Voisitko tarkentaa tätä lausetta? Onko Mikko voittanut joskus jotain vai miksi Viitanen on voittava pelaaja. Lähinnä kiinnostaisi tietää mikä tekee Mikosta muita pakkeja paremman tässä suhteessa? Onko paineensietokyky ylivertainen vai tippuuko pudotuspeleissä vauhti niin paljon, että Mikkokin pysyy mukana?
Olen miettinyt tätä juttua ja tullut johtopäätökseen. Seuraavat 27 vuotta tulevat olemaan sinulle helpompia jääkiekon seuraamisessa. Uskon kehittymiseen ja siihen että vanhatkin koirat oppivat uusia temppuja. Eikös siitä julkaistu tutkimuskin ettei oppiminen ole ikäkysymys? Se lämmitti ainakin mun mieltä. Mä olen taas oppinut jotain.
Puolustava puolustaja on yksi joukkueen tärkeimpiä palasia. Ilman hyvää sellaista ei ole vielä voitettu yhtään mitään, koskaan, ikinä, missään. Eikä muuten tulla voittamaankaan. Niitä muuten ei kasva riesaksi asti Suomessa. Hyviltä ominaisuuksiltaan lähinnä vain isoja puolustajia kasvaa kyllä, niitä onkin taas nähty tässä pari kautta.
Viitasessa on vielä potkua enempään. Se että kutsuu häntä Lukon huonoimmaksi puolustajaksi kertoo hyvin enemmän kirjoittajasta kuin Viitasesta. Maalintekopelissä pitää välillä vahtia sitä, että tekee enemmän maaleja kuin vastustaja. Ardelanin ja muiden kierrossa olevien on helppo nousta Viitasen varmistaessa. Samoin maalin edustalla ei pitkään aikaan ole ollut näin hyvää Lukkopeliä. Vielä se kova vetokin osuu kohdalleen. Ja vaikka se olisi kivaa, niin ilmakin tullaan toimeen.
Lukolla on edelleen käsissään paras puolustus tällä vuosituhannella. Viitanen nostaa tämän puolustuksen tasoa. Se on olennaisesti parempi hänen kanssaan kuin ilman. Suhteella about 2-1 neuvoisin lyömään vetoa, että hän pelaa vielä EHT pelejä. Tuo EHT on muuten tosiaan nousemassa klassikoksi.
Kaikille virtuaalikamuille vain hauskaa iltaa tekstitv:n parissa. Kauniita unia. Ei tästä mitään tule kuitenkaan, joten kannattaa mennä nukkumaan.