Mikäs sen biisin nimi olikaan? – biisi hukassa -ketju

  • 1 380 821
  • 7 308

Sokea Vartija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers, Ässät, HIFK
Osaisko joku auttaa tällasen biisin kanssa: laulaja on mies, biisi on sellaista svengaavaa "hempeää" rockia. Muutaman kerran olen kuullut radiosta, toisella kertaa joko radio rockista tai citystä. Kertsissä lauletaan jotain "little dance little dance little dance little dance" tai vastaavaa. Vaikeat tuntomerkit ja senpä vuoksi en ole lyriikoiden perusteella löytänytkään..:). Tunnistaisko joku?'

Olisiko kyseessä Mando Diao - Dance with Somebody? On ainakin tyypillistä radio rock kamaa.
 

H.J.Simpson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça, Tahko, Flyers
Osaisko joku auttaa tällasen biisin kanssa: laulaja on mies, biisi on sellaista svengaavaa "hempeää" rockia. Muutaman kerran olen kuullut radiosta, toisella kertaa joko radio rockista tai citystä. Kertsissä lauletaan jotain "little dance little dance little dance little dance" tai vastaavaa. Vaikeat tuntomerkit ja senpä vuoksi en ole lyriikoiden perusteella löytänytkään..:). Tunnistaisko joku?'

Billy Idol - Dancing with myself? En nyt ala puhelimella linkittämään, mutta Youtuben ihmeellisestä maailmasta löytyy. Ylempänä tarjottu Mando Diao olisi sitten toinen veikkaus.
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Osaisko joku auttaa tällasen biisin kanssa: laulaja on mies, biisi on sellaista svengaavaa "hempeää" rockia. Muutaman kerran olen kuullut radiosta, toisella kertaa joko radio rockista tai citystä. Kertsissä lauletaan jotain "little dance little dance little dance little dance" tai vastaavaa. Vaikeat tuntomerkit ja senpä vuoksi en ole lyriikoiden perusteella löytänytkään..:). Tunnistaisko joku?'

Reckless Love - Dance HQ [Lyrics] - YouTube

Ei kai se tuo Reckless Loven "Dance" ole?
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikäs biisi soi tossa mainoksessa, missä kerrotaan tuosta Hans Välimäen uudesta leipomot ohjelmasta?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Hakusessa eräs Irwin Goodmanin biisi. Soi joskus joulukuussa Radio Suomella. Kipaleen loppupuolella hieman ivallisesti toivotettiin jotain tyyliin "hyvää joulua myös sävelradiolle"
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
(liekkö kys. ohjelmalla biisilistaa? ainakin Ylen sivut niin perhanan sekavat että ei tosta ota selvää..)[/SIZE]

Ohjelman soittolistat ovat nähtävissä netissä tietyn ajan, mutta valitettavasti joulukuun listoja ei enää näy.

Kadonneen levyn metsästäjät | Ohjelmat | Yle Radio Suomi | yle.fi

Minä en osaa vastata kysymykseesi, mutta ainahan voit kysyä sitä ohjelman Facebook-sivuilta, ottamalla yhteyttä toimittajiin tai kysymällä sitä Helsingin kaupunginkirjaston kysymyspalvelusta, kysy.fi:stä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Tunnistaisiko joku yhtä biisiä reilun kymmenen vuoden takaa - helvetin huonoilla taustatiedoilla?

Eli eli... biisin nimi on "Message" ja se on muistaakseni seitsemäs kappale kyseisellä CD:llä. Saattaa olla, että biisin nimi oli myös "(I've got a) Message", mutta tästä en ole yhtään varma.

Genreä en osaa sen paremmin luokitella - kyseessä on jonkinlainen house, electronic, downtempo, puoli-reggae tai jotain. Sellaista kun nautiskellaan ilta-auringon viimeisistä säteistä, otetaan pari olutta ja taustalla soi juuri tällaista laiskanletkeätä tunnelmamusiikkia kuitenkin pikkubassolla varustettuna. Olen lähes satavarma, että joku Jose Padilla on veivannut tätä kappaletta lähes kyllästymiseen saakka jossain Ibizan Cafe del Marissa noin vuosina 2001-02.

Itse biisissä mieslaulaja hoilaa kertosäettä "I've got a Message for You" - ymmärrettävistä syistä näillä hakusanoilla ei paljoa oikeita tuloksia löydy Googlestakaan. Taustalla on sellainen mukavan laiskanletkeä bassorytmi. Jos mä nyt yhtään oikein muistan, niin kyseisessä biisissä ei paljoa muita sanoja olekaan.

Todennäköisesti mä hankin kyseisen albumin suunnilleen samoihin aikoihin tai hieman myöhemmin kuin Röyksopp - Melody A.M.. Musiikkityyleissä on jotain samaa - hakemani kappale/yhtye edustaa kuitenkin huomattavasti melodisempaa tyyliä. Voisin kuitenkin kuvitella kuuntelevani Röyksoppia ja hakemaani yhtyettä samantyyppisissä tilanteissa.

Röyksopp - So Easy
 
Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mikähän Juice Leskisen biisi kyseessä? Kertosäe meni jotenkin "Kun äiti lähtee Hampuriin ja isä menee Tanskaan, niin pysy poika kotona ja vedä kunnon hanskaan".
Muistaakseni menee samalla melodialla kuin Einarin polkupyörä (aka Napoleonin mopo, aka Tarzanin kalsarit.. ja mitä niitä nyt olikaat)
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Mikähän Juice Leskisen biisi kyseessä? Kertosäe meni jotenkin "Kun äiti lähtee Hampuriin ja isä menee Tanskaan, niin pysy poika kotona ja vedä kunnon hanskaan".
Muistaakseni menee samalla melodialla kuin Einarin polkupyörä (aka Napoleonin mopo, aka Tarzanin kalsarit.. ja mitä niitä nyt olikaat)
Tämähän on tietysti Filosofi.
 

H.J.Simpson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça, Tahko, Flyers

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Oikia vastaus Murmelilta ja Springfieldin asukilta. Kiittooos!
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Tunnistaisiko joku yhtä biisiä reilun kymmenen vuoden takaa - helvetin huonoilla taustatiedoilla?

Eli eli... biisin nimi on "Message" ja se on muistaakseni seitsemäs kappale kyseisellä CD:llä. Saattaa olla, että biisin nimi oli myös "(I've got a) Message", mutta tästä en ole yhtään varma.

Itse biisissä mieslaulaja hoilaa kertosäettä "I've got a Message for You"
Itse itselleni vastaten, kun tuli aiemmin päivällä hieman pengottua levyarkistojani.

Mateo & Matos - Got A Message
(se olikin muuten kahdeksas kappale kyseisellä lätyllä)
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Seuraava kysymys uunista ulos:

Osaako joku sanoa mikä biisi soi Armin van Buurenin luotsaaman A State Of Trance - lähetyksen Outrossa?
A State Of Trance 618 - YouTube ja kohta 01:59:41. ja linkki vie tuas kerran juutupeen.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Osaako joku sanoa mikä biisi soi Armin van Buurenin luotsaaman A State Of Trance - lähetyksen Outrossa?
A State Of Trance 618 - YouTube ja kohta 01:59:41. ja linkki vie tuas kerran juutupeen.

Mun mielestä ei mikään. Tohon outroon jäi viimeisen biisin biitti soimaan ja siihen päälle loppupuheet parilla koneäänellä höystettynä. Voin tietysti olla väärässäkin.
 

Omaza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Muistaisiko joku biisin nimeä, joka oli Viasat Hockey Finlandin mainoksessa. Mainoksessa ensin lueteltiin pelaajien nimiä (muistaakseni Mackinnon, Chara ja Toews oli ainakin mukana). Sen jälkeen oli esim Toewsin syöttämä maali Kanelle. Ja sanoitus meni tyyliin: get up get up ja jonkin ajan päästä tuli come on come on. Jäi kaivelemaan kun en googlauksellakaan löytänyt, joten päätin kysyä täältä.
 

H.J.Simpson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça, Tahko, Flyers
Muistaisiko joku biisin nimeä, joka oli Viasat Hockey Finlandin mainoksessa. Mainoksessa ensin lueteltiin pelaajien nimiä (muistaakseni Mackinnon, Chara ja Toews oli ainakin mukana). Sen jälkeen oli esim Toewsin syöttämä maali Kanelle. Ja sanoitus meni tyyliin: get up get up ja jonkin ajan päästä tuli come on come on. Jäi kaivelemaan kun en googlauksellakaan löytänyt, joten päätin kysyä täältä.

Nick Nolan Get Started - YouTube

Eikös se tämä ollut.
 

Taklaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Rupesi tänään töissä soimaan päässä biisi, enkä vieläkään ole saanut päähäni mikä se on. Kappale on hyvin yksinkertainen syntikkakipale, jossa alkuun soi pelkkä syntikka: tii ti ti ti ti tii, tii titti tiitti tii, ja sama toistuu uudelleen. alku on hyvin fanfaarimainen. Ainoa varsinainen sana jonka kappaleen sisältä muistan olisi kehotus "jump!" jostakin sytikan soiton välimaastosta.

Luulen, että tämä soi paljon ysikytluvun lopussa tai 2000-luvun alussa. Varmasti ihan radiossakin soinut kappale, eikä mikään dance tms. hifistelijöiden keskuudessa liikkunut biisi. Muistelen kuulleeni tämän soineen ihan yökerhoissakin.

Tuntomerkit on äärimmäisen hatarat, mutta pelastakaa nyt joku!
 

DDeke

Jäsen
Rupesi tänään töissä soimaan päässä biisi, enkä vieläkään ole saanut päähäni mikä se on. Kappale on hyvin yksinkertainen syntikkakipale, jossa alkuun soi pelkkä syntikka: tii ti ti ti ti tii, tii titti tiitti tii, ja sama toistuu uudelleen. alku on hyvin fanfaarimainen. Ainoa varsinainen sana jonka kappaleen sisältä muistan olisi kehotus "jump!" jostakin sytikan soiton välimaastosta.

Luulen, että tämä soi paljon ysikytluvun lopussa tai 2000-luvun alussa. Varmasti ihan radiossakin soinut kappale, eikä mikään dance tms. hifistelijöiden keskuudessa liikkunut biisi. Muistelen kuulleeni tämän soineen ihan yökerhoissakin.

Tuntomerkit on äärimmäisen hatarat, mutta pelastakaa nyt joku!

Van Halen - Jump. Tulee äkkiseltään mieleen.
 

Taklaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin sitä äkkiä luulisi. Päässä soiva biisi on kuitenkin dancehenkisempi ja nopeampi vähän tanssibiisi-tyyppisempi. Yritin tuolla jump-hakusanalla kaikenlaisia variaatioita mutt heikoin tuloksin. Saa nähdä pelastaako jatkoaikalaisten tietämys.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Niin sitä äkkiä luulisi. Päässä soiva biisi on kuitenkin dancehenkisempi ja nopeampi vähän tanssibiisi-tyyppisempi. Yritin tuolla jump-hakusanalla kaikenlaisia variaatioita mutt heikoin tuloksin. Saa nähdä pelastaako jatkoaikalaisten tietämys.

Popcorn-niminen kappale tulee mulla mieleen, mutta ei taida olla kyseessä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös