Jatketaan vielä MG-hehkutusta täällä jottei immeisillä pala pinna tuolla maajoukkuepuolella ;). Analysoin läpi yön (okei en ihan) tuota MG:n maalia ja se oikeastaan konkretisoi monia asioita nuoresta miehestä. Maali se ei ole vain staattisen tilan ja ison ajan mahdollistama temppu. Se on nopeassa ajassa ja pienestä tilasta murtautumisen jälkeen tapahtunut huikean nopean ajatusprosessin tulos ja suoritus tapahtuu jatkuvassa liikkeessä. Tällaisen ajatuksen päässä esiin nostaminen ja saati sen suorittaminen arvokisojen välieräottelussa Venäjää vastaan kertoo helvetisti Granlundin ajatustoiminnan ja hermojen poikkeuksellisuudesta koko jääkiekkomaailmassa. Tällaisia asioita tekee superstarat eikä edes kaikki niistä. MG ei ole yhden tempun poni, eikä tämä jää hänen uransa viimeiseksi tähtihetkekseen ja youtube-muuviksi. You ain't seen nothing yet. Vaikka pojalla ei lustelunopeus ikinä paranisi tms. (Gretzky ei muuten ollut mitenkään erityisen nopea luistelija, vastoin mitä tässä ketjussa jossain vaiheessa mainittiin), niin kuten olen jo maininnut on nuoren herran kiekkoälykkyyys maailman huippua jo tällä hetkellä ja tällä saralla tulee kuulumaan kautta aikojen kovimpien kastiin. Ja tämä arvio ei ole tämän nyt nähdyn maalin tulos, vaan merkkejä, joita olen seurannut jo ennen MG:n punapaitapestiä, on ollut näkyvissä kiihtyvään tahtiin jo vuosia.
Mulla on tuossa hyllyllä pölyttymässä tuollainen Ultimate Gretzky neljän dvd:n boksi, jossa on "snadisti" kautta aikojen parhaan kamaa. Mikke on sen ikäinen, että hyvä jos tietää kuka Gretzky on ;), joten ajattelin lähettää kaverille ko. boksin (mielessäni). Harvat pelaajat pääsevät kiekkoajattelussa 99:n tasolle tai edes ymmärtää mitään siitä, mutta MG on yksi näistä ja uskon, että mikäli poika pääsisi syväanalysoimaan 99:n matskua, hän oikeasti oppisi siitä jotakin. Huikeutta MG!