Pakko on tähänkin keskusteluun sekaantua. Järvisen otteet kiinnostavat Kuopiossa kovasti, joten Jokeri-keskustelua tulee seurattua normaalia aktiivisemmin.
Keskustelun sävy oli arvattavissa. Mietin vain alkaako se heti sopimuksen julkistamisen jälkeen vai ensimmäisten pelien jälkeen. Pitkäjänteisyyttä on vaikea oppia muutamassa kuukaudessa, vaikka toimitusjohtajana olisikin J. Kekäläinen.
Kaksi huonoa peliä, helppoja maaleja, yksi tappio ja yksi voitto rankeissa ja osa faneista on jo kussut housuun ja hakkaa paniikkinappulaa nyrkit punaisina. Järvisen hankinta ei ollut virhe, vaan virhe oli se, ettei Järälle hankittu edes kelvollista kirittäjää.
Onko se nyt ihmekään ettei kaikki natsaa täydellisesti ensimmäisissä peleissä? Pelityyli ja puolustuspelaaminen ovat Jokereissa erilaisia kuin KalPassa ja vasta ensimmäiset tosipelit näyttivät miten hyvin siihen on sopeuduttu. Itse katselin molempia Jokereiden pelejä (IFK ja Pelicans) ja jos ei Järvinen ollut iskussa niin ei kyllä ollut narripuolustuskaan. Ensimmäisen pelin joukkue hävisi yhdessä Järvisen kanssa. Pelicans pelin maalit olivat ehkä heppoisia, toisaalta Järvinen (joka sivumennen sanoen on aina lirissä rankeissa) otti tarvittavat torjunnat ja avitti Jokereille toisen pisteen. Vähän säälitti katsella Järvistä Pelicans -pelin jälkeen siniviivalla. Ilme oli huojentunut ja samalla tuskainen. Taitaa Järä tietää, ettei ole tällä hetkellä fanien suosikki numero yksi.
Aina on suuret puheet kun Jokeireihin saadaan nuoria ja potentiaalisia pelaajia, mutta oikeasti virheitä ei sallita yhtään. Kun Järvinen pelaa ensimmäisen huippupelinsä puolustus alkaa luottaa ja se rentouttaa koko joukkuetta. Se on sääli jos fanit eivät edes halua antaa mahdollisuutta.
Sen takia minua huvittaa tämä keskustelu, niin kovin ennalta-arvattavaa.
Mitä tulee tiistain KalPa-peliin, Järä ehdottomasti maaliin. Järvinen on yleensä pelannut hyvin siellä, missä on ennenkin pelannut hyvin. Nyt ei muistu mieleen mitään huippuotteluita Ilmalassa...? ;) Näyttöhalut niin entiselle seuralla, entisille pelikavereille ja faneille ovat varmasti melkein yhtä suuret kuin uudelle seuralle. Minä olen aika varma, että Järvinen on tiistaina liekeissä. Järvinen taistelee, sählää maalin takana, on välillä selällään kuin kilpikonna, muttei päästä yhtään helppoa maalia.