempia tai huonompia, keskustelufoorumeja. Ne olivat ainoat vaihtoehdot, jos netissä halusi ihmisten kanssa olla tekemisissä..
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aika pitkälti täällä onkin jo kerrottu ne syyt, mitkä todennäköisesti minullakin ovat aiheuttaneet selvää kiinnostuksen laskua. Jääkiekkoilun seuraamisen suhteen itselläni on tapahtunut ainakin selkeää "ukkoutumista". Seuraan ottelukierrosta toisinaan radion välityksellä, mutta kokonaisia otteluita en juurikaan ole seurannut kotoisen liigamme mentyä televisiossa kokonaan maksulliselle puolelle. Myöskin maantieteellinen etäisyys kannattamani seuran kotiareenalta on vaikuttanut asiaan. Maajoukkueen edesottamuksia ei taas enää jaksa seurata ollenkaan arvokisojen ulkopuolella. Noloa melkeinpä tunnustaa, mutta jääkiekon MM-kisat tuntuvat olevan nykyään meikäläiselle se kiekkokauden huipentuma, ellei kyseessä ole olympiavuosi. Ja jatkossa tuollakaan ei ole ilmeisesti merkitystä, jos puheet NHL-pelaajien poisjäännistä jatkossa ovat osoittautumassa todeksi. Seuraan kyllä kotoisen liigamme tapahtumia, ja Jatkoaika on siihen erittäin hyvä väline. Kiekkopuolen keskusteluun osallistuminen noilta osin on kuitenkin monesti aika turhaa, koska sanottavaa ei vain synny. Pelejä paikan päällä seuraamalla näkisi kuitenkin sen ison osan pelistä, mitä tilastoja tuijottamalla ei saa selville.

Mobiilin netin käyttöön siirtyminen on myös yksi selkeä syy kiinnostuksen laskuun. Tai edelleen oikeastaan kiinnostus laskee lähinnä kirjoittamisen suhteen. Kännykällä tai tabletilla viestien kirjoittaminen on vain yksinkertaisesti pirun hankalaa. Itse pidän tätä uutta palstasoftaa kaiken lisäksi melkoisen huonona mobiililaitteilla kirjoittamiseen, joten se vie heti intoa raapustaa mitään pidempiä viestejä. Foorumin selailu on toki helppoa mobiililaitteillakin, ja tämän palstan parasta antia on minusta se, että täältä tavoittaa kaikki ajankohtaiset asiat suhteellisen nopeasti, vieläpä usein erittäin perusteellisesti eri näkökulmista analysoituna. Ja vapaan keskustelun ansiosta tämä ei rajoitu vain jääkiekkoon, vaan myös muu urheilu, sekä mielenkiintoiset yhteiskunnalliset asiat tulee siinä samassa käsiteltyä.

Kolmas kiinnostuksen laskun syy lienee ihan oikea ukkoontuminen. Kun ikää on tullut, aikaa on vain vähemmän. Tai tuolle ajalle keksii huomattavasti paremmin muuta käyttöä. Toisaalta sitä ei enää ole niin nuori ja naiivi, että uskoisi voivansa monenkertaisella perustelulla käännyttävänsä jonkun "asioista tietämättömän" oikeille urille. Ydinvoimaa esimerkiksi edelleen vastustetaan luontoihmisten toimesta, vaikka olen yrittänyt moneen kertaan perustella täällä useamman vuoden ajan tuon vastustuksen järjettömyyttä. Naton kannatus on sen sijaan onneksi noussut, mutta eipä tuokaan taida johtua useista Natoa puoltavista viesteistäni. Keskustelu ja aiheesta vääntäminen siis eivät sinällään johda mihinkään. Korkeintaan omia faktoja joutuu tarkistamaan ja ehkä perustelemaan omia näkemyksiään myös itselleen. Tuohonkin kuitenkin lopulta jossain määrin väsyy.

Palsta on kuitenkin edelleen pirun hyvä. Tätä on ilo seurata, ja tänne on toisinaan iloa kirjoittaakin. Täältä saa pirusti hyviä vinkkejä moniin asioihin, kunhan vain osaa kysyä tai tietää, mistä etsiä. Samanlaista kiinnostusta palstaan ei enää ole kuin jokunen vuosi sitten, mutta siitä huolimatta näen vielä varsin merkittäväksi kokonaisuudeksi. Vapaan keskustelun ymmärrän toisaalta olevan vähän kuin piikki ylläpidon lihassa. Siitä on tullut suosittu, ja ehkä jopa liian suosittu. Vapaa keskustelu on erittäin laadukas, mutta moni voi kuvitella sen vievän huomiota pääasialta, eli jääkiekolta. Itse en näe tätä ongelmaksi. Vaikka itse kirjoitankin suurimman osan viesteistäni vapaan puolelle, seuraan kuitenkin muitakin osioita yhtä aktiivisesti. Jos vapaa keskustelu poistuisi, voisin veikata itselläni muiden osioiden seuraamisen hiljalleen lakkaavan. Vapaa keskustelu on usein se kipinä tulla palstalle, mutta siinä samalla tulee myös seurattua nuo jääkiekkofoorumit. Vapaa keskustelu toimii siis vähän niin kuin ruokakauppojen tappiolla myytävät sisäänheittotuotteet.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kaikilla keskustelufoorumeilla tahtoo olla oma elinkaarensa, ja tässä kaksi edellistä puheenvuoroa osuvat aika hyvin naulan kantaan: käyttäjäkunnan ikä, ja nimenomaan ikääntyminen, on ehkä jopa keskeisin tekijä joka vaikuttaa tällaisten keskustelufoorumien elinkaareen.

Tässä on paljon perää - vielä kun tämä ikääntyminen yhdistyy nykyään noihin uusiin some-muotoihin. Futisforumin (v. 1 ja 2) muodonmuutos on vielä paljon selkeämpi kuin JA:n. Siellä valtava massa nuorisoa aikuistui eikä tilalle tullut vastaavaa uutta sukupolvea, joten se ah niin ihana "anarkismi" on vain hiljalleen kadonnut (toki on vanhoja mohikaaneja jäljellä ja sitten tiettyjä maneereita, joita pidetään muodon vuoksi yllä - vähän niin kuin stadin vanhaa slangia tai kansantanhuja).
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Onko siis vain ajan kysymys että joku perustaa futisfoorumityylisen Jatkoaika 2:sen ja nuorisoa alkaa siirtyä sinne?
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Onko siis vain ajan kysymys että joku perustaa futisfoorumityylisen Jatkoaika 2:sen ja nuorisoa alkaa siirtyä sinne?

Eikös kiekkopesä ole jo toiminnasa.....mutta luulen että nuoriso ei sinne siirry.

Omalta osaltani kiinnostus jääkiekkoa kohtaan on laskenut Jokerien KHL-siirron myötä. Huomaan, että runkosarjan osalta seurasin Liigassa intensiivisesti vain paikallispelejä. Marraskuisena runkkari-iltana on ihan sama, miten IFK:lle käy ja ketä vastaan. Toki hilautuminen kohti kärkeä olisi suotavaa jollain aikataululla. Ehkä sitten pudotuspelit sytyttävät jälleen enemmän.

Nyt kun paikallispelit ovat poistuneet ja IFK:n status on sopivasti nousussa futiskartalla, aionkin antaa futikselle mahdollisuuden. Kauden alun odotus tuntuu lupaavan kihelmöivältä!
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
En ole jaksanut enää kirjoitella pitkään aikaan. Aikoinaan (siis joskus kymmenen vuotta sitten) Jatkoajan keskustelut olivat pirteämpiä, tasokkaampia ja hauskempia. Muutama vuosi sitten alkoi selkeä muutos jankuttavaan ja jopa valehtelevaan keskustelukulttuuriin, jossa faktoilla ei ollut enää mitään merkitystä, kysymyksiin ei vastattu, toisten sanomaksi keksittiin mitä huvitti, ja tietämättömyydellä jopa elämöitiin aivan kuin se olisi ansio. Ei sellaista aikuinen mies jaksa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Yritin tehdä tästä puheenvuorostani selkeän, ehkä henkevänkin, mutta täytyy rehellisyyden nimissä tunnustaa, ettei kiinnosta... Ei siis edes kertoa, MIKSI?
Ei edes tässä nimenomaisessa ketjussa, joka on ansiokkaasti perustettu juuri sitä varten, että jokainen halukas voisi tulla kertomaan, kun/jos/miksi JA ei enää jaksa kiinnostaa.

Katsotaan sitten keväämmällä, jos vielä jaksaisi syttyä tänne jotakin jääkiekko- tai vapaa-aiheista kirjoittelemaan...
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Kysyn vielä toistamiseen: Löytyyköhän jostain Jatkoaikaan kirjoitettujen ja luettejen viestien statseja aikasarjana (eli useampi vertailuvuosi/-ajankohta)?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ja otteluketjutko eivät enää kiinnosta? TPS-Ässät- otteluketjussa väännetään jo kolmatta päivää jälkilöylyjä!
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
.Aikoinaan (siis joskus kymmenen vuotta sitten) Jatkoajan keskustelut olivat pirteämpiä, tasokkaampia ja hauskempia. Muutama vuosi sitten alkoi selkeä muutos jankuttavaan ja jopa valehtelevaan keskustelukulttuuriin, jossa faktoilla ei ollut enää mitään merkitystä, kysymyksiin ei vastattu, toisten sanomaksi keksittiin mitä huvitti, ja tietämättömyydellä jopa elämöitiin aivan kuin se olisi ansio. Ei sellaista aikuinen mies jaksa.

Olen Maple Leafin kirjoituksesta täysin samaa mieletä. Jatkoaikaan pääsi liikaa näitä "uuden" sukupolven kirjoittajia. Muutama viesti tulee kirjoitettua silloin jos tällöin. Ei nappaa enää vängätä juuri mistään. Käyn lähinnä lukemassa muutamia ketjuja säännöllisesti. Että näin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Omasta mielestäni linja on ollut liiankin tiukka ja tärkeitä palstapersoonia on poistettu. Eivät ne nyt kaikkia mielyttäneet, eikä se ollut varmasti kyseisten herrojen tarkoituskaan, mutta heidän poissaolonsa näkyy täällä selvästi. Nykyisellään meininki on vähän tämmöistä "jees, jees" tyyllistä.

Joku tutzbankin kaltainen loistava kirjoittaja poistettiin yhden virheen vuoksi ja kun miettii mitä kaveri toi tälle palstalle niin täydelliseksi virheratkaisuksi toikin päätös on osoittautunut.

Omalta osaltaan tuo on totta. Esim. joku scholl on laitettu kävelemään, koska omasi vahvat mielipiteet. Scholl kuitenkin toi palstalle hauskan lisäarvon ja halutessaan osasi oikeasti kirjoittaa erittäin asiantuntevasti.

Nykyinen linja on sellainen, että "kahva" eli jankkaus elää ja voi hyvin. Pikkutarkkuus on voimistunut kovaa vauhtia, kun tietyt kirjoittajat hakevat vastakkainasettelua jostain sivulauseesta. Hyvät, kehittävät ja letkeällä otteella käytävät väittelyt ovat kivoja, sivujen mittaaminen jankkaus ei.

Itse en jaksa kauheammin jankata, koska olen yleensä parin viestin jälkeen kertonut näkemykseni. Se ei ole minun ongelmani, jos vastaväittelijä ei ymmärrä pointtiani.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Kyselin täällä aiemmin kävijätilastojen perään ja Jatkoajan toimitus ystävällisesti sellaiseen vinkkasi.

Alla uniikit kävit viikolla 40 vuosina 2008-2014. Muitakin mittareita varmasti on, en tiedä mikä kertoisi parhaiten mutta tämä kertoo ainakin jostain.

2008 104000
2009 115000
2010 131000
2011 145000
2012 152000
2013 153000
2014 125000
Lähde: http://www.oindex.fi/listing/site/stats/jatkoajan_keskustelupalsta/sivunnaytot/40/2008/41/2014/

Ehkä hieman yllättäen selvää kasvua on ollut aina viime vuoteen asti. Tai sanotaan niin että selvää kasvua on ollut vuoteen 2012 asti. Mutta tämän vuoden aikana on tapahtunut selvä notkahdus, mitä mutu-tuntumakin antoi uumoilla.

Tilastoja ei ollut saatavissa kuin vuodesta 2008, joten pidemmän ajan trendiä ei tästä pysty sanomaan.
 

Andrew

Jäsen
Suurin syy varmasti omalta kohdalta miksi olen vähentänyt tänne kirjoittelua on kotimaisen liigan mielenkiinnottomuus. En muista milloin kotimainen liiga olisi ollut näin tylsä. Sieltä on kadonnut kaikki urheilullisuus, ei enää Jokerit-HIFK rivalrya ja kahvakiekon uusi tuleminen!

Nykyisin tulee kirjoiteltua vapaalle puolelle ja jalkapalloketjuihin. Ehkä keväällä sitä syttyy, kun playoffit alkavat. Tylsän pitkän runkosarjan suola on vaan aina olleet paikallispelit ja nyt ne puuttuu pääkaupunkiseudulta, se on vaan rehellisesti sanottuna tylsää!
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Ainakin omaan aktiivisuuteen on negatiivisesti vaikuttanut suomalaisen kiekkoilun mielenkiinnottomuus. Kotimainen Liiga ei kiinnosta lainkaan, minkä vuoksi ne osuudet ovat olleet jo useamman vuoden lukemattomien postien joukossa. NHL-puolella on tapahtunut valtavaa muutosta, kun vanhat omat lapsuuden suosikit Saku Koivun ja Teemu Selänteen johdolla ovat laittaneet hokkarit naulaan. Heidän suorituksiaan oli mukava seurata ja sitä myöten tuli enemmän myös täällä NHL-osiota seurattua.

Nykyään mielenkiinto on foorumin puolella siirtynyt puhtaasti vapaalle puolelle sekä muun urheilun joukkoon. Näissäkin yhä useammin samat ihmiset keskustelevat entistä enemmän, mikä tekee ketjuista ehkä vähemmän mielenkiintoisia. Legendaarinen Salkkarit-ketju väsyttää jo yksistään sen vuoksi, että joka ainut päivä siellä joku virhebongari tulee kertomaan, että ei tuollainen oikeassa elämässä olisi mahdollista. Tästä päästäänkin aasinsillalla siihen, että yhä useammassa ketjussa keskitytään epäolennaiseen. Hiihtoketjuissa jos joku heittää kattavaa analyysia ja pohtii kisoja, niin eiköhän siellä ole seuraavana joku nimeltämainitsematon tilastonikkari "korjaamassa" asiaa, että eihän se näin ole. Tästä seuraa se, että seuraavat kymmenen viestiä tapellaan aivan sivuraiteilla itse pääaiheesta, vaan pädetään siitä että onko esim. hiihtäjä X sanonut joskus näin vai noin. Samanlaista kehitystä on havaittavissa muuallakin.

Tärkein syy monen kohdalla palstan käytön vähentämiseen on varmasti aika. Muutama vuosi sitten vielä aktiivisesti naputelleet käyttäjät ovat nykyään perhe-elämän vaikeissa kiemuroissa, eikä aikaa ole vängätä jokaisesta asiasta. Sen lisäksi nykyajan nuoriso käyttää yhä enemmän sosiaalista mediaa ja nopeampia kanavia. Foorumit alkaa olla aikansa eläneitä vanhan polven keskustelualttareita.
 

Andrew

Jäsen
Ainakin omaan aktiivisuuteen on negatiivisesti vaikuttanut suomalaisen kiekkoilun mielenkiinnottomuus. Kotimainen Liiga ei kiinnosta lainkaan, minkä vuoksi ne osuudet ovat olleet jo useamman vuoden lukemattomien postien joukossa. NHL-puolella on tapahtunut valtavaa muutosta, kun vanhat omat lapsuuden suosikit Saku Koivun ja Teemu Selänteen johdolla ovat laittaneet hokkarit naulaan. Heidän suorituksiaan oli mukava seurata ja sitä myöten tuli enemmän myös täällä NHL-osiota seurattua.

Tässä on varmasti totuuden siemen ja myös hyvä vinkki ihmisille jotka kehittävät jatkoajan keskustelupalstaa. Ehkä olisi syytä miettiä, että panostettaisiin enemmän vapaan puolen keskusteluihin sekä jalkapallolle tuntuu olevan enemmän ja enemmän tilausta. Tulevaisuudessa jatkoaika voisi keskittyä monipuolisemmin eri urheilulajeihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös