Siis toimarin paikalletulo nopeutti vian korjaamista? Hyvä jos näin on. Kauankohan se olis kestäny, jos tj ei oliskaan tullu paikalle? Nytkin ilmeisesti melko kauan.
Mä olen koko hommassa ainoastaan radioselostuksen varassa!
Radiosta kuultuna mä ainakin ymmärsin homman näin, että ongelma olisi ollut jossain muualla kuin varsinaisessa kiinnityspuuhassa. Koko pleksiä ei meinannut ensi alkuun löytyä ensinkään - ja sittenkin kun löytyi, niin se oli väärä. Oma epäilykseni on, että ei se Eskola mennyt sinne kertomaan kuinka jotain ruuvia kiristetään tms. Ehkä hänellä oli ensisijaista tietoa varaosien sijainnista hallissa?
Hommahan meni näin (Markku Silvennoisen radioselostuksen perusteella): TPS oli juuri mennyt 2-0 johtoon. Samanaikaisesti TPS:n vaihtoaitiosta huomautettiin tuomareille roikkuvasta/rikkinäisestä pleksistä. Ilmeisesti yksikään kentällä ollut pelaaja tai tuomari ei ollut tätä havainnut. Torikokous jatkui toimitsija-aition edessä. Ilmeisesti tässä vaiheessa kenelläkään ei ollut tietoa varaosien sijainnista. Tässähän meni kaikkein pisin aika ennen kuin sitä koko pleksiä edes löytyi. Tuliko Eskola sitten jo tässä vaiheessa sinne ihmettelemään? En tiedä! Jos tuli, niin tuli ehkä enemmänkin vain kertomaan omat tietonsa varaosien sijainnista. Otteluseurantaketjussa tuli ilmi, että ilmeisesti TV-selostajakin (J-P Jalo?) oli heittänyt huumorilla, että sitä pleksiä ilmeisesti lähdettiin hakemaan Porista saakka.
Mä olen kuitenkin nähnyt muutaman pleksinvaihdon ihan hallillakin. Yleisesti uusi pleksi on kentällä jo ennen kuin wanhaakaan ollaan saatu ruuvattua pois alta. Tällä kertaa näin ei käynyt, joten helppo päätelmä on, että varaosat olivat yksinkertaisesti hukassa. Tämä korostuu vielä seuraavassa episodissa. Selostaja Silvennoinen ihmetteli useaan kertaan omaperäistä tyyliä, kun tätä uutta pleksiä laitettiin paikoilleen. Se ei tuntunut onnistuvan sitten millään. Kaukalonlaitatoimittaja Jarkko Laitinen oli tarkkasilmäinen. Hän havaitsi, että kyseinen uusi pleksi on mallia "toimitsija-aitio". Siinä pleksissä kuulemma olivat nämä aukot, josta tuomarit ja toimitsijat kommunikoivat keskenään. Silvennoisen mukaan yleisö sai suoran palauteluukun kentällä kurvaaville pelaajille...
Mä mainitsin asiasta jo kesken ottelun
Otteluseurantaketjussa.
Toisin sanoen sitä oikeaa varapleksiä sinne kaukaloon ei löytynyt, vaan ottelua jatkettiin hätäviritelmällä. Ehkä herra toimitusjohtaja oli kuitenkin enemmän kiinnostunut tästä asiasta kuin mistään varsinaisesta tiivisteen vetämisestä tai ruuvin kiristämisestä?