Olen ollut aika monessa roolissa joukkueen pukukopissa pelitapahtuman aikana - myös jääkiekkojoukkueen. Oletko itse? Se, että sitä käyttävät myös rauhallisina tunnetut"ammatti-ihmiset" ei tee siitä yhtään sen toimivampaa metodia. Muutoinhan joku Jortikka voisi elvistellä jo varmaan kymmenellä mestaruudellaan ja parilla arvokisavoitolla...
Olen. Kun ketju kerran koskee Veke Viitasta niin lähdetään purkamaan sitä kautta. Ensinnäkin onko Viitaselle huudettu? Tuskin on. Ja toiseksi Viitasella oli varmasti spontaanin reaktion ohella koko penkin hyväksyntä. Mitä tulee tähän "valmennusmetodiin", niin on yleisessä käytössä varmaan kaikkien ammattivalmentajien pois lukien Lindellin Harri toimintasuunnitelmassa.
Mitä lisäarvoa joukkue sai siitä että Stafford pistettiin sen niitin jälkeen poppareita pureksimaan? Ei niin yhtään mitään. Toistan edelleen että on varsin vatipäistä käytöstä valmentajalta suolata oman joukkueen pelaaj(i)a lehdistötilaisuudessa täysin riippumatta siitä ovatko he kaukalossa niitanneet jonkun vastustajan ulos vai eivät. Kopissa voi kyllä antaa tiukkaakin palautetta jos ja kun joku joukkueesta vain sluibailee kentällä ja pelaa kuin joku Anne Niinimaa kun vastustajat lappaa kiekon kanssa ohi oikealta ja vasemmalta.
Stafford toki teki aika paljonkin sellaisia asioita kaukalossa, joihin ei voi kovin tyytyväinen olla, mutta tuo kyseinen niitti ei kuulu siihen joukkoon.
Kyllä teki paljon asioita joiden tiimoilta penkitys oli aiheellinen ja pelikiellon arvoinen niitti kruunasi sen. Siinä lisäarvoa jo kerrakseen. Lisäksi jossain kulkee raja milloin valmentajan ulostulo tuolla tavoin on ihan paikallaan. Siihen kiteytyi varmasti muutakin kuin pelkän törkeän niitin tuomitseminen. Jään odottamaan milloin valmennus tuomitsee julkisesti Viitasen teon, siitähän tässä nyt on kysymys. Vielä en ole lukenut/kuullut mistään.
Kun vuosikausia kieltäytyy näkemästä Ässien toiminnassa, pelisuorituksissa ja saavutuksissa mitään hyvää, niin todennäköisesti tällaisen katkeruuden takaa lokaa viskovan kirjoittajan nyansseihin tartutaan helpommin.