Miksikö Jatkoaika ei enää kiinnosta?
Liityin Jatkoaikaan 2000-luvun alkupuolella, tuolloin suhtauduin olennaisesti intohimoisemmin kiekkoon ja toisaalta kiekossakin oli vielä jäljellä häivähdys siitä minulle oikeasta kiekosta eikä oltu siirrytty "epäkiekon" pariin - kiekkoa oli siis into seurata ja tuolloin kiekkokeskustelutkin vetivät minua puoleensa ja kirjoittelin jopa SM-liiga keskusteluun kohtuullisessa määrin - mitä en ole tehnyt enää aikoihin samassa mittakaavassa. Hiljalleen kiekko on kuitenkin muuttunut olennaisella tapaa - se ei enää herätä minussa tunteita suuntaan tahi toiseen - itse asiassa se on hyvin tylsää, joten enpä ole pahemmin katsellut kiekkoa viimeisen vuoden aikana. Nyt intoni osallistua kiekkokeskusteluun on romahtanut täysin, ei ole intoa keskusteluun kiekosta, sen sijaan on olemassa vähäinen into osallistua keskusteluun kiekkoa sivuavista asioista - poliittisesta toiminnasta, mikä erityisesti korostuu KHL:n kohdalla. Mutta muutoin, kiekko ei herätä minussa tunteita, se ei tarjoa minulle mitään - tai juuri mitään, joten en näe tarpeelliseksi enää kovinkaan usein kirjoitella ketjuihin NHL tai KHL-osioissa. Saatan lukea jonkin viestin, yrittää katsoa linkitetyn videon huomatakseni, että elän täydellisesti erilaisessa maailmassa.
Viimeisten vuosien aikana olen kirjoitellut selkeästi enemmän viestejä Jatkoajassa Vapaalle puolelle, syystä, että siellä keskustelu on toistaiseksi sytyttänyt minua ja on ollut aiheita jotka ovat herättäneet kiinnostusta ja halun keskustella niistä. Mutta on todettava, että viimeiden vuoden aikana keskustelu vapaallekin on selkeästi rajoittunutta - olen kirjoittanut epäilemättä lähemmäs tuhat viestiä (jopa yli) tämän vuoden puolella muutamaan ketjuun (Ukrainan tapahtumat, Venäjä, NATO ja maanpuolustusasiat ynnä elokuvat) - muut ketjut ovat saaneet osakseen rippeitä ja syystä, että tuntuu, että olen niihin ketjuihin kirjoittanut jo ties kuinka monet kerrat sanottavani - takki on siis tyhjä, totaalisen tyhjä! Jos Ukrainassa ei olisi vaihtunut valta, jos Venäjä ei käyttäytyisi imperialistisesti ja valloittaisi alueita naapureiltaan - eipä olisi paljon sanottavaa.
Mutta ollakseni rehellinen, nyt alkaa tuntua voimakkaasti siltä, että myös näihin ketjuihin olen sanonut sanottavani - ei ole mitään uutta, ei mitään maata mullistavaa sanottavaa, ei muuta kuin entisten asioiden pyörittelyä, joten palsta alkaa tuntua entistäkin merkityksettömältä minulle. Joten kun ei ole mitään sanottavaa, ei mitään asiaa, niin on hyvin vaikea keksiä enää syytä miksi pyörisi palstalla toisten jaloissa. Aika aikaansa kutakin sanoi pässi kun päätä leikattiin!
vlad.