Mikko Viitanen – runkoa rakentamassa

  • 175 272
  • 1 230
Suosikkijoukkue
Jyp HT
Jos on vastuussa seuran/yrityksen urheilullisesta tuloksesta ja edelliset vuodet ovat olleet faktuaalisesti katastrofaalisia niin tulosten kuin tekemisenkin osalta, niin miten voi odottaa muuta kuin kielteistä palautetta? Sitten kun 100-vuotiskauden aikana vielä antaa katteettomia lausuntoja esim. "ketään ei lähde jos ketään ei tule", olkoonkin että syy on enimmäkseen Seppäsen/Rautakorven, niin miten kielteinen arviointi on "paskanpuhumista"? Ei täällä kukaan häntä suurimpana syypäänä ole lynkannyt vaan kyllä HPJ:n rooli ja vastuu on ollut aika selvä. Itse toivoin, että Veke olisi jo aiemmin kuten kolmannen vihkokauden jälkeen vetänyt johtopäätökset työskentelystä Seppäsen alaisuudessa ja lähtenyt esim. pelaaja-agentiksi tai scoutiksi (perheen takia P-Amerikka ei liene mahdollinen suunta). Tai viimeistään Rautakorven farssipotkujen yhteydessä. Mutta hyvä itsensä kannalta, että edes keväällä sai tehtyä päätöksen.

Ei ole UTJ:n homma lähteä perkaamaan somea, ei edes / varsinkaan itseään koskien. Yrityksen media/somevastaavan tehtävä on seurata, tehdä realistinen analyysi, sekä raportoida mitä somessa puhutaan seurasta ja sen keskeisistä henkilöistä. Eli pitää samalla johto tietoisena asiakkaiden mielipiteestä ja olla henkisen hyvinvoinnin puskurina.

Vaikka kuinka toivoisi, että Jatkoajassa kirjoittelu parantaisi maailmaa tai edes Jypin tilannetta, niin aika rajallinen impakti on ollut meidän kollektiivisella työllä. Tällä palstalla meitä on ehkä parikymmentä ukkoa ja koko Jypin vertaistukifoorumilla ehkä max. parisataa kirjoittajaa, lukijoita hyvällä tuurilla ehkä tuhat (arvaus). Elikkä melko ultrafani otanta, koska tähän pitää rekisteröityä erityisesti ja lukea oikeaa foorumia aika säännöllisesti. Twitter varmaan se laajempi foorumi, koska siinä voi jokainen käyttäjä hashtagilla sanoa mitä sylki suuhun tuo aiheesta milloin vain. Ja siinä on valtavasti enemmän lukijoita ja jokaisen kirjoittajan omat seuraajat sekä hashtagia seuraavat näkevät heti viestin. Kun täällä joku minua on kritisoinut, niin se on vähän sama kuin matsibaarissa, joku sanoo ääneen saman asian: mietin, tuliko kirjoitettua jotain väärin ja jos oikein harmittaa, niin voi aina ottaa pienen tauon palstalta/baarista. Twitter on sitten sama kuin olisi kympin uutisissa tai urheiluruudussa, huomattavasti laajempi yleisö ultrafanien lisäksi.

Henkilökohtainen suora asiaton viestintä joko netissä tai vapaa-ajalla onkin sitten häirintää.
 

rahor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Jos on vastuussa seuran/yrityksen urheilullisesta tuloksesta ja edelliset vuodet ovat olleet faktuaalisesti katastrofaalisia niin tulosten kuin tekemisenkin osalta, niin miten voi odottaa muuta kuin kielteistä palautetta? Sitten kun 100-vuotiskauden aikana vielä antaa katteettomia lausuntoja esim. "ketään ei lähde jos ketään ei tule", olkoonkin että syy on enimmäkseen Seppäsen/Rautakorven, niin miten kielteinen arviointi on "paskanpuhumista"? Ei täällä kukaan häntä suurimpana syypäänä ole lynkannyt vaan kyllä HPJ:n rooli ja vastuu on ollut aika selvä. Itse toivoin, että Veke olisi jo aiemmin kuten kolmannen vihkokauden jälkeen vetänyt johtopäätökset työskentelystä Seppäsen alaisuudessa ja lähtenyt esim. pelaaja-agentiksi tai scoutiksi (perheen takia P-Amerikka ei liene mahdollinen suunta). Tai viimeistään Rautakorven farssipotkujen yhteydessä. Mutta hyvä itsensä kannalta, että edes keväällä sai tehtyä päätöksen.

Ei ole UTJ:n homma lähteä perkaamaan somea, ei edes / varsinkaan itseään koskien. Yrityksen media/somevastaavan tehtävä on seurata, tehdä realistinen analyysi, sekä raportoida mitä somessa puhutaan seurasta ja sen keskeisistä henkilöistä. Eli pitää samalla johto tietoisena asiakkaiden mielipiteestä ja olla henkisen hyvinvoinnin puskurina.

Vaikka kuinka toivoisi, että Jatkoajassa kirjoittelu parantaisi maailmaa tai edes Jypin tilannetta, niin aika rajallinen impakti on ollut meidän kollektiivisella työllä. Tällä palstalla meitä on ehkä parikymmentä ukkoa ja koko Jypin vertaistukifoorumilla ehkä max. parisataa kirjoittajaa, lukijoita hyvällä tuurilla ehkä tuhat (arvaus). Elikkä melko ultrafani otanta, koska tähän pitää rekisteröityä erityisesti ja lukea oikeaa foorumia aika säännöllisesti. Twitter varmaan se laajempi foorumi, koska siinä voi jokainen käyttäjä hashtagilla sanoa mitä sylki suuhun tuo aiheesta milloin vain. Ja siinä on valtavasti enemmän lukijoita ja jokaisen kirjoittajan omat seuraajat sekä hashtagia seuraavat näkevät heti viestin. Kun täällä joku minua on kritisoinut, niin se on vähän sama kuin matsibaarissa, joku sanoo ääneen saman asian: mietin, tuliko kirjoitettua jotain väärin ja jos oikein harmittaa, niin voi aina ottaa pienen tauon palstalta/baarista. Twitter on sitten sama kuin olisi kympin uutisissa tai urheiluruudussa, huomattavasti laajempi yleisö ultrafanien lisäksi.

Henkilökohtainen suora asiaton viestintä joko netissä tai vapaa-ajalla onkin sitten häirintää.
Se on juuri näin. En ole missään vaiheessa ymmärtänyt ihmisten vaahtoamista anonyymien nettipalstojen kirjoittelusta. Itselle se on vähän sama kuin ennen oli yleisten vessojen seinät. Ehkä sinnekin joku olisi raapustanut että Viitanen on perseestä ja Jyp sucks. Sekin olisi yleisesti nähtävillä, mutta ihan itse pitäisi valita mennä paikalle katsomaan, että kyllä, joku on nyt tuota mieltä. Ei vain tiedä kuka.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos on vastuussa seuran/yrityksen urheilullisesta tuloksesta ja edelliset vuodet ovat olleet faktuaalisesti katastrofaalisia niin tulosten kuin tekemisenkin osalta, niin miten voi odottaa muuta kuin kielteistä palautetta? Sitten kun 100-vuotiskauden aikana vielä antaa katteettomia lausuntoja esim. "ketään ei lähde jos ketään ei tule", olkoonkin että syy on enimmäkseen Seppäsen/Rautakorven, niin miten kielteinen arviointi on "paskanpuhumista"? Ei täällä kukaan häntä suurimpana syypäänä ole lynkannyt vaan kyllä HPJ:n rooli ja vastuu on ollut aika selvä. Itse toivoin, että Veke olisi jo aiemmin kuten kolmannen vihkokauden jälkeen vetänyt johtopäätökset työskentelystä Seppäsen alaisuudessa ja lähtenyt esim. pelaaja-agentiksi tai scoutiksi (perheen takia P-Amerikka ei liene mahdollinen suunta). Tai viimeistään Rautakorven farssipotkujen yhteydessä. Mutta hyvä itsensä kannalta, että edes keväällä sai tehtyä päätöksen.

Ei ole UTJ:n homma lähteä perkaamaan somea, ei edes / varsinkaan itseään koskien. Yrityksen media/somevastaavan tehtävä on seurata, tehdä realistinen analyysi, sekä raportoida mitä somessa puhutaan seurasta ja sen keskeisistä henkilöistä. Eli pitää samalla johto tietoisena asiakkaiden mielipiteestä ja olla henkisen hyvinvoinnin puskurina.

Vaikka kuinka toivoisi, että Jatkoajassa kirjoittelu parantaisi maailmaa tai edes Jypin tilannetta, niin aika rajallinen impakti on ollut meidän kollektiivisella työllä. Tällä palstalla meitä on ehkä parikymmentä ukkoa ja koko Jypin vertaistukifoorumilla ehkä max. parisataa kirjoittajaa, lukijoita hyvällä tuurilla ehkä tuhat (arvaus). Elikkä melko ultrafani otanta, koska tähän pitää rekisteröityä erityisesti ja lukea oikeaa foorumia aika säännöllisesti. Twitter varmaan se laajempi foorumi, koska siinä voi jokainen käyttäjä hashtagilla sanoa mitä sylki suuhun tuo aiheesta milloin vain. Ja siinä on valtavasti enemmän lukijoita ja jokaisen kirjoittajan omat seuraajat sekä hashtagia seuraavat näkevät heti viestin. Kun täällä joku minua on kritisoinut, niin se on vähän sama kuin matsibaarissa, joku sanoo ääneen saman asian: mietin, tuliko kirjoitettua jotain väärin ja jos oikein harmittaa, niin voi aina ottaa pienen tauon palstalta/baarista. Twitter on sitten sama kuin olisi kympin uutisissa tai urheiluruudussa, huomattavasti laajempi yleisö ultrafanien lisäksi.

Henkilökohtainen suora asiaton viestintä joko netissä tai vapaa-ajalla onkin sitten häirintää.
Puhut ihan asiaa, mutta tämä on niitä juttuja, mitä on helvetisti helpompi sanoa kuin toteuttaa. On todella helppoa kertoa ulkopuolelta, että miten asiat tulisi ihanteellisesti hoitaa ja käsitellä, kuin olla siellä myrskyn silmässä itse, ja todeta, ettei mikään mene kuten ihannetilanteessa kuuluisi mennä.

Olet myös väärässä sen suhteen, ettei Vekeä olisi pidetty pääsyyllisenä. Todellakin pidettiin. Aika pitkään narratiivi oli sen suuntainen, että Veke on pääsyyllinen kaikkeen - ellei jopa yksin syyllinen kaikkeen. Hiljalleen tätä käsitystä alettiin oikaisemaan, jolloin Seppäsen osuus alkoi valkenemaan lähes kaikille, mutta Vekeä ehdittiin kyllä lynkata pääsyyllisenä syvimpään suohon, eikä se kokonaan loppunut missään kohtaa.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On totta, että kritiikissä sanankäänteet ovat olleet ajoittain turhan kovia. Pidän kuitenkin täysin ymmärrettävänä sitä, että urheilutoimenjohtajaa kritisoidaan urheilullisesta tuloksesta (aihetta on annettu). Tämä kun yleensä tuppaa olemaan ko. henkilön vastuulla.

Vanha muisti saattaa tehdä tepposet, mutten myöskään muista, että täällä olisi yhdestä suusta Vekeä yksin pidetty syyllisenä kaikkeen? Kyllä ainakin osalle Seppäsen rooli on ollut suht selvä. Osa varmaan ollut kuulemassakin, kun Seppänen on itse sanonut, että he yhdessä vastaavat Viitasen kanssa urheilupuolesta. Tämä taas mun mielestä vie (vei) Vekeltä aika isosti vapautta toimia postissaan parhaaksi katsomallaan tavalla. Joku olisi ehkä tässä tapauksessa lähtenyt itse aiemmin.

Urheilullinen tulos on joka tapauksessa ollut vuosia todella heikko ja siihen liittyen kaikki (asiallinen) kriitiikki vastuuhenkilöitä kohtaan lienee ansaittua.

Ja totta hitossa täältä ulkoreunalta on helpompi huudella. Missä lajissa ei olisi? Toisaalta ei täällä ole kaikkea sitä tietoakaan käytetävissä, kuin siellä myrskyn silmässä (on muuten rauhallinen paikka). Jos olisi, voisi kritiikkikin olla toisenlaista. Enkä tarkoita tällä sitä, että meille pitäisi kertoa kaikki likaiset yksityiskohdat. Kukin keskustelee niillä tiedoilla, joita käytössään on. Rohkeimmat sitten tekevät omia johtopäätöksiäkin.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vanha muisti saattaa tehdä tepposet, mutten myöskään muista, että täällä olisi yhdestä suusta Vekeä yksin pidetty syyllisenä kaikkeen? Kyllä ainakin osalle Seppäsen rooli on ollut suht selvä. Osa varmaan ollut kuulemassakin, kun Seppänen on itse sanonut, että he yhdessä vastaavat Viitasen kanssa urheilupuolesta. Tämä taas mun mielestä vie (vei) Vekeltä aika isosti vapautta toimia postissaan parhaaksi katsomallaan tavalla. Joku olisi ehkä tässä tapauksessa lähtenyt itse aiemmin.
Mun pitää sen verran tukea @Nelforin mielipidettä, että ainakin itsellä oli yhdessä välissä käsitys, että Seppänen on siirtynyt kuvioista takavasemmalle, ehkä jopa kokonaan ulos, ja päätöksiä tekevät ihan muut miehet. Tämän kauden paskamyrskyn aikana sitten Seppänen ilmestyi taas esiin. Rautakorven palkkaaminen kerrottiin Viitasen suulla Jukka Rautakorpi JYPin päävalmentajaksi – Eetu Laurikainen palaa kotiin - JYP Jyväskylä kun taas vastaavasti sopimuksen purkaminen Seppäsen suulla JYP on purkanut päävalmentaja Jukka Rautakorven sopimuksen - JYP Jyväskylä Samoin tuota JYPin uutta strategiaa oli esittelemässä Viitanen, ei Seppänen, kun taas viime talvena koko homma on näyttäytynyt Seppäsen ideana.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vanha muisti saattaa tehdä tepposet, mutten myöskään muista, että täällä olisi yhdestä suusta Vekeä yksin pidetty syyllisenä kaikkeen? Kyllä ainakin osalle Seppäsen rooli on ollut suht selvä. Osa varmaan ollut kuulemassakin, kun Seppänen on itse sanonut, että he yhdessä vastaavat Viitasen kanssa urheilupuolesta. Tämä taas mun mielestä vie (vei) Vekeltä aika isosti vapautta toimia postissaan parhaaksi katsomallaan tavalla. Joku olisi ehkä tässä tapauksessa lähtenyt itse aiemmin.

Seppäsen lisäksi kun ilmeisesti Rautakorvellakin oli oma osuus sopassa niin itselle vähän tullut mielikuva että onkohan lopulta ollutkaan kovin iso vapaus koota joukkuetta varsinkin silloin kun olisi kauden ollessa käynnissä tarvittu reakointia esimerkiksi sentteriosastolle (varsinkin Platt ja Estephanin korvaajien suhteen).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös