Mennään johonkin aikaan 1995-2000. Biisi soi Mafialla jonkin verran. Miksi mieleeni on jäänyt sanapari 'kivenä kengässä', kertosäkeessä mainitaan 'kymppi', ehkä, ja 'laa-la-laa-la-laa' seikkailtiinkohan biisissä Helsingissä, en ole ihan varma. Heleää suomalaista kitararokkia.
Mulla on ollut nyt pari viikkoa visainen pähkinä. Vaihdoin autossa kanavaa suomipopille ja sieltä tuli jonkun biisin viimeiset sekunnit ja en enää edes muista mitä lauloi, muutakuin et yhtä ja samaa laaalllaaa llaallaaa laaaa tai heiheiiheiiheiihei. Voi ei :D Tiedän et on ihan tuttu, vanha? ja hyvä biisi, mut MIKÄ SE OLI.
Mulla on ollut nyt pari viikkoa visainen pähkinä. Vaihdoin autossa kanavaa suomipopille ja sieltä tuli jonkun biisin viimeiset sekunnit ja en enää edes muista mitä lauloi, muutakuin et yhtä ja samaa laaalllaaa llaallaaa laaaa tai heiheiiheiiheiihei. Voi ei :D Tiedän et on ihan tuttu, vanha? ja hyvä biisi, mut MIKÄ SE OLI.
- suomalainen mieslaulaja
- matalahko ääni, tyyliin K.Viikate tai Herra Ylppö
- tyylilaji rock
- "puolivauhdikas" kappale
- on soinut Radio Rockilla parin viikon sisään
- kertosäkeessä toistettiin samaa muutaman sanan lausetta monta kertaa, oon melko varma että se lause oli "Enkelten mukaan", mutta ei varmaan ollutkaan ku ei Google löydä.
- saattoi siinä kertsissä joku akkakin kompata, mutta ei välttämättä
Olisko tätä Viikatetta
- tyylilaji rock
- kertosäkeessä toistettiin samaa muutaman sanan lausetta monta kertaa, oon melko varma että se lause oli "Enkelten mukaan", mutta ei varmaan ollutkaan ku ei Google löydä.
2. biisi on vielä vaikeampi. Naislaulaja, meininki "aivan sekopäinen". Ei mitään muistikuvia lyriikoista. Saattoi biisissä olla mainintaa jostain voodoostakin. Biisi laulettu englanniksi.
Mikä biisi teille tulee mieleen tämän kappaleen alun pianosta: â–º Letters From The Sky - Civil Twilight - YouTube. Hakusessa joku 90-luvun biisi, jossa laulaa joku tummaääninen (tumma?) soulahtava naislaulaja tyyliin Anastasia, Skunk Anansie, Anouk.
Nyt olen melko varma että osuu..En Vogue - Don't let go
- tyylilaji rock
Nico Vegan Beast tuli ensimmäisenä mieleen. Aika ufo kyllä jos osuu. Pirun hyvä biisi silti.
...1) kyseessä on tummaääninen (?) naislaulaja, biisi on erittäin hidastempoinen sekä melankolinen ja biisi kertoo rakkauden loppumisesta. Lyriikoista jäi mieleeni kuinka rakkauden loppumista verrataan muihin loppuihin: kerrotaan "kirjan viimeisestä sivusta" sekä "elokuvan loppukohtauksesta: The End".
...