Aika outo ajatus, että kausikorttilaiset olisi jotenkin ostanut menestystä ja jos sitä ei tulekkaan on nämä asiakkaat oikeutettuja saamaan rahansa takaisin kuin jostain viallisesta tuotteesta. Eiköhän urheilu kuitenkin ole niitä palveluja joita ostaessa kuitissa lukee "Palautusoikeus ei koske seuraavia tuotteita..", koska ei mikään seura pysty takaamaan, että menestystä tulee.
Ymmärsit ehkä pointin väärin, kyse oli lähinnä siitä mitä seura voisi tässä tilanteessa tehdä palvellakseen tärkeintä sidosryhmäänsä, kun kaikki mikä tuotteesta vaina irtoaa on kaupan. Tehdä ns. kädenojennuksen. Ei kai kukaan ostakaan varmaa menestystä. Se mitä kuitenkin odottaa, on se että hallilla oleva joukkue on suurin piirtein se, jota on luvattu ja näin on kauden loppuun asti. Luultavasti loppujen lopuksi kovin moni ei edes tähän rahojen hakukampanjaan lähtisi, imagosta tässä on enemmän kyse, miltä se näyttäisi. Lisäksi tätä on tapahtunut jo useamman vuoden, että joukkue joka kentällä esiintyy, on myllerretty nimenomaan siksi, ettei loppukauden peleissä ole panosta. Jälkimmäinen on tavallaan pahinta, mitä asiakkaan näkokulmasta voi tapahtua, seura tietää sen varmasti ja ehkä silloin voisi vähän hyvitellä. (Minulla ei ole tälle kaudelle kausikorttia ollut, kun ei ole pystynyt varmaksi sanomaan miten nykyään ehtii paikan päälle peleihin, joten itse en hyödy tästä mitään)
Tuskimpa vaan Halpahallitkaan palauttaa rahoja tuotteista jos puolen vuoden käytön jälkeen huomaat, että eihän siinä olekkaan samoja ominaisuuksia ja laatua kun Stockmannin vastaavassa tuotteessa, oma vikasi kun ostit Halpahallista. Tässä tapauksessa Turusta.
Ei tässä ole kyse mistään sellaisesta, että "olisi sittenkin pitänyt ostaa se Kärppien kausikortti". Tuotteita ei vain voi tässä bisneksessä tällä tavalla vertailla. Mikä tahansa tuote, joka on rikki tai joka ei ole luvatulla tasolla, sen saa vaihtaa tai saa rahoja takaisin takuuajan puitteissa, Halpahallistakin. Aika usein sama tapahtuu, jos kokemus ei ole luvatun tasoista ja valitat siitä. Jonkinlaista korvausta tulee ns. "kartalla" olevista firmoista. Jos olet tällaisessa elämysbisneksessä, kuten TPS on, niin silloin pitää itse toimia aina ensimmäisenä, ennen kuin kukaan pääsee valittaamaan. TPS:n markkinoima joukkue on tietoisesti tyhjennetty, tuote ei ole enää sama mitä on kauden alussa myyty. Toki toimistolla voidaan ajatella, että kausikorttilaiset ikään kuin ovat antaneet mandaatin toimia miten toimistolla päätetään, mutta ei ehkä kannata aliarvioida asiakkaitaan. Aika moni, joiden kanssa olen keskustellut, ovat ilmoittaneet että kausikortti saa jäädä, liian monta vuotta on mennyt siihen että loppukaudesta ei ole enää panosta eikä tähän uskota tulevan muutosta ensi vuodelle.