Vihdoin joku sanoi sen ääneen, jota olen ajatellut jo useamman vuoden.
Yksi suurimmista palstan ongelmistahan on se, että täällä on aivan liian monta tomipeetä. Aiemmin tehdyt huonot linjaukset sekä vauhtisokeus kostautuvat nyt. Tarkoitan tällä sitä, että kymmenisen vuotta sitten Jatkoaika oli kasvava ja kehittyvä keskustelupalsta. Puhuttiin ihan yleisestikin Suomen laadukkaimmasta ja parhaiten moderoidusta keskustelupalstasta. Vauhtisokeus kasvoi ja haluttiin kasvattaa kävijämääriä siten, että Jatkoajasta voidaan puhua Suomen suurimpana keskustelupalstana. Jossain kohtaa se wanha totuus tulee vääjäämättä esiin - määrä ei korvaa laatua. Jatkoajan lukija-/kirjoittajakuntaa kasvatettiin liian monella tomipeellä, jotka itsekin myöntävät, että lätkäjaarittelu ei kiinnosta.
Miksi yksikään täysjärkinen ihminen rekisteröityisi ja kirjautuisi jollekin jääkiekkoaiheiselle keskustelupalstalle, jos/kun kerran keskustelu jääkiekosta ei kiinnosta? Eli tässähän ollaan käytännössä tehty tuplavirhe - ensimmäinen virhe on yksittäisten henkilöiden, jotka hakevat kirjoitusoikeuksia palstalle, jonka aihealue ei edes kiinnosta. Toinen virhe tapahtuu siinä, kun Moderaattorit hyväksyvät tällaiset anomukset. Valehtelemallahan tietysti tuosta hakuprosessistakin selviää, mutta luulisi uusien kirjoittajien todellisten tarkoitusperien tulevan ilmi muutamassa kymmenessä viestissä. Lisäksi jotkuthan sanovat aivan avoimesti ilmoittaneensa hakemuksessaan, että jääkiekko ei kiinnosta. Miksi helvetissä tällaisille annetaan kirjoitusoikeuksia jääkiekkoaiheiselle keskustelupalstalle?
Mä olen saanut tästä aika paljon paskaa niskaani esim. Moderaattori-ketjuissa, kun olen joskus pohtinut muutamien nimimerkkien antia palstalle - etenkin sen ydinalueelle eli keskusteluun jääkiekosta. Yksinkertaisesti mun järkeni ei vain riitä ymmärtämään tämänkaltaisten ihmisten ajatuksenjuoksua. Henkilökohtaisesti mua ei kiinnosta pitsinnypläys - joten en mä nyt ole niin saatanan tyhmä, että menisin hakemaan kirjoitusoikeuksia jollekin pitsinnypläyspalstalle. Vielä vähemmän mä ymmärrän sitä, että mulle myönnettäisiin kirjoitusoikeudet pitsinnypläyspalstalle, jos jopa hakemuksessanikin ilmoittaisin, että pitsinnypläys ei kiinnosta mua vitunkaan vertaa. Yksinkertaisesti hakija on tuolloin saatanan tyhmä - mutta kirjoitusoikeudet myöntävä taho tekee sen suuremman virheen.