Tunnistaisiko joku yhtä biisiä reilun kymmenen vuoden takaa - helvetin huonoilla taustatiedoilla?
Eli eli... biisin nimi on "Message" ja se on muistaakseni seitsemäs kappale kyseisellä CD:llä. Saattaa olla, että biisin nimi oli myös "(I've got a) Message", mutta tästä en ole yhtään varma.
Genreä en osaa sen paremmin luokitella - kyseessä on jonkinlainen house, electronic, downtempo, puoli-reggae tai jotain. Sellaista kun nautiskellaan ilta-auringon viimeisistä säteistä, otetaan pari olutta ja taustalla soi juuri tällaista laiskanletkeätä tunnelmamusiikkia kuitenkin pikkubassolla varustettuna. Olen lähes satavarma, että joku Jose Padilla on veivannut tätä kappaletta lähes kyllästymiseen saakka jossain Ibizan Cafe del Marissa noin vuosina 2001-02.
Itse biisissä mieslaulaja hoilaa kertosäettä "
I've got a Message for You" - ymmärrettävistä syistä näillä hakusanoilla ei paljoa oikeita tuloksia löydy Googlestakaan. Taustalla on sellainen mukavan laiskanletkeä bassorytmi. Jos mä nyt yhtään oikein muistan, niin kyseisessä biisissä ei paljoa muita sanoja olekaan.
Todennäköisesti mä hankin kyseisen albumin suunnilleen samoihin aikoihin tai hieman myöhemmin kuin
Röyksopp - Melody A.M.. Musiikkityyleissä on jotain samaa - hakemani kappale/yhtye edustaa kuitenkin huomattavasti melodisempaa tyyliä. Voisin kuitenkin kuvitella kuuntelevani Röyksoppia ja hakemaani yhtyettä samantyyppisissä tilanteissa.
Röyksopp - So Easy