Mika Eskola HC TPS:n toimitusjohtajaksi

  • 85 733
  • 303

timpo09

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt täytyy todeta että Eskolahan tekee just sitä duunia mikä hyvälle johtajalle kuuluukin. Tuskin sillä oli aikasemmin hajuakaan miten tuollanen pleksin vaihto tapahtuu, nyt meni sinne itse mukaan ihmettelemään ja ruuvailemaan jotta oppisi senkin homman. Pieni oli toki tuo ongelma eikä toimitusjohtajan toimenkuvaan kuulu, mutta tällä miehellä on selkeästi halua oppia koko organisaation toiminta ruohonjuuritasolta lähtien! Hyvä johtajahan tietää alaistensa työnkuvan ja ymmärtää mitä jonkin pienenkin ongelman ratkaisu vaatii, tällä tavalla hankitaan se työntekijöiden luottamus.

Arvostan kovasti tämänkaltaisia asioita joita tämä mies tekee!

Juuri näin!

Aivan käsittämätöntä miten jotkut alkaa haukkumaan kaveria, joka auttaa omia alaisiaan. Tämä kertoo ehkä siitä, että tepsissä ei ole totuttu siihen, että joku tekee muutakin kuin mitä toimenkuvaan kuuluu ja auttaa kaveria. Ehkä se jotakin ärsyttää sekin, en vaan ymmärrä miksi. Eskola on kuitenkin ottanut sitä johtajuutta mitä täällä on peräänkuulutettu.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Auttoiko Tj alaisiaan vai turkuhallin henkilökuntaa?

Onhan se ihan hienoa, jotta tutustuu toimintaa ruohonjuuritasolla, mutta onko se pakko sinne routakerroksen allekkin kaivautua.

Joka paikkaan kun yrittää keretä, saattaa siinä jäädä ne omat hommat vähemmälle. Keskittyisi nyt vaan siihen omaan tekemiseen ja antaa niiden vahtimestareiden tehdä omat hommansa(niissä omissakin saattaa olla aika helvetisti tekemistä).

OT
Olen joitakin kertoja ollut tilanteessa missä tj on tullut "auttamaan" ruohonjuuri tasolle pyytämättä ja joka kerta on vain vituttanut suuresti.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Mitä väliä? Pleksi saatiin korjattua ja varmasti suurinta osaa hymyilytti, että Eskola meni auttamaan korjaamisessa. Ei tässä tarvitse alkaa luoda mitään massahysteriaa, että taas meillä on idiootti toimitusjohtajana ja mitä se nyt siellä näppejään on joka paikkaan tunkemassa.

Auttoi pleksin korjaamisessa. Ei tässä ole minkään sortin kriisin paikka tämän suhteen. Rauhoittukaa, hyvänen aika.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joka paikkaan kun yrittää keretä, saattaa siinä jäädä ne omat hommat vähemmälle. Keskittyisi nyt vaan siihen omaan tekemiseen ja antaa niiden vahtimestareiden tehdä omat hommansa(niissä omissakin saattaa olla aika helvetisti tekemistä).

Tuottaako luetun ymmärtäminen koviakin vaikeuksia vai mikä mättää? TJ:llä ei jäänyt mikään oma työntekeminen kesken sen takia, että tuonne meni. +5000 ihmistä odotteli ja ihmetteli, kun kestää toistakymmentä minuuttia yhden pleksin vaihto, niin kyllä siinä ihan normaalisti jokunenkin pomo rupeis selvittämään, että mikä mättää. Kaveri ei juossut toimistostaan kesken sponsorineuvottelujen kertomaan, miten lasi paikoilleen laitetaan, vaan meni suoraan kannattajakatsomosta sinne ruohonjuuritasolle asiaa ihmettelemään. Eli kyseinen teko ei millään tavalla vaikuttanut hänen omaan tekemiseen TJ:nä, vaan ainoastaan hänen omaan iltaansa kannattajakatsomossa.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Tuottaako luetun ymmärtäminen koviakin vaikeuksia vai mikä mättää? TJ:llä ei jäänyt mikään oma työntekeminen kesken sen takia, että tuonne meni. +5000 ihmistä odotteli ja ihmetteli, kun kestää toistakymmentä minuuttia yhden pleksin vaihto, niin kyllä siinä ihan normaalisti jokunenkin pomo rupeis selvittämään, että mikä mättää. Kaveri ei juossut toimistostaan kesken sponsorineuvottelujen kertomaan, miten lasi paikoilleen laitetaan, vaan meni suoraan kannattajakatsomosta sinne ruohonjuuritasolle asiaa ihmettelemään. Eli kyseinen teko ei millään tavalla vaikuttanut hänen omaan tekemiseen TJ:nä, vaan ainoastaan hänen omaan iltaansa kannattajakatsomossa.

Ai, mää luulin jotta se tuli kesken suuren pisnesneuvottelun vaihtamaan tiivisteitä, eiku....

Tämä on vain mielipideasia ja olen mainittua mieltä asiasta, eri mieltä saa rauhassa olla, joten ne herneet voi niistää ihan rauhassa pois.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Uskomatonta kitinää.

Vaikka kausi on mennyt päin helvettiä ja pienet tunteet pinnassa, niin pakkoko se nyt on sentään ihan jokaisesta asiasta ja pienimmästäkin informaatiomurusesta jonkun alkaa levittää negapaskaa seinille.
 

Hantta#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kerrankin on tj joka ei kulje pikkutakki päällä nokka pystyssä ylimielisesti hymyillen vaan osaa laskeutua ruohonjuuritasolle ja jolla on aikaa keskustella kaikkien kanssa. Muutenkin hoitanut tähän mennessä mielestäni hommansa ihan hyvin.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikea sanoa, kun en paikalla ollut. Sikäli hyvä, että tj osaa laskeutua tarpeen tullen haalariosastollekin, mutta jos ei oikeasti ole ns. substanssiosaamista pleksin kiinnittämisessä, niin vittuako menee sinne sohlaamaan? Vähän haiskahtaa pisteiden keruulta, sanon ma. Vai nopeutuiko se pleksin paikalleeen saaminen jotenkin olennaisesti, kun toimari saapui paikalle johtamaan toimintaa?
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aivan käsittämätöntä miten jotkut alkaa haukkumaan kaveria, joka auttaa omia alaisiaan. Tämä kertoo ehkä siitä, että tepsissä ei ole totuttu siihen, että joku tekee muutakin kuin mitä toimenkuvaan kuuluu ja auttaa kaveria.

Hölynpölyä. Tepsissä nimenomaan on ollut tyypillistä, että erinäiset vastuuhenkilöt kuten päävalmentaja ja UTJ eivät saa tehdä työtään ilman että muut seurassa ja sen liepeillä pyörivät henkilöt tyrkyttävät heille neuvoja ja suorempaakin ohjausta. Ns. mentorointi tästä yhtenä mutta ei ainoana esimerkkinä. Mainittu toimintatapa on ainakin minun silmissäni yksi merkittävimpiä syitä siihen, miksi TPS kyntää pohjamudissa vuodesta toiseen. Eli Tepsissä on kyllä taatusti totuttu siihen, että joku tekee muutakin kuin mitä toimenkuvaan kuuluu. Miksei siihenkin, että autetaan kaveria, joskin sen auttamisen ympärille pitää varmaan laittaa lainausmerkit, samoin kuin kaverinkin.

Em. sinänsä ohi aiheen ja ottamatta kantaa suureen pleksinvaihtoepisodiin. Onhan se kieltämättä mukavampaa, että voitetaan ja toimitusjohtaja vaihtaa pleksin kuin että hävitään ja valmennusjohto on pleksit (keksin ihan itse).
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaikea sanoa, kun en paikalla ollut. Sikäli hyvä, että tj osaa laskeutua tarpeen tullen haalariosastollekin, mutta jos ei oikeasti ole ns. substanssiosaamista pleksin kiinnittämisessä, niin vittuako menee sinne sohlaamaan? Vähän haiskahtaa pisteiden keruulta, sanon ma. Vai nopeutuiko se pleksin paikalleeen saaminen jotenkin olennaisesti, kun toimari saapui paikalle johtamaan toimintaa?


Mistä me tiedetään nopeutuko vai ei, kun ei voida kun jossitella asialla, että olisko mennyt kauemmin TJ:n jäätyä katsomoon. Mikan paikallemenon pointti tuskin oli mikään "mä voin laittaa sen" vaan enemmänkin selvitellä mikä kestää kun sitä Mikan lisäksi ihmetteli koko muukin yleisö, vähän Eskolan paikallesaapumisen jälkeen lasikin ilmestyi ja sitä alettiin kiinnittämään.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mistä me tiedetään nopeutuko vai ei, kun ei voida kun jossitella asialla, että olisko mennyt kauemmin TJ:n jäätyä katsomoon. Mikan paikallemenon pointti tuskin oli mikään "mä voin laittaa sen" vaan enemmänkin selvitellä mikä kestää kun sitä Mikan lisäksi ihmetteli koko muukin yleisö, vähän Eskolan paikallesaapumisen jälkeen lasikin ilmestyi ja sitä alettiin kiinnittämään.

Siis toimarin paikalletulo nopeutti vian korjaamista? Hyvä jos näin on. Kauankohan se olis kestäny, jos tj ei oliskaan tullu paikalle? Nytkin ilmeisesti melko kauan. Lauseiden jäsentely helpottaa usein sitä pointin esille tuomista.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siis toimarin paikalletulo nopeutti vian korjaamista? Hyvä jos näin on. Kauankohan se olis kestäny, jos tj ei oliskaan tullu paikalle? Nytkin ilmeisesti melko kauan. Lauseiden jäsentely helpottaa usein sitä pointin esille tuomista.
Nyt ei kerenny kännykällä hirveesti miettiin tota lauseen jäsentelyä. Mutta tuo väkisin väärinymmärtäminen tuntuukin olevan monen kirjoittajan lempilaji nykyään. Ei sitä täällä tosiaan taida kukaan tietää nopeuttiko.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Siis toimarin paikalletulo nopeutti vian korjaamista? Hyvä jos näin on. Kauankohan se olis kestäny, jos tj ei oliskaan tullu paikalle? Nytkin ilmeisesti melko kauan.
Mä olen koko hommassa ainoastaan radioselostuksen varassa!

Radiosta kuultuna mä ainakin ymmärsin homman näin, että ongelma olisi ollut jossain muualla kuin varsinaisessa kiinnityspuuhassa. Koko pleksiä ei meinannut ensi alkuun löytyä ensinkään - ja sittenkin kun löytyi, niin se oli väärä. Oma epäilykseni on, että ei se Eskola mennyt sinne kertomaan kuinka jotain ruuvia kiristetään tms. Ehkä hänellä oli ensisijaista tietoa varaosien sijainnista hallissa?

Hommahan meni näin (Markku Silvennoisen radioselostuksen perusteella): TPS oli juuri mennyt 2-0 johtoon. Samanaikaisesti TPS:n vaihtoaitiosta huomautettiin tuomareille roikkuvasta/rikkinäisestä pleksistä. Ilmeisesti yksikään kentällä ollut pelaaja tai tuomari ei ollut tätä havainnut. Torikokous jatkui toimitsija-aition edessä. Ilmeisesti tässä vaiheessa kenelläkään ei ollut tietoa varaosien sijainnista. Tässähän meni kaikkein pisin aika ennen kuin sitä koko pleksiä edes löytyi. Tuliko Eskola sitten jo tässä vaiheessa sinne ihmettelemään? En tiedä! Jos tuli, niin tuli ehkä enemmänkin vain kertomaan omat tietonsa varaosien sijainnista. Otteluseurantaketjussa tuli ilmi, että ilmeisesti TV-selostajakin (J-P Jalo?) oli heittänyt huumorilla, että sitä pleksiä ilmeisesti lähdettiin hakemaan Porista saakka.

Mä olen kuitenkin nähnyt muutaman pleksinvaihdon ihan hallillakin. Yleisesti uusi pleksi on kentällä jo ennen kuin wanhaakaan ollaan saatu ruuvattua pois alta. Tällä kertaa näin ei käynyt, joten helppo päätelmä on, että varaosat olivat yksinkertaisesti hukassa. Tämä korostuu vielä seuraavassa episodissa. Selostaja Silvennoinen ihmetteli useaan kertaan omaperäistä tyyliä, kun tätä uutta pleksiä laitettiin paikoilleen. Se ei tuntunut onnistuvan sitten millään. Kaukalonlaitatoimittaja Jarkko Laitinen oli tarkkasilmäinen. Hän havaitsi, että kyseinen uusi pleksi on mallia "toimitsija-aitio". Siinä pleksissä kuulemma olivat nämä aukot, josta tuomarit ja toimitsijat kommunikoivat keskenään. Silvennoisen mukaan yleisö sai suoran palauteluukun kentällä kurvaaville pelaajille...

Mä mainitsin asiasta jo kesken ottelun Otteluseurantaketjussa.

Toisin sanoen sitä oikeaa varapleksiä sinne kaukaloon ei löytynyt, vaan ottelua jatkettiin hätäviritelmällä. Ehkä herra toimitusjohtaja oli kuitenkin enemmän kiinnostunut tästä asiasta kuin mistään varsinaisesta tiivisteen vetämisestä tai ruuvin kiristämisestä?
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
TPS:n twitterpäivityksen mukaan pleksiä ei sentään haettu Porista, vaan etsittiin Nakkikattilan varaston uumenista ja juuri tässä etsimisessä meni jonkin aikaa.
Sanoisin, että aika velho on tämä Eskola, jos on tarkistanut ihan varapleksienkien säilytyspaikat.
 

esa mäyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS , Pittsburgh Penguins
Täysin yhtä uskomatonta on nostaa kaveria jollekin jalustalle. Näyttöjen perusteella nämä. Tällä hetkellä noita näyttöjä ei vielä ole ja ainakin minua kummastuttaa suuresti että miksi se lärvi pitää saada joka lehteen, kun siellä taustalla on varmasti hommia vähintäänkin riittävästi.

Jos Eskola meidät tästä suosta nostaa niin tulen ihan varmasti antamaan aiheesta positiivista palautetta. Vielä ei ole tuon aika.

Hallilta nähtynä tuon pleksinvaihto episodin huvittavin osuus oli juurikin tuon Eskolan ilmaantuminen paikalle.

Turhan negatiivinen tässä varmasti tuppaa olemaan. Mutta silti, mikä on se merkki joka tässä seurassa saa uskomaan parempaan huomiseen? Pelkät henkilöstövaihdokset ei mielestäni riitä. Puheita riittää, mutta nyt tarvitaan tekoja.

Oon pahoillani sun puolesta, ettet oo päässyt tekemään töitä hyvän esimiehen alaisuudessa. Tuota se kuitenkin on mitä Eskola tällä hetkellä tekee. Sun kannattaa opiskella hiukan minkälaista on hyvä johtaminen alalla kun alalla.
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Oon pahoillani sun puolesta, ettet oo päässyt tekemään töitä hyvän esimiehen alaisuudessa. Tuota se kuitenkin on mitä Eskola tällä hetkellä tekee. Sun kannattaa opiskella hiukan minkälaista on hyvä johtaminen alalla kun alalla.
Onko Eskola tosiaan hallilla työskentelevien esimies? Onko TPS suurissa rahoissaan ostanut Turku-hallin kuljeksimasta itselleen. Sittenhän siinä mitään ihmeempää ole, vaikka omistajien ominaisuudessa menee sinne kirittämään/kannustamaan työntekoa läsnäolollaan.

Itse olin siinä luulossa että TPS on vuokralainen ja hallin työntekijät ovat kaupungin palveluksessa.
 

esa mäyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS , Pittsburgh Penguins
Onko Eskola tosiaan hallilla työskentelevien esimies? Onko TPS suurissa rahoissaan ostanut Turku-hallin kuljeksimasta itselleen. Sittenhän siinä mitään ihmeempää ole, vaikka omistajien ominaisuudessa menee sinne kirittämään/kannustamaan työntekoa läsnäolollaan.

Itse olin siinä luulossa että TPS on vuokralainen ja hallin työntekijät ovat kaupungin palveluksessa.

Hyvään johtamiseen kuuluu yhtenä osana esimerkin näyttäminen. Tällöin ei ole niin suurta väliä kenelle sitä esimerkkiä näyttää - työntekijöille tai katsojille.
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Ihan uskomatonta, että joku jaksaa pahoittaa mielensä siitä, että Eskola halusi auttaa pleksin korjaamisessa. Ei se välttämättä nopeuttanut asian korjaantumista yhtäkään sekuntia, mutta ei se nyt jumalauta sitä hidastanutkaan. Hiemanko on säälittävää haukkua häntä tuollaisen takia "huomiohuoraksi".

Ps. Eilen Business Clubilla joku mies kantoi kahta täpötäynnä olevaa lasia ja ruokalautasta samaan aikaan. Eskola meni ojentamaan auttavan kätensä. Jään odottelemaan kuka pahoittaa ensimmäisenä mielensä siitä.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ps. Eilen Business Clubilla joku mies kantoi kahta täpötäynnä olevaa lasia ja ruokalautasta samaan aikaan. Eskola meni ojentamaan auttavan kätensä. Jään odottelemaan kuka pahoittaa ensimmäisenä mielensä siitä.

On se seppä! Äijä häärää toimarin hommien ohessa Busines Clubilla aputarjoilijana ja seuraavassa käänteessä on laittamassa pleksiä paikoilleen. Hattu päästä! Mitä seuraavaks? Bergin kanssa luistimia teroittamaan ja uusia pyyhkeitä hankkimaan?
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On se seppä! Äijä häärää toimarin hommien ohessa Busines Clubilla aputarjoilijana ja seuraavassa käänteessä on laittamassa pleksiä paikoilleen. Hattu päästä! Mitä seuraavaks? Bergin kanssa luistimia teroittamaan ja uusia pyyhkeitä hankkimaan?


Nyt on kovatasoista antia tälle ketjulle, just tätä saatanan "en ollut paikalla, nähnyt tai oikeastaan edes kuullut tapahtuneesta mitään, mutta silti pakko negailla vaikka sarkasmin voimalla". Ehkä Manazerinkin pointti tuossa oli se, että aika jalat maassa -tyyppinen toimari meillä, mikä on ihan kivaa vaihtelua.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Minusta aivan loistavaa toimintaa Eskolalta. Nämä ovat pieniä asioita käytännössä mutta isoja periaatetasolla. TPS:llä on nyt ihmis- ja käytännönläheinen toimitusjohtaja joka näyttää ihan kaikille hyvää esimerkkiä. Voi tätä nyky(mielensäpahoitus)aikaa..
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Itse istuin matsissa E-katsomossa eli melko ylhäällä ja en todellakaan tunnistanut Eskolaa niin kaukaa varsinkaan, kun hänellä oli TPS-paita päällä. Luulin, että jokin ammatikseen jotain tuonkaltaisia hommia tekevä TPS-fani on päästetty auttamaan, kun vaihtamisesta ei meinannut tulla yhtään mitään. Totesinkin emännälle, että jo nyt on helvetti että hakeeko ne kohta isä-Numpankin sinne työnjohtajaksi. Nyt vasta tosiaan selvisi, että Eskolahan se ja ehkä tuo oli tavallaan näkyvyys-temppukin hänen ja Tepsin kannalta, mutta en nyt mieltäni pahoittaisi tuosta, koska nolompiakin tempauksia on tämä seura järjestänyt kuluneella kaudella mitä sietäisi hävetä. Ihan hyvä vaan, että toimari osallistuu talkoisiin, tuleepahan välitettyä viestiä "suurelle" yleisölle, että toimari on mukana ruohonjuuritason työssä. Huvittavaa oli se, että miten kauan tuossa todella voi kestää ja sarkastiset aplodit oli paikallaan, kun pleksi saatiin kiinnitettyä.
 

Ludek

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kerrankin on tj joka ei kulje pikkutakki päällä nokka pystyssä ylimielisesti hymyillen vaan osaa laskeutua ruohonjuuritasolle ja jolla on aikaa keskustella kaikkien kanssa. Muutenkin hoitanut tähän mennessä mielestäni hommansa ihan hyvin.
Eskolalla tai kellä tahansa muulla, joka hoitaisi tässä tilanteessa toimitusjohtajan tehtävää, ei ole varaa pieneenkään ylimielisyyteen. Nyt pitää olla hyvin nöyränä niin fanien kuin yhteistyökumppanienkin suuntaan. TPS on lähes kaikilta muilta osin kuin taloudellisesti tällä hetkellä todella kehnossa asemassa. Toimitusjohtajankin pitää kaivaa tässä kohtaa työhaalarit esille. Olen samaa mieltä, että Eskola on aloittanut hyvin ja olisi aloittanut hyvin ilman eilistä pleksin korjaamistakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös