Mika Myllylä - kiekkokarpaasi

  • 29 616
  • 196

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mika Myllylä on aina väittänyt kärynsä jälkeen olleensa jonkun asian uhri. Muka kansan tuomat menestyspaineet liian kovat. Ja vitut, kyllä urheilijaa aina ajaa sairaalloinen voittamisenhimo ja ahneus. Ramsausta tuli 4 kultaa ja yksi hopea ja se hopeakin oli suuri vääryys ja norjalainen salaliitto.

Kuten on todettu, Myllylä pyysi anteeksi teatraalisesti, aivan liioitellusti. Ja silti jäi tuntu, että yksikään anteeksipyyntö ei tullut sydämestä. Hän oli pahoillaan itsensä, mitaliensa ja rahojensa puolesta.
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Tosta kärystä on aikaa jo puoli vuosikymmentä. Eikö sen voisi antaa jo olla? Myllylä on jo lopettanut hiihtäjän uransa. Hän sai rikkeestään rangaistuksen jonka kärsi, ja tämän rangaistuksen lisäksi häneltä loppui huippu-urheilijan ura sekä siihen liittyvät tienestit. Eikö siinä ole tarpeeksi penalttia?

Myllylä on esimerkkitapaus ihmisestä, joka on tehnyt paljon vääriä valintoja, mutta niin tekevät kaikki muutkin meistä. Joka päivä. Mielipiteet asioista muuttuvat sitä mukaa kun kukin meistä kasvaa, pitäisikös sellaistakin pyytää joka kerta erikseen anteeksi? Toisinaan sitä uskoo Jeesukseen sun muuhun ja seuraavana päivänä onkin kiva heittää paitaa pois ja pistää polkaksi ison D:n tahtiin. Mitä siitä sitten? Tuo kuullostaa mun korvaan ihan suht normaalilta, joskin hieman ajattelemattomalta, käytökseltä sekä hauskanpidolta. Ei tuo Myllylä nyt enää niin julkisuuden henkilö ole, että joka ainoa kulmakuppilassa kaljalla käynti pitäisi kirjoittaa kirkuvin otsikoin paskalehtiin. Vai onko teistä?

Muistuu mieleen jonkun vuoden takainen kauhisteleva otsikko, jossa kerrottiin mestarinyrkkeilijän saaneen tuomion pahoinpitelystä. Noh, uutisessahan sitten kerrottiin jonkun vuonna -83 SM-pronssia voittaneen kaverin saaneen sakkoja, kun oli hieman ojentanut hänelle pullistelemaan tullutta räkänokkaa avohanskaa apuna käyttäen. Voi hohhoijaa... Kuinka kauan siis ex-urheilija joutuu elämään, ennen kuin saa olla ja mennä ja tehdä juuri niinkuin itse haluaa, ilman että koiran paskattaminen puistossa ja köntin pussiin keräämättä jättämisen on joku tallentanut kamerakännykkäänsä ja lähettänyt seiskaan? Eipä itseä ainakaan kiinnostaisi, jos saisi joka ryyppyreissun jälkeen lukea tekemisensä Iltalehdestä. Jos niin kävisi, olisin minä varmasti luokkaa "Matti Nykänen", ainakin lehtien mukaan. Vituttaa tämä jeesustelu ja mässäily ja kärpäsestä härkäsen tekeminen juurikin näissä jutuissa. Minun mielestäni voitaisiin alkaa seurailemaan näiden "toimittajien" kosteita juhlia ja heidän huumehöyryisiä homojuhliaan luksushotellien morsiussviiteissä. Voisipas tulla journalisteille vähän muuta mietittävää kuin paskan tonkiminen sellaisen ihmisen roskiksesta, joka on kuitenkin koko ikänsä tosissaan tehnyt töitä menestyäkseen rakastamassaan lajissa ja jopa edustanut isänmaataan useasti kunnialla.

Mielestäni Karalahti sanoi ihan passelisti joskus, kun hänelle tuli taas kerran joku väsynyt kotamummo kuittailemaan siitä, kuinka hyvä esikuva urheilijan pitää olla. Jere sanoi, ettei ole koskaan halunnut, eikä koskaan pyytänytkään olla minkään sortin esikuva yhtään kenellekään. Hän vain haluaa pelata lätkää, koska se on niin kivaa ja sillä tienaakin vielä hyvin elannon itselleen sekä perheelleen. Ja jos haluaa kännin joskus vetää, niin tekee sen kyllä. Niinhän me muutkin duunarit tehdään, eikä niistä tarvitse minkään bullshit-lehtien vääntää mitään maailmanlopun lööppejä.

Sallittakoon virheet, niin isot kuin pienetkin, myös urheilijoille kuin myös itsellemme. Tai kertokaa sitten kuka meistä on se puhtoinen, jolla on varaa heittää "ensimmäinen kivi". Tietty, onhan se välillä ihan mukavaa naureskella jonkun julkkiksen kännitoilailuja, mutta jos niitä sen kummemmin jeesustelemaan lähtee, on syytä miettiä ensin että onkos se oma perse sittenkään kunnossa...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Linkittäkääs tuo testamentti. Muistan toki asian, mutta olisihan se kiva lukaista uudelleen. Melkoista tekstiä oli.
 
Siis mitä vidhua! Suojeesus onkin aika äijä. Tänne Tampesteriin kyläilemään, willkommen! Tarjoan kierroksen. Turha tästä on kenenkään jeesustella tai puukkoa selkään lyödä. Eipä tosiaan ole ensimmäinen eikä viimeinen huippu-urheilija, joka uran päättymisen jälkeen pulloon tarttuu. Jos homma on Mikalta poissa handusta eikun hoitoon (kuten on ilmeisesti tehnytkin), jos taas jano on edelleen kova ja saa tarvittaessa itse putken poikki eikun radalle vaan.

Testamenttia suomen kansalle odottaen...

-B
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Myllylähän vain hiihteli sotiemme sissien hengessä. Ei sielläkään mustikkasopalla pärjätty vaan piti vedella välillä ihan kovaakin kamaa. Ei ole kaukaa haettu kärjistys kun sanoo ryssien välillä kohdanneen finskejä, jotka raivosivat amfetamiinipöllyssä - Suomi konepistoolit kourassa. Jälki oli tehokasta ja rumaa. (edit. Nämä jutut koskevat sitten vain sissien kaukopartiotoimintaa, joten vasurien on turha innostua. Sotilaat ovat aina olleet pioneereja "suorituksia parantavien stimulanttien" käytössä.)

Joka tapauksessa Mika Myllylässä ei häritse douppaus ja siitä kiinni jääminen, niin paljon kuin hänen "testamenttinsa Suomen kansalle". Muutenkin on tekopyhä kuva äijästä. Ei siinä mitään, jos ristiä kantaa ja on uskonsoturi, mutta se tie ei pitäisi olla heikkoja varten. Menee uskottavuus muuten.


edit2:

"Jutussa kerrotaan Myllylän alkoholiongelmasta, jonka yksi syy on kiekkoleijonien Torinossa kärsimä loppuottelutappio."

Hehee. Puhui Myllylä sitten paskaa tai ei, niin tuosta hyvästä otan Mikan kunniaksi aamun ensimmäisen tasoitusbrändin! On ainakin Myltsillä hyvä syy angstata ja pistää ranttaliksi.

Skål!
 
Viimeksi muokattu:

Kaivanto

Jäsen
pernaveikko kirjoitti:
Linkittäkääs tuo testamentti.
Mika Myllylä kirjoitti:
Tämä on testamentti, jota en koskaan uskonut joutuvani kirjoittamaan. Minut on kohdannut syvä suru. Sydämeni on murtunut, enkä tuskani määrää voi sanoin kuvata. Iso osa maailmaani mureni 28. 2.2001, kun sain suureksi järkytyksekseni kuulla Lahden MM-kisoissa antamani doping-näytteen olevan positiivinen. Elämäni pahin painajainen oli alkanut.

Olen elämässäni aina pyrkinyt itse vastaamaan teoistani ja elämääni koskevista asioista, ja niin teen myös nytkin. Huippu-urheilijana minun olisi itse pitänyt ottaa selville ja olla tietoinen saamani aineen johtavan positiiviseen doping-tulokseen. Nyt saan tästä valtavasta erehdyksestä maksaa kalliin hinnan. Mielessäni pyörii monia kysymyksiä, ja vaikka kuinka yritän kapinoida vastaan, en voi tapahtunutta muuttaa.

Uskon, että Jumala tahtoi näin kohdallani käyvän. Sydämeni pohjasta haluan pyytää virhettäni anteeksi Suomen kansalta ja koko urheilevalta maailmalta. Samalla esitän nöyrät kiitokseni kaikille tukijoilleni vuosien varrelta. Te olette perheeni ohella auttaneet minua jaksamaan. Nyt jos koskaan tuki on tarpeen.

Urheilu antoi minulle paljon, paljon se myöskin otti. Nyt ei ole enää kiire. Taistelu on ohi. On aika uuden elämän. Kauan sitten, kun pienenä poikana Tervanevalle ensimmäisen kerran jalkani upotin, alkoi elämässäni suuri seikkailu, josta tuli loputon tuska. Vajosin ja nousin, yhä uudestaan ja uudestaan. Tuhannet litrat hikeä ja kyyneleitä saivat nyt surun sävyt. Sieltä ammensin myös vahvuuden, jonka avulla selviän tästäkin vastoinkäymisestä.

Vielä kerran korviini kantautuu tuon hiljaisen Tervanevan mystinen kutsu. Nöyränä, kiitollisena ja yksinäisenä vaellan sinne nyt vastatuulessa viimeisen kerran takaisin, polvistun, myönnän tappioni ja pyydän sielulleni rauhaa.

Haapajärvellä maaliskuun 6. päivänä 2001
Mika Myllylä

Erityisesti maailman mureneminen doping-näytteen positiivisuuteen on tässä hauska kohta. Tyylitajuttomin teksti ikinä, missään (Tero Vaaran rakkauslauluja lukuunottamatta tietenkin).
 

fani#x

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä tällänenki jeesustelu vituttaa:
- Pitää muistaa, kuinka paljon se poika on tälle Suomen maalle hyvää tehnyt. Poika uhraa elämänsä, ja siitä huolimatta heti haukutaan kun pystytään, Kankkunen suomii viitaten hiihtäjäystävänsä kärsimyksiin esimerkiksi dopinghäpeän aikaan.

Kertokaa nyt mulle, että kenelle se Mika tuon elämänsä uhrasi? Suomen kansalle? JEESUKSELLE? Ketä Juha "alkoholisti Kankkunen" Kankkunen tässä syyttelee?

On se ollu kyllä kamalaa, Mika uhraa elämänsä ja mitään se ei tod.näköisesti saanut siitä hyvästä (kuten rahaa sponsoreilta jne.) Mika voima olkoon kanssasi!

Viikonlopun iltalehdestä taisin lukea, että Myllylä uhattiin lähettää kotiin Naganosta, kun otti niin paljon voittonsa jälkeen. Legendaarista. Tulee tosiaan ihan Nykäsen jutut mieleen. Vuosi naganon jälkeen äijältä kysyttiin Ramsaun 50km:n voiton jälkeen:
-Nyt varmaan maistuu sauna ja saunakalja?
Mikan vastaus oli komea:
"Noh sauna kyllä, mutta kaljaa en oo ikinä maistanu"
Kai se Mika sitten väkevillä aina ryyppäs..
 

scholl

Jäsen
Kaikki jotka tietävät, miltä alueilta Myllylä on niin havaitsevat myöskin sen, että siellä on lestaadiolaisia ja muita ehdottomia otuksia, joten tuo geneettinen fanaattisuus lyö nyt yli tuon viinan kanssa. Pohjoisen pojillahan se on hyvin tavallista. Ensin hiihdetään niin perkeleesti ja kun hiihto loppuu, ryypätään samaan tahtiin. Testamentista huolimatta Myllylän uskoontuleminen ei tainnut olla vielä ainakaan pohjanmaan kirkkaisiin vesistä valmistettua viinaa vahvempaa.

Hauskaa on se, että kuten Sillanpää-casessa niin nytkin Miedolta pyydetään kommentteja. Auttakaa sitten Mietaata mäessä, jos Myllyläkin paljastuu homoksi.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Joo, alkaa Mikan jutut tuntumaan paskan jauhamiselta. Itse tässä on joutunut itse kukin krapulansa kärsimään, voisi olla paikallaan pohjalaiseen tapaan antaa jätkälle tiskirätillä ympäri korvia. Ensin pyydellään doupingia anteeksi ja säälitään itseään, nyt onkin sitten viinan vuoro.

Nykäs Matti on rehellisemmällä linjalla kuin tämä uskon-veli !

veini
 

Alkiolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue ja Jokerit
Mika Myllylä ei täällä(kään) tunnu olevan mitenkään kovassa kurssissa. En minäkään suostu häntä liiaksi sympatiseeraamaan, mutta muistutan kuitenkin: Myllylä oli Lahden MM-hiihtoihin saakka perustellusti sen hetken paras mieshiihtäjä maailmassa. Suomalaisessa urheiluelämässä hän oli olympiavoittajana ja nelinkertaisena maailmanmestarina supersankari ja legenda, jonka kaikki tekemiset kiinnostivat penkkiurheiluhulluja suomalaisia. Lahdessa kärysi hemohessistä yhteensä kuusi suomalaista. Isku oli varmasti raskas jokaiselle heistä, mutta eritoten Myllylälle, joka muuttui kertaheitolla legendasta luuseriksi ja vitsiksi. Surullista. Kaikkien Myllylää nyt sormella osoittavien on mielestäni hyvä kysyä itseltään, eivätkö he itse missään tapauksessa syyllistyisi samaan, jos omalta elämältä putoaisi pohja pois samalla tavalla kuin Haapajärven karpaasille tapahtui helmikuussa puoli vuosikymmentä takaperin. Tällä perusteella minä en ole koskaan suostunut Myllylää kivittämään.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Alkiolainen kirjoitti:
Kaikkien Myllylää nyt sormella osoittavien on mielestäni hyvä kysyä itseltään, eivätkö he itse missään tapauksessa syyllistyisi samaan, jos omalta elämältä putoaisi pohja pois samalla tavalla kuin Haapajärven karpaasille tapahtui helmikuussa puoli vuosikymmentä takaperin.

Myllylän elämältä ei pudonnut pohja pois Lahden MM-kisojen dopingkäryn vuoksi, vaan tuolloin ainoastaan paljastui, kuinka valheelliselle pohjalle Myllylän (urheilu)elämä oli jo aiemmin rakennettu.
 

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Karzan kirjoitti:
Mä muuten kuulin että Myllylä on ostanut joskus Lidlistä kakkapaperia. Voit siis syyttää Myllylää myös UPM:n mahtipotkuistakin.

Tokkopa Myllylän perseestä niin paljon paskaa tuleekaan, että noita vähentämisiä olisi vältetty.

(Loppu ei liity Karzanin viestiin)

Itse näihin viimeaikojen Ilta Lehden juttuihin palatakseni, niin minua nyppii juurikin tämä päähän potkiminen mikä on ehkä saattanut osaltaan vaikuttaa Mikan viinan juomiseen. Mies on saanut tuomionsa wadalta, kansalta ja uskoisin eniten itseltään.

Jotain rajaa sentäs.

Edit: turhan poistoa
 
Viimeksi muokattu:

Alkiolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue ja Jokerit
Maple Leaf kirjoitti:
Myllylän elämältä ei pudonnut pohja pois Lahden MM-kisojen dopingkäryn vuoksi, vaan tuolloin ainoastaan paljastui, kuinka valheelliselle pohjalle Myllylän (urheilu)elämä oli jo aiemmin rakennettu.

Ymmärrän näkemyksesi, mutta sanon kuitenkin omana mielipiteenäni, että Myllylä oli aikanaan helvetin kova hiihtäjä, jonka rinnalla nykyhiihtäjien touhu näyttää siltä kuuluisalta "harrastelijoiden puuhastelulta" - muutenkin kuin dopingin käytön osalta. Kyllä neljään maailmanmestaruuteen ja olympiavoittoon tarvitaan muutakin kuin pelkät nesteytyspussit! Ja kysyn Vaahteranlehdeltä, uskoitko sinä oikeasti jossain vaiheessa Myllylän uraa, että Maammelaulu soi mustikkasopalla? Moni on jo ennen minuakin sanonut, että kaikki käyttävät (dopingia), mutta vain tyhmimmät jäävät kiinni.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Alkiolainen kirjoitti:
Kyllä neljään maailmanmestaruuteen ja olympiavoittoon tarvitaan muutakin kuin pelkät nesteytyspussit!

Tarkoitatko tällä esim. Erytropoietiini hormonia (Epoa), jonka peittämiseen Hemohesiäkin käytetään? Sitä ainakin noihin suorituksiin tarvittiin, no doubt.
 

Mace

Jäsen
Näkkäri kirjoitti:
Tarkoitatko tällä esim. Erytropoietiini hormonia (Epoa), jonka peittämiseen Hemohesiäkin käytetään? Sitä ainakin noihin suorituksiin tarvittiin, no doubt.

Varmasti EPO:akin tarvittiin, epäilemättä. Jokainen voi itse tarkastella Myllylän urheilu-uraa ja miettiä, että olivatko ne muut maailman huiput mukana puhtain eväin ja hävisivät sen takia huijaavalle Myllylälle. Vai oliko kyse siitä, että muutkin huiput kyllä käyttivät kiellettyjä aineita, mutta siitä huolimatta Myllylä hallitsi lajia. Jos uskoo ensimmäiseen oletukseen, voi hyvillä mielin todeta, että doping oli Myllylän menestyksen salaisuus. Jos taasen päätyy jälkimmäiseen oletukseen, joutunee samalla myöntämään, että Myllylä oli tekopyhyydestään ja huijariluonteestaan huolimatta myös lahjakas urheilija ja tunnollinen harjoittelija. Ja tämä siis siitäkin huolimatta, että käry kävi ja maine meni. Uskoisin siis, että noihin seikkoihin Alkiolainen viittasi puhuessaan siitä, kuinka noin hyvä menestyminen vaatii muutakin kuin pelkät nesteytyspussit...
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mace kirjoitti:
Myllylä oli tekopyhyydestään ja huijariluonteestaan huolimatta myös lahjakas urheilija ja tunnollinen harjoittelija.

Tätä mieltä olen. Kiistatta todella kovan luokan urheilija aktiiviaikanaan ja kaikesta huolimatta arvostan suuresti hänen saavuttamiaan tuloksia. Muuta en ole koskaan väittänytkään.
 

Alkiolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue ja Jokerit
Mace kirjoitti:
Uskoisin siis, että noihin seikkoihin Alkiolainen viittasi puhuessaan siitä, kuinka noin hyvä menestyminen vaatii muutakin kuin pelkät nesteytyspussit...

Juurikin näin. Jankutusta ja turhaa jeesustelua, mutta sanonpahan nyt mielipiteenäni senkin, että eipä taitaisi tällä hetkellä löytyä miesten hiihtomaajoukkueesta (normaalimatkojen) arvokisamitalistia, vaikka käytössä olisivat kaikki mahdolliset käärmekeitot! Tämä tietysti vain mutu-tuntumalla lausuttuna. Kovasti eriarvoisesti Suomessa kohdellaan dopingista kärähtäneitä. Myllylän kärähtäessä kukaan ei oikeastaan pidä häntä enää minään, KAIKKI saavutukset on ainakin kansan syvissä riveissä mitätöity ja orastavat bisneksetkin ovat romahtaneet. Samaan aikaan Martti Vainio pitää yhä hallussaan 10 000 metrin juoksun SE:tä ja on Lomakouherolla miljoonaomaisuuden (ainakin mummoissa) tehnyt liikemies. Ja Marttikin valehteli ja kärysi - vieläpä olympialaisissa! Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Alkiolainen kirjoitti:
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa...

Maailmassa on tosiaankin monta ihmeellistä asiaa, aivan kuten on huippu-urheilunkin maailmassa. Se vaatii paljon uhrauksia, tekoja joihin kuka tahansa pystymetsästä tempaistu ei kykene kuunaa, se vaatii liikkumista alueilla jotka monasti tulkitaan moraalittomiksi mutta niin kauan kuin kaikki on hyvin selkään taputtelijoita riittää mutta kun kerran astut harhaan niin voit saada otsaasi leiman joka ei poistu koskaan.

Ehkäpä helvetin hyvä asia ettei minusta koskaan tullut huippu-urheilijaa, ettei minun uurrastukseni kantanut minua nuorenakaan kuin tavoittelemaan aikuisten kansallista tasoa. Kun on nähnyt edes aavistuksen siitä mitä niiltä huipuilta vaaditaan, mitä he joutuvat uhraamaan niin eipä juurikaan tee mieli moralisoida heitä ja olla puukottamassa heitä selkään olivatpa heidän tekonsa mitä tahansa.

vlad.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Täällä unohdetaan se, että niin Mika Myllylä kuin Jari Isometsäkin saivat täyden mahdollisuuden nousta takaisin Suomen hiihtomaajoukkueeseen kärsittyään dopingrangaistuksensa. He eivät pärjänneet nykyisille Suomen arvokisahiihtäjille, vaikka satsasivat harjoitteluun sillä pitäen, että olisivat nousseet takaisin maailman huipulle. Kattilakoski, Jauhojärvi, Similä, Ohtonen ja kumppanit olivat vaan sen verran kovempia hiihtäjiä, että karpaasien oli tunnustettava tosiasiat.
Myllylähän oli tunnettu siitä, että hän toimi itse itsensä valmentajana, joten valmennusmenetelmistä eikä -tiedosta menestymättömyys jäänyt kiinni.

Alkoholismista sairautena sen verran, että jokainen syy on tekosyy alkoholistille ottaa viinaa. Alkoholisti juo sairautensa vuoksi määränsä täyteen. Mikä on sitten tuo hetki, kun määrä on täynnä, on yksilöllinen asia. Toisilla siitä alkaa täysraittius ja mahdollisesti kohtuullinen loppuelämä. Toisien kohtalo on tuhoutua sairautensa alla.
Toivon, että Mika Myllylä vetäytyy täysin julkisuudesta, tunnustaa itselleen ongelmansa ja ratkaisee sen eikä ilmesty iltapäivälehtiin patsastelemaan, kun raittiutta on saatu muutama kuukausi. Ihmisen on hyvä kutistua oman kokoisekseen niin voi pärjätä arkielämän rutiineissa, miksei myös elämän ylä- ja alamäissäkin.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
siffa kirjoitti:
Alkoholismista sairautena...

...puhuminen on turhaa hömpötystä. Toisille viina ei vaan sovi ollenkaan ja toisille taas sitäkin paremmin. Mikään luonnollinen välttämättömyys alkoholi kun ei kenellekään ole, joten ei se mikään sairaus ole, jos sitä ei kestä. Epäilemättä vittumainen kohtalo, mutta se on voivoi.
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
vlad kirjoitti:
Kun on nähnyt edes aavistuksen siitä mitä niiltä huipuilta vaaditaan, mitä he joutuvat uhraamaan niin eipä juurikaan tee mieli moralisoida heitä ja olla puukottamassa heitä selkään olivatpa heidän tekonsa mitä tahansa.
vlad.

Mitä siellä nyt oikein porataan? Lässytit jo aikaisemmin jostain "haaskalla olemisesta". Miten tämä Myllylän kritsointi on haaskalla olemista? Eikö haaskalle hakeutuva kuvittele hyötyvänsä jotenkin? Ei tässä kenellekään ole luvassa mitään palkintoa Myllylän arvostelemisesta. Tämä on täysin normaalia mielipiteiden ilmaisua.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vekurinen kirjoitti:
Mitä siellä nyt oikein porataan? Lässytit jo aikaisemmin jostain "haaskalla olemisesta". Miten tämä Myllylän kritsointi on haaskalla olemista? Eikö haaskalle hakeutuva kuvittele hyötyvänsä jotenkin? Ei tässä kenellekään ole luvassa mitään palkintoa Myllylän arvostelemisesta. Tämä on täysin normaalia mielipiteiden ilmaisua.

Ei täällä porata mitään, ei kuulu tapoihini tähän aikaan yöstä.

Voisin sanoa, että tässä tapauksessa moni haaskalle hakeutuva haluaa tuntea moraalista ylemmyyttä Myllylää kohtaan - olipa se sitten tiedostettua tai tiedostamatonta toimintaa itse kirjoittajalta.

Katsoisin, että siinä vaiheessa mielipiteen ilmaisulla on jokin suurempi merkitys jos voi todistaa sen ettei ole koskaan kuulunut näihin selkään taputtelijoihin vaan on kaiken aikaa tuominnut urheilun kaksinaamaisuuden ja moraalittomuuden, kaikessa muussa tapauksessa näen arvelluttavana toimintana juhlia toisaalla urheilijoita arvokisamenestyksestä ja sitten toisena hetkenä kun se - sanotaanko nyt vaikkapa - onni potkii perseelle niin ollaankin tuomitsemassa ja julistamassa ikuiseen pannaan. Fiksuinta tässä Myllylän tapauksessa on vaieta tapaus unholaan, olla kiinnitämättä siihen (tämä koskee yhtälailla minuakin, olisi minunkin ollut parempi jättää ketju omaan arvoonsa) mitään huomiota.

Mihin porukkaan Sinä, Vekurinen, kuulut?

Minä voin vailla ilman tunnontuskia tunnustaa, että minulle on aivan yksi ja sama millä keinoin ne urheilijat menestyksensä hankkivat, mitä se minun suosikkiurheilijani vetää "kaurapuuron" ohella jotta menestystä ja mammonaa tulee.

vlad.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Panzerfaust kirjoitti:
Alkoholismista sairautena puhuminen on turhaa hömpötystä. Toisille viina ei vaan sovi ollenkaan ja toisille taas sitäkin paremmin. Mikään luonnollinen välttämättömyys alkoholi kun ei kenellekään ole, joten ei se mikään sairaus ole, jos sitä ei kestä.


OT:
Et ole harkinnut alkaa Dr. Phil:n suomalaiseksi vastineeksi, koska sen verta älytöntä ammattikouluntupakkapaikka-anylysointia tulee? Tai ehkäpä Juhan af Granin paikalle kumoamaan fysiikan- ja kemian lainalaisuuksia?

Alkoholi aiheuttaa riippuvuutta vaikuttamalla aivojen hermosolujen välittäjäaineisiin samalla tavalla, kuin nikotiini, heroiini jne. ja tämä on todistettu vuosikymmeniä sitten. Lisäksi alkoholismille altistaa kroonisen käytön lisäksi tietyissä tapauksissa geeniperimä. Tästä etanoliriippuvuudesta johtuvaa sairautta kutsutaan siis alkoholismiksi.

Mitä Myllylään tulee, niin jos olisi tavis, niin ketään ei ,mahd. lähipiiriä lukuunottamatta, kiinnostaisi, jos välillä vähän lipsahtaisi. Eli sinällään lööpeissä revittely ei ole perusteltua, mutta valitessaan huippu-urheilijan uran Myllylän olisi pitänyt ottaa huomioon, että seuranta jatkuu vielä uran jälkeenkin. Perseestähän tuo on, mutta henk. koht. ei paljon sääliä Myllylälle heru aikaisempien paskapuheiden takia. Tosin taitaa pärjätä ihan ok ilman meikämandoliinon säälejäkin...
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
cottonmouth kirjoitti:
Et ole harkinnut alkaa Dr. Phil:n suomalaiseksi vastineeksi, koska sen verta älytöntä ammattikouluntupakkapaikka-anylysointia tulee?

Et ole harkinnut hankkia henkivakuutusta? No, et sillä mitään tekisikään.

cottonmouth kirjoitti:
Alkoholi aiheuttaa riippuvuutta vaikuttamalla aivojen hermosolujen välittäjäaineisiin samalla tavalla, kuin nikotiini, heroiini jne. ja tämä on todistettu vuosikymmeniä sitten. Lisäksi alkoholismille altistaa kroonisen käytön lisäksi tietyissä tapauksissa geeniperimä.

Älä nyt, keneltä kuulit?! Totta helvetissä alkoholi aiheuttaa riippuvuutta. Mutta ihan turha tulla minulle luonneoimaan geeniperimästä yhtään vitun mitään. About joka helvetin ominaisuus elävässä olennossa löytyy sieltä mystisestä geeniperimästä. Toiset katsos on perinyt sellaiset ominasuudet, että kestävät päihderiippuvuuksia paremmin: he hallitsevat päihteitä ja nauttivat niiden hyödyistä, kokevat ehkä minimaalisia haittoja, mutta eivät koskaan menetä elämäänsä alkoholille. "Holisteilla" asia menee päinvastoin, päihteet hallitsee ennemmin tai myöhemmin käyttäjää.

Alkoholi ei ole luonnollinen tarve ihmiselle. On toki kiva ominaisuus kestää sitä oikealla tavalla, mutta ei viinapää mikään jokamiehen syntymäoikeus voi olla. Kaikki heikommat perimänlahjat voidaan ristiä "sairauksiksi", jos tälle linjalle lähdetään. On turha itkeä sairauksien perään, jos pää ei kestä. Se ei kestä, koska sitä ei ole tarkoitettu silloin kestämään. Viina on viisasten juoma.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
OT:

Panzerfaust kirjoitti:
Et ole harkinnut hankkia henkivakuutusta?

Mikäs se laittoman uhkauksen minimirangaistus oli rosiksessa tai täällä JA:ssa? ;D


Panzerfaust kirjoitti:
Älä nyt, keneltä kuulit?! Totta helvetissä alkoholi aiheuttaa riippuvuutta. Mutta ihan turha tulla minulle luonneoimaan geeniperimästä yhtään vitun mitään. About joka helvetin ominaisuus elävässä olennossa löytyy sieltä mystisestä geeniperimästä. Toiset katsos on perinyt sellaiset ominasuudet, että kestävät päihderiippuvuuksia paremmin: he hallitsevat päihteitä ja nauttivat niiden hyödyistä, kokevat ehkä minimaalisia haittoja, mutta eivät koskaan menetä elämäänsä alkoholille. "Holisteilla" asia menee päinvastoin, päihteet hallitsee ennemmin tai myöhemmin käyttäjää.

Alkoholi ei ole luonnollinen tarve ihmiselle. On toki kiva ominaisuus kestää sitä oikealla tavalla, mutta ei viinapää mikään jokamiehen syntymäoikeus voi olla. Kaikki heikommat perimänlahjat voidaan ristiä "sairauksiksi", jos tälle linjalle lähdetään. On turha itkeä sairauksien perään, jos pää ei kestä. Se ei kestä, koska sitä ei ole tarkoitettu silloin kestämään. Viina on viisasten juoma.

Voi elämä. Sisälukutaito voisi olla ensi joulun lahjalistalla sullakin.

Suollat nyt sellaista mutua, että voi vaan nauraa.
Oletko miettinyt, että riippuvuus ON sairaus? Ja että mainitsemasi maaginen "viinapää" ja sen erot ihmisten välillä johtuvat nimen omaan näistä "mystisistä" geeneistä (joissa ei oikeasti ole mitään mystistä)?

Sekin on ihan varma, että jos kuka tahansa ihminen juo tarpeeksi paljon ja usein alkoholia, niin jokaisesta tulee deeku. Eroa on vain kuinka nopeasti. Tämä johtuu ihmisten fysikaalisista eroista, jotka aiheuttaa oudoksumasi "mystinen" perimä (ja ympäristö, mutta riippuvuuksien kohdalla sen merkitys ei ole yhtä suuri), jota ehkä vuonna 1856 kutsuttiin vielä viinapääksi.

Panzerfaust kirjoitti:
About joka helvetin ominaisuus elävässä olennossa löytyy sieltä mystisestä geeniperimästä.

Älä nyt keltä kuulit? No, onneksi sulla on edes perusasiat hallussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös