Olen aika pitkälti samaa mieltä kuin
@Nelfor ja näen itse Viitasen enemmän syyntakeettomana olosuhteiden uhrina kuin vastuussa olevana epäonnistujana.
Tosiasia on toki, että Viitanen ollut jo sen verran pitkään, että voidaan hyvin jossitella tai spekuloida mitä Viitanen on tehnyt jättänyt tekemättä tai olisi pitänyt tehdä. Tosiasia myös se, että mitä enemmän vuosia Viitaselle tulee seuran UTJ pestistä sitä helpompi miestä kritisoida jos menestystä ei tule, sillä miten yhdellä miehellä voisi aina olla itsestä riippumattomia ongelmia ja vastoinkäymisiä.
Itsekin näkisin, että tämä kausi ensimmäinen jossa Viitasta voidaan oikeasti arvioida ja antaa rapaa, jo nyt tietyistä ratkaisuista, toki tilinpäätös tämän osalta on lopullisesti myöhemmin, kun nähdään miten kausi kehittyy. Silti, se josta voitaisiin nyt jo kritisoida on sentterit, kuten itse ja monet muut käyneet jo monta kertaa läpi, niin JYP ja Viitanen vain liikaa oletti, että tuleehan tuo nyt JYPiin kun keskusteluja käyty hyvässä hengessä. On jopa koomista miten monta sentteriä JYPiltä mennyt tällä kaudella ohi, paniikissa sitten Estephan sisään (joka periaatteessa ihan hyvä haku) loppu onkin historiaa.
Mielestäni kuitenkin tässä kohtaa tyhmintä olisi laittaa mies ulos kilometritehtaalle ja uutta kaveria sisään, me ollaan juuri koulittu ja koulutettu kaveria vaikka minkälaisissa liemissä ja niistä varmasti jäänyt mukaan oppia, nyt Viitanen voisi viimein olla valmis pestiin, niin sitten hänet korvattaisiin uudella arvalla, ei kiitos.
Ainoa skenaario jossa Viitasen korvaisin, olisi oikeastaan se, että Rautakorpi haluaisi UTJksi, ja hänellä olisi jo uusi huippuvalmentaja tiedossa omaksi korvaajakseen. Tässäkin skenaariossa tarjoaisin Viitasella vielä jotain pestiä Raurakorven apuna jos tämä Jukalle ok.
Viitasella paljon osaamista, mitä en päästäisi helpolla organisaatiosta ulos, vaikka nämä ensimmäiset UTJ vuodet ei mairittelevia olekaan.