Mikko Rantanen

  • 910 780
  • 2 676

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Ja tähän se Ikan inside-homma jääkin. Vähän näyttää siltä, että Ikalla noussut tuo Stanley Cup-runissa mukana oleminen hattuun. Nyt sitten polleana poikana kertoilee Suomessa junttimedialle, miten hommat siellä änärissä oikeasti menee. Ylimielisyys vähän paistaa Ikasta, joka ennen oli vaan puhtaasti innokas NHL-kommentaattori.

Ja tuotahan Ika käyttää härkskisti hyväkseen asiantuntijan roolissa.
Hän kun on todistettavasti viettänyt kesiä NHL pelaajien kanssa. Hän on Isien päivinä päässyt NHL joukkueiden pukukoppeihin.
Kukaan meistä ei ole ollut Ikan kaltaisissa sisäpiireissä. Hän voi siis heittää sitä omaa liirumlaarumiaan ilman että kukaan voi uskottavasti argumentoida vastaan. En mä esimerkiksi ole koskaan ollut Coloradon pukukopissa kuuntelemassa Bednarin teesejä.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja tuotahan Ika käyttää härkskisti hyväkseen asiantuntijan roolissa.
Hän kun on todistettavasti viettänyt kesiä NHL pelaajien kanssa. Hän on Isien päivinä päässyt NHL joukkueiden pukukoppeihin.
Kukaan meistä ei ole ollut Ikan kaltaisissa sisäpiireissä. Hän voi siis heittää sitä omaa liirumlaarumiaan ilman että kukaan voi uskottavasti argumentoida vastaan. En mä esimerkiksi ole koskaan ollut Coloradon pukukopissa kuuntelemassa Bednarin teesejä.
Niin ja nimenomaan vaikkei Ika siellä kopissa itse sentään ole kuin käynyt, niin hänellä valmennuksesta ja kaikesta jääkiekkoon liittyvästä loputtoman kiinnostuneena NHL-pelaajan valmentajaisänä on kyllä Arsin kautta ainutlaatuinen aitiopaikka jokaisen treenin tai videopalaverin tai muun pukukoppeilun ja pelisysteemien sisältöön, kun luulisin että isä ja poika näitä melkolailla paljon perkaavat läpi.

Tuo on jo aika merkittävää sisäpiirisisältöä todella isosti mediassa esillä olevalle jääkiekon asiantuntijalle.
 
Viimeksi muokattu:

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Aika luottavainen olen, että kertoo sen olevan pilke silmäkulmassa heitetty kuitti.
Varmasti kertookin noin koska ovat kavereita, mutta kyllähän tuosta haastispätkästä näkee ja kuulee kaikesta sävystä ja elekielistä että on tosissaan, ja että Lehkosen jutut olivat menneet ihon alle. Mielestäni myös pientä ylireagointia Rantaselta koska ei tuossa nyt lopulta sanottu mitään erityisen raskauttavaa tai mollaavaa jos vertaa vaikka mihin sävyyn Laineesta juuri nyt (ja kenties ihan oikeutetustikin) puhutaan, mutta vähän heikomman putken jälkeen voi olla pinnakin melko kireällä ja se tuli ulos nyt noin jopa vähän nolona purkauksena. Vitsikortilla voi pelastaa omatkin kasvonsa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nojoo, mutta toki kyllä mä ymmärrän miksi se saattaa Rantasta suoraansanoen vituttaa, jos tiedät tehneesi pirusti hommia kesällä ja koet että kausi on kuitenkin lähtenyt ja mennyt aika kivasti, ja jos kokee että meneillään oleva vaisumpi jakso ei mitenkään liity mihinkään perkeleen kesän kissanristiäisiin.

Eli joo, voi olla herkkähipiäistäkin reagoida mutta toisaalta, ymmärtäähän sen jos yhtäkkiä Rantanen kokee että hänen eli joukkueensa tähtipelaajan tekemistä ja vapaa-ajan kesätreenaamisen laatua ja asiaan omistautumista Suomen yleisradiossa on lähdetty kyseenalaistamaan jonkun besserwisser-Ikan toimesta. Jos koet ja tiedät tehneesi kovalla moraalilla fiksusti duunia ja pelaat isolla monien miljoonien kausiansioilla ison suurennuslasin alla, saattaahan se käydä hermon päälle kun näet tai kuulet että joku mielestäsi aiheetta kyseenalaistaa julkisesti kauteen valmistautumisen laadun.

Minuakin ottaisi päähän huomata että tällaista julkisesti YLEn jutussa spekuloidaan, jos kokisin että kritiikki on ihan aiheetonta ja että ei todellakaan mitkään kesän ohjelmat ja kissanristiäiset paina jaloissa tai suoritustasossa pätkän vertaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: J21

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Eli joo, voi olla herkkähipiäistäkin reagoida mutta toisaalta, ymmärtäähän sen jos yhtäkkiä Rantanen kokee että hänen eli joukkueensa tähtipelaajan tekemistä ja vapaa-ajan kesätreenaamisen laatua ja asiaan omistautumista Suomen yleisradiossa on lähdetty kyseenalaistamaan jonkun besserwisser-Ikan toimesta. Jos koet ja tiedät tehneesi kovalla moraalilla fiksusti duunia ja pelaat isolla monien miljoonien kausiansioilla ison suurennuslasin alla, saattaahan se käydä hermon päälle kun näet tai kuulet että joku mielestäsi aiheetta kyseenalaistaa julkisesti kauteen valmistautumisen laadun.

Rantasella asia ei ole hetkeen ajankohtainen sopimustilanteen osalta, mutta pelaajan pitää olla tarkka maineestaan. Sopimustaalojen lisäksi pelissä on mainosrahat.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Suomi
Rantasen ilmeestä kertoo, että nuo lausunnot on aidosti vituttaneet. Ehkä siinä on vähän starbaelkeitäkin mukana, mutta annettakoot ne anteeksi.
Samaa mieltä. Jos joku tosissaan väittää Rantasen vitsailevan, niin silloin näyttää kaikille muille ettei ole kyseistä videota nähnyt. Rantanen tuskin on mitään suurempia näyttelijäkerhoja läpi käynyt.
Ja tuotahan Ika käyttää härkskisti hyväkseen asiantuntijan roolissa.
Hän kun on todistettavasti viettänyt kesiä NHL pelaajien kanssa. Hän on Isien päivinä päässyt NHL joukkueiden pukukoppeihin.
Kukaan meistä ei ole ollut Ikan kaltaisissa sisäpiireissä. Hän voi siis heittää sitä omaa liirumlaarumiaan ilman että kukaan voi uskottavasti argumentoida vastaan. En mä esimerkiksi ole koskaan ollut Coloradon pukukopissa kuuntelemassa Bednarin teesejä.
Minä yleisesti ottaen pidän Ismo Lehkosesta NHL-asiantuntijana. Selvästi katsoo paljon eri joukkueiden otteluita. Hänessä on kuitenkin melko näkyviä piirteitä, jotka selvästi ärsyttää muitakin kuin minua. Uskon vahvasti, että hän tietää paljon Coloradon joukkueen ja eri pelaajien sisältä asioita. Näin oli varmasti myös vielä silloin, kun Artturi Lehkonen pelasi Montrealissa. NHL:ssä on kuitenkin noiden kahden organisaation lisäksi myös 30 muuta seurajoukkuetta, joiden insider ei Ika Lehkonen todellakaan ole, vaikka jostain tällaisen kuvan olen jostain syystä saanut.

Ymmärrän, että Rantasta on vituttanut suomalaisen NHL-median köyhä taso. Ihmetytti suuresti kahdella edellisellä kaudella Ika Lehkosen junttimainen tapa kutsua Rantasta NHL-lähetyksissä Mikkona. Tuosta tuli täysin valavuorimainen pyrkyrimäinen kuva päästä leuhkimaan, kuinka hän voi kutsua Rantasta YLEn lähetyksessä Mikoksi. Näemmä olin oikeassa kritiikissäni.
 

J21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Pakko myöntää, että itse luulin tätä huumoriksi. Mutta hienoa, että Mikko oikeesti puuttuu asioihin, jos kokee, että puhutaan täysin puuta heinää. Tällä keissillä voi olla suuremminkin vaikutusta siihen, miten urheilumediassa vihjaillaan vähän mutulla asioista. Tuskin kukaan toimittaja haluaa olla seuraava, jota ojennetaan jonkun heiton takia. Tai itse ainakin toivon, että tämä saisi vähän toimittajia skarppaamaan. Rantasen arvostus vaan nousee omissa silmissä!
 
Ihmetytti suuresti kahdella edellisellä kaudella Ika Lehkosen junttimainen tapa kutsua Rantasta NHL-lähetyksissä Mikkona. Tuosta tuli täysin valavuorimainen pyrkyrimäinen kuva päästä leuhkimaan, kuinka hän voi kutsua Rantasta YLEn lähetyksessä Mikoksi. Näemmä olin oikeassa kritiikissäni.

Ai miten tuo kritiikin oikeellisuus nyt tuli todistetuksi?
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Samaa mieltä. Jos joku tosissaan väittää Rantasen vitsailevan, niin silloin näyttää kaikille muille ettei ole kyseistä videota nähnyt. Rantanen tuskin on mitään suurempia näyttelijäkerhoja läpi käynyt.
Uskomatonta, että maassa jonka suurimpiin vientituotteisiin kuuluu Kimi Räikkönen, voidaan näin varmasti olla sitä mieltä onko joku tosissaan vai ei.
 

Hukkakaato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна / Jokerit 1992-2013 / Jokerit 2023-
Uskomatonta, että maassa jonka suurimpiin vientituotteisiin kuuluu Kimi Räikkönen, voidaan näin varmasti olla sitä mieltä onko joku tosissaan vai ei.
Rantasella ja Räikkösellä on hiukan eri track record läpän heittämisessä. Rantanen ei taida olla hirveän tunnettu siitä että heittää uutiskynnyksen rikkovia deadpan-vitsejä. No, kuka tietää, ehkä tämä oli ensimmäinen.
 

Hukkakaato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна / Jokerit 1992-2013 / Jokerit 2023-
Kaikkitietävä Ismo "Ika" Lehkonen. Ai jumalauta kun mä nautin että Nousteen härkä pistää ukon istumaan. 518 - 233 + 314 = 547.

Juu, varmasti oli vitsiä ja matrixissa suunniteltu juttu. Näin kontrolloidaan mediaa.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Suomi
Ai miten tuo kritiikin oikeellisuus nyt tuli todistetuksi?
I. Lehkonen pyrki köyhällä retoriikalla todistaa kuuluvansa Rantasen lähipiiriin. Tällä Rantasen ulostulolla kävi ilmi, ettei Rantanen varsinaisesti arvosta I. Lehkosta. Tuskin Rantanen samalla tavalla heittäisi bussin alle perheensä, naisystävänsä, ystävänsä tai joukkuekaverinsa.

Enempää en asiasta suostu vänkäämään.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Itse taas jotenkin uskon, että nuorempaa Lehkosta hävettää ja ärsyttää oman isäukkonsa medialle antamat mutuilut. En millään usko etteikö Coloradon suomalaisilla olisi todella hyvät välit, mutta molempia ärsyttää isä-Lehkosen puheet. Ikahan on pahemman luokan sporttifaija, jota jaksaisi kohteliaisuussyistä vielä kuunnella junnuna, mutta ei enää eliittitason ammattilaisena. Eiköhän Artturi Lehkonen ole pahoitellut ja kiitellyt Rantasta tuon kommentin jälkeen vielä.

Mahdollista toki, että ärsyttääkin, mutta tuo on kuitenkin Ikan työtä. Ihan järjettömän ärsyttävä kulttuuri jääkiekossa, ettei pelaajia saa kritisoida tai mitenkään kommentoida kuin ympäripyöreästi ettei joku vedä hernettä nenään. Vähän kuin pelaaja ei saisi taklata ettei tule paha mieli ja jotain satu. Sitten meillä kuitenkin pyörii tuolla jotan Mark Spectoreita...
 

Hukkakaato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна / Jokerit 1992-2013 / Jokerit 2023-
Mahdollista toki, että ärsyttääkin, mutta tuo on kuitenkin Ikan työtä. Ihan järjettömän ärsyttävä kulttuuri jääkiekossa, ettei pelaajia saa kritisoida tai mitenkään kommentoida kuin ympäripyöreästi ettei joku vedä hernettä nenään. Vähän kuin pelaaja ei saisi taklata ettei tule paha mieli ja jotain satu. Sitten meillä kuitenkin pyörii tuolla jotan Mark Spectoreita...
Saa niitä kritisoida ja kommentoida. Ja pelaajalla on oikeus antaa oma mielipiteensä.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Mahdollista toki, että ärsyttääkin, mutta tuo on kuitenkin Ikan työtä. Ihan järjettömän ärsyttävä kulttuuri jääkiekossa, ettei pelaajia saa kritisoida tai mitenkään kommentoida kuin ympäripyöreästi ettei joku vedä hernettä nenään. Vähän kuin pelaaja ei saisi taklata ettei tule paha mieli ja jotain satu. Sitten meillä kuitenkin pyörii tuolla jotan Mark Spectoreita...
Rantanen itsekin sanoi että peliesityksiä saa ja pitääkin kritisoida. Häntä vaan ärsytti nuo jutut siitä että hänen "kissanristiäisensä" olisivat jollain tavalla vaikuttaneet hänen kesäharjoitteluunsa, jonka Rantanen tunnetusti ottaa hyvin vakavasti kun tiedetään missä kunnossa mies aina on.

Aivan käsittämättömät mittasuhteet tämä juttu saanut.
 
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Tämän ketjun lukemisen jälkeen olen melko varma että täällä Jatkoajassa me käyttäjät kuulumme suurimmilta osin autismin spektrumille. Tai sitten emme vain osaa lukea tekstiä. Jotenkin käsittämätöntä miten tämä juttu on voinut mennä niin monelta ohin. T: diagnosoitu autisti joka kuvittelee ymmärtävänsä että Rantasen Mikko on vain heittänyt läppää.
 

Hukkakaato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна / Jokerit 1992-2013 / Jokerit 2023-
Tämän ketjun lukemisen jälkeen olen melko varma että täällä Jatkoajassa me käyttäjät kuulumme suurimmilta osin autismin spektrumille. Tai sitten emme vain osaa lukea tekstiä. Jotenkin käsittämätöntä miten tämä juttu on voinut mennä niin monelta ohin. T: diagnosoitu autisti joka kuvittelee ymmärtävänsä että Rantasen Mikko on vain heittänyt läppää.
Autistit ovat tunnetusti parhaita sosiaalisen vuorovaikutuksen tulkkeja.
 

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
Rantanenhan on aiemminkin ottanut kiivaasti kantaa esimerkiksi siihen, kun häntä sakotettiin filmaamisesta, ja vastasi syytöksiin pitkällä ja seikkaperäisellä kirjelmällä. Seurauksena sakot peruttiin. Ehkä on niin, että Rantanen arvostaa rehellisyyttä ja oikeudenmukaisuutta äärimmäisen korkealle, eikä siedä ollenkaan sitä, että hänestä esitetään virheellisiä tai ohkaisia väitteitä, jotka kyseenalaistavat hänen etiikkansa. Ja se on mielestäni erittäin hieno asia.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Rantanen itsekin sanoi että peliesityksiä saa ja pitääkin kritisoida. Häntä vaan ärsytti nuo jutut siitä että hänen "kissanristiäisensä" olisivat jollain tavalla vaikuttaneet hänen kesäharjoitteluunsa, jonka Rantanen tunnetusti ottaa hyvin vakavasti kun tiedetään missä kunnossa mies aina on.

Juu siis yleinen kommentti, esim. Elliot Friedman on aivan hemmetin varovainen mitä sanoo ja välttää mitään suoraa kritiikkiä. Semmoista särmää ja kantaaottavuutta ei paljoa tuolla näy mitä meidän mediassa taas on.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Mikko tylyttää Ikaa lisää.

IS: Mikko Rantaselta uusi tyrmäysisku Ismo Lehkosen väitteille

– Toimittaja (Ika) kyseenalaisti minun ammattimaisuuteni ja valehteli olinpaikoistani kesällä. Se työnsi minut vähän yli rajan, mutta minun ja Lehkyn välillä ei ole mitään.

– Se on toimittajien työ. Minulla ei ole ongelmaa sen kanssa. Mutta kun mennään yksityiselämään ja valehdellaan siitä, se ei ole minulle ok. Se oli ainoa ongelmani.
 

Parson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mikko tylyttää Ikaa lisää.

IS: Mikko Rantaselta uusi tyrmäysisku Ismo Lehkosen väitteille

– Toimittaja (Ika) kyseenalaisti minun ammattimaisuuteni ja valehteli olinpaikoistani kesällä. Se työnsi minut vähän yli rajan, mutta minun ja Lehkyn välillä ei ole mitään.

– Se on toimittajien työ. Minulla ei ole ongelmaa sen kanssa. Mutta kun mennään yksityiselämään ja valehdellaan siitä, se ei ole minulle ok. Se oli ainoa ongelmani.
Toimittaja, hmm...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös