Miksi Jatkoaika ei enää kiinnosta?

  • 84 376
  • 556

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä kiinnostus lajia/liigaa kohtaan on yleisesti vähentynyt, ehkä keskustelu on jossain määrin siirtynyt FB:hen ja Twitteriin jne..

Eihän tuohon mitään yhtä syytä ole, eikä mikään ole tapahtunut yhdessä yössä. Minulla on sellainen mielikuva, että otteluketjuosiossa oli ennen enemmän ns. kiivasta vääntöä kuin nykyään. Ehkä aika multaa puistot osaltani tai ehkä noita "vääntäjiä" on vuosien aikana heivattu mäkeen ja se osaltaan hiljentänyt keskustelua ja "jees, jees" -meininki passivoittanut käyttäjiä. Ken tietää...
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Otteluseurantaketjut olivat joitakin vuosia sitten sellaisia, joista oikeasti pystyi seuraamaan liigakierroksen tapahtumia muiden pelien osalta kuin oman joukkueen, koska viestit olivat ytimekkäitä, mutta silti rakentavia infoltaan. Nykyään tilanne on mennyt siihen, että viestin sisältö saattaa olla "just vhiddu toi koukkii tuolla, toi on just sitä nykyist linjaa". Niin, mikä peli, mikä tilanne, kuka koukki ketä? Toisin sanoen palstan asiasisällön määrä on vuosien saatossa pienentynyt, vaikka viestien määrä olisi saattanut lisääntyäkin. Eikä tässä vielä kaikki. Sen jälkeen, kun otteluketjufoorumissa on juupas-eipäs-väittelyt onelinereillä tehty ja parit pelikiellot muutamalle nimimerkille saatu hankittua, kun Kuparisen polvitaklaus oli niin epäselvä, niin ei suinkaan siirrytä otteluketjufoorumin otteluketjuihin spekuloimaan pelin sisällöstä, vaan liiga-osion omien joukkueiden pääasiallisiin vitutusketjuihin purkautumaan ahdistusta. Samaan aikaan itse otteluketjussa saattaa olla joku väsynyt toteamus, että näinhän tässä ennalta-arvattavasti kävi, mutta muuta juttua ketjuun itse pelistä ei enää ilmesty.

Itse asiassa muistan, että alkuvuosina luin aika säännöllisesti otteluketjuja - toki siellä oli paljon sälää ja provoa silloinkin, mutta sitten joukossa oli niin asiantuntevaa analyysiä pelistä, ettei todellakaan mikään median otteluraportti vetänyt vertaa. Sai todella hyvän ja monipuolisen käsityksen ottelun kulusta ja joukkueiden esiintymisestä. Oli useampia tälläisiä tietäjiä, jotka toki kuittailivat toisilleen, mutta jotka pystyivät jättämään tyhmän värilasisuuden ja provoilun pois. Sitten vähitellen se tyhmähkö fleimailu alkoi täyttää ketjuja yhä enemmän, ja lopulta nyt vuosien kuluessa ei edes sitä: otteluketjuista on tullut vaisuja varjoja entiseen verrattuna, eikä niitä jakseta täyttää edes sillä tyhmällä provoilulla. Ottelunseuranta-ketjuja en sitten ole koskaan jaksanut suuremmin seurata. Kyllä JA:ssa on tapahtunut suuri muutos, eikä kysymys ole todellakaan vain siitä, että aika kultaa muistot ja kuinka isä hiihti lapsena kouluun susilauman keskellä pystykorva selässä, vaikka toki jonkin verran tämäkin vaikuttaa. Hyvin monet vahvat ja tietorikkaat kiekkokirjoittajat eivät enää syystä tai toisesta kirjoita niin paljon, tai ollenkaan.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Tuo vähän ihmetyttää koska välillä täällä on todella ala-arvoisia kirjoittajia, jotka viljelevät pelkkää peruskoulutasoista provoa. Tosin heidän palstahistoriansa jää yleensä lyhyeksi.

Voihan se olla että tänne pääsee jo nykyään helpommin, mutta ihmisten mielissä saattaa olla vielä sellainen mielikuva että palstalle on lähes mahdoton päästä. Silloin voi jäädä potentiaalisia hyviä kirjoittajiakin saamatta, koska eivät ennakkoluulojensa takia viitsi edes hakea.

Pitäisköhän olla joku mainoskamppanja että saataisiin ennakkoluuloja pois ja lisää eloa palstalle?
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Onko jossain kattavia pitkittäistilastoja Jatkoaikaan kirjoitetuista ja luetuista viesteistä?
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
En missään nimessä kannata vapaan osion poistoa, mutta ihmettelen vain mitä annettavaa joillakin täällä on jääkiekkopalstalle. Eräskin uusi nimimerkki on kirjoittanut ensimmäisen viikkonsa aikana puolitoistasataa viestiä, joista 2,5% käsitteli jollain asteella jääkiekkoa. Loput yhteiskunnallisia aiheita, varsin provoavaan sävyyn.
Tässä on varmaan totuuden siemen, mutta luulen että suuremmassa mittakaavassa muutos näkyy "vanhoissa" kirjoittajissa, joilla jääkiekko ja kiekon seuraaminen on tullut toissijaiseksi asiaksi, ja Jatkoaika tarjoaa vain tutun foorumin vaihtaa ajatuksia kulloinkin ajankohtaisesta aiheesta.

Itsekin kirjoitan nykyään äärimmmäisen harvoin kiekkokeskusteluihin. Kun Jatkoaikaan rekisteröidyin noin 7 vuotta sitten, vietin epäsäännöllistä opiskelijaelämää, oli aikaa valvoa yöt NHL-matseja ja kirjoitella analyysejä. Vapaa puoli ei juuri kiinnostanut. Nyt olen tilastojen mukaan kirjoittanut jotakin reilut 2000 viestiä, ja luulen että ensimmäiset 1000 käsittelivät pääosin jääkiekkoa, erityisesti NHL/maajoukkue.

Nyt on työt, lapset, yms. eikä todellakaan ehdi valvoa öitä katsomassa jääkiekkoa. Aamukahvilla tulee NHL-tulokset lukaistua, mutta siinäpä se melkein on. Joten eipä tuonne jääkiekkopalstoillekaan valitettavasti ole enää paljon annettavaa. Sen sijaan paljon enemmän kiinnostaa vaihtaa ajatuksia ja lukea muista ajankohtaisista asioista, arkipäivän jutuista maailmanpolitiikkaan. Kavereitakin ehtii nykyään nähdä niin harvoin, että Jatkoaika tarjoaa siihen sopivan ympäristön - erityisesti kun keskustelu on vielä kohtuullisen laadukasta. Näin ollen viimeisen parin vuoden aikana varmaankin 90% viesteistäni on käsitellyt muuta aihetta kuin jääkiekkoa.

Kuinka hyvä / huono tämä sitten on, en osaa sanoa. Luulen että en ole ainoa joka on kärsinyt tämän "kohtalon". Palstan aktiivisimmista, ns. ydinkeskustelijoista huomattava osa on rekisteröitynyt palstalle, varmaankin kovina kiekkoniiloina, kymmenisen vuotta sitten. Nyt ei välttämättä olla enää niin kovia niiloja. Toki tämä väkisinkin profiloi palstaa tiettyyn suuntaan. Unohtamatta sitten tuoreemman sosiaalisen median vaikutusta, lieneekö reaaliaikakeskustelut siirtyneet Twittereihin ja Facebookkeihin.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Väittäisin, että asia korreloi yleisesti jääkiekon kiinnostuksen laskun kanssa. Saattaa olla myös, että kommentointia on siirtynyt muillekin alustoille kuten twitteriin.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koko homma on arkipäiväistynyt. Eräs entinen liiga-peluri uransa jälkeen valmensi/valmentaa junnuja ja ennen joka peliä muisti mainita pojille että pelipäivä on juhlapäivä. Nykyään joka päivä on pelipäivä ja joka päivä ei voi olla juhlapäivä. Liika on liikaa ja ihmisillä alkaa olla ähky.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Itse asiassa muistan, että alkuvuosina luin aika säännöllisesti otteluketjuja - toki siellä oli paljon sälää ja provoa silloinkin, mutta sitten joukossa oli niin asiantuntevaa analyysiä pelistä, ettei todellakaan mikään median otteluraportti vetänyt vertaa. Sai todella hyvän ja monipuolisen käsityksen ottelun kulusta ja joukkueiden esiintymisestä.

Itsekin kaipailen kovasti näitä aikoja. Yksi selittävä tekijä monien muiden joukossa on varmaan sekin, että ennen vanhaan porukka kirjoitti pelistä ihan informaatioarvon vuoksi muita ajatellen, koska suurimman osan matseista näkivät ainoastaan paikallaolijat. Tänä päivänä tuohon ei ole ainakaan liigan osalta niinkään tarvetta, koska kaikki matsit ovat periaatteessa kaikkien nähtävillä.

Hyviä ajatuksia ja syitä noin muutenkin tässä ketjussa. Mitä omaan mielenkiintoon sm-liigaa ja ennen kaikkea omaa joukkuetta Kärppiä kohtaan tulee, niin jossain jo aiemmin mainitsinkin että kun tuo kevät seitsemine finaaleineen ja jatkoaikavoittoineen oli niin kertakaikkisen tyhjentävä että ihan väkisilläkin kiinnostus ja suurin kiihko on toistaiseksi ainakin pykälän verran pudonnut, sillä melko varmaa on ettei mikään tuleva mahdollinen Kärppien finaalisarja ja mestaruuden maistuvuus tule tuota viime keväistä ylittämään. Toisekseen jälleen kerran on mainittava että kun natsimodet päättivät täydellä vääryydellä päästä eroon Kärppäosaston mielenkiintoisimmasta kirjoittajasta, niin tottakai siellä keskustelu on monotonista ja paljon valjumpaa kuin esim. viime kaudella.

Kokonaisuuden kannalta taas liiga menee kovaa vauhtia alaspäin (ei välttämättä niinkään tasollisesti vaan kaikilla muilla mittareilla) päättäjien idioottimaisista ratkaisuista johtuen, että en ihmettele jos moni pitkän linjan kiekkoseuraaja on saanut tarpeekseen tai ainakin menettänyt osan mielenkiinnostaan tätä rampaa sarjaa kohtaan. Ja se mitä ainakaan nopealla vilkaisulla ei kukaan kehdannut myöntää on se, että ei liiga ole ilman Jokereita entisensä. Ainakin näin Kärppänäkökulmasta suurin vihollinen ja ylivoimaisesti eniten tunteita herättävä vastus on poissa, joten tottakai on valjumpaa.

Mestiksen osalta en ole tilannetta niinkään seurannut paitsi nyt kun Hokin otteet ovat Kärppälainojen myötä hieman kiinnostaneet. Hokin osaston viestitahti on noin 1-2 viestiä viikossa, joten ei sitä ihan vilkkaaksi voi kutsua ja varmasti pönkittää omalta osaltaan Mestiksen surullista tilannetta.

Itselleni palstan toimimattomuudella, ulkoasulla tai Tapatalkin puuttumisella ei ole mitään merkitystä, mutta kun tarkemmin ajattelee, niin kuten joku aiemmin tässä ketjussa mainitsi että nykyisin palstaa tulee paljon aiempaa enemmän luettua kännykällä tai padilla. Noilla kirjoittaminen on kyllä melkoisen vastenmielistä, mutta eihän se Jatkoajan syy ole.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Oma mielenkiintoni tätä palstaa kohtaan on vaan lisääntynyt viime vuosien aikana. Kirjoitustahtini on hivenen hiipunut, mutta lueskelen erilaisia ketjuja sitäkin enemmän.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...Luulen että en ole ainoa joka on kärsinyt tämän "kohtalon". Palstan aktiivisimmista, ns. ydinkeskustelijoista huomattava osa on rekisteröitynyt palstalle, varmaankin kovina kiekkoniiloina, kymmenisen vuotta sitten. Nyt ei välttämättä olla enää niin kovia niiloja. Toki tämä väkisinkin profiloi palstaa tiettyyn suuntaan. Unohtamatta sitten tuoreemman sosiaalisen median vaikutusta, lieneekö reaaliaikakeskustelut siirtyneet Twittereihin ja Facebookkeihin.

Näinhän on käynyt minulle, rekisteröidyin noin 10 vuotta sitten keskustellakseni Ässistä ja jääkiekosta. Toki teen tätä jossain määrin aktiivisesti edelleen, mutta suurin mielenkiintoni palstalla kohdistuu tätä nykyä Vapaan osion eri ketjuihin, historia, politiikka, yhteiskunta ja pienessä määrin "muu urheilu"-osioon.

Sinällään en allekirjoita väitettä, että Jatkoaika ei enää kiinnostaisi, sillä päin vastoin minä olen siirtynyt käyttämään vain ja ainoastaan Jatkoaikaa, siis puhuttaessa sosiaalisesta mediasta.

Jatkoajan keskustelupalsta on mielestäni tuhat kertaa laadukkaampi ja informatiivisempi foorumi, kuin mikään tarkkailemani some-feedi, puhumattakaan twittereistä ja instagrameista, jotka ovat nähdäkseni osoitus nykymaailman rappiosta.

Jatkoajassa on omat ongelmansa, mutta onhan Jatkoajan Nato-keskustelu, Ukraina-keskustelu jne nyt laadullisesti ihan helvetisti parempaa, kuin missään muualla suomalaisessa somessa.

Tai jos ottaa esimerkkinä, niin taannoin kreationismi-ketjussa väiteltiin historiallisesta Jeesuksesta, ainakin minulle uusi ja kiinnostava aihe.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Joo, minä tänne reilu vuosi sitten rekisteröidyin. Aika hävytöntä paskanjauhantaa taisi tuo hakemus olla, kun piti keksiä, mitä uutta tänne jääkiekkopalstalle muka tuon. Minulla oli vähän sellainen fiilis, että tänne voi kirjoittaa vain, jos on sihvostasoista tietämystä papeista, hapeista ja kapeista. Eipä ole tullut kauheasti kommentoitua puolustuspään kiekottomia yksilösuorituksia, missä taisin lupailla olevani erikoisosaaja (hymiö). Alkuun oli hirveät kuumotukset siitä, riittääkö taso, ja heti ensimmäisessä viestissä, NHL-otteluseurannan avauksessa, meni @ ja vs. väärin päin. No, muutama viikko väritöntä tyhjänpuhumista ja sen jälkeen on saanut rääpiä aika lailla miten haluaa.

Viime aikoina on vähän innostus laskenut, kun Tappara ottaa turpaan ja vapaan puolella kaikki keskustelut menee sodaksi. Lisäksi vähän harmittaa se, että väitetään kirjoitusoikeuksien saamiskriteerien olevan tiukat, mutta silti täältä löytyy jos jonkinlaista Karjala-lippiksistä yksilausehuutelijaa.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Itselläni kiinnostus Liigaan on hiipunut pikku hiljaa. Runkosarjan merkitys on melko pieni, kun 10 joukkuetta 14:sta pääsee pudotuspeleihin. Pelien panos on usein lähes mitätön.

Samoin taklausten ja tappeluiden totaalinen poissaolo on vienyt lajista parhaan terän. Tuomarilinja on ollut hysteerinen jo vuosia.

Ja 14 joukkueella pelataan 60 ottelua - ja siihen päälle jotain CHL:ää ja Eurohockey Touria. Liika on liikaa.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Eräässä toisessa harrastuksessa ollaan pohdittu myös sitä, miksi ihmiset eivät enää kirjoita keskustelupalstalle. Siellä toisaalla pääsyylliseksi nimettiin sosiaalinen media ja keskustelun hajautuminen ja pirstaloituminen ympäri nettiä. Sosiaalinen media on todennäköisesti myös tämän ketjun kysymyksen yksi vastauksista. Sosiaaliseen mediaan kuulumattomat kokevat keskustelupalstat edelleen omakseen.

Joskus oli ajatuksena avata ketju, johon olisivat saaneet kirjoittaa vain Jatkoajan keskustelupalstan perustamispäivänä rekisteröityneet. Itse olen yksi näistä alkuperäisjäsenistä, mutta varmasti hyvin moni tuona päivänä rekisteröitynyt on jättänyt palstan aikoja sitten.

Kirjoitusinnokkuuteen tänne vaikuttaa ainakin itsellä jatkuva pääsarjan ympärillä oleva negatiivisuus, joka kulminoituu suljettuun sarjaan. Vapaan keskustelun puolella taas yhden totuuden ketjut ovat lisääntyneet, joten ei näihin edes viitsi kirjoittaa, kun on kuitenkin väärässä.

Sinänsä ikävää huomata, kuinka vanha tässä jo on, kun peilaa sitä tuohon palstan perustamispäivään....
 

Tuamas

Jäsen
Niin, kai suurin ero menneeseen on nykyään otteluketjuosion hiljaisessa kuihtumisessa tyhjiin.

Tässä suurin tekijä ainakin itsellä on Ruutu-palvelu, eli näen kaikki itseäni kiinnostavat pelit ja tilanteet joko täysin tai lähes reaaliajassa. Tällöin koen että otteluketjuilla on yleensä vähän tai ei ollenkaan annettavaa, koska peli on nähty ja pelistä juontuvat johtopäätökset tehty.

Toki osansa tekee vanheneminen, enää ei vaan jaksa vääntää puusilmien kanssa jostain taklauksista, kun taas vaikka 2006 pleijareissa tuli vängättyä todella tunteella ja kymmenien viestien voimin yksittäisistä tilanteista
 

Fordél

Jäsen
Toki osansa tekee vanheneminen, enää ei vaan jaksa vääntää puusilmien kanssa jostain taklauksista, kun taas vaikka 2006 pleijareissa tuli vängättyä todella tunteella ja kymmenien viestien voimin yksittäisistä tilanteista

Älä muuta virka. Tunteen palo lätkää kohtaan on ehkä noin 10 % siitä kiimasta, joka vallitsi parhaimpina aikoina. Tämä näkyy eittämättä Jatkoaikaan kirjoittelussa. Eipä nuo pelit enää kovinkaan paljoa sytytä. Ehkä joku maajoukkueen Olympiaturnaus tai junnujen MM-kisat voisi olla ainoa, joka saisi vähän pulssia ylemmäs. Enää ei ole intressiä lähteä oikein peleihin, saati sitten vääntämään keskustelupalstalla jostain yksittäisestä pelistä tai tilanteesta. Se kun on lopulta aivan se ja sama nousiko ne kädet tilanteessa vai ei, voittiko Ilves millä pelitavalla tai ylipäänsä kuka vei koko potin tai nousi Liigaan. Eipä nuo asiat enää juuri suuremmin hytkytä. Elämässä on niin paljon muutakin, niin urheilussa kuin saati sitten muilla saroilla.
 

Morgoth

Jäsen
Eräässä toisessa harrastuksessa ollaan pohdittu myös sitä, miksi ihmiset eivät enää kirjoita keskustelupalstalle. Siellä toisaalla pääsyylliseksi nimettiin sosiaalinen media ja keskustelun hajautuminen ja pirstaloituminen ympäri nettiä. Sosiaalinen media on todennäköisesti myös tämän ketjun kysymyksen yksi vastauksista. Sosiaaliseen mediaan kuulumattomat kokevat keskustelupalstat edelleen omakseen.

Itselleni tulee mieleen "BBSt eli purkit" joskus 90-luvulla ja miten se koko scene kuoli internetin tullessa. Nämä keskustelupalstat ovat melko suora jatko niille. Samalla tavalla kuin twitterit/instragramit yms. alkavat itselle olemaan "liian uutta" niin nuoremmille varmaan tälläiset perinteiset keskustelupalstat ovat liian vanhakantaisia joissa kirjoitetaan sivutolkulla. Puhumattakaan että jääkiekon seuraaminen ja ähkyn saaminen on niin paljon helpompaa nykyään kuin joskus 15 vuotta sitten. Pelaajat kirjoittelevat itsekin twitteriin yms. eikä ainoa tapa ole enää pelkästään kuulla juttuja jonkun jatkoajan syväkurkun kautta yms.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Jatkoajan keskustelupalstan sivunäytöt viikolla 43 vuonna 2012, 2013 ja 2014:

2012: 6394455
2013: 6310514
2014: 3843483

Kyllähän tuossa näkyy se että viestejä luetaan vähemmän joka taas johtaa siihen että viestejä myös kirjoitetaan vähemmän ja tästähän saadaan hyvä looppi aikaiseksi.

Sivustouudistuksen jälkeen tuo lukumäärä on laahannut selkeiten edellisiä vuosia.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Miksikö Jatkoaika ei enää kiinnosta?

Liityin Jatkoaikaan 2000-luvun alkupuolella, tuolloin suhtauduin olennaisesti intohimoisemmin kiekkoon ja toisaalta kiekossakin oli vielä jäljellä häivähdys siitä minulle oikeasta kiekosta eikä oltu siirrytty "epäkiekon" pariin - kiekkoa oli siis into seurata ja tuolloin kiekkokeskustelutkin vetivät minua puoleensa ja kirjoittelin jopa SM-liiga keskusteluun kohtuullisessa määrin - mitä en ole tehnyt enää aikoihin samassa mittakaavassa. Hiljalleen kiekko on kuitenkin muuttunut olennaisella tapaa - se ei enää herätä minussa tunteita suuntaan tahi toiseen - itse asiassa se on hyvin tylsää, joten enpä ole pahemmin katsellut kiekkoa viimeisen vuoden aikana. Nyt intoni osallistua kiekkokeskusteluun on romahtanut täysin, ei ole intoa keskusteluun kiekosta, sen sijaan on olemassa vähäinen into osallistua keskusteluun kiekkoa sivuavista asioista - poliittisesta toiminnasta, mikä erityisesti korostuu KHL:n kohdalla. Mutta muutoin, kiekko ei herätä minussa tunteita, se ei tarjoa minulle mitään - tai juuri mitään, joten en näe tarpeelliseksi enää kovinkaan usein kirjoitella ketjuihin NHL tai KHL-osioissa. Saatan lukea jonkin viestin, yrittää katsoa linkitetyn videon huomatakseni, että elän täydellisesti erilaisessa maailmassa.

Viimeisten vuosien aikana olen kirjoitellut selkeästi enemmän viestejä Jatkoajassa Vapaalle puolelle, syystä, että siellä keskustelu on toistaiseksi sytyttänyt minua ja on ollut aiheita jotka ovat herättäneet kiinnostusta ja halun keskustella niistä. Mutta on todettava, että viimeiden vuoden aikana keskustelu vapaallekin on selkeästi rajoittunutta - olen kirjoittanut epäilemättä lähemmäs tuhat viestiä (jopa yli) tämän vuoden puolella muutamaan ketjuun (Ukrainan tapahtumat, Venäjä, NATO ja maanpuolustusasiat ynnä elokuvat) - muut ketjut ovat saaneet osakseen rippeitä ja syystä, että tuntuu, että olen niihin ketjuihin kirjoittanut jo ties kuinka monet kerrat sanottavani - takki on siis tyhjä, totaalisen tyhjä! Jos Ukrainassa ei olisi vaihtunut valta, jos Venäjä ei käyttäytyisi imperialistisesti ja valloittaisi alueita naapureiltaan - eipä olisi paljon sanottavaa.

Mutta ollakseni rehellinen, nyt alkaa tuntua voimakkaasti siltä, että myös näihin ketjuihin olen sanonut sanottavani - ei ole mitään uutta, ei mitään maata mullistavaa sanottavaa, ei muuta kuin entisten asioiden pyörittelyä, joten palsta alkaa tuntua entistäkin merkityksettömältä minulle. Joten kun ei ole mitään sanottavaa, ei mitään asiaa, niin on hyvin vaikea keksiä enää syytä miksi pyörisi palstalla toisten jaloissa. Aika aikaansa kutakin sanoi pässi kun päätä leikattiin!

vlad.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Jatkoaika ei ole enää oikein missään sellainen ykkösvaihtoehto jonkin seurattavan asian suhteen. Hfboardsilta löytää paremmin juttuja NHL:stä. Tämä tuntuu hieman hassulta sanoa, mutta tappara.infon puolelta on "parempi" seurata Tapparan otteita, koska sinne joku tekee aina kunnollisen otteluketjun avauksen ja muutenkin sieltä kauhtan seasta löytää enempi arvokasta juttua kuin Jatkiksen Tappara-osiosta.

Vapaan puoli tarjoaa tällä hetkellä parhaat hetket keskustelupalstan puolella ja tästä kiitos menee muutamalle aktiiviselle kirjoittajalle. Ukrainan tapahtumista sai esimerkiksi hyvän kuvan pelkkää Jatkoajan vapaan puolta lukemalla tietävien ja osaavien kirjoittajien ansiosta.

Verkkolehden tason laskeminen on myös varmasti vähentänyt Jatkoajan käyttöä monessa taloudessa. Varsinkin nuo Viasatin provoflametukset ovat todellista lukijakunnan ala-arviointia, vaikka niillä varmasti saadaan tarvittava määrä klikkauksia. Nykyään en enää lue verkkolehden puolelta yhtikäs mitään, kun mitään taetta ei ole, että saisin silmieni eteen jotain oikeasti kiinnostavaa tekstiä.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Lisättäkööt vielä, että itsehän tulin juuri palstalle sen takia, että saan antaa infoa suosikkijoukkueista muille ja keskustella siitä muiden palstaveljien kanssa. Kavereista kun ei kukaan seuraa Sabresia eikä totta puhuen kukaan tiedä NHL:stä puoliakaan. Fanittavat joitain joukkueita, mutta eivät tiedä joukkueiden valmentajiakaan varmasti. Tämä pätee moniin nuoriin. Ei varmaan monista nuorista tällä palstalla olisi edes annettavaa, kun seuraavat tulokset ja ehkä pelit, mutta seuran toimista ei ole hajuakaan.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Saattaa kuulostaa hölmöltä, mutta Jokereiden puuttuminen (sarjan tason lasku, yleisömagneetin ja ykkösvastustajan puute) sarjasta ja Jatkoajan keskustelupalstan täydellinen kaatuminen kesken suurimman kaudenalku-kiiman yhdistettynä masentavaan ulkoasuun, on aiheuttaneet meikälle ähkyä Liiga-kiekon suhteen. Tepsin matseja on jäänyt väliin ei-ylittämättömistä syistä eikä Jatkoajassakaan tule vierailtua 24/7. Tuli vaihdettua hiljattain Google Chromeen aloitussivukin pois Jatkoajasta.

edit. Jos Vapaa puoli lakkaisi olemasta niin poistuisin samalla ovenavauksella. Vapaa puoli on kasvanut kiekkopuolta suuremmaksi.
 

Fordél

Jäsen
Mutta ollakseni rehellinen, nyt alkaa tuntua voimakkaasti siltä, että myös näihin ketjuihin olen sanonut sanottavani - ei ole mitään uutta, ei mitään maata mullistavaa sanottavaa, ei muuta kuin entisten asioiden pyörittelyä, joten palsta alkaa tuntua entistäkin merkityksettömältä minulle. Joten kun ei ole mitään sanottavaa, ei mitään asiaa, niin on hyvin vaikea keksiä enää syytä miksi pyörisi palstalla toisten jaloissa. Aika aikaansa kutakin sanoi pässi kun päätä leikattiin!

Vladia on hyvin helppo kompata. Hyvin pitkälti samanlaiset fiilikset ovat itselläkin. Vaapaan puolelelle löytyy vielä jotain paloa ja siellä saa mielenkiintoisia keskusteluja aikaan sekä oppii katsomaan asioita uudesta vinkkelistä. Silti sielläkin tuntuu keskustelut kiertävän aikalailla samaa rataa eikä itsellä ole kovin suurta annettavaa enää. Todellakin, aikaansa kutakin.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Liigamatseissa ei ole ainakaan tapahtunut mitään suuria keskusteluita herättäviä tapauksia. Muutenkin tunnelatausta on hankala löytää tässä jääkiekkoähkyssä jokaiseen runkosarjapeliin. Lisäksi pelin taso ja ennen kaikkea pelien viihdearvo on laskenut todella pahasti. Taklauksia ei juurikaan nähdä, kun pojat eivät osaa enää ottaa niitä vastaan ja lähes jokaisesta taklauksesta taklaaja lentää ulos. Minulle ei ainakaan ole yllätys, että mikkihiirien kaarreluistelua ei kovin moni jaksa enää kommentoida. Pelin voi ehkä sivusilmällä telkkarista katsoa, muttei kiinnostusta löydy niin paljoa, että sitä matsia jaksaisi alkaa kommentoimaan. Otteluseurantaketjun viesteistähän puuttuu nykyisin Jokerifanien ja ennen kaikkea minun itkemiseni tuomareista, jotka kattoivat joskus harmaina syysiltoina puolet otteluseurantaketjun viesteistä.

Lisäksi parin keskustelua herättäneiden nimimerkkien poistot ovat osaltaan olleet vaikuttamassa tähän laskusuhdanteesseen. Kun postat Schollit ja Käyttäjänimettömät vahvuudesta ja paikalle jäävät TosiFanit, Steegilit ja erkut niin ei ole kovin hankala arvata mitä tästä seuraa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Varmasti vaikuttaa se, että kaikista pahimmat flamettajat on laitettu kävelemään, jolloin vältytään sivuja kestävältä väittelyltä. Toki tätä ilmiötä näkee ikävä kyllä edelleen etenkin vapaan puolella, missä en tiettyihin ketjuihin edes viitsi kirjoittaa, koska tiedän käsittämättömän jankkaamisen olevan lähellä, vaikka toteaisi täysin selviä faktoja joidenka luulisi olevan ilmiselviä ihan jokaiselle.

Lisäksi parin keskustelua herättäneiden nimimerkkien poistot ovat osaltaan olleet vaikuttamassa tähän laskusuhdanteesseen. Kun postat Schollit ja Käyttäjänimettömät vahvuudesta ja paikalle jäävät TosiFanit, Steegilit ja erkut niin ei ole kovin hankala arvata mitä tästä seuraa.

Oma boldaus

No no, huumoriahan tuo, mutta sinunlaistesi kanssa on ihan mukava keskustella, vaikka ollaankin aika monesta asiasta eri mieltä, osaat perustella väitteitäsi. Valitettavasti kaikki eivät tuota osaa, mikä johtaa yllä toteamiini seikkoihin...
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Samanlainen ongelma on monella muullakin foorumilla riippumatta aihealueesta. Aika useaan harrastusfoorumiin vaikuttaa myös taloudellinen tilanne. Kun ei jää rahaa kuin niukkaan elämiseen niin jää harrasteet vähemmälle. Ehkä uudet käyttäjät ovat enemmän nopeamman, lyhyemmän ja kuvallisemman viihteen parissa. Ajatuksella ei jakseta paneutua aiheisiin ja teksteihin. Sitten useat kantavat nimimerkit on hävinneet, ja ymmärtäähän sen kun kirjoitukset on omalla ajalla tehtyä ja siitä ei saa mitään vastineeksi (kuin ehkä vittuilua ja pari säälittävää provoa). Eniten harmittaakin legendaaristen nimimerkkien bannaukset ja sitä myötä mielenkiinnon hiipuminen. Sopivan provosoiva teksti vetää puoleensa, nykyajaan joojoo samaamieltä hyssyttely ei kiinnosta. Kirjoittajien poistuminen ja vaihtuvuus näkyy hyvin esim. NHL-puolella. Sitten kun alkaa vakiduuni, lapsia alkaa olemaan kotona tms. niin kummasti yövalvomiset NHL:n parissa jää pois. Helppo se on/oli yksin opiskelijana 15 viikkotunnin "päivätyöllä" valvoa NHL-kierroksen parissa. Lisäksi informaatioähky karkottaa käyttäjiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös