Mika Myllylä - kiekkokarpaasi

  • 29 619
  • 196

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
lihaani kirjoitti:
Ihan vain mielenkiinnosta:

Missä sinulla kulkee raja, jolloin sääntöjen rikkominen voiton tavoittelussa on sopimatonta?

Ymmärtääkseni hyväksyt sekä dopingin tai jääkiekossa vastustajan avainpelaajan vammauttamisen, jos se auttaa voittoon. Hyväksytko sopupelin? Maistuuko sinusta voitto ansaitulta, jos vastustajan maalivahdti on lahjottu hörppäämään voittomaali?

Jos näin on, niin olen sanaton. Itselläni nihilismissäkin on joku raja. Olen niin naiivi, että uskon ja opetan lapsillekkin, mikä on oikein ja mikä väärin.

Ymmärrän, että huippu-urheilu vaatii uhrauksia joten en katso olevani moraalisesti oikeutettu tuomitsemaan jos joku käyttää dopingia ja itse kuitenkin olen osana koneistoa katsojan muodossa. En myöskään sen tähden tuomitse dopingia koska en voi olla varma siitä ettenkö itsekin käyttäisi dopingia jos olisin huipulla tai tavoittelemassa paikkaa auringosta.

Hyväksyn sen, että jääkiekossa on tarvittaessa tehtävä vaikkapa noutoja jotta vastustajan peli saadaan sekoitettua, tai vastustajan maalivahtia on ajeltava jotta vastustajan maalivahdin tai koko joukkueen peli saadaan balanssista, tai vastustajan avainpelaajia taklataan kovaa kaikkialla kaukalossa - etenkään mitään taklaajan vastuuta en ole peräänkuuluttamassa puhtaissa taklauksissa. Omalla kohdallani linja kulkee mailan käytössä, se on väline jolla pelataan kiekkoa ei vahingoiteta vastustajia.

Mielestäni kuitenkaan kaikkea vahingoittamista ja dopingin käyttöä ei voi suoraan rinnastaa toisiinsa eli jos toista pidän hyväksyttävänä niin samalla toinenkin tulisi kaikella tapaa hyväksyttäväksi toiminnaksi. Vahingoittamisen suhteen linja kohdallani kulkee mailan käytössä pelivälineenä, vahingoittamisessa on myös otettava huomioon se, että se kohdistuu toiseen ihmiseen fyysisesti eli tässä suhteessa raja on mielestäni ehdottomampi kuin dopingin käytössä jossa ei käytöllä haluta vahingoittaa toista fyysisesti vaan luoda tilanne jossa käytön avulla pääsee fyysisesti yliotteeseen vastustajasta, tai saa paremmat mahdollisuudet päästä tähän yliotteeseen. Eihän pelkkä dopingin käyttö vielä takaa, että urheilija menestyy - muitakin tekijöitä on olemassa kuten tässäkin ketjussa on jo tuotu esille.

En myöskään tuomitse esim. Ruotsin tapaa pelata Torinossa, hje pelasivat taktisesti kypsästi hävitessään Slovakialle ja saadessaan näin vastaansa Sveitsin.

Lahjomaan en edes lähtisi vastustajan maalivahtia koska en usko ihmisten rehellisyyteen niin paljoa, että luottaisin tämän maalivahdin myös hörppäävän pelissä ja avittavan joukkueemme voittoon.

Niin, jos minulla on joskus lapsia niin toki opetan heille mikä on väärin ja mikä on oikein, opetan myös mitä seuraa jos tekee väärin - opetan myös sen etteivät moraaliset arvot ole mikään universaali normisto vaan vaihtelevat maittain, aikakausittain ja nykyään jopa henkilöittäin. Mikäli he haluavat urheilijoiksi (mitä en todellakaan toivo) niin opetan heitä tekemään kovasti töitä mutta kerron heille myös se mitä huippu-urheilu voi vaatia jotta sitä toivottua menestystä tulisi.

vlad.
 

Bayern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Huuhkajat
ervatsalo kirjoitti:
Niin, itse olen pitänyt nimenomaan Myllylää ehkä kaikista pelleimpänä hiihtäjäjannuna kautta aikain.
Niin, itse olen pitänyt nimenomaan Ervatsaloa ehkä kaikista pelleimpänä Jatkoajan kirjoittajajannuna kautta aikain.

On se nyt perkele kun vielä viiden vuoden jälkeen lyödään lyötyä! Rikollinenkin on rangaistuksen kärsittyään yhteiskuntakelpoinen, mutta dopingurheilija ei koskaan. Kyllähän se oli kova paikka suomalaisille kun hiihtäjäsankarit kärysivät sankoin joukoin, mutta kyllä viimeistään tässä vaiheessa kun alkaa olla vakavia henkilökohtaisia ongelmia, pitäisi tukeakin löytyä. Tällä en tarkoita alkoholistien hyysäämistä, koska alkoholisti Mika ei ole sen enempää kuin naapurin Veikko, jonka juhannusjuomingit sattuivat jatkumaan vielä sunnuntainakin. Tarkoitan sitä, että elämä jatkuu ja Mikallekin pitäisi antaa samanlainen mahdollisuus kunnon hommiin kuin Kirvesniemelle (hyvä pesti Karhulla) tai Kuituselle (uusi hiihtoura, jota harva kyseenalaistaa).

Testamentti oli Myllylältä vikatikki, mutta sen kirjoittaminen tuntui varmaan silloin oikealta ratkaisulta. Kukapa meistä ei olisi hölmöyksiä tehnyt? Suurin synti suomalaisilla Lahdessa taisi olla kiinni jääminen, kuten täällä on jo useaan kertaan todetukin.

ps. Vielä tuosta Mikan aktiiviaikojen juomisesta sen verran, että satun tietämään, ettei kisakaudella kyllä juurikaan ryypiskelty. Isojen kisojen jälkeen kylläkin. Sehän on perisuomalainen tapa kun suuri koitos on takana. Aika moni meistäkin varmaan veti kännit esim. yo-kirjoitusten jälkeen.
 

scholl

Jäsen
Bayern kirjoitti:
Aika moni meistäkin varmaan veti kännit esim. yo-kirjoitusten jälkeen.

Itse en tunne ketään, joka olisi vetänyt. Yo-kirjoitukset olivat juttu, joka menee omalla painollaan ja se ei tuntunut kellekään miltään, koska pääsykokeissakin pitäisi käydä. Ymmärrän, että jos joku vetää kännit pääsykokeiden jälkeisissä bileissä (itse menin seur. aamuna kahdeksaksi inttiin) tms., mutta että yo.

Ei se Myllylän lyöminen välttämättä johdu hänen dopingkiinnijäämisen jälkeisestä ajasta, vaan sellaisesta yleisestä urheilu-uran aikaisesta hurskastelusta ja vittupäisyydestä, minkä vuoksi urheilua seuraavat olivat muiden puolella. Kaiken huippu oli se Isometsän kiinnijäämisen jälkeen annettu lausunto, missä Myllylä kielsi tienneensä Isometsän käyttäneen mitään ja lopuksi vielä teilasi paheksuvasti Isometsän sanomalla "jokainen tietää sydämessään, mitä on tehnyt).
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Bayern kirjoitti:
Tällä en tarkoita alkoholistien hyysäämistä, koska alkoholisti Mika ei ole sen enempää kuin naapurin Veikko, jonka juhannusjuomingit sattuivat jatkumaan vielä sunnuntainakin.

Eiköhän mies ole alkoholisti, jos joutuu turvautumaan ulkopuoliseen apuun alkoholin käytön takia. Alkoholi on ongelma silloin kun sen käyttö ei ole hallinnassa. Tietääkseni silloin ihmistä voi kutsua alkoholistiksi. En sitten tiedä miksi tuota sanaa pelätään tai miksi se leimaa ihimisiä. Maassamme on varmaan kymmeniä tuhansia alkoholisteja. Toisilla oireet ovat lievemmät toisilla pahemmat, kuten muissakin sairauksissa. Alkoholisti ei ole pelkästään katuojassa rypevä spurgu, vaan hyvin monet alkoholistit käyvät normaalisti töissä, mm. minä.

Minä toivon Mikalle kaikkea hyvää jatkossa. Minun silmissäni doping-käry on sovitettu jo moneen kertaan.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
1Timer kirjoitti:
Aijjaha, nyt lahdetaan henkilokohtaiselle linjalle... Hienoa.
Pysytaan seuraavaksi asiassa, jooko? Mika Mylylassa.

Voi voi. Ensin kirjoitat ylimielisen ja ala-arvoisen viestin, jonka ainoa sisältö on niinkin ylevä tunne kuin vahingonilo. Ja kun sinulle vastaa samalla tavalla, niin loukkaannut, heität klovninnaamion pois ja yrität olla asiallinen. Pitäisi osata seistä kirjoitustensa takana, vaikka kuinka nimimerkillä kirjoitellaan. Ihan näin aikuisten ihmisten kesken. Pikkujannujen provottamisen voi ymmärtää.

Dopingista yleensä on sanottava se, että minä olen henkeen ja vereen urheilufani, joka laskee oman kunnan urheilijoiden pm-mitaleja ja spekuloi kuinka moni mahtaa yltää loppukilpailuun Kalevan Kisoissa. Olen sanonut tämän ennekin, mutta minä ilahdun, kun korkeushypyssä käydään hieno kansallisen tason kisa, jossa usea hyppääjä ylittää 210, voittaja ehkä jopa 225. Kansallisen tason henkilökohtaisista ennätyksistä innostun aina, maailmanennätyksistä enää harvemmin.

Huippu-urheiluhan ei sinänsä ole sen parempaa tai jännittävämpää, ei edes dramaattisempaa kuin kansallisen tason urheilu. Totta kai penkkiurheilijana minuun tarttuu menestyksennälkä ja tunteenpalo. Kyyninen ajatus siitä, että dopingia on vedetty, jää hiukan syrjemmälle kiihkeän kamppailun keskellä.

Kuitenkin olen tietoinen, että rumia temppuja on tehty huipulla, enkä hätkähdä kenenkään kärystä. Tiedän, että moni urheilija, joita kannustan voittoon, on huijari. Se on vain hyväksyttävä, koska vielä on uskoa siihen, että JOKU on puhdas. Lisäksi urheilu tarjoaa niin paljon hienoja kamppailuja, upeita tarinoita ja suuria tunteita, että en vain voi lopettaa tiivistä seuraamista.

Sinisilmäisyys on asteittain haalistunut. Vielä Lahden kisojen aikaan taisin aika pitkään uskotella itselleni, että Jari on puhdas. Tai edes Janne. Jaksoin toivoa, vaikka järki kertoi, että homma haisee ja kauas. Isometsän käry oli minulle valtava henkilökohtainen pettymys. Isometsä hiihti 9-vuotiaan hannes_ko:n suosikiksi Val di Fiemmessä 1991 loistavalla viestiosuudella. Isometsä oli minulle urheiluidolien ykkösketjussa Seppo Rädyn ja Risto Ulmalan kanssa.

edit: Ja schollin kanssahan me ollaan ihan samixii. Isometsä oli paljon tyylikkäämpi jamppa kuin Myllylä, ja taitaa olla edelleen.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
hannes_ko kirjoitti:
Voi voi. Ensin kirjoitat ylimielisen ja ala-arvoisen viestin, jonka ainoa sisältö on niinkin ylevä tunne kuin vahingonilo. Ja kun sinulle vastaa samalla tavalla, niin loukkaannut, heität klovninnaamion pois ja yrität olla asiallinen. Pitäisi osata seistä kirjoitustensa takana, vaikka kuinka nimimerkillä kirjoitellaan. Ihan näin aikuisten ihmisten kesken. Pikkujannujen provottamisen voi ymmärtää.

Ensinnakin se oli mielipide, ei ylimielinen viesti. Toiseksi mita varten sa alat mulle heittamaan ylimielista ja ala-arvoista (niin kun juuri sanoit) tekstia, kun kyseessa on Mika Myllylaa koskeva keskustelu? Ei tuossa ole jotain jo pielessa? Keskittyisit mieluummin asiaan...

Seison jokaisen kirjoittamani tekstin takana. Edelleenkin Myllyla on taysi pelle, viinaveikko ja tyypillinen uskovainen. Heikko esitys kertakaikkiaan.

Nimimerkilla taalla kirjottelee lahes kaikki, joten siihen on turha vedota. Jos ei kirjottelis, niin tuskin uskaltaisit sinakaan mulle tassa vittuilla. Eiko?
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
vlad kirjoitti:
...tärkeää on kuinka Myllylään on suhtautunut urheilu-uran aikana vs. uran jälkeen. Jos uran aikana taputtelee selkään ja kehuu maasta taivaaseen ja käryn käydessä potkii alimpaan helvettiin niin täytyy sanoa, että on melkoisen naivi näkemys huippu-urheilun maailmasta jos on elänyt siinä illuusiossa, että se kaikki menestys on tullut vain kaurapuuroa popsimalla.

Kuten sanoin, olen hyvin vähäisesti kiinnostunut hiihdosta. Myllylä ei ennen tätä käryn jälkeistä sekoiluaan ole minussa herättänyt minkäänlaisia tunnetiloja.

Toinen asia sitten on se, ettei sillä olisi mitään merkitystä, vaikka minä olisinkin Myllylälle hänen kilpauransa aikana hurrannut. Jokainen saa sen, mitä kulloinkin ansaitsee, sääli on sairautta, eivätkä urheilijat ole muihin kuolevaisiin nähden tässä asiassa millään tavalla erilaisessa asemassa.

Lisäksi haluaisin vielä sanoa, että tuo käryn jälkeisen suhtautumisen muuttuminen urheilijaa kohtaan ei mitenkään liity mihinkään naiviuteen suhteessa dopingin käyttöön. Itse asiassa em. kyhäelmä on sinulle hyvin tyypillistä virheellistä päättelyä.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1Timer kirjoitti:
Edelleenkin Myllyla on taysi pelle, viinaveikko ja tyypillinen uskovainen. Heikko esitys kertakaikkiaan.

Juurikin näin. Olen täsmälleen samaa mieltä. Myllylä on Isometsän ohella yksi vastenmielisimmistä urheilijoista ikinä.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
1Timer kirjoitti:
Ensinnakin se oli mielipide, ei ylimielinen viesti. Toiseksi mita varten sa alat mulle heittamaan ylimielista ja ala-arvoista (niin kun juuri sanoit) tekstia, kun kyseessa on Mika Myllylaa koskeva keskustelu? Ei tuossa ole jotain jo pielessa? Keskittyisit mieluummin asiaan...

Seison jokaisen kirjoittamani tekstin takana. Edelleenkin Myllyla on taysi pelle, viinaveikko ja tyypillinen uskovainen. Heikko esitys kertakaikkiaan.

Nimimerkilla taalla kirjottelee lahes kaikki, joten siihen on turha vedota. Jos ei kirjottelis, niin tuskin uskaltaisit sinakaan mulle tassa vittuilla. Eiko?

Mielipide on se, että pitää Myllylää vässykkänä. Minun mielestäni typerää on iloita toisen vastoinkäymisellä.

Nimimerkkikirjoittelua vastaan sinänsä en sanonut mitään, mutta mielestäni tällaisellakin palstalla aikuiset ihmiset voivat käyttäytyä asiallisesti, vaikkakin rennosti. Minun mielestäni vahingonilo on niin alhainen tunne, että vaikka itsekin toki siihen syyllistyn, niin en sillä kyllä kehua retostele. Mutta kaikilla on toki omat arvonsa.

Minun nimeni on sinulta klikkauksen päässä. Ainakin aina silloin, kun nuo kotisivut toimivat.
 

Mace

Jäsen
Vekurinen kirjoitti:
Lisäksi haluaisin vielä sanoa, että tuo käryn jälkeisen suhtautumisen muuttuminen urheilijaa kohtaan ei mitenkään liity mihinkään naiviuteen suhteessa dopingin käyttöön. Itse asiassa em. kyhäelmä on sinulle hyvin tyypillistä virheellistä päättelyä.

Pieni tarkentava kysymys: Sinun mielestäsi siinä ei siis ole mitään naiivia/sinisilmäistä/epärealistista, jos penkkiurheilija kuvitteli Myllylän jyränneen voitosta voittoon ihan puhtain eväin?

Jos penkkiurheilija todellakin kuvitteli asian olevan noin, silloin hän käytännössä oletti hiihdon olevan puhdas laji, jossa ei käytetä dopingia. Kertoisitko siis minulle, mikä voisi olla tuon naiivimpaa/sinisilmäisempää/epärealistisempaa? Minä nimittäin väitän, että tuo on melkoinen sinisilmäisyyden huipentuma. Tuollaisia kuvitelmia viritellyt penkkiurheilija oli todellakin naiivi eikä ymmärtänyt huippu-urheilun todellisuudesta tuon taivaallista. No, oli siitä kärysumasta ilmeisesti ainakin se hyöty, että tuonkin puusilmäisen penkkiurheilijan silmät rävähtivät kerralla auki...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vekurinen kirjoitti:
Toinen asia sitten on se, ettei sillä olisi mitään merkitystä, vaikka minä olisinkin Myllylälle hänen kilpauransa aikana hurrannut. Jokainen saa sen, mitä kulloinkin ansaitsee, sääli on sairautta, eivätkä urheilijat ole muihin kuolevaisiin nähden tässä asiassa millään tavalla erilaisessa asemassa.

Eivät olekaan mutta eiköhän Myllylä ole jo saanut sen rangaistuksena. Hän sai kilpailukiellon, menetti käryn myötä sponsorisopimukset, ts. hän menetti likimain kaiken muun paitsi perheensä tämän tapahtuman seurauksena ja hän on tuomionsa kärsinyt joten mikä pointti tässä selkään puukotuksessa ja ajojahdissa enää on? Ei ketään tavallistakaan kuolevaista loputtomiin puukoteta sen tähden jos hän on kerran ajanut huomattavaa ylinopeutta ja minä kyllä rinnastan hiihtouran lopettaneen (tai "lopettaneen") urheilijan ihan tavalliseen kansalaiseen, ei ole enää tarvetta jatkaa sitä maassa makaavan potkimista - etenkin kun rangaistukset on jo kärsitty.

Persoonaan Myllylä en ota kantaa koska en häntä tunne mutta sama pätee vaikka tämä käryäjä olisi Sievinen tai kuka tahansa suomalaisista huippu-urheilijoista, minä nyt en moralisoisi heitä muutenkaan mutta en kyllä ymmärrä sitä, että tuomitsemista jatketaan loputtomiin olipa kohteen persoonasta sitten mitä mieltä tahansa.

Lisäksi haluaisin vielä sanoa, että tuo käryn jälkeisen suhtautumisen muuttuminen urheilijaa kohtaan ei mitenkään liity mihinkään naiviuteen suhteessa dopingin käyttöön. Itse asiassa em. kyhäelmä on sinulle hyvin tyypillistä virheellistä päättelyä.

Päätelämäsi jonka mukaan minä syyllistyn virheellisiin päättelyihin vatinee melkoisia perusteluja toimiakseen.

Kuten Mace jo tuossa yllä osaltaan osoitti niin on melkoisen naiivia uskoa, että esim. Myllylän tapauksessa hän olisi rynninyt voitosta voittoihin puhtain keinoin koska se olisi samalla tarkoittanut sitä, että lajina hiihto olisi ollut puhdas, vai olisiko uskottavaa, että puhdas Myllylä olisi kyennyt puhdistamaan pöydän monien doupattujen urheilijoiden edestä niinkin monta kertaa? Sinisilmäisyyttä uskoa moista, sanon minä.

vlad.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
hannes_ko kirjoitti:
Mielipide on se, että pitää Myllylää vässykkänä. Minun mielestäni typerää on iloita toisen vastoinkäymisellä.

En iloitse Myllylan vastoinkaymisista. Ei mulla nyt sellasta luonnetta kuitenkaan ole. Loppupeleissa mulle on ihan sama mita se jannu tekee. Kunhan nyt vaan nain taman otsikon taalla ja paatin sanoa mielipiteeni.

Ja sanoin sen jo siina ekassa vastineessani: mielipide on sama kaikkia dopingista karynneita kohtaan. Ei Myllyla siina sakissa mikaan erikoismies ole. Pelin henki on mulle ainakin selva: jos rikot saantoja, yritat kepulipelilla voittaa ja huijaat niin kilpatovereitasi, sponsoreitasi, katsojia, vedonlyojia jne jne, niin mina en ainakaan jaksa ymmarrysta jaella. Muut tehkoon niin. Heita en ole kritisoimassa. Painvastoin kuin mita he tekevat.

Tama tasta. Takaisin studioon.
 
K

kiwipilot

hannes_ko kirjoitti:
Tunnusta vain, että olet yksi niistä, jotka on laitettu kansakoulussa pakosta hiihtämään koulujenvälisiin, vaikka yhtään ei olisi tehnyt mieli. Isä voiteli liisterillä, vaikka oli pakkaskeli ja loppuikä pitää kuluttaa katkerana.

Mikä siinä on että aina kun joku kritisoi Suomen hiihto- tai yleisurheilua niin sinä hannes_ko riennät jeesustelemaan ja tekemään syväanalyyseja kritisoijasta?
Nähtävästi olet tosi fani ja urheilutietäjä mutta anna hyvä mies muidenkin kukkien kukkia; ei kaikkien tarvitse olla "samixii" vai? 1Timer kertoi mielipiteensä ja myöskin perusteli sen. Kuulutat myös aina asiallisuutta mutta sitten sorrut yo. kaltaiseen tuubaan.

T:hiihtokilpailuissa aina kymmenen parhaan ulkopuolelle sijoittunut
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Livakkaniemi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sabres
Major Julli kirjoitti:
Kaikella kunnioituksella - uskotko ihan tosissasi että esim. yleisurheilun SM-tasolla joka ainoa käyttää dopingia?

En, mutta kun maaliman huippua lähennytään, niin sittenpä onkin eri juttu.

Hiihtopuolellla tämä on ollut julkinen salaisuus. Ei ole tarvinnut kuin hmg-arvoja vilkaista.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
vlad kirjoitti:
...minusta on jotenkin kornia esittää vaateita toista kohtaan kun ei olla samalla valmiit hyväksymään niitä keinoja joita toinen joutuu - monasti pakostakin - käyttämään jotta vaateet tulisi täytettyä koska kilpailu huipulla kuitenkin on armottoman kovaa.

Jos hyväksymme "kaikki" keinot, hyväksymme samalla sen, että lajissa ei kisata enää itse lajissa menestymisestä, vaan sen sääntöjen kiertämisestä - ja sehän on jo aivan toinen kilpailu.

vlad kirjoitti:
Tärkeintä on menestyminen ja voitto - kaikki muu on epäolennaista.

Ehkäpä juuri tämä lauseesi avaa näkökulmiemme erilaisuuden. Mielestäni menestyminen ja voittaminen on nastaa, kivaa, hauskaa ja motivoivaa, mutta urheilun varsinainen kiihotus tulee kyllä (ainakin minulle) kaikista niistä (sääntöjen tai lajin "eetoksen" mukaisista) ponnisteluista, joita matkalla voittoon tarvitaan. Jos tuo matka jo itsessään on nasta, kiva, hauska ja motivoiva, ei - kas vain - aina tarvitse voittaakaan. ;)
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
kiwipilot kirjoitti:
Mikä siinä on että aina kun joku kritisoi Suomen hiihto- tai yleisurheilua niin sinä hannes_ko riennät jeesustelemaan ja tekemään syväanalyyseja kritisoijasta?

Koska harvoin kritiikissä on mitään muuta kuin pyhää vihaa kyseisiä lajeja kohtaan.

Lisäksi en voi ymmärtää, että jos avaan ketjun vaikkapa Kalevan Kisoille, niin siihen ketjuun ilmestyy tietyt tyypit jauhamaan, kuinka hirveä laji se yleisurheilu on, kuinka koko touhu ei kiinnosta ja kuitenkin vaaditaan menestystä ja haukutaan urheilijoita ala-arvoisella tavalla, kun homma ei toimi.

En minä ainakaan käy joka SM-liiga-pelin otteluketjussa huutamassa, että tylsä liiga, tylsä peli ja molempien joukkueiden fanit on juntteja.

Kritiikkiä pystyn kyllä antamaan, mutta kritiikin on oltava realistista ja asiallista. Minun mielestäni on turha tarttua hiusten värjäämiseen tai karjakkohuiviin, niin kuin Jatkoajassa on tapana. Jos nämä kirjoittajat pystyvät syväanalyysiin urheilijan luonteesta edellä mainittujen seikkojen perusteella, niin kirjoittajaa voi kyllä analysoida kirjoitusten perusteella.

Jos luet vähän taaksepäin, niin huomaat, että en koskaan ole ollut Mika Myllylän puolella. En pitänyt miehestä silloinkaan, kun hän hiihti niitä voittoja Suomelle, arvostin toki. Mutta se oli minun ongelmani, ei Myllylän.

Minua ei haittaa siis se, että Myllylää arvostellaan, sillä häntä pitääkin, oli viestijoukkueessa usein luopio, vaan se, että täällä hurskastellaan Myllylän kustannuksella.

Kaikkein pahimmat "jeesustelijat" tuntuvat olevan niitä, jotka hakkaavat käsiään yhteen, kun kaukalossa veri lentää.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Livakkaniemi kirjoitti:
En, mutta kun maaliman huippua lähennytään, niin sittenpä onkin eri juttu.

Hiihtopuolellla tämä on ollut julkinen salaisuus. Ei ole tarvinnut kuin hmg-arvoja vilkaista.

No mitäs sitten haukut ihmistä naiviiksi ja/tai hölmöksi, jos on asiasta samaa mieltä kuin sinä ... ai-niin, olet siis itse naiivi ja hölmö. Ymmärrän.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Erään paskalehden "toimittaja" KM paljastaa uudessa numerossa Mikan kännejä/mokia ja säälii samalla vanhaa "hyvää ystäväänsä"..voi wittu mitä jeesustelua.
 

Livakkaniemi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sabres
Major Julli kirjoitti:
No mitäs sitten haukut ihmistä naiviiksi ja/tai hölmöksi, jos on asiasta samaa mieltä kuin sinä ... ai-niin, olet siis itse naiivi ja hölmö. Ymmärrän.

Odotas hetki, haen viisivuotiaan pikkuveljeni jatkamaan kanssasi.
Iloisia leikkihetkiä!
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Mika Myllylä sanoo Iltalehden lööpissä: "Olen itse juomiseni herra". Seuraava tunnustuskirje on sitten varmaan "Taru juomisen herrasta". En halua moralisoida Mikaa yhtään, kukin täysivaltainen aikuinen, joka ei ole vaaraksi lähistölleen ja hoitaa asialliset menonsa päättää itse tekemisistään, mutta ei kuullosta hyvältä, jos homma kääntyy uhon puolelle. Sanat uho ja tuho ovat muuten yllättävän lähellä toisiaan.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Selvähän tuo on, että iltapäivälehdet kiskovat mistä tahansa uutisia, totuusperästä välittämättä. "Mika on alkoholisti" voidaan siis tulkita, että Mika on ottanut jossain ryypyn tai hänellä on ainakin nähty saunakaljat. Voi voi, onpas paha ihminen, ja vielä jeesustelija. Kaikkia epäihmisiä sitä näkeekin.

Mikan testamentti oli kieltämättä hieman hupaisa, mutta ei se tee hänestä idioottia ja muutenkin huonoa ihmistä. Mitä hurskasteluun tulee, harva meistä varmasti tuntee Mikaa kovinkaan henkilökohtaisesti ja tietää hänen sielunelämästään. Virheitä hän on toki tehnyt, mutta näyttäkää ihminen, joka ei ole.

TV:n ja lehtien perusteella minulla on ihan hyvä kuva Mikasta. Toki hän käytti dopingia ja kärähti siitä, mutta ulkoiselta olemukseltaan Jari Isometsä on huomattavasti epämiellyttävämpi. Samoin Immonen, varsinkin hän. En tunne kuitenkaan ketään näistä henkilökohtaisesti, Jari on ainut, jonka kanssa olen muutaman sanan vaihtanut.

Antaa miesten elää nyt omaa elämäänsä, ainakin jos juttujen lähdekritiikki ja idioottimainen selkäänpuukottaminen on tätä tasoa. Jokainen on kärsinyt rangaistuksensa ja ovat - mahdollisista ikävistä luonteenpiirteistään huolimatta - ansainneet paikkansa asiattoman kritiikin ulkopuolella. Ja asiallistahan täällä en ole paljoakaan nähnyt.
 

strato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Myllylästä sen verran, että, kuten on todettu, verrattaessa Nykäseen niin siinä on kyllä tekopyhä kaveri. Matti on sitä mitä on. Sitten on Mika, joka kiertää saarnaamassa ja kirjoittelee lehteen testamentteja. Mika on kyllä todistanut kirjoituksillaan, että hänen moraalinsa on harmaalla alueella. Hartsa teki tosiaan kunnioitettavasti sanomalla, että tein väärin jne. Löytyi musta ja valkoinen.

Ehkä tämä seuraava voi kuulua tähän ketjuun.
Mitä suuren D asiaan tulee niin siitä tuskin tullaan ottamaan koskaan lopullista selvyyttä. Isäni on kertonut erään mielenkiintoisen tapahtuman, muistaakseni vuodelta -76 Montrealin olympialaisista. Hän oli vanhan kaverinsa luona, joka oli silloin huippu-urheilussa jollain tapaa mukana ja on myöhemminkin vastannut kansainvälisen tason suomalaisvalmennuksesta. Isäni siinä jännitti, että mitenhän Virenin käy viidellä tai kymppitonnilla. En ole varma, mutta ilmeisesti Virenin näytöt kauden aikana eivät olleet mitenkään erityisen jäätävät. Tähän tämä valmentaja mies totesi, että ei hätää Viren voittaa, se on ollut leirillä ja on tankattu. No tunnetusti Viren voitti sekä 5000m ja 10000m.

Lahden tapahtumathan oli vaan sitä, että se oli todellakin harrastelijoiden puuhastelua. Vielä 30 vuotta sitten Suomi oli huipulla. Itselläni on mennyt pitkälti maku kestävyysurheilusta. Ennen Lahtea halusi uskoa kaiken maailman satuja meidän puhtaista urheilijoista. Eipä oikein enää jaksa. Tuskin Suomen valmennuksen taso esim. hiihdossa on laskenut niin olennaisesti kuin tulokset osoittava. Siinä mielessä, että meidän nuorissa hyvin pärjänneistä ei tule kuin silloin tällöin maailman cup pisteille ehtiviä. Kupilalta oli siinä mielessä ihan rehellinen kirjoitus viime viikon urheilulehdessä. Valitaan linja ja sitten mennään sillä, ja jos jäädään kiinni niin ei sitten surkutella. Todetaan vaan, että näin tehtiin ja kiinni jäätiin. Tai sitten ei edes haaveilla mistään menestyksestä hiihdossa, puhumattakaan muista kestävyyslajeista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös