Mika Järvinen - floppi vai toppi

• 125 701
  • 395

Crow23

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KooKoo, Detroit Red Wings
Ihan itse kirjoittelen ja vastakysymys olisi, mitä helvetin hyvää te Järässä näette ? Mä olen nähnyt tuolta tällä kaudella noin 300 minuuttia, taustana mulla on paitsi pelaaminen niin myös "mieletön määrä" tilastotietoa.

Laukaisukartta Hifk-peli; http://www.sm-liiga.fi/ottelut/tilastot/36500.html
Sama Pelicans peli;http://www.sm-liiga.fi/ottelut/tilastot/36508.html

En valitettavasti osaa linkittää PDF tiedostoa, mutta jo noiden perusteella on paha sanoa miksi hävittiin.

Ihme kitinää... 300 minuuttiahan kertoo kaiken ja parin pelin laukaisukarttojen perusteella mokkea vaihtoon. ANNETAAN NYT OIKEASTI SELLANEN 8-10 PELIÄ AIKAA JÄRÄLLE, MESTARUUS RATKASTAA TIETÄÄKSENI VASTA KEVÄÄLLÄ - EI SYYSKUUSSA!

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Noista laukaisukartoistahan huomaa myös sen, kuinka Järvisen lisäksi myös Lundell ja Hovinen ovat liian pieniä maalivahteja kun yläpesät soivat jatkuvasti.

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Tuolta vielä Pelicans matsin maalit. Eka kotipeli ja kovat paineet, Järä tarjoaa ekan, sitten tapellaan tasoihin ja taas Järä tarjoaa. Miltä tuo sinusta Ilmala näyttää ?

http://www.nelonen.fi/ohjelmat/sm-l...lan-erikoiset-haastattelut?vt=video&vid=99223

No mitäs itse luulisit, kaiken tietävä kiekkokokemuksen syvällä rintaäänellä kritisoiva teräsmies? Joskus maalivahdeille menee helppoja maaleja, tervetuloa jääkiekon uuteen ja ihmeelliseen maailmaan. Ketkä pelaajista sinua on tyydyttänyt kahden matsin jälkeen? Äijää ulos vaan ja uutta ukkoa roppakaupalla, niinhän me tehtiin Masankin aikana.

maukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kontulan Jokerit
Vai olisiko mahdollista, että umpisurkean puolustuksen/viisikkopuolustuksen takana pelaamien sai Riksmanin näyttämään huonolta viime kaudella. Kuka maalivahti ei olisi "flopannut" viime kauden Jokereiden luokattomaton viisikkopuolustuksen takana?

Jokerit päästi viime kauden runkosarjassa viisi maalia enemmän kuin esim. neljänneksi sijoittunut HIFK, joten en sanoisi että Jokerien viisikkopuolustus olisi ollut aivan luokatonta. Jos arvioidaan Riksmania, niin helppoja kuteja sinne upposi aivan liikaa. Tulee mieleen myös ensimmäinen säälimatsi Tapparaa vastaan, kun puolesta kentästä upposi kiekko Riksmanin selän taakse.

Viimeksi muokattu:

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokerit päästi viime kauden runkosarjassa viisi maalia enemmän kuin esim. neljänneksi sijoittunut HIFK.

Luokaton oli liian vahva sana. Ehkä epävarma kuvaa Jokereiden viime kauden viisikkopuolustusta paremmin ja sama koskee myös HIFK:n viime kauden viisikkopuolustusta. Ei todellakaan mitään parasta A-ryhmää kumpikaan.

Epävarmuus tarttui viime kaudella myös ajoittain Riksmaniin. Sitä ei voi kiistää, mutta kummalla kaudella maalivahdin kannalta puiteet olivat paremmin kunnossa Hanlonin vai Aravirta/Jortikka?

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Niin

kahdessa tämän kauden pelissä on ollut mm. se samaa viime kauteen että Jokerien maalille päästään aivan liian helpolla. Nyt maalilla on vielä fyysisesti pienempi häkkäri kuin mitä Riksman oli. Viime kaudella oli tietty hyvä hetki puolustus pelissä silloin kun Joe Rullier oli täydessä iskussa sattumaako vai ei.

Itse antaisin Järviselle aikaa mutta ,itse tietäisin jo nyt sen että kaksikkona Strömberg/Järvinen ei ole se mikä Jokereille mestaruuden pelaa keväällä. Monella liiga jengillä on tilanne että on selkeä ykkönen ja a-junnu tai tasavahva pari- valjakko. Toki samaan hengen vetoon voisi sanoa että 4-5 alle 21 vee puolustajalla ei myöskään kannua nosteta keväällä.

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tuolta vielä Pelicans matsin maalit. Eka kotipeli ja kovat paineet, Järä tarjoaa ekan, sitten tapellaan tasoihin ja taas Järä tarjoaa. Miltä tuo sinusta Ilmala näyttää ?

http://www.nelonen.fi/ohjelmat/sm-l...lan-erikoiset-haastattelut?vt=video&vid=99223
Näyttää siltä että kausi on vihdoin alkanut ja hyvä niin! :) Jos nyt vielä kiteytetään oma mielipide niin antaisin Järviselle rehellisen näytön paikan eli pakkiosasto kuntoon yhdellä hyvällä hankinnalla. Sittten noin kahdeksan peliä ja voidaan todeta että meillä on voittava maalivahti ja sen takana hyvä kakkonen tai meillä on maalivahtiongelma joka pitää korjata.

Jos uusi jätkä tuodaan heti maaliin niin meneehän hommasta vähän maku. Mielummin katsotaan kortit ja ollaan tukena kuin haetaan vaikka Noronen maalille ja tiedetään että saadaan ok veska joka satavarmasti on rahastamassa, ei pelaamassa Jokereita pitkään vuosien nousukiitoon. Mä tykkään kun nuori veskari kovat paineet niskassaan saa homman natsaamaan ja tykkää pelata Jokeripaita päällänsä! Siitä ne kiksit tulee veliseni. Ei Passmoreja, ei kiitos.

SilsaUuhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings, Ruotsin maajoukkue
Tietenkäänhän Järvistä ei pitäisi tuomita kahden pelin perusteella, mutta faktaa on se, että Jokereilla on maalivahtiongelma. Olen kuitenkin itselleni antanut ymmärtää, että Jokereiden tavoite tällä kaudella on mestaruus; jos ja kun Järvinen on maalissa, se ei ole mahdollista. On täysin Kekäläisestä ja Harkimosta kiinni, onko Jokereiden ensisijaisena tavoitteena mestaruus vai nuoren maalivahdin kehittäminen. Nokelaisen sijaan olisi Jokereidein pitänyt hankkia joku kokenut huippuveska, (lue Vesa Toskala) sillä Jokereiden hyökkäys oli jo tarpeeksi kova, ja Nokelaisen hankinta jo kivenkovaan hyökkäykseen ei vaikuta kovinkaan kannattavalta..

Kilvenkantaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pakko on tähänkin keskusteluun sekaantua. Järvisen otteet kiinnostavat Kuopiossa kovasti, joten Jokeri-keskustelua tulee seurattua normaalia aktiivisemmin.

Keskustelun sävy oli arvattavissa. Mietin vain alkaako se heti sopimuksen julkistamisen jälkeen vai ensimmäisten pelien jälkeen. Pitkäjänteisyyttä on vaikea oppia muutamassa kuukaudessa, vaikka toimitusjohtajana olisikin J. Kekäläinen.

Kaksi huonoa peliä, helppoja maaleja, yksi tappio ja yksi voitto rankeissa ja osa faneista on jo kussut housuun ja hakkaa paniikkinappulaa nyrkit punaisina. Järvisen hankinta ei ollut virhe, vaan virhe oli se, ettei Järälle hankittu edes kelvollista kirittäjää.

Onko se nyt ihmekään ettei kaikki natsaa täydellisesti ensimmäisissä peleissä? Pelityyli ja puolustuspelaaminen ovat Jokereissa erilaisia kuin KalPassa ja vasta ensimmäiset tosipelit näyttivät miten hyvin siihen on sopeuduttu. Itse katselin molempia Jokereiden pelejä (IFK ja Pelicans) ja jos ei Järvinen ollut iskussa niin ei kyllä ollut narripuolustuskaan. Ensimmäisen pelin joukkue hävisi yhdessä Järvisen kanssa. Pelicans pelin maalit olivat ehkä heppoisia, toisaalta Järvinen (joka sivumennen sanoen on aina lirissä rankeissa) otti tarvittavat torjunnat ja avitti Jokereille toisen pisteen. Vähän säälitti katsella Järvistä Pelicans -pelin jälkeen siniviivalla. Ilme oli huojentunut ja samalla tuskainen. Taitaa Järä tietää, ettei ole tällä hetkellä fanien suosikki numero yksi.

Aina on suuret puheet kun Jokeireihin saadaan nuoria ja potentiaalisia pelaajia, mutta oikeasti virheitä ei sallita yhtään. Kun Järvinen pelaa ensimmäisen huippupelinsä puolustus alkaa luottaa ja se rentouttaa koko joukkuetta. Se on sääli jos fanit eivät edes halua antaa mahdollisuutta.
Sen takia minua huvittaa tämä keskustelu, niin kovin ennalta-arvattavaa.

Mitä tulee tiistain KalPa-peliin, Järä ehdottomasti maaliin. Järvinen on yleensä pelannut hyvin siellä, missä on ennenkin pelannut hyvin. Nyt ei muistu mieleen mitään huippuotteluita Ilmalassa...? ;) Näyttöhalut niin entiselle seuralla, entisille pelikavereille ja faneille ovat varmasti melkein yhtä suuret kuin uudelle seuralle. Minä olen aika varma, että Järvinen on tiistaina liekeissä. Järvinen taistelee, sählää maalin takana, on välillä selällään kuin kilpikonna, muttei päästä yhtään helppoa maalia.

Viimeksi muokattu:

SilsaUuhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin, tietenkin Järviselle pitää antaa mahdollisuus, enkä ole häntä lyttäämässä heti, mutta Järvisen taso ei yksinkertaisesti riitä olemaan voittavan joukkueen ykköskassari. Järvinen on sopiva kakkosmaalivahdiksi, mutta kuten sanoin hänen rahkeensa eivät yksinkertaisesti riitä SM-liigan mestarijoukkueen ykkösmaalivahdiksi.

Tässä ei ole kyse siitä, onko Järvinen päästänyt yksi vai kaksi helppoa maalia, vaan siitä ettei hän pitkässä juoksussa voi toimia Jokereiden ykkösmaalivahtina (toistanpas itseäni). Tällä hetkellä Järvinen kuitenkin on Jokereiden paras maalivahti, ja häntä pitääkin peluuttaa kunnes saamme kunnon ykkösmaalivahdin.

Olen valmis antamaan Järviselle mahdollisuuden, mutta ei vain ole mitään järkeä lähteä Järvinen ykkösmaalivahtina kauteen.

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hieno juttu, että Jokerien veskari herättää tunteita. Ojamiehelle ja muillekin, en minä ole mikään kaikkitietävä kiekkoniilo, enkä halua olla. Mun mielestä vaan keskusteluun kuuluu, että itse kun kritisoin Järää, laitoin kritiikin perusteeksi dataa ja sitten yht'äkkiä alettiin puhua bozikista !

Kertokaa nyt ihmeessä tähän ne Järän otteet, joiden perusteella tuo voisi olla Jokerien mestaruusveskari ?

Mä autan sen verran, että virmasmainen, "löydettiin uusi huippu" ei riitä. Sen pitää aidosti olla huippu ja voidaanhan me toki maksaa järjettömiä summia Pirnekselle ja "veskarille annetaan aikaa"

Tähän ne Järän otteet, joissa on auttanut joukkuetta:
-

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Keskustelun sävy oli arvattavissa. Mietin vain alkaako se heti sopimuksen julkistamisen jälkeen vai ensimmäisten pelien jälkeen. Pitkäjänteisyyttä on vaikea oppia muutamassa kuukaudessa, vaikka toimitusjohtajana olisikin J. Kekäläinen.
Kaksi huonoa peliä, helppoja maaleja, yksi tappio ja yksi voitto rankeissa ja osa faneista on jo kussut housuun ja hakkaa paniikkinappulaa nyrkit punaisina. Järvisen hankinta ei ollut virhe, vaan virhe oli se, ettei Järälle hankittu edes kelvollista kirittäjää.
Onko se nyt ihmekään ettei kaikki natsaa täydellisesti ensimmäisissä peleissä? Pelityyli ja puolustuspelaaminen ovat Jokereissa erilaisia kuin KalPassa.
Aina on suuret puheet kun Jokeireihin saadaan nuoria ja potentiaalisia pelaajia, mutta oikeasti virheitä ei sallita yhtään. Sen takia minua huvittaa tämä keskustelu, niin kovin ennalta-arvattavaa.

Nimenomaan. Minä en kysy miten pihalla siellä voidaan olla niinkin tärkeästä asiasta kuin (ykkös)maalivahdin hankinnasta, jos Järvisen heikkoudet tulevat yllätyksenä - ja sitten pitää panikoida kahden (!) pelin jälkeen? Muuten asia olisi se ja sama, mutta suoraan sanoen v-tuttaa nähdä taas yksi nuori ja lahjakas pelaaja, joka menee pilalle tai ainakin ottaa takapakkia Jokereissa. Älkää hommatko nuoria jätkiä, jos ette osaa toimia niiden kanssa - varsinkaan maaliin. Perkele.

Järvinen taistelee, sählää maalin takana, on välillä selällään kuin kilpikonna, muttei päästä yhtään helppoa maalia.

Todennäköisesti:) ja muun muassa em. viihdeominaisuuksien takia pojan ei haluaisi menevän hukkaan ennen kuin ehtii kasvaa aikuiseksi maalivahdiksi. Edelleen: miksi Jokerit hankki Järvisen ykkösvahdiksi, kun kykyä tai halua satsata kehitystyöhön ei selkeästi ole? Tässäkään tapauksessa.

Viimeksi muokattu:

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hyvinkään Tahko, Pasi Nurminen
Nokelaisen sijaan olisi Jokereidein pitänyt hankkia joku kokenut huippuveska, (lue Vesa Toskala) sillä Jokereiden hyökkäys oli jo tarpeeksi kova, ja Nokelaisen hankinta jo kivenkovaan hyökkäykseen ei vaikuta kovinkaan kannattavalta..

Älkää nyt h*lvetissä alkako kahden pelin perusteella mitään Toskalaa tänne raijaamaan. Hinta-laatusuhteeltaan erittäin huono hankinta ja floppikerroin todella korkealla. Ja Noksu tulee olemaan hyvä hankinta kunhan pääsee kondikseen.
Ok, Järvinen ei ole vakuuttanut kahdessa ekassa pelissä mutta siltikin suuntaisin katseeni tällä hetkellä pakkimarkkinoille veskarimarkkinoiden sijaan. Lokakuussa niitä veskareitakin alkaa olla vapaana jos sille tielle joudutaan lähtemään, ja siihen asti antaisin Järvinen-Strömberg kaksikon näyttää mitä osaavat.

SilsaUuhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin, Toskala tosiaan aika huono esimerkki, mutta mitä hain tuolla heitolla, oli että Jokerit tarvitsevat uuden ykkösmaalivahdin. Nyt tosiaan kun kauteen on jo lähdetty, annetaan Järvisen "näyttää" sen kymmenen pelin ajan, mutta ykkösvahdiksi hänestä ei vielä ole. Piste.

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tähän ne Järän otteet, joissa on auttanut joukkuetta:
-
Me puhutaan eri asiasta. Palataan asiaan kuukauden päästä niin suuntaan tai toiseen on jo faktoja. Harkkapeleissä oli hyvällä tasolla suurimmanosan ajasta. Nyt kahdessa liigapelissä on koomaillut samalla tavalla kuin junnupakit.

haamuhanska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JOKERIT, Kajaanin Hokki, K-Vantaa, HC RuMa
Mielenkiintoista ja värikästä keskustelua. :)

Sen verran vielä haluan sanoa, että pelaapa Järä sitten 1 tai 60 ottelua vielä tällä kaudella, niin kannustetaan kaveria! Jos Järä oppii virheistään ja löytää hyvän tason, niin meillä on todella viihdyttävä häkkäri. Kyllähän tämänkin keskustelun vilkkaus kertoo niistä paineista, joita uusi pelaaja joutuu Jokereissa kantamaan.

Jos on tarvetta viheltää, niin viheltäkää parille ylipalkatulle puolustajalle joiden pelaaminen Jokereissa on huomattavasti isompi epäkohta kuin Järän 2 heikkoa peliä.

maukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kontulan Jokerit
Edelleen: miksi Jokerit hankki Järvisen ykkösvahdiksi, kun kykyä tai halua satsata kehitystyöhön ei selkeästi ole? Tässäkään tapauksessa.

Onko lähdettä tähän? Itse en ole huomannut, että johto olisi hankkinut uuden maalivahdin tai ollut pettynyt Järviseen.

Ja kyllähän Järvinen itse tiesi, että kun tänne tulee niin pitää onnistua heti. Jos ei pää kestä, niin junalla takaisin landelle mars. Tämä on Jokerit, ei mikään kalpa tai saipa.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mun on kyllä sanottava että Järvinen on minun silmissä tähän mennessä epäonnistunut ja Järä on hävinnyt molemmissa peleissä oman kaksintaistelunsa vastustajan veskaria vastaan - Lundell ja Hovinen oli molemmat selvästi parempia. Pelicans teki kolme maalia noin viidestä paikasta ja rankkareita lukuunottamatta Järvinen ei ole oikeastaan pelastanut Jokereita yhdeltäkään takaiskulta.

No katsellaan, vähän vaikealtahan tämä nyt näyttää varsinkin kun puolustuksessa on muutenkin vajausta miehissä ja veskari vuotaa. Toivotaan että Järä on mies paikallaan, oma uskoni ei tällä hetkellä ole sellainen että kauden loppuun mentäisiin tällä kaksikolla.

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Nimenomaan. Minä en kysy miten pihalla siellä voidaan olla niinkin tärkeästä asiasta kuin (ykkös)maalivahdin hankinnasta, jos Järvisen heikkoudet tulevat yllätyksenä - ja sitten pitää panikoida kahden (!) pelin jälkeen?

Järvinen oli Virmasen viimeisiä hankintoja. Jotenkin ei edes yllättäisi vaikka Järvinen olisi hankittu ilman heikkouksien kartoittamista. Toisekseen, ei heikkouksien tietäminen välttämättä tarkoita mitään: osa virheistä on korjattavissa ja esimerkiksi pientä kokoa voi kompensoida muillla avuilla.

Tällä hetkellä itse näkisin suurimmaksi murhekryyniksi miehen hermoilun. Ei noissa Järvisen imuroinneissa ole kyse pelkästään huonosta kommunikaatiosta, taitojen puutteesta tai tekniikkavirheestä. On loppujen lopuksi helvetin vaikea kuitenkin arvioida miten nuori kundi kestää median ja fanien luoman paineen silloin, kun selkeä ykkönen. Nythän kyseessä taitaa olla Järvisen ensimmäinen ykkösveskarikausi ja median paine on kuitenkin hiukan eri tasolla Kuopiossa kuin Helsingissä. Mitenkään Kuopiota väheksymättä.

Muuten asia olisi se ja sama, mutta suoraan sanoen v-tuttaa nähdä taas yksi nuori ja lahjakas pelaaja, joka menee pilalle tai ainakin ottaa takapakkia Jokereissa. Älkää hommatko nuoria jätkiä, jos ette osaa toimia niiden kanssa - varsinkaan maaliin. Perkele.

Viitsitkö vielä listata uransa meillä tuhonneet ulkopuolelta tulleet nuoret kundit? Hirveän montaa tällaista en tosiaan muista, ellei sitten "ulkopuolelta tulleiksi" lasketa jo C-junnuissa muista PK-seudun jengeistä siirtyneitä.

Edelleen: miksi Jokerit hankki Järvisen ykkösvahdiksi, kun kykyä tai halua satsata kehitystyöhön ei selkeästi ole?

Jokerit pyörii yhdellä liigan isoimmista pelaajabudjeteista. Ei meillä todellakaan ole mahdollisuuksia antaa ykkösveskarin "kehittyä rauhassa", vaan tuloksia on tultava heti. Tämä on luultavasti ollut Järvisenkin tiedossa, oltiin siitä muistettu mainita tai ei. Järvisen pelaamat 125 minuuttia eivät ole antaneet lupauksia paremmasta, joten uutta veskaria olisi syytä ruveta kaavoittamaan.

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Jokerit pyörii yhdellä liigan isoimmista pelaajabudjeteista. Ei meillä todellakaan ole mahdollisuuksia antaa ykkösveskarin "kehittyä rauhassa", vaan tuloksia on tultava heti. Tämä on luultavasti ollut Järvisenkin tiedossa, oltiin siitä muistettu mainita tai ei. Järvisen pelaamat 125 minuuttia eivät ole antaneet lupauksia paremmasta, joten uutta veskaria olisi syytä ruveta kaavoittamaan.

Nuff said. Silloin ilman muuta kannattaakin hommata ykkösmolariksi (ja vielä ilman kokeneempaa/muuten kilpailukykyistä kaveria) parikymppinen jätkä, jonka ailahtelu ja riskipelaaminen ovat jokaisen mv-pelistä alkeet ymmärtävän faninkin tiedossa (jos on viitsinyt katsoa useamman kuin kaksi peliä). Mitä poikaan itseensä tulee, ensi kerralla sopimusta tehdessä kannattaisi tosiaan katsoa muutakin kuin tilinauhaa - vaikka inhimillistähän se, että tuossa vaiheessa menee pää sekaisin.
J. Kekäläiselle onnea sen opettamisessa, miten menestyvä jääkiekkoJOUKKUE kasataan, millä peruslainalaisuuksilla se toimii ja millä aikavälillä siltä voi odottaa tuloksia. Kaikki kokemuksensa tulee selkeästi tarpeeseen.

MiksuMan

Jäsen
Kaksi peliä on pelattu ja kauhea keskustelu on alkanut Järvisestä. Annetaan pojan pelata ja näyttää taitonsa sekä KEHITTYÄ, sitä varten hän on Jokereihin hankittu.

Kertoo paljon faneista, jotka ovat jo kahden pelin jälkeen itkemässä uutta maalivahtia..

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Kauden alku

Puolustuspelaaminen on kauden alussa uudella joukkueella lähes aina jonkin vaihtelevan ajan hakusessa, mikä ei ainakaan helpota maalivahdin hommia. Eli tilanne(puolustuspelaaminen) paranee varmasti hiljalleen, mikäli joukkueessa on edellytyksiä siihen.

Fordél

Jäsen
Kaksi peliä on pelattu ja kauhea keskustelu on alkanut Järvisestä. Annetaan pojan pelata ja näyttää taitonsa sekä KEHITTYÄ, sitä varten hän on Jokereihin hankittu.

Kertoo paljon faneista, jotka ovat jo kahden pelin jälkeen itkemässä uutta maalivahtia..

Juuri näin! Runkosarjasta on pelattu 2/60 eli 3% ja täällä on tuomittu jo Järvinen flopiksi. Tosin tämä yllätä yhtään, sillä pitkäjänteisyys ei ole ollut se sana, joka on Jokereihin liitetty viime vuosina.

Oikeasti, Järvinen pelaa ensimmäistä kauttaan ykkösveskana uudessa seurassa uuden puolustuksen takana ja uuden maalivahtivalmentajan opastamana. Sama pätee pakkeihin eli heilläkin on paljon opittavaa yhteistyöstä uuden veskan kanssa. Ei nämä jutut loksahta paikoilleen heti kun harkkapelit on pelattu ja kausi alkaa vaan puolustuksen ja maalivahdin yhteistyön tiivistyminen vaatii aikaa. Lisäksi koko joukkueenkaan pelaaminen ei ole mitenkää häikäissyt vaan varsinkin puolustuspelaamisessa on paljon tekemistä. Katsokaa siis edes kymmenen peliä eli neljännes kaudesta ennen kuin alatte miettimään onko Järvinen floppi vai ei ja pitääkö veskaosastolle hankkia vahvistuksia.

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Nuff said. Silloin ilman muuta kannattaakin hommata ykkösmolariksi (ja vielä ilman kokeneempaa/muuten kilpailukykyistä kaveria) parikymppinen jätkä, jonka ailahtelu ja riskipelaaminen ovat jokaisen mv-pelistä alkeet ymmärtävän faninkin tiedossa.

Juuri näin. Kelloa vaan ei voi siirtää taaksepäin, vaan virhe pitää korjata kesken kauden. Tällä hetkellä Järvinen-Strömberg näyttää virheeltä, mutta virheistä on opittava ja ne voidaan korjata. Jos maitopurkki kaatuu lattialle, ei sen anneta imeytyä rakenteisiin. Sen sijaan lattia siivotaan ja otetaan joko uusi maitopurkki tai jotain muuta juotavaa. Sama homma nytkin: miksi meidän pitäisi jäädä itkemään virhettä?

J. Kekäläiselle onnea sen opettamisessa, miten menestyvä jääkiekkoJOUKKUE kasataan, millä peruslainalaisuuksilla se toimii ja millä aikavälillä siltä voi odottaa tuloksia. Kaikki kokemuksensa tulee selkeästi tarpeeseen.

Viitsitkö vielä kertoa miten Kekäläinen on epäonnistunut joukkueen kokoamisessa? Keklu on nyt tuonut tänne Dehnerin (tällä hetkellä vaikuttaa aivan loistavalta haulta), Nokelaisen, Juutilaisen tryoutin vakinaistanut ja tuonut Kovasen ottelukohtaisella paperilla korvaamaan kolmea loukkaantunutta pakkia. Tuo joukkue on 90 prosenttisesti Virmasen käsialaa ja Keklun todellinen kädenjälki alkaa näkymään vasta ensi kaudella. Samoin uuden veskarin hommaaminen kesken kesää olisi ollut aikamoinen perseennäyttö sekä organisaatiolle että Järviselle.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy