Mikko Viitanen – runkoa rakentamassa

  • 165 731
  • 1 214

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse arvostelen sitä mitä nämä Veken vuodet on ollut ja mun mielestä ei ole onnistunut.
Jotta ei nyt jää epäselvyyttä tämän suhteen, niin olen täysin samaa mieltä. Ei Veke ole hyvin onnistunut.

Jotenkin tuntuu siltä, että kun olen nostanut esille epäonnistumisiin vaikuttavia asioita, niin luet kirjoituksiani siten, että yrittäisin selittää ettei mikään ole Veken syytä ja että kaikki epäonnistumiset olisivat johtuneet jostain muusta kuin Vekestä itsestään. En ole näin sanonut, enkä ole tätä tarkoittanut. Veke on tehnyt virheitä jokaisella kaudellaan ja kokonaisuutena epäonnistunut, mutta jokaiseen kauteen on myös liittynyt muita asioita, joilla on ollut vaikutusta näihin epäonnistumisiin.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisi mielenkiintoista tietää miten JYP näitä ulkomaisia pelaajia scouttaa? Estephan oli huti mutta Gardiner taas on ollut hyvä.

Onko epäonnistumisessa tai onnistumisessa kyse JYP organisaation (Viitanen) osaamisesta vai onko kyse vain sattumasta.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä ainakin itse toivon, että onnistuu hommassaan vaikka negaa annan, se olisi seuran etu. En vaan osta noita kaikkia selityksiä mitä annetaan, kun niitä muuttuvia asioita on kaikilla muillakin seuroilla. Olen myös sanonut, että siellä on mukana hyviäkin hakuja, mutta jos ihan katsotaan oikeasti miten tulokset menee viime vuosien aikaan, niin fakta on, että Jyp on heikoin Saipan kanssa.

Isoin ongelma on se minkä joku tuossa ylempänä sanoi, että ulkomaan päässä on se isoin ongelma ja olen ihan samaa mieltä siitä, että ne haut on epäonnistunut eniten. Toki on siellä Gardiner ja Christoffer hyvinä hakuna ja Platzer, mutta se oli tuttu pelaaja liigasta.
Itse arvostelen sitä mitä nämä Veken vuodet on ollut ja mun mielestä ei ole onnistunut.
Olen samaa mieltä, että scouttauksessa on tullut huteja. Mutta UTJ:n työssä on muitakin osa-alueita. Se että Viitanen on saanut pidettyä Turkulaisen ja Nikun, on huikea suoritus. Ulkomaiden lisäksi kysyntää oli paljon Liigan suurimpien seurojen osalta. Silti valitsivat jäädä JYPiin. Voi sitä kiroilun määrää, kun Jerry kurvailisi tällä kaudella HIFKin paidassa ja Niku Ilveksen.
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen samaa mieltä, että scouttauksessa on tullut huteja. Mutta UTJ:n työssä on muitakin osa-alueita. Se että Viitanen on saanut pidettyä Turkulaisen ja Nikun, on huikea suoritus. Ulkomaiden lisäksi kysyntää oli paljon Liigan suurimpien seurojen osalta. Silti valitsivat jäädä JYPiin. Voi sitä kiroilun määrää, kun Jerry kurvailisi tällä kaudella HIFKin paidassa ja Niku Ilveksen.
Tottakai varmasti Veikko on olut edesauttamassa noiden pelaajien jäämistä, mutta sen verran tiedän, että noilla pelaajilla ei ollut liigassa muita vaihtoehtoja. Mut hienoa silti, että sai pelaajat pysymään täällä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tottakai varmasti Veikko on olut edesauttamassa noiden pelaajien jäämistä, mutta sen verran tiedän, että noilla pelaajilla ei ollut liigassa muita vaihtoehtoja. Mut hienoa silti, että sai pelaajat pysymään täällä.
Nikun kohdalla ei ole pelkästään jatkosopparista kyse, vaan Veke teki valtavan työn, että saatiin viime kaudeksi Niku palaamaan kotiin. JYP ei todellakaan ollut ykkösvaihtoehto Nikulle lähtökohtaisesti, mutta Veke löysi oikeat keinot, että siirto lopulta toteutui.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Tottakai varmasti Veikko on olut edesauttamassa noiden pelaajien jäämistä, mutta sen verran tiedän, että noilla pelaajilla ei ollut liigassa muita vaihtoehtoja. Mut hienoa silti, että sai pelaajat pysymään täällä.
Kyllä vaihtoehtoja oli. Sen tiedän, että moni seura oli kiinnostunut. Mutta halusivat toki ensisijaisesti jäädä JYPiin.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Olen aika pitkälti samaa mieltä kuin @Nelfor ja näen itse Viitasen enemmän syyntakeettomana olosuhteiden uhrina kuin vastuussa olevana epäonnistujana.

Tosiasia on toki, että Viitanen ollut jo sen verran pitkään, että voidaan hyvin jossitella tai spekuloida mitä Viitanen on tehnyt jättänyt tekemättä tai olisi pitänyt tehdä. Tosiasia myös se, että mitä enemmän vuosia Viitaselle tulee seuran UTJ pestistä sitä helpompi miestä kritisoida jos menestystä ei tule, sillä miten yhdellä miehellä voisi aina olla itsestä riippumattomia ongelmia ja vastoinkäymisiä.

Itsekin näkisin, että tämä kausi ensimmäinen jossa Viitasta voidaan oikeasti arvioida ja antaa rapaa, jo nyt tietyistä ratkaisuista, toki tilinpäätös tämän osalta on lopullisesti myöhemmin, kun nähdään miten kausi kehittyy. Silti, se josta voitaisiin nyt jo kritisoida on sentterit, kuten itse ja monet muut käyneet jo monta kertaa läpi, niin JYP ja Viitanen vain liikaa oletti, että tuleehan tuo nyt JYPiin kun keskusteluja käyty hyvässä hengessä. On jopa koomista miten monta sentteriä JYPiltä mennyt tällä kaudella ohi, paniikissa sitten Estephan sisään (joka periaatteessa ihan hyvä haku) loppu onkin historiaa.

Mielestäni kuitenkin tässä kohtaa tyhmintä olisi laittaa mies ulos kilometritehtaalle ja uutta kaveria sisään, me ollaan juuri koulittu ja koulutettu kaveria vaikka minkälaisissa liemissä ja niistä varmasti jäänyt mukaan oppia, nyt Viitanen voisi viimein olla valmis pestiin, niin sitten hänet korvattaisiin uudella arvalla, ei kiitos.

Ainoa skenaario jossa Viitasen korvaisin, olisi oikeastaan se, että Rautakorpi haluaisi UTJksi, ja hänellä olisi jo uusi huippuvalmentaja tiedossa omaksi korvaajakseen. Tässäkin skenaariossa tarjoaisin Viitasella vielä jotain pestiä Raurakorven apuna jos tämä Jukalle ok.

Viitasella paljon osaamista, mitä en päästäisi helpolla organisaatiosta ulos, vaikka nämä ensimmäiset UTJ vuodet ei mairittelevia olekaan.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viitasella paljon osaamista, mitä en päästäisi helpolla organisaatiosta ulos, vaikka nämä ensimmäiset UTJ vuodet ei mairittelevia olekaan.

Mitä tämä osaaminen on? Missä se näkyy tällä hetkellä JYPin organisaatiossa?
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Mitä tämä osaaminen on? Missä se näkyy tällä hetkellä JYPin organisaatiossa?
Korvaamattomana erikoisosaamisena itse näkisin Viitasella junioritoiminnan organisoinnin lyhyesti sanottuna
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Korvaamattomana erikoisosaamisena itse näkisin Viitasella junioritoiminnan organisoinnin lyhyesti sanottuna
Tämä on ihan totta. Tätä kun yrittää nostaa Veken kohdalla esille, niin kritisoijien mielestä tämä osaaminen ei näy missään, josta tehdään suorilta päätelmä, ettei tätä osaamista ole oikeasti olemassakaan.

Oikeasti tuo juniorityö on niin vahvasti taustalla tapahtuvaa, ettei se herkästi missään näy. Ainoa merkittävä tapa millä se yleensä voi näkyä, on omien junnujen nouseminen edustuksen mukaan ja siitä eteenpäin. Tämä on kuitenkin vain jäävuoren huippu ja tässä vaikuttaa paljon millaisia yksilöitä milloinkin on junnupolkua etenemässä, sekä miten edustuksen valmennus haluaa näitä pelaajia nostaa mukaan.

Veke on tehnyt hyvää työtä junioritoiminnan eteen, eikä se työ ole päättynyt, kun astui UTJ:n saappaisiin. Tämä on kuitenkin sellainen asia, minkä hedelmiä poimitaan pitkällä aikavälillä, eikä yksittäisiin pelaajiin voi tuosta asemasta kovin paljoa vaikuttaa.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Tämä on ihan totta. Tätä kun yrittää nostaa Veken kohdalla esille, niin kritisoijien mielestä tämä osaaminen ei näy missään, josta tehdään suorilta päätelmä, ettei tätä osaamista ole oikeasti olemassakaan.

Oikeasti tuo juniorityö on niin vahvasti taustalla tapahtuvaa, ettei se herkästi missään näy. Ainoa merkittävä tapa millä se yleensä voi näkyä, on omien junnujen nouseminen edustuksen mukaan ja siitä eteenpäin. Tämä on kuitenkin vain jäävuoren huippu ja tässä vaikuttaa paljon millaisia yksilöitä milloinkin on junnupolkua etenemässä, sekä miten edustuksen valmennus haluaa näitä pelaajia nostaa mukaan.

Veke on tehnyt hyvää työtä junioritoiminnan eteen, eikä se työ ole päättynyt, kun astui UTJ:n saappaisiin. Tämä on kuitenkin sellainen asia, minkä hedelmiä poimitaan pitkällä aikavälillä, eikä yksittäisiin pelaajiin voi tuosta asemasta kovin paljoa vaikuttaa.
Viitasen skouttauksia myös:
- Kemell - NHL
- Helenius - NHL
- Lambert - NHL
- Ottavainen - varaus
- Malinen - varaus
- Bonuksena: Puistola, Jurmo, puhjenneet kukkaan muualla.

Ja olikos joku muu?

Nyt Lassila noussut kartalle vahvasti. Sen jälkeen putkessa kasvamassa Tohila ja Tumanovs. Ja heidänkin takanaan on tulijoita.

On ihan oikein kritisoida Viitasta useastakin asiasta ja hutihankintoja on useampi. Etenkiin KV-skouttaus ontunut niin valintojen kuin sopimuskiinnitysten osalta paria poikkeusta lukuunottamatta.

Vastaavasti luokkakokouksen jälkeisten laadukkaisen ex-jyppiläisten kotiutus ja pitovoima ollut vahvaa ja tuo junnupolun maksimointi NHL-soppareineen ollut priimaa. Se on osa JYPin strategiaa, joten siltäkin osin onnistuminen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ei siinä paljon selittelyt auta: ensimmäisenä kautena Holtarin tekemä runko vielä kantoi jotenkin, mutta sen jälkeen Viitasen Jypin urheilullinen tulos on sukeltanut Saipan tasolle (41 vs 42 sijoituspistettä).

Ihan kaikkea en laittelisi Viitasen harteille tässä keississä, ei ole mikään herra ja hidalgo, jolla valta vastuu kaikesta on.

Minusta sinulta jää huomioimatta eräs iso ja merkittävä detalji vaikutukseltaan. Holtarin runko kantoi sen minkä käsiin märäntynyt pelitapa riittävän tasokkaalla nipulla saattoi yltää. Nimenomaan yltää, minusta sanaa kantaa ei voi tässä yhteydessä käyttää.

Tuolloin aikoinaan saatoin laittaa enemmän kuin 1,5 viestiä asian tiimoilta, kuinka tärkeää olisi tuo oikaista asap, koska mitä syvempään niiaa sitä kauemmin kestää oikeneminen.

Niinpä Viitasen vika ei ole tuossa kontekstissaan mikään. Jos syyllisiä haluaa hakea, voi niitä löytää toimimattomasta ja halvaantuneesta organisaatiosta, jolta puuttui joko oikea analyysi tai kyky toteuttaa.

Lopulta, jos vinkkeliä himpun viiraa toisin, Viitasen mitkään hankinnat, vaikka kuinka onnistuneet, eivät olisi juuri voineet asiaa muuttaa, koska jos paatti vuotaa ei se paremmilla soutajilla korjaannu, yltää ehkä maaliin uppoamatta, ei muuta.

Kenen piikkiin sitten mitäkin kukakin laittaa, mutta operaatio prosessi, on ensimmäinen ja tärkein scouttaus JYPin tilanteessa ja ainakin itsellä on luotto, että paatti alkaa olla turvotettu vuotamattomaksi ja vasta oikeastaan nyt on sen soutajien kokonaistasolla merkitystä tuloksen tekoon.

Kirjoittamallani, en siis mitätöi kenenkään mielipidettä asiaan, mutta toisaalta en suostu näillä todistein myöskään heittämään haaskioon Viitasta. Veikkaan, että tämän kuluvan kauden tulos on se missä herran taso mitataan vakavissaan. Katsellaan sitten miten meni.
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
[
Viitasen skouttauksia myös:
- Kemell - NHL
- Helenius - NHL
- Lambert - NHL
- Ottavainen - varaus
- Malinen - varaus
- Bonuksena: Puistola, Jurmo, puhjenneet kukkaan muualla.

Ja olikos joku muu?

Nyt Lassila noussut kartalle vahvasti. Sen jälkeen putkessa kasvamassa Tohila ja Tumanovs. Ja heidänkin takanaan on tulijoita.

On ihan oikein kritisoida Viitasta useastakin asiasta ja hutihankintoja on useampi. Etenkiin KV-skouttaus ontunut niin valintojen kuin sopimuskiinnitysten osalta paria poikkeusta lukuunottamatta.

Vastaavasti luokkakokouksen jälkeisten laadukkaisen ex-jyppiläisten kotiutus ja pitovoima ollut vahvaa ja tuo junnupolun maksimointi NHL-soppareineen ollut priimaa. Se on osa JYPin strategiaa, joten siltäkin osin onnistuminen.
Niinku itse olen sanonut, niin siellä on hyviä hakuja, mutta iso ongelma mielestäni on ollut se, että joukkuetta ei ole kasattu hyvin, viime vuonna hyökkäys oli ihan hyvä, mutta puolustus ei, tällä kaudella taas päinvastoin. Pitäisi saada tuo joukkue kasattua tasapainoisesti ja täytyy toivoa, että tällä kaudella saisi vielä tuon hyökkäyksen tasapainoon. Nyt kun saisi tuon hyökkäyksen oikeasti hyväksi, niin JYPillä olisi oikeasti todella laadukas joukkue.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niinku itse olen sanonut, niin siellä on hyviä hakuja, mutta iso ongelma mielestäni on ollut se, että joukkuetta ei ole kasattu hyvin, viime vuonna hyökkäys oli ihan hyvä, mutta puolustus ei, tällä kaudella taas päinvastoin. Pitäisi saada tuo joukkue kasattua tasapainoisesti ja täytyy toivoa, että tällä kaudella saisi vielä tuon hyökkäyksen tasapainoon. Nyt kun saisi tuon hyökkäyksen oikeasti hyväksi, niin JYPillä olisi oikeasti todella laadukas joukkue.
Viime kauden osalta itse annan oikeasti paljon anteeksi, kun kaksi avainpakkia lähti Vekestä riippumattomista syistä pois kesän aikana. Minkä tahansa joukkueen UTJ olisi kusessa jos noin käy. Ei sen pakiston todellakaan pitänyt olla niin epätasapainossa muuhun joukkueeseen nähden.

Mutta kuten tässä on nostettu esille, niin UTJ tekee paljon muutakin kuin hankkii ja etsii uusia pelaajia. Vaikka itse kiinnittäisi eniten huomiota uusiin hankintoihin, niin se ei tarkoita, että UTJ:n onnistuminen lasketaan pelkästään sen mukaan miten hankinnat onnistuvat.

Mutta katsotaan nyt. Estephanin hankinta on niin iso miinus Vekelle, että isoja onnistumisia vaaditaan tuon unohtamiseksi.
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viime kauden osalta itse annan oikeasti paljon anteeksi, kun kaksi avainpakkia lähti Vekestä riippumattomista syistä pois kesän aikana. Minkä tahansa joukkueen UTJ olisi kusessa jos noin käy. Ei sen pakiston todellakaan pitänyt olla niin epätasapainossa muuhun joukkueeseen nähden.

Mutta kuten tässä on nostettu esille, niin UTJ tekee paljon muutakin kuin hankkii ja etsii uusia pelaajia. Vaikka itse kiinnittäisi eniten huomiota uusiin hankintoihin, niin se ei tarkoita, että UTJ:n onnistuminen lasketaan pelkästään sen mukaan miten hankinnat onnistuvat.

Mutta katsotaan nyt. Estephanin hankinta on niin iso miinus Vekelle, että isoja onnistumisia vaaditaan tuon unohtamiseksi.
Toki aina se vaikuttaa, kun kaks pelaajaa poistuu, mutta korvaavat pelaaja haut epäonnistui, siitä ei varmaan pääse mihinkään?
Ja tarkoitus ei ole antaa pelkkää negatiivista palautetta vaan mielestäni olen kyllä perustellut nuo asiat mistä olen kritiikkiä antanut. Mutta annetaan myös kehua, useampi pelaaja on mulle kyllä kehunut, että Viitanen on hoitanut kentän ulkopuolisia asioita hyvin ja auttanut hienosti monissa asioissa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toki aina se vaikuttaa, kun kaks pelaajaa poistuu, mutta korvaavat pelaaja haut epäonnistui, siitä ei varmaan pääse mihinkään?
Toki epäonnistuivat, mutta siihen vaikutti vahvasti se, että korvaavia pelaajia joutui hankkimaan todella myöhään, kun pelaajat poistuivat kesän aikana. Markkinat olivat tuossa vaiheessa jo todella tyhjät, jolloin epäonnistumisen vaara on moninkertainen. Ei se niin mene, että kun kaksi pelaajaa poistuu kesän aikana, niin hankitaan vain yhtä hyvät tilalle ja sillä selvä. Tuossa tilanteessa hankintojen tekeminen on lievästi sanottuna vaikeaa.

Juuri tämän takia annan paljon anteeksi Veken suuntaan viime kaudesta.
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toki epäonnistuivat, mutta siihen vaikutti vahvasti se, että korvaavia pelaajia joutui hankkimaan todella myöhään, kun pelaajat poistuivat kesän aikana. Markkinat olivat tuossa vaiheessa jo todella tyhjät, jolloin epäonnistumisen vaara on moninkertainen.

Juuri tämän takia annan paljon anteeksi Veken suuntaan viime kaudesta.
Mutta kaikesta huolimatta tämä on tulos urheilua ja siinä ei ole onnistuttu, se on fakta, enkä sitä pelkästään Viitasen niskaan kaada, mutta tässä ketjussa puhutaan nyt Viitasesta.
Vaikka annan kovaa kritiikkiä, niin silti toivon, että tilanne menee tästä vaan parempaan ja voin sanoa ens kaudella, että Viitanen onnistui hyvin hommassaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta kaikesta huolimatta tämä on tulos urheilua ja siinä ei ole onnistuttu, se on fakta, enkä sitä pelkästään Viitasen niskaan kaada, mutta tässä ketjussa puhutaan nyt Viitasesta.
Vaikka annan kovaa kritiikkiä, niin silti toivon, että tilanne menee tästä vaan parempaan ja voin sanoa ens kaudella, että Viitanen onnistui hyvin hommassaan.
Vaikka ketjun aiheena on Viitanen, niin se ei tarkoita, että tässä ketjussa pitää kaataa Viitaseen liittyviä epäonnistumisia pelkästään hänen niskaansa. Vaikka sanot ettet näin tee, niin siltä se on vaikuttanut, että haluaisit syyllistää Vekeä kaikesta, etkä halua ottaa huomioon mitään muita tekijöitä, jotka ovat epäonnistumisiin vaikuttaneet. Kyllä niitä asioita saa ottaa huomioon ja nostaa esille tässäkin ketjussa - oikeastaan juuri tähän ketjuun ne eniten kuuluvat.

Mielestäni on epärehellistä arvostella asioita ottamatta huomioon kaikkia niihin oleellisesti vaikuttavia tekijöitä. Tietysti jokainen tekee omat tulkintansa, että miten paljon eri tekijät ovat mihinkin vaikuttaneet, mutta silti ne tekijät on järkevää ottaa huomioon.
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka ketjun aiheena on Viitanen, niin se ei tarkoita, että tässä ketjussa pitää kaataa Viitaseen liittyviä epäonnistumisia pelkästään hänen niskaansa. Vaikka sanot ettet näin tee, niin siltä se on vaikuttanut, että haluaisit syyllistää Vekeä kaikesta, etkä halua ottaa huomioon mitään muita tekijöitä, jotka ovat epäonnistumisiin vaikuttaneet. Kyllä niitä asioita saa ottaa huomioon ja nostaa esille tässäkin ketjussa - oikeastaan juuri tähän ketjuun ne eniten kuuluvat.

Mielestäni on epärehellistä arvostella asioita ottamatta huomioon kaikkia niihin oleellisesti vaikuttavia tekijöitä. Tietysti jokainen tekee omat tulkintansa, että miten paljon eri tekijät ovat mihinkin vaikuttaneet, mutta silti ne tekijät on järkevää ottaa huomioon.
Jos olet lukenut viestini, niin siellä on myös kehuja Viitasen suuntaan. Mutta pelaaja hankinnoista kyllä syyllistän Viitasta ja sen voin kyllä myöntää. Ja niinku olen sanonut myös, niin niitä muuttuvia tekijöitä on ollut muillakin urheilutoimenjohtajilla, mutta niiden kans vaan pitää pystyä pärjäämään eikä niiden taakse voi pelkästään mennä. Ja myös minusta vaikuttaa siltä, ei pelkästään tämän ketjun perusteella vaan muutenkin, että pidät omia mielipiteitäsi parempana mitä muiden ja kuvittelet olevasi muiden kirjoittajien yläpuolella. Mutta olkoon minun osalta tämä tässä ja toivottavasti JYP ja Viitanen nousee vaikeuksista sinne minne kuuluvatkin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos olet lukenut viestini, niin siellä on myös kehuja Viitasen suuntaan. Mutta pelaaja hankinnoista kyllä syyllistän Viitasta ja sen voin kyllä myöntää. Ja niinku olen sanonut myös, niin niitä muuttuvia tekijöitä on ollut muillakin urheilutoimenjohtajilla, mutta niiden kans vaan pitää pystyä pärjäämään eikä niiden taakse voi pelkästään mennä. Ja myös minusta vaikuttaa siltä, ei pelkästään tämän ketjun perusteella vaan muutenkin, että pidät omia mielipiteitäsi parempana mitä muiden ja kuvittelet olevasi muiden kirjoittajien yläpuolella. Mutta olkoon minun osalta tämä tässä ja toivottavasti JYP ja Viitanen nousee vaikeuksista sinne minne kuuluvatkin.
Vaikka niitä muuttuvia tekijöitä on muillakin, niin se ei poista JYPin kohdalle osuneita muuttuvia tekijöitä, eikä tee niistä samanarvoisia tai yhtä merkityksellisiä, kuin kaikilla muilla.

Reagoit todella voimakkaasti siihen, että nostin esille mitä muita tekijöitä on ollut Veken aikana vaikuttamassa, kun kaikki ei ole mennyt putkeen. Tuosta jää väkisinkin sellainen tunne, että haluat vain väkisin syyllistää Vekeä ottamatta huomioon mitään muita tekijöitä. Tätä on vain pakko ihmetellä.

Tuntuu suorastaan kauhealta, että joku näkee minun pitävän itseäni muita parempana, kun näin ei todellakaan ole. Vihaan ihmisiä, jotka pitävät itseään muita parempina tai ajattelevat olevansa muiden yläpuolella. Itse pyrin empaattisena ihmisenä ajattelemaan asioita jokaisen henkilön kannalta, kuten olen tässä ketjussa tehnyt Viitasen kohdalla. Harmittaa kovasti, kun yksittäisistä henkilöistä tehdään sylkykuppeja, eikä oteta kaikkia asioihin vaikuttavia tekijöitä huomioon.

Mutta voin todellakin myöntää, että ulosantini ei ole parhaimmillaan, kun osallistun keskusteluun, missä tätä sylkykuppeilua esiintyy, koska se menee turhankin paljon ihon alle. Tämä johtuu juuri siitä, että ajattelen asiaa tuon kohteeksi joutuneen henkilön kannalta ja ehkä jotenkin otan sen kritiikin henkilökohtaisesti, vaikka se ei minuun kohdistukaan. Tämän suhteen minulla on varmasti kehitettävää, että pystyisin näissäkin tilanteissa parempaan ulosantiin, enkä ottaisi kommentteja liian raskaasti.
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka niitä muuttuvia tekijöitä on muillakin, niin se ei poista JYPin kohdalle osuneita muuttuvia tekijöitä, eikä tee niistä samanarvoisia tai yhtä merkityksellisiä, kuin kaikilla muilla.

Reagoit todella voimakkaasti siihen, että nostin esille mitä muita tekijöitä on ollut Veken aikana vaikuttamassa, kun kaikki ei ole mennyt putkeen. Tuosta jää väkisinkin sellainen tunne, että haluat vain väkisin syyllistää Vekeä ottamatta huomioon mitään muita tekijöitä. Tätä on vain pakko ihmetellä.

Tuntuu suorastaan kauhealta, että joku näkee minun pitävän itseäni muita parempana, kun näin ei todellakaan ole. Vihaan ihmisiä, jotka pitävät itseään muita parempina tai ajattelevat olevansa muiden yläpuolella. Itse pyrin empaattisena ihmisenä ajattelemaan asioita jokaisen henkilön kannalta, kuten olen tässä ketjussa tehnyt Viitasen kohdalla. Harmittaa kovasti, kun yksittäisistä henkilöistä tehdään sylkykuppeja, eikä oteta kaikkia asioihin vaikuttavia tekijöitä huomioon.

Mutta voin todellakin myöntää, että ulosantini ei ole parhaimmillaan, kun osallistun keskusteluun, missä tätä sylkykuppeilua esiintyy, koska se menee turhankin paljon ihon alle. Tämä johtuu juuri siitä, että ajattelen asiaa tuon kohteeksi joutuneen henkilön kannalta ja ehkä jotenkin otan sen kritiikin henkilökohtaisesti, vaikka se ei minuun kohdistukaan. Tämän suhteen minulla on varmasti kehitettävää, että pystyisin näissäkin tilanteissa parempaan ulosantiin, enkä ottaisi kommentteja liian raskaasti.
Enkös nimenomaan tuossa yhdessä viestissä sanonut, että Viitanen ei yksin ole syynä siihen miten on mennyt ja seuraavassa viestissä syyllistät mua siitä, että syyllistän Viitasta kaikesta ja kaadan kaiken sen niskaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Enkös nimenomaan tuossa yhdessä viestissä sanonut, että Viitanen ei yksin ole syynä siihen miten on mennyt ja seuraavassa viestissä syyllistät mua siitä, että syyllistän Viitasta kaikesta ja kaadan kaiken sen niskaan.
Koska muut viestisi eivät ole antaneet sellaista kuvaa, että et syyllistäisi Viitasta kaikesta. En siis kykene näkemään, että tuo yksi kommentti sinulta pyyhkisi pois kaiken muun, mitä olet aiheesta tässä ketjussa kirjoittanut.
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koska muut viestisi eivät ole antaneet sellaista kuvaa, että et syyllistäisi Viitasta kaikesta. En siis kykene näkemään, että tuo yksi kommentti sinulta pyyhkisi pois kaiken muun, mitä olet aiheesta tässä ketjussa kirjoittanut.
Minä olen kirjoittanut asioita sillätavalla miten itse ne koen, mutta monessa viestissä on myös ollut kehua mitä sinä et nyt halua nähdä ollenkaan vaan otit kannan, että kirjoitan pelkästään vaan negatiivista ja myös jätät huomioimatta ne muut asiat kirjoituksista. Totta on se, että kritiikkiä on enemmän varsinkin tässä ketjussa, mutta olen myös perustellut kyllä näkemyksiäni tässä ketjussa ja myös muissa mielipiteissäni oli ne sit posia tai negaa. Ja otin kyllä huomioon, että viime kaudella esim. Lähti kaks pakkia mitkä ei helpottanut tilannetta, mutta perustelin myös, että korvaajat oli heikkoja eli Teves ja Suhonen.

En itsekään siedä ihmisiä jotka pitää itseään parempina ja susta on tullut pidemmän aikaa se fiilis. Mut nyt oli mun osalta tässä tämä, nyt keskityn ennen peliä mukavampiin asioihin.
 
Suosikkijoukkue
Jyp HT
Viitasen skouttauksia myös:
- Kemell - NHL
Nyt Lassila noussut kartalle vahvasti. ---
Vastaavasti luokkakokouksen jälkeisten laadukkaisen ex-jyppiläisten kotiutus ja pitovoima ollut vahvaa ja tuo junnupolun maksimointi NHL-soppareineen ollut priimaa. Se on osa JYPin strategiaa, joten siltäkin osin onnistuminen.
Hyviä pointteja ja hienoa, että näitä tuodaan esiin monenkin kommentoijan osalta. Sehän tämän keskustelun idea on, että opitaan toisiltamme, ainakin minulle. Tuo junioripuolen hyvä hallinta on positiivista ja auttaa ymmärtämään tilannetta paremmin.

Ehkä diskuteeraamisen kautta löytyisi joku fiksu ratkaisumallikin. Itse ehdotin Viitaselle pätevöitymisjaksoa P-Amerikassa hankkien hallintokoulutuksen parhaissa yliopistoissa ja luoden henkilökohtaista verkostoa siellä; nämä kaksi aluetta on tunnistettu haasteiksi täällä. Mutta jos hän on erinomainen junioripuolella ja subpar liigajoukkueen puolella, niin olisiko hänen sitten järkevää keskittyä siihen junioripuolen toimintaan ja antaa jonkun (Rautakorpi) keskittyä liigan pyörittämiseen?

JR:n kyllä voi valmentaja korvata vastaavalla tai paremmallakin (kts. "Nemo ja Pönö" osio). IltascheiBessa oli juuri eilen juttua, että varsinkin Karri Kivi mutta myös Olli Salo on ilman duunia.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Iso-Britannia vs Tanska
  • 8.00
  • 6.40
  • 1.26
Saksa vs Kazakstan
  • 1.25
  • 6.60
  • 8.00
Tshekki vs Itävalta
  • 1.12
  • 10.00
  • 12.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös