Tämä myös täysin ohi aiheen, mutta eikö Malkin asunut Gontsharin luona, koska ei olisi pärjännyt muuten ollessaan umpivenäjänkielinen. Nykyään taitaa Malkinkin jo puhua ihan sujuvaa englantia.
Toivottavasti Ruotsi tekee tänään muutaman tällaisen maalin Suomen verkkoon.
Niin, voihan tuon nähdä provosoivana vastustajan alistamisena jos väkisin haluaa ja omaa tarpeeksi kyynisen luonteen, mutta meikäläisen silmään tuo oli ainoa tapa jolla tuosta paikasta saattoi maalin tehdä! 99,9% pelaajista olisi kiertänyt vastakkaiseen kulmaan hakemaan syöttöä maalin eteen tjsp. ja tod.näk. hukannut kiekon... Mutta ei Mikke!
Aina puhutaan siitä, että kaikki maalit ovat saman arvoisia, niin totta, niinhän ne ovat. Se on sitten taas ihan eri asia, miten maali on tehty ja onko se ollut hieno maali vai joku tökkäsy vaan johonkin.Vittu, väärin tehty. En nyt tiedä, että menenkö jonkin ketunvitaleen miinaan, mutta silti. Minulle on ihan sama tekeekö joku pelaaja maalin ilmaveivillä vai lyökö joku sen kiekon viiden venäläisen persesilmän kautta maaliin. Kaikki lasketaan - kaitten.
Hieno maali Granlundilta.
Mutta koittakaa ymmärtää huoleni. En haluasi nähdä, että pelejä ratkaistaan tällaisilla maaleilla!!!
Jason Williams tuli työsulkukaudella ässiin ja toimittajat oli kovasti kyselemässä nähdäänkö ilmaveiviä liigapelissä, kun oli jossain alasarjan tähditöpelissä sellaisen tehnyt. Jason sanoi, että ehdottomasti ei, koska olisi liian provosoivaa. Ja viimeiseksi tulisi mieleen änärissä tehdä! Hoki siellä ainakin tähän päivään saakka ollut pyhää. Lacrosset ja sählyt on sitten ihan eri lajeja.
Olisiko venäjän joukkueessa ollu pelaajia jotka tämän tempun taitaa tuosta vain. Oliko paikkoja tehdä se ja miksei tehty. No se on se kunnioitus lajia kohtaan.
No NHL:ssä ihan suoraan sanottua on juuri näitä todella idioottimaisia kirjoittamattomia sääntöjä. Tämä, että tuollainen maali halveksuu lajia menee kertoo lähinnä siitä pohjoisamerikkalaisesta ajattelutavasta, jossa on määritelty yksi ainoa oikea tapa pelata kiekkoa.
Mä olen nähnyt liigassa tämän tempun muutaman kerran (Hisey,Lajunen)Junnuna onneton joukkuekaveri teki tätä temppua joka pelissä. Alussa ihan jees kun auttoi voittamaan pelejä mutta kun muuten sysipaska, niin alkoi jossain vaiheessa jo omatkin kyselemään että osaako jotain muutakin kun vain ilmaveiviä.
Tätä maalia nyt hypetetään näköjään kympin uutisissa ja perään tulosruudussa.
No NHL:ssä ihan suoraan sanottua on juuri näitä todella idioottimaisia kirjoittamattomia sääntöjä. Tämä, että tuollainen maali halveksuu lajia menee kertoo lähinnä siitä pohjoisamerikkalaisesta ajattelutavasta, jossa on määritelty yksi ainoa oikea tapa pelata kiekkoa. Todella huvittavaa mielestäni. Edustaa hienosti seisohtaneisuuden aikaa, josta näin IFK-faninakin on melko paljon kokemuksia.
Mä olen nähnyt liigassa tämän tempun muutaman kerran (Hisey,Lajunen)Junnuna onneton joukkuekaveri teki tätä temppua joka pelissä. Alussa ihan jees kun auttoi voittamaan pelejä mutta kun muuten sysipaska, niin alkoi jossain vaiheessa jo omatkin kyselemään että osaako jotain muutakin kun vain ilmaveiviä.
----------------------------clip-----------------------------------
Mutta koittakaa ymmärtää huoleni. En haluasi nähdä, että pelejä ratkaistaan tällaisilla maaleilla!!!
Junnuna onneton joukkuekaveri teki tätä temppua joka pelissä. Alussa ihan jees kun auttoi voittamaan pelejä mutta kun muuten sysipaska, niin alkoi jossain vaiheessa jo omatkin kyselemään että osaako jotain muutakin kun vain ilmaveiviä.
Tätä maalia nyt hypetetään näköjään kympin uutisissa ja perään tulosruudussa. Puhutaan uuden sukupolven maalista. Eli ajatellaan että on okei, että näitä maaleja alkaisi muutkin kokeilemaan. Halutaanko sitä, että peleissä ruvetaan huolella näitä tekemään. Missä vaiheessa tulee se raja ihmisillä, että joo, nyt näitä maaleja on jo nähty, pelataampa hokia taas?
Olisiko venäjän joukkueessa ollu pelaajia jotka tämän tempun taitaa tuosta vain. Oliko paikkoja tehdä se ja miksei tehty. No se on se kunnioitus lajia kohtaan.
Granlund on taitava pelaaja ja huonoja osa-alueita ei ole. Seuraavia suomalaisen kiekon eteenpäin viejiä! Tekeekö näitä maaleja rapakon takana, niin epäilen. Kun ajattelee jotain Selänteen Teemua, maalintekijää jumalan armosta, reilun 600 maalin mies, kiinnostaako lähteä johonkin 2 viikon vieraskiertueelle pelailemaan, kun uusi sukupolvi ratkoo pelejä ilmaveiveillä.
Mä otan, nyt huolella paskaa niskaan palstalaisilta, kun kaikkia vielä eilinen, kylläkin ilman tätä maaliakin ansaittu finaali paikka lämmittää ja ehkä liian aikaisin asiani otin puheeksi. Oma ketjukin olisi varmasti pitänyt aiheesta avata, eikä tänne Mikaelin ketjuun näpyttää. Mutta koittakaa ymmärtää huoleni. En haluasi nähdä, että pelejä ratkaistaan tällaisilla maaleilla!!!
Peter Forsberg pääsi oman olympiarankkarihämynsä vuoksi Ruotsissa oikein postimerkkiin, joten eikös nyt Itella voisi väsätä Granlundista ilmaveivimerkin, etenkin jos nyt vielä maailmanmestaruus voitetaan ?
URPO! Voit jatkaa kotikutoista ihmettelyäsi. Älälkä unohda katkeruutta, raumalaisia ei tulla koskaan muistamaan yksilösuorituksista eikä varmaan mistään muustakaan. Olette turhia!
Mä tulin tänne puhumaan ilmaveivistä ja sen vaikutuksesta tulevaisuudessa jääkiekkopelien ratkaisuihin.
Vertailun vuoksi ei Peltosestakaan julkaistu postimerkkiä -95 finaalin jälkeen.
Ja Hullusta-Billistä tuli mieleen, että nyt meillä on oma Hullu-Mikael. Kyllähän tuo maali jää legendaksi kävi turnauksessa miten tahansa.