Mikkonen palaa takaisin

  • 25 302
  • 133

Bosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Diskos
Minun mielestä oli oikein antaa Mikkosen jatkaa. Varmasti halpa ja kova haalarimies.

Tuli tässä mieleen, että josko Mikkonen houkuttelisi samalla lökäpöksykaverin Mäenpään takaisin JYPiin.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ei ole suinkaan turhaa, vaan kovin olennaista. Asialla on tsykologinen merkitys asennoitumiseesi DJ:n suhteen.

Tietääkseni en tunne sinua, etkä sinä minua. Joten täten väittäisin kyllä, että valehtelet nyt suun ja silmät täyteen pitäessäsi edelleen tuon kortin esillä.

Toisaalta eihän se ole eka kerta, kun vääntelet sanomisiani siihen muotoon, mitä en itse ole sanonut.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
[OT]
Tietääkseni en tunne sinua, etkä sinä minua. Joten täten väittäisin kyllä, että valehtelet nyt suun ja silmät täyteen...

Toisaalta eihän se ole eka kerta, kun vääntelet sanomisiani siihen muotoon, mitä en itse ole sanonut.
Se ettemme tunne toisiamme, ei liity tähän mitenkään. Psykologiset seikat, kuten ennakkoasennoituminen, tuppaavat vaikuttamaan jossain määrin meidän kaikkien asenteisiin, sekä suhtautumisiin erilaisiin ilmiöihin ja henkilöihin ilmiöiden takana - siis myös minun.

Jatketaanko psykologiasta mieluummin yyveellä, minua ei kyllä varsinaisesti kiinnosta tämä jauhanta, mutta syytöksesi sanojesi vääntelystä, eivät kyllä taida pitää paikkaansa.
Tiedän ettet tässä kantojasi halua muuttaa, joten saat puolestani pitää ne.[/OT]

Tuli tässä mieleen, että josko Mikkonen houkuttelisi samalla lökäpöksykaverin Mäenpään takaisin JYPiin.
Samaa minäkin pohdiskelin.
Näkisin kovin kernaasti Mäenpään vielä JYP nutussa ja onhan Mikko Dufvallekin tuttu peluri Jukuri -ajoiltaan.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Jatketaanko psykologiasta mieluummin yyveellä, minua ei kyllä varsinaisesti kiinnosta tämä jauhanta, mutta syytöksesi sanojesi vääntelystä, eivät kyllä taida pitää paikkaansa.

Kyllä ne vaan pitävät, eri asia sitten pystytkö sinä myöntämään ne. Jos et, sille minä en voi mitään. Jos et itse keksi missä näin olet tehnyt, suosittelen palaamaan lokakuuhun 2006.

Samaa minäkin pohdiskelin.
Näkisin kovin kernaasti Mäenpään vielä JYP nutussa ja onhan Mikko Dufvallekin tuttu peluri Jukuri -ajoiltaan.

Sopimus HPK:n kanssa kevääseen 2010. Eli sitä ennen ei JYPissä nähdä, jos senkään jälkeen. Tason pysyessä tuskin, mutta enpähän osaa olla ennustaja.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä ne vaan pitävät, eri asia sitten pystytkö sinä myöntämään ne. Jos et, sille minä en voi mitään. Jos et itse keksi missä näin olet tehnyt, suosittelen palaamaan lokakuuhun 2006.
Miksi kummassa et sitten lyö syytöksiäsi tukevia todisteita pöytään? Kyllähän minä lujan faktan edessä taivun, tietenkin.

Onpa sinulla muuten pitkä muisti.. painaako jokin asia vieläkin?!? Laita vain yyveetä niin taputellaan asia loppuun, ei ole hyvä elää katkeruudessa ystäväiseni.

Edit: Kiitos kun siirsit yyveelle. Kaunat käsitelty.

Hyvää kevään jatkoa Köpille ja Tuomakselle.
 
Viimeksi muokattu:

Naughty_S

Jäsen
Itse asiaan on kai sanottava pitkälti samaa mitä jo yllä on todettu. Mikkosen kannalta hieno homma, JYPiltä imagollisesti ja moraalisesti kiva kädenojennus. Varsinaista pelillistä hyötyä en tästä näe, mutta eipä kai tästä mitään haittaakaan voi olla (?).


edit: perinteinen kummitus-vääntö siiretty (ja vastattu) yksityisviesteihin.
 
Viimeksi muokattu:

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
OT, anteeksi.

Kaipaat kyllä aina faktoja muilta, mutta itse et niitä ole valmis esittämään. Johtava ajatuksesi tuntuu nytkin olevan, että nimimerkillä x on negatiivisia ennakkoasenteita Tuomas Mikkosta kohtaan, koska samainen nimimerkki ei pidä rap-musiikista/hiphop-kulttuurista/jne. Ihan mielenkiintoisia johtopäätöksiä vedät itsellesi tuntemattomien ihmisten ajatuskulusta. Suosittelisin sinisiä pillereitä.
No mutta mikäs siellä korpeaa, onko meilläkin jotain vielä kesken?

Parasta olisi jos et suosittelisi mitään pillereitä kenelläkään ilman lääkärin papereita.

Käytä mieluummin yksityisviestejä kuule, ne on tarkoitettu tällaisia jorinoita varten. Saat varmasti kaipaamasi faktat - kuten ennenkin - jos vain sinäkin saisit esitelmäsi selkeän kysymyksen muotoon. Vaikea sanoa mitä faktoja oikein haeskelet, kun kyse oli minua vastaan esitetystä, perustelemattomasta syytteestä sanojen laittamisesta x:n suuhun ja tavallisesta psykologiasta - ihmismielen toiminnasta.
Minä siis kaipasin perusteluja minua vastaan osoitetulle syytteelle, mutta ilmeisesti turhaan.

Eikä olisi pahitteeksi, jos sinäkin perustelisit syytöksesi jotenkin.

Siis:
Missä kohdin en ole mielestäsi ollut halukas esittämään tuntemiani faktoja tai perusteluja? Olisi mahtavaa tietää, että saisin edes mahdollisuuden puolustautua väittämääsi vastaan, tahi myöntämään väitteesi todeksi esittelemiesi todisteiden pakottamana. (Sinunhan on varmaan helppo perustella esimerkein väitteesi, koska ilmoitat itsevarmana minun toimivan "aina" kuvailemallasi tavalla)

Jos sinulla ei nyt olekaan sellaisia syytöksiäsi tukevia esimerkkejä, joudun huomauttamaan, että sinäkin puhut nyt silkkaa puutaheinää.

Edit: Kiitos yhteydenotostasi, vaikkakin sen sisältö oli mitä oli, eikä tietenkään minkäänlaisia kaipaamiani perusteluja tähän viimeiseen... murrrr. No surprises.
 
Viimeksi muokattu:

Handyy

Jäsen
No mutta mikäs siellä korpeaa, onko meilläkin jotain vielä kesken?
Kaikkia nyt vain täällä suorastaan vituttaa, kun jaksat jauhaa jostain Köpin psykoloinnista josta sinulla ei varmasti ole mitään tietoa eikä ketään ihan oikeasti kiinnosta. Jos haluat aloittaa keskustelun menemällä samantien henkilöön itseensä, niin ala se suoraan YV:llä äläkä jatka sitä täällä viiden viestin verran. Koko homma ei liity millään Mikkoseen, josta ketju kertoo.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Anteeksi, mutta voisitteko jo lopettaa räksytyksenne tässä ketjussa?

Kaikkia nyt vain täällä suorastaan vituttaa..
Ja sinä edustat kaikkia, asia selvä.
...eikä ketään ihan oikeasti kiinnosta...
Veikkaapa huviksesi oman viestisi kiinnostavuusarvo ja relevanssi aiheen kannalta.
Jos ketään ei *kele*tana kiinnosta, niin miksi ihmeessä osallistut siihen itsekin ja jatkat sitä?!?
Minua kiinnostaa vastata minuun kohdistuviin syytöksiin ja epämääräisiin väitteisiin, sorry mutta eihän se voi olla kiellettyä.
..Jos haluat aloittaa keskustelun menemällä samantien henkilöön itseensä..
Hommahan ei nyt mennytkään noin. Vaan nim. Köpi aloitti väittelymme kirjoittamalla minulle provosoivan aloituksensa näin:"
Niin, tämä on aika hauskaa. Kukaan muu ei ole ikinä käsittänyt sitä, miten sinä et suostu näkemään Mikkosen ajoittaista asenneongelmaa kaukalossa.
Tässä vaiheessa keskustelumme liittyi vielä Mikkoseen, kunnes te sivustaloikkijat sotkeennuitte siihen ja muutitte sen ihan joksikin muuksi. Asian voi tarkistaa lukemalla ketjua taakse päin. Mieluusti ihan alusta saakka, sillä perustelen aiemmin näkemyksiäni Mikkosen pelillisistä avuista, joihin tänäänkin viittasin.
Aivansana on "perustelen".
Minä en ole nähnyt mitään (muutamaa mutua ei voi laskea) perusteluja, joka tukisi Köpin keksimää Mikkosen asenneongelmaa.

Ja mitä niihin asenneongelmiin ja ennakkoasenteisiin tulee, on kummastelijoiden syytä lukea tämän ketjun toinen viesti.
..niin ala se suoraan YV:llä..
Voi hyvä sylvi! Olisit näyttänyt fiksumpana esimerkkiä.
...Koko homma ei liity millään Mikkoseen, josta ketju kertoo.
Katso ylemmä, kyllä se nimenomaan liittyi Mikkoseen, kunnes aloititte Naughty S:n kanssa sättimiseni - kun penäsin KÖPIltä perusteluja perustelematomille väitteilleen Tuomaksen löysyydestä - ymmärtämättä edes mistä asiassa on kyse. Asia on nyt selitetty yyveellä edelliselle nimimerkille ja Köpille, joka kyllä parhaiten tietää mistä me keskustelimme.
 
Viimeksi muokattu:

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tähän case Mikkoseen täytyy omana kommenttina sanoa, että hyvä Jyp! Juuri näin kasataan menestyvää joukkuetta, ei tuijotella pelkästään profiilipelaajiin vaan osataan arvostaa rivimiestäkin, Mikkonen on tällä saralla varmasti mitat täyttävä ukko, jolla on myös kaikki mahdollisuudet nostaa sitä profiiliaan tulevilla kausina terveenä pysyessään, eihän hän mikään ikäloppu ole.

Aiemmat kirjoittajat ovat jo spekuloineet ansiokkaasti eri näkökulmista asiaa ja tuoneet esiin monta seikkaa joita itsekin olen ajatellut, joten niitä toistelematta: Jaan tässä asiassa aikalailla Kummituksen mietelmät ja hänen perustelunsakin oli mielestäni asian ytimessä ja asiaa.

Myös Köpin näkemyksissä on pointteja ja ajatusta, mutta ehkä tässä ajatusmallissa joukkueen rakentaminen olisi hiukan liian pragmaattista, eli tunteille ja tunteiluille pitää olla sijaa myöskin joukkuetta rakennettaessa, jos sitä tunnetta haluaa sinne kentällekin, ja siitä ja sen tarpeesta kaikki aina jankuttaa niin mediassa, kun täälläkin, lätkänpeluusta puhuttaessa.

Hassusti, johtuen tuosta aiemmasta kirjoittelusta, tästä on automaattisesti hahmottunut tämmöinen Köpi contra Kummitus mielipideketju, vaikka muutkin ajatuksiaan on tänne paukuttanu, tämä kai todistaa sitten, että te, Köpi ja Kummitus, olette saaneet tässä aiheessa jonkinlaisen mielipidejohtaja statuksen, älkää sanoistani kuitenkaan loukkautuko, minusta te kummatkin vallan ansaitsette hyvillä kirjoituksilla statuksenne.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tähän case Mikkoseen täytyy omana kommenttina sanoa, että hyvä Jyp! Juuri näin kasataan menestyvää joukkuetta, ei tuijotella pelkästään profiilipelaajiin vaan osataan arvostaa rivimiestäkin

Periaatteessa näin, käytännössä ei.

Eli jo Mikkosta ennen JYPillä oli sopimukset mm. Sykön, Sipiläisen, Piiroisen ja nyt vielä Mestiksessä pelaavan Riskankin kanssa. En voi ymmärtää, miksi taas piti tehdä soppari yhden nelos/-vilttiketjun ukon kanssa.

Mika Niemen 3-vuotista jatkopahvia odotellessa...
 

Handyy

Jäsen
Eli jo Mikkosta ennen JYPillä oli sopimukset mm. Sykön, Sipiläisen, Piiroisen ja nyt vielä Mestiksessä pelaavan Riskankin kanssa. En voi ymmärtää, miksi taas piti tehdä soppari yhden nelos/-vilttiketjun ukon kanssa.
Eikö meillä kuitenkin viimeisenä kolmena kautena ole ollut tilanteita, jolloin sairastuvalla on ollut niin paljon hyökkääjiä ettei ylimääräisiä ole ollut enää käytettävissä? Nykyliigassa loukkaantumisia tulee kokoajan vain enemmän, joten on oikeastaan pakko tehdä sopimuksia viidelle kentälle. Muuten parhaita pelaajia joudutaan kesken kauden kuormittamaan aivan liikaa. Mikkonen on erinomainen juuri tähän marginaalirooliin, koska tietää ettei peliaikaa välttämättä tule paljoa mutta motivaatiokaan ei siitä juuri kärsi.
 

Salmon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Haloo

Kuten aikaisemmin mainitsin, olimme Espoossa katsomassa DJ:n viimeistä peliä ennen traagista sairastumista ja siinä pelissä Mikkonen oli kyllä yksi Jypin parhaista.Duhva antoi tosi paljon peliaikaa, myös erikoistilanteissa.
Esim. saman roolin pelaajista, Jääskeläinen tai jos ei lasketa Pilen yv-aikaa, oli Jypin power-hyökkääjistä selkeästi vahvin.
Jos puoletkaan Mikkosen Jenkkikauden esityksistä, mistä esim.pienempi Helminen on kertonut,pitää paikkansa, ei ensi kaudella tule todellakaan olemaan mikään nelosketjun pelaaja, mutta so what.Tämä palstahan on just sitä varten,että täällä saa kirjoitella mitä haluaa.
Veikkaan että kuntoutuessaan tulee olemaan yksi Jypin playoffareiden tukipelaajia.Muistelkaapa Ässien tuhkimotarinaa ja millaiset pelaajat silloin nousivat playoffien kovimmiksi pelaajiksi.Ei mitkään Virtasen tapaiset mikkihiiret todellakaan.Viikonlopun säälipleijarit antoivat taas asiasta esimakua.
 

Bosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Diskos
Miikka Männikkö 2 ottelua, 2+2 :)

Männikkö on mikkihiiri, mutta ei Virtasen tyylinen pelaaja. Ehkä Männikkö on enempi "Köyhän Miehen Perrin" tapainen pelaaja. Ja siksi hyvä myös playoffseissa.

Uskon, että Mikkosesta voisi tulla Jari Jääskeläisen tasoinen pelaaja omassa roolissaan. Jo ensi kaudella, ja on varmasti paljon halvempi kuin Jäsä.

ps. Älkää nyt kaikki luulko, että vertaan tämän hetken tasolla Mikkosta ja Jääskelaistä, mutta kuten sanottua, tulevaisuudessa se on hyvinkin mahdollista.
 

vsop

Jäsen
...
Uskon, että Mikkosesta voisi tulla Jari Jääskeläisen tasoinen pelaaja omassa roolissaan. Jo ensi kaudella, ja on varmasti paljon halvempi kuin Jäsä.
....
Jos on paljon halvempi kuin Jäsä, niin siitä vaan. Mikkonen tosin on kalliimpi tai yhtä kallis kuin Jäsä, mutta ei halvempi. Itse olen huomannut, että Mikkosesta on joukkueelle enemmän hyötyä kuin kalliista pisterohmu-Piiroisesta. Piiroisen pitäisi oppia hyödyntämään kokoansa huomattavasti paremmin ansaitakseen suuren palkkansa.
 

Erik Loka

Jäsen
Kun vaan saisi tuota pelikäsitystään jotenkin paremmaksi, niin voisi olla aineksia hyvinkin ylempiin kenttiin. Muuten menee koohottamiseksi, vaikka ilmeisesti Espoossa hyvin pelasikin. Sitä peliä en tosin itse nähnyt.
Nyrkkeilijänhommiakin voisi koettaa ensi kaudella, sillä siitä taidosta on hyötyä joukkueelle.

Mielestäni tuli kuitenkin liian aikaisin Amerikasta takaisin.
 

Salmon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Miten niin tuli liian aikaisin.Pelasi huippukauden Jenkeissä.Oli muuten selkeästi jo ennen Amerikkaa lähtöään Jääskeläistä parempi, kuten peliajoista ym. huomattiin.Onkohan täällä jollakin unohtunut, että Mikkonen on kuitenkin Nuorten MM-pronssimies, Dallasin NHL-varaus,vaikkei sopimusta ole vielä saanutkaan ym.Niitäkään ei ihan ilmaiseksi saada,vaikka täällä jotkut näitä varauksia vähätteleekin. Ei tuossa Jypin rosterissakaan kovin montaa pelaajaa ole, jotka olisi kelpuutettu NHL-joukkueen kesäleireille, kuten Mikkonen on ollut ainakin pari kertaa.Voisitko kuvitella Piiroisia,Sipiläisiä ym. hyväksyttävän samalle leirille Zubovien,Lehtisten,Modanon ym. kanssa kuten Mikkonen oli kuitenkin.Näitä pelaajiahan on scoutit ym.seuranneet jo 15-vuotiaista lähtien.Ehkä ne näkee Mikkosen pelikyvyissä jotain,mitä nämä DJ:n arvostelijat ei huomaa/ymmärrä.Jätetäänpä nämä palstat tästä eteenpäin paremmille asiantuntijoille.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten niin tuli liian aikaisin.Pelasi huippukauden Jenkeissä.Oli muuten selkeästi jo ennen Amerikkaa lähtöään Jääskeläistä parempi, kuten peliajoista ym. huomattiin.Onkohan täällä jollakin unohtunut, että Mikkonen on kuitenkin Nuorten MM-pronssimies, Dallasin NHL-varaus,vaikkei sopimusta ole vielä saanutkaan ym.Niitäkään ei ihan ilmaiseksi saada,vaikka täällä jotkut näitä varauksia vähätteleekin.

Mikkosen rooli tuossa nuorten MM-pronssia voittaneessa joukkueessa oli erittäin pieni. Herrat Lehtonen, Ruutu, Pitkänen, Jokinen, Filppula ja Bergenheim pelasivat sen pronssin Suomelle, mikkoset, syköt ja muut jämingit menivät ihan hyvin joukon jatkona Leijonissa.

Mikkonen oli juniorina lupaavapelaaja johtuen hänen hyvistä raameistaan, luistelusta ja voima ominaisuuksista. Silti hän oli aivan eri tason lupaus verrattuna ikäluokkansa super-miehiin kuten Lehtonen, Koivu, Ruutu, Jokinen jne.

Yksinkertaisesti kaikki juniori-lupaukset eivät kehity aikuisten sarjoihin pelimiehiksi. Mikkoselle on nyt annettu jo 5-kautta JYP:ssä aikaa näyttää taitojaan eikä hän ole saanut kovempia tehoja aikaan kuin 6+5. No jospa sitten ensi kaudella..
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei tuossa Jypin rosterissakaan kovin montaa pelaajaa ole, jotka olisi kelpuutettu NHL-joukkueen kesäleireille, kuten Mikkonen on ollut ainakin pari kertaa.Voisitko kuvitella Piiroisia,Sipiläisiä ym. hyväksyttävän samalle leirille Zubovien,Lehtisten,Modanon ym. kanssa kuten Mikkonen oli kuitenkin.

Lauri Kinos pelasi St. Louisin kesäleirillä Al MacInnisin pakkiparina, joten ei tuokaan ihan kaikkea kerro. Training campin meriitit eivät silti tehneet Kinoksesta liigatason pelaajaa.
 

Erik Loka

Jäsen
Miten niin tuli liian aikaisin.Pelasi huippukauden Jenkeissä.

No siten niin että ei varmaan muutama huippukausi lisää siellä olisi haitannut, sillä vuodessa nyt ei niin isoja harppauksia kehityksessä tule. ECHL ei sarjanakaan niin huikea ole että sieltä tehot siirtyisivät suoraan SM-liigaan.

Ja NHL-varauksista sen verran että ei se enää auta jos on ollut nuorena potentiaalinen, mutta ei kuitenkaan ole sitä potentiaalia saanut realisoitua. Pelaahan Suomi-sarjassakin pelaajia joilla on NHL-varaus.
 

Fordél

Jäsen
Eihän tuolle Mikkosen sopimukselle löydy kyllä pelillisesti yhtään järkevää selitystä. Selvä kädenojennus seuralta pelaajalle, jolla on ollut siviilipuolella viime aikoina vaikeaa. Onhan se tavallaan hienoa, että kiekkomaailmasta löytyy vielä sydäntä, mutta itse olisin toiminut toisin.

Loppujen lopuksi nimittäin sopimus ei hyödytä kyllä ketään. Nykyisessä Jypissä Mikkoselle ei ole yhtään mitään käyttöä ja samalla hän entisestään vaikeuttaa omien junnujen nousemista liigarinkiin. Lisäksi vaikka ei ole kallis mies niin tuonkin rahan olisi voinut käyttää siihen kärkiosaamiseen ja niihin ylempien kenttien miehiin.

Mikkosen kannalta taas kiekkoura alkaa olemaan kuopattu ainakin liigan osalta. Jyp:ssä vastuuta ei tule eikä kehitystä tule tapahtumaan. Iso rooli Mestiksessä olisi melkeimpä ainoa tapa lähteä vielä kehittymään kiekkoilijana. Enkä jaksa uskoa, että Jyp tässä kasaa tarkoituksella isoa rinkiä, jotta pystyy sitten peluuttamaan reserviä D-Kiekossa Mestiksessä. Meinaan kun tuo D-Kiekon nousu on kaikkea muuta kuin varma.

Jypillä olisi ollut ideaalitilanne kasata todella mielenkiintoinen ja kova joukkue ensi kaudeksi, koska sillä olisi kovia pelimiehiä lähes kolmeen kenttään ja sen lisäksi hyvin pärjäävät A-junnut. Siinä olisi todella hyvät rakennuspalikat pitkään menestymiseen, mutta kun ei niin ei. Nyt on tehty soppareita kaiken maailman sykköjen ja mikkosten kanssa kun olisi voitu ajaa omia junnuja sisään menestyvässä joukkueessa, jolloin he olisivat saaneet kultaakin arvokkaampaa kokemusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös