Mika Myllylä - kiekkokarpaasi

  • 29 243
  • 196

Vesso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KTP, Ketterä
Mika Myllylä on todellinen kiekkokarpaasi ainakin jos mitä Ilta=Sanomien tämän päivän uutisesta voi päätellä.

Jutussa kerrotaan Myllylän alkoholiongelmasta, jonka yksi syy on kiekkoleijonien Torinossa kärsimä loppuottelutappio.

Kekkulauta, tässä todellinen kiekkomies!

Uskoisin, että Tervanevan Niedermayerille ei riitä edes Minnesota-hoito, vaan hänelle tulee räätälöidä oma Minnesota Wild -hoito!
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Kyllä mua ihmetyttää noi paskantonkija-lehtien sepustukset. Myllylä on kuitenkin tainnut olla jo hetken aikaa ihan normaali siviili, niin eikö sen voisi antaa olla rauhassa? Ymmärtäähän tuon, jos kaveri on koko ikänsä reenannut hullun lailla ja juossut sauvojen kanssa pitkin lapin soita, tekee mieli uran jälkeen vetäistä toisinaan kunnon läskit. Varmaan vituttaa Myllylää itseäänkin. Mitä vittua se kenellekään kuuluu? Ainakin jos mulle tulee joku sanomaan, että katsoo pahalla mun dokaamista, niin ihan vaan vittumaisuuttani tempaisen siihen päivän tai kaksi lisää. Aikuinen mies päättäköön itse juomisistaan ja juomatta olemisistaan. Iltalehdet juoruilkoon niistä bjyyrströmmeistä ja saijonmaista ja metsäkedoista, jotka ei tällasta tavallista meikäläistä kiinnosta paskan vertaa. Sinänsä silti hauskaa, jos Suomen tappio masentaa Mikaa vieläkin niin pahasti, että putki jatkuu:) Siinä sitä on asennetta. Syytä oli jo aloittaakin rankka ryyppääminen...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
MusanMake kirjoitti:
Kyllä mua ihmetyttää noi paskantonkija-lehtien sepustukset. Myllylä on kuitenkin tainnut olla jo hetken aikaa ihan normaali siviili, niin eikö sen voisi antaa olla rauhassa? Ymmärtäähän tuon, jos kaveri on koko ikänsä reenannut hullun lailla ja juossut sauvojen kanssa pitkin lapin soita, tekee mieli uran jälkeen vetäistä toisinaan kunnon läskit

Se juoksi soilla vain, kun media oli paikalla. Muuten maistui Hemohes ja muut pikku tehostimet. Säälittävä äijä, paljon säälittävämpi kuin Nykänen. "Testamentti Suomen kansalle" on kaikkien aikojen aliarviointi. Yököttävä tyyppi.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Myllylä on pelkkä sortunut raukka, pelkkä sosiaaliturvatunnus! Ihmisen irvikuva, uskonsa, miehuutensa ja ihmisyytensä kurkustaan alas kumonnut säälittävä keho ilman sielua. Niin. Ihanaa Leijonat ihanaa, miksi teitte Mikalle sen?
 
Viimeksi muokattu:
Ihan hassu mies tämä Myllylä. Välillä oltiin niin uskonnollista miestä, hiihdon loppusuoralla suudetiin ristiriipusta ja kumarrettiin taivaaseen päin. Puhuttiin jopa että Mika rupeaisi saarnamieheksi. Heti kun käry kävi, olikin Myllylä jo tuhannen päissään tanssimassa räkälässä Dannyn musiikin tahtiin ilman paitaa. Piti myös itkeä, miten lehdistö on kohdellut kaltoin.

Voihan se vituttaa, jos välillä sataa paskaa niskaan ja ihan syystä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mika Myllylä on ihmisenä niin tekopyhä, että syytä puolustella ei herraa ole. Nalkkiinjääneenäkin vetoaa Jumalasta lähtien ties mihin pelastaakseen luihun perseensä ja julkaisee kaikenlaisia anteeksipyyntömanifesteja tarkoittamatta siltikään mitään tosissaan. Silkka vilunkiäijä ja arvostus, jota häntä kohtaan joskus aikoinaan koin, on laskenut nollan alle, eikä sieltä koskaan nouse ylös. Tälläiset kaverit eivät kovinkaan hyvää kuvaa anna suomalaisista.

Säälittävä tyyppi ja säälisin, ellei sääli olisi sairautta. Onneton klovni. Niin kuin joku ytimekkäästi sanoi, Nykäsen Masa osaa sentään mokailla ja nolata itsensä tyylillä, Myllylä on vain oikeasti reppana ilman mitään charmia.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Uusiksen kaveri kirjoitti:
Se juoksi soilla vain, kun media oli paikalla. Muuten maistui Hemohes ja muut pikku tehostimet. Säälittävä äijä, paljon säälittävämpi kuin Nykänen. "Testamentti Suomen kansalle" on kaikkien aikojen aliarviointi. Yököttävä tyyppi.

Todettakoot kaikkille jotka eivät urheiluun sen tarkemmin ole perehtyneet ettei sinne huipulle nousta pelkästään niiden dopingaineiden tai niihin verrattavissa olevien aineiden avulla vaan sen ohella on tehtävä kovasti töitä - enemmin kuin kovinkaan moni edes käsittääkään, eli on se Myllyläkin joutunut töitä tekemään ja suolla juoksemaan ihan riittävästi.

Mitä taasen tulee persoonaan Mika Myllylä niin häntä en lähde sen kummemmin arvostelemaan suuntaan tai toiseen, en etenkään ruotimaan sitä mikä hän oli ja kuinka hän käyttäytyi käryn jälkeen - toiset saavat tonkia minun puolestani haaskalla ja leikkiä tekopyhää.

vlad.
 

Mace

Jäsen
vlad kirjoitti:
Todettakoot kaikkille jotka eivät urheiluun sen tarkemmin ole perehtyneet ettei sinne huipulle nousta pelkästään niiden dopingaineiden tai niihin verrattavissa olevien aineiden avulla vaan sen ohella on tehtävä kovasti töitä - enemmin kuin kovinkaan moni edes käsittääkään, eli on se Myllyläkin joutunut töitä tekemään ja suolla juoksemaan ihan riittävästi.

Mitä taasen tulee persoonaan Mika Myllylä niin häntä en lähde sen kummemmin arvostelemaan suuntaan tai toiseen, en etenkään ruotimaan sitä mikä hän oli ja kuinka hän käyttäytyi käryn jälkeen - toiset saavat tonkia minun puolestani haaskalla ja leikkiä tekopyhää.

vlad.

Helvetin hyvä kirjoitus. Tuosta doping-asiasta meinasin itsekin kirjoittaa täsmälleen samaan sävyyn. Yleisesti tuntuu olevan vallalla sellainen käsitys, että kun "vetää nappia", tulokset nousevat automaattisesti eivätkä vaadi juuri lainkaan urheilijan omia ponnisteluja. Dopingia kuitenkin käytetään hyvin usein juuri siinä tarkoituksessa, että se mahdollistaa normaalia kovemman harjoittelun, mikä puolestaan johtaa kovempiin tuloksiin. Pelkkä dopingin käyttäminen ei siis ole mikään autuaaksi tekevä asia.
 
Mace kirjoitti:
Helvetin hyvä kirjoitus. Tuosta doping-asiasta meinasin itsekin kirjoittaa täsmälleen samaan sävyyn. Yleisesti tuntuu olevan vallalla sellainen käsitys, että kun "vetää nappia", tulokset nousevat automaattisesti eivätkä vaadi juuri lainkaan urheilijan omia ponnisteluja. Dopingia kuitenkin käytetään hyvin usein juuri siinä tarkoituksessa, että se mahdollistaa normaalia kovemman harjoittelun, mikä puolestaan johtaa kovempiin tuloksiin. Pelkkä dopingin käyttäminen ei siis ole mikään autuaaksi tekevä asia.
Hyvä pointti, mutta täytyykö meidän olla ylpeitä Myllylästä sen takia, että hän jaksoi reenata perkuleen kovaa dopingin avustuksella?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
vlad kirjoitti:
-- toiset saavat tonkia minun puolestani haaskalla ja leikkiä tekopyhää.
vlad.

Leikkiä tekopyhää? Eikö juuri tuollainen viisastelu ole tekopyhää. "Mikä minä olen muita arvostelemaan" -asenne on nimen omaan tekopyhää. Joskus sillä yritetään paikkailla omia virheitä.

Myllylä on lähes yksin pilannut Suomen talviurheilumaineen kymmeniksi vuosiksi tästäkin eteenpäin. Ja se on nauttinut siitä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Uusiksen kaveri kirjoitti:
Myllylä on lähes yksin pilannut Suomen talviurheilumaineen kymmeniksi vuosiksi tästäkin eteenpäin. Ja se on nauttinut siitä.
Aivan ja mielestäni oikeuttaa kyseisen hemmon arvosteluun, vaikka sitten negatiivisestikin. Toi varsin suurille massoille pettymyksen ja nolon yllätyksen silloin aikoinaan Lahdessa.
 

Mace

Jäsen
Hazardipakki kirjoitti:
Hyvä pointti, mutta täytyykö meidän olla ylpeitä Myllylästä sen takia, että hän jaksoi reenata perkuleen kovaa dopingin avustuksella?

Ei todellakaan. Kunhan otin esille tuon mielestäni varsin yleisen dopingin käyttöön liittyvän harhaluulon.
 

Shelter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Uusiksen kaveri kirjoitti:
Leikkiä tekopyhää? Eikö juuri tuollainen viisastelu ole tekopyhää. "Mikä minä olen muita arvostelemaan" -asenne on nimen omaan tekopyhää. Joskus sillä yritetään paikkailla omia virheitä.

Myllylä on lähes yksin pilannut Suomen talviurheilumaineen kymmeniksi vuosiksi tästäkin eteenpäin. Ja se on nauttinut siitä.

Myllylä yksinään? Sysätään vaan hänen kontolleen koko homma, joo... Isometsät, Kirvesniemet, Immoset ym. olivat vaan syyttömiä, jotka Myllylä veti mukanaan koko soppaan.... Just just... Ja koko talviurheilumaineen? Millä tavalla hän on pilannut esim. mäkihyppääjien ja alppihiihtäjien maineen? Ja millähän tavalla hän on siitä nauttinut, tunnetko hänet henkilökohtaisesti, jotta voit sanoa näin?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Uusiksen kaveri kirjoitti:
Leikkiä tekopyhää? Eikö juuri tuollainen viisastelu ole tekopyhää. "Mikä minä olen muita arvostelemaan" -asenne on nimen omaan tekopyhää. Joskus sillä yritetään paikkailla omia virheitä.

Se koira älähtää johon kalikka kolahtaa, niinhän sitä tupataan sanoa.

Minä nyt itse huippu-urheilua läheltäkin seuranneena vaan koen tällaisen jälkikäteen ruotimisen ja haaskalla norkoilun juuri sinä tekopyhänä toimintana kun se tapahtuu vieläpä vuosia itse tapahtuman jälkeen, jota voi ja pitääkin toisinaan arvostella. Siinä missä kansa teilaa yhden miehen (oli siinä tietty muitakin mukana) he samalla taputtavat käsiään ja ovat tavattoman iloisia kun suomalainen tuo kultaa ja kunniaa maallemme välittämättä tuon taivaallista niistä uhrauksista joita tämä urheilija tämän eteen joutuu tekemään, mutta anna jos käykin siten, että urheilija jää kiinni jostain niin kaikki hyvä on pois pyyhitty ja urheilija saa kuulla siitä vuosienkin kuluttua. Tai jos hän ei menestykään toivotulla tavalla niin jälleen ollaan puukottamassa selkään - ole siinä sitten huippu-urheilija ja täytä kansalaisten toiveita, ihmisiä he ovat siinä missä mekin heikkouksineen ja vahvuuksineen, eivät he mitään yli-ihmisiä ole jotka kykenevät loputtomiin vastustamaan kiusauksia ja niskaan lastattuja loputtomia paineita - etenkin kun samalla tietävät, että niin oikealla kuin vasemmalla niihin aineisiin turvaudutaan jotta niitä voittoja tulee.

Myllylä on lähes yksin pilannut Suomen talviurheilumaineen kymmeniksi vuosiksi tästäkin eteenpäin. Ja se on nauttinut siitä.

Pientä suhteellisuuden tajua tähän arvosteluun sentään, ehkäpä kannattaisi pitää maltti mukana ryhdyttäessä leimakirveen heilutteluun. Se mitä Myllylä & co teki ei tietenkään sääntöjen mukaan ole sallittua (itse tosin pelaisin täsmälleen samaa peliä kuin muut huiput tässä suhteessa joten en ryhdy moralisoimaan Myllylän & co tekoja) mutta ei se nyt kuitenkaan pilannut Suomen talviurheilumainetta kymmeniksi vuosiksi - kas kun ei vuosisadaksi.

Voitaneen kysyä onko Martti Vainio teoillaan pilannut Suomen juoksumaineen kymmeniksi vuosiksi? Niin, siinähän oli vain kyse yhdestä juoksijasta etc.

Voidaan melkoisella varmuudella sanoa, että jos Lahden MM-kisojen vaatimukset eivät olisi olleet julkisuuden ja yleisön taholta ne mitkä ne olivat niin suomalainen hiihtourheilu ei mitä suurimmalla todennäköisyydellä olisi sortunut viime vuosien noloimpaan tekoon ja karkeimpaan arviointivirheeseen. Mutta en tuomitse heitä siitä, inhimillistähän se on ja aivan ymmärrettävää - ssinä missä on ymmärrettävää, että muutkin turvautuvat dopingiin saadakseen joko itselleen tai maalleen kultaa ja kunniaa.

vlad.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ted Raikas kirjoitti:
Aivan ja mielestäni oikeuttaa kyseisen hemmon arvosteluun, vaikka sitten negatiivisestikin. Toi varsin suurille massoille pettymyksen ja nolon yllätyksen silloin aikoinaan Lahdessa.

Eiköhän tämän arvostelun paikka ollut silloin Lahden kisojen jälkeen, ei enää tässä vaiheessa. Arvostelu nyt on juuri sitä haaskalla roikkumista ja norkoilua - hurskastelua jossa oma persoona nostetaan muiden yläpuolelle ja mikä minusta on likimain yhtä tuomittavaa kuin teot josta nämä haaskalla olijat Myllylää & co syyttävät (itseasiassa jos tarkastelen omalta moraaliselta kannalta niin likimain tuomittavampia koska itse en pidä dopingin käyttöä - tai varsinkaan harmaalla alueella liikkumista - kovinkaan arvelluttavana toimintana).

vlad.
 

Mace

Jäsen
Uusiksen kaveri kirjoitti:
Leikkiä tekopyhää? Eikö juuri tuollainen viisastelu ole tekopyhää. "Mikä minä olen muita arvostelemaan" -asenne on nimen omaan tekopyhää. Joskus sillä yritetään paikkailla omia virheitä.

Myllylä on lähes yksin pilannut Suomen talviurheilumaineen kymmeniksi vuosiksi tästäkin eteenpäin. Ja se on nauttinut siitä.

Ihan yleisellä tasolla sanoisin, että tekopyhää tuossa kaikessa doping-jeesustelussa on se, miten uskoakseni kohtalaisen monet suomalaiset penkkiurheilijat antavat "hiljaisen hyväksynnän" suosikkinsa dopingin käytölle, kunhan tämä ei vain kärähdä siitä. Mikäli tuota asiaa ei hyväksy, silloin on monessa lajissa aivan turha myöskään odottaa menestystä. Eli jos penkkiurheilija janoaa suosikkinsa menestystä, hän on myös joko valmis hyväksymään nuo riskit, joita menestyksen tavoittelu tuo mukanaan, tai sitten hän voi sinisilmäisesti uskoa, että eivät suomalaiset mitään aineita tarvitse. Tuo jälkimmäinen vaihtoehto sitten toisinaan johtaa netin keskustelupalstoilla joko itkuun menestymättömyydestä tai vaihtoehtoisesti kärähtämisestä. Ei ole aina helppoa urheilijallakaan...

Niin, ja korostettakoon nyt, että tuo näkemykseni ei koske kaikkia urheilulajeja, vaan oli yleisen tason pohdintaa penkkiurheiljoiden tekopyhyydestä.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Eiköhän tekopyhyyden viimeistele tässä tapauksessa se, että katselee arvostelijan nimimerkkiä. Löyhkää ja kauas, hyh.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mace kirjoitti:
Ihan yleisellä tasolla sanoisin, että tekopyhää tuossa kaikessa doping-jeesustelussa on se, miten uskoakseni kohtalaisen monet suomalaiset penkkiurheilijat antavat "hiljaisen hyväksynnän" suosikkinsa dopingin käytölle, kunhan tämä ei vain kärähdä siitä.
Syytön, kunnes toisin todistetaan. Siinä minun motto ja pätee lähes kaikkeen. Tietysti nuo episodit on jättäneet skeptisyyden.

Ei voida lähteä olettamaan jonkun dopingin käyttöä, jos ei ole riittävästi todisteita. Siitä lähdetään. Eikä siinä, vaikka jäisi kiinni, mutta miten teot myöhemmin ja koko episoodin aikana antavat ihmisestä kuvaa. Myllylän tapauksessa mies on häpäissyt itsensä sen verran karkeasti, että arvostus on ihan ymmärretävistä syistä matalalla tasolla. Turha siitä tykätä, jos ei näe syytä.

Se on totta, että Myllylä ei ollut hommassa yksinään. Tietysti nuo Iltalehdet on omanlaisiaan tonkijoita, että niiden suhteen kannattaa pitää jalat maassa.
 

Mace

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Syytön, kunnes toisin todistetaan. Siinä minun motto ja pätee lähes kaikkeen. Tietysti nuo episodit on jättäneet skeptisyyden.

Ei voida lähteä olettamaan jonkun dopingin käyttöä, jos ei ole riittävästi todisteita. Siitä lähdetään.

Ilman muuta noin. Tarkoitinkin nimenomaan sitä, ettei varmaankaan läheskään kaikkia haittaa, vaikka se oma suosikki dopingia käyttäisikin menestyksensä eteen. Mutta kärähtää ei saa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mace kirjoitti:
Ilman muuta noin. Tarkoitinkin nimenomaan sitä, ettei varmaankaan läheskään kaikkia haittaa, vaikka se oma suosikki dopingia käyttäisikin menestyksensä eteen. Mutta kärähtää ei saa.

Tämähän se on juuri se ongelma mikä luo paineita urheilijoiden niskaan (ja mihin viittasit myös edellisessä viestissäsi), menestystä odotetaan ja puukkoa tulee jos sitä menestystä ei tule mutta annas jos satutkin kärähtämään koettaessasi saavuttaa sen menestyksen jota sinulta osoitetaan - jälleen puukko heiluu. Paine on kova ja sortumisia sattuu, itseasiassa kohtalainen osa urheilijoista liikkuu jossain vaiheessa vähintään sillä harmaalla alueella tavoitellessaan menestystä - tämä näin omaan kokemukseeni perustuen.

Sen lisäksi, että urheilija asettaa kehonsa alttiiksi menestystä tavoitellessaan hän asettaa alttiiksi paljon muutakin, ja jos jokin epäonnistuu tai menee vikaan niin leima otsassa voi olla ikuinen - olipa kyse sitten dopingista tai menestymättömyydesta ala Risto Ulmala.

vlad.
 

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
Uusiksen kaveri kirjoitti:
Muuten maistui Hemohes ja muut pikku tehostimet. Säälittävä äijä, paljon säälittävämpi kuin Nykänen. "Testamentti Suomen kansalle" on kaikkien aikojen aliarviointi. Yököttävä tyyppi.


Uh. Tämä on kyllä helmi. Täydellinen esimerkki siitä, kuinka suomessa tavataan lyödä puukkoa selkään samalla kun vaihdetaan karvanoppiin uutta kuminauhaa jojottimeksi.

Mä muuten kuulin että Myllylä on ostanut joskus Lidlistä kakkapaperia. Voit siis syyttää Myllylää myös UPM:n mahtipotkuistakin.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
vlad kirjoitti:
Todettakoot kaikkille jotka eivät urheiluun sen tarkemmin ole perehtyneet ettei sinne huipulle nousta pelkästään niiden dopingaineiden tai niihin verrattavissa olevien aineiden avulla vaan sen ohella on tehtävä kovasti töitä - enemmin kuin kovinkaan moni edes käsittääkään, eli on se Myllyläkin joutunut töitä tekemään ja suolla juoksemaan ihan riittävästi.

Mitä taasen tulee persoonaan Mika Myllylä niin häntä en lähde sen kummemmin arvostelemaan suuntaan tai toiseen, en etenkään ruotimaan sitä mikä hän oli ja kuinka hän käyttäytyi käryn jälkeen - toiset saavat tonkia minun puolestani haaskalla ja leikkiä tekopyhää.

vlad.

Mainiota settiä Vladilta.Dopingista puhuttaesta yleinen luulo tosiaankin on,että on olemassa todellakin joku ihmepilleri jonka nauttimalla vain taivas on rajana kun ruvetaan treenaamaan.
En itsekkään jaksa miettiä koko Myllylää ja viiden vuoden takaista käryä,mutta kyllähän niitä mahtaviakin hetkiä mitaleiden muodossa tuli.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Karzan kirjoitti:
Uh. Tämä on kyllä helmi. Täydellinen esimerkki siitä, kuinka suomessa tavataan lyödä puukkoa selkään samalla kun vaihdetaan karvanoppiin uutta kuminauhaa jojottimeksi.

En varmasti tuomitsisi häntä enää, ellei tää tyyppi porskuttaisi niin ylpeänä. Olisi ymmärtänyt nöyrtyä, eikä keksiä tekosyitä ym. paskaa. Tyyppi nosti itsensä jalustalle ylpeänä vielä kaiken sen jälkeen, mitä hän aiheutti Suomen kansalle vuonna 2001. Silloin intissä sotilaskodissa tätä juttua lukiessa tuli nieleskeltyä rankasti. Vitutti niin paljon Suomen hiihtourheilun tahraaminen. Toki siihen oli myös yksi epäsuorasti henkilökohtainen syy.

Vituttaa kaikki muutkin säälittävät alkoholistit, kuten Kankkunen, Tikkanen yms.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Kaiken hyvän Myllystä kumoaa se ns. testamenti, jolla mr. huippuhiihtäjä yritti vierittää oman mokansa jollekkin "harmaalle alueellle". Perkele, sillä äijällä oli oikesti kannattajia, ympäri talviurheilevaa Eurooppaa, ja mitä herra teki, kun käry kävi? Alkoi anella ymmärrystä.

Niin suoraselkäinen ei kuitenkaan viitsinyt olla, että olisi suoraan myöntänyt käryn jälkeen käyttäneensä dopingia. Tollaset saa mennä sinne samaan likavierämiin kuin muutkin rapa-juopot ja deekut.
 
K

kiwipilot

Uusiksen kaveri kirjoitti:
Se juoksi soilla vain, kun media oli paikalla. Muuten maistui Hemohes ja muut pikku tehostimet. Säälittävä äijä, paljon säälittävämpi kuin Nykänen. "Testamentti Suomen kansalle" on kaikkien aikojen aliarviointi. Yököttävä tyyppi.

Näin on, tekopyhä paska koko jätkä. "Testamentti Suomen kansalle", huh huh... Oksettavaa mahtipontisuutta tältä karpaasilta. Lahden kisojen jälkeen porattiin tippa linssissä kuinka tuli mokailtua; kannattais kokeilla vaikka kesäteatteria kun löytyy noita näyttelijän lahjoja.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös