Mikä sapuska "tökkii"?

  • 19 477
  • 226

Jeffrey

Jäsen
Oikeestaan kaikki menee. Ainoa mikä on alkanu nyt viime aikoina vähän tökkimään on kala. Etenkin sellanen mikä on ihan kalakalaa, eli kyllä esim kalapuikot on meny. Toinen jota en oo uskaltanu maistaa sen jälkeen kun ne tuli kymmenisen vuotta sitten lentokoneessa ylös on keitetyt vihreet pavut. Niin joo ja kesäkeitto..
 

Enye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nakkikastike, hyi stn.

Tänään oli nakkikastiketta koulussa. Tein ruokajonossa uupparin kun huomasin mitä ruokaa. Vaikka koulun sapuskat ei aina niitä maukkaimpia olekaan niin ainut joka saa poistumaan ruokalasta on nakkikastike.
 

Bemo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät & Jokipojat
Kalan kanssa en oikeen tule toimeen, paitsi jos itse kalastan ja saan kohtuu suuren ahven lauman, niin niitä on kiva paistella ja syödä. Kesäkeitto ei myöskään ole mun juttu, eikä myöskään hanhenmaksa pallerot. Kuvottavalta maistuu myös Billy`s pizzat.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti erture
Kaikki missä on sipulia.

Hyi vittu niitä suikaleita tai palasia jossain keitossa. Maunkin se pilaa ja peittää kaiken muun alleen. Valkosipuli taas oksettaa siitä syystä että sellainen ihminen joka on sitä syönyt haisee kymmenen metrin päähän seuraavan vuorokauden ellei käy suoliston puhdistuksessa sekä täydellisessä ihon, suun ja sisäelinten desinfioinnissa syötyään kyseistä ongelmajätettä.

Mahtavaa, olen löytänyt sielunveljeni. Läpi lyhyen elämäni olen aina joka paikassa pyytänyt kaiken ilman sipulia, ja vastaukseksi tulee lähinnä ylimielisiä ja naurahtelevia katseita, ja ei pystytä käsittämään sitä, miten joku ei voi syödä sipulia. Tämä reaktio on tuttu lähinnä pikaruokaloiden myyjiltä, frendeiltä tulee sitten suoraa kuittailua.

Kerran pizzakuski toi minulle paketin mikä lemusi valkosipulille jo oven läpi. Ilmoitin, että en tilannut valkkarilla ja en halua tätä syödä. Kuski pariin otteeseen kysyi että, "eiko sina pysty syödä", sitten meni perille ja tunnin päästä tuli uus tilalle. Siihen oli todennäkösesti runkannut lastinsa koko pizzerian työntekijät, mutta paljon paremmalta sekin maistu ku valkosipulin kanssa.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Pinaattikeitto ja pinaattiletut tökkivät big time. Varsinkin pinaattikeiton yökötysprosentti vastaa Saddam Husseinin kannatusta Irakin vaaleissa. Karmeaa sotkua, jota ei pysty syömään hyvällä tahdollakaan.
 

Herra Tuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko ja Toronto Maple Leafs
Ikänä en ole juustoista pitänyt! Hyi helvetti! En tiedä mistä johtuu, mutta pienestä pitäen olen kaikista voileivistä, hampurilaisista yms poiminut juuston sivuun. Nykyään olen päässyt hieman juuston makuun, enkä enää välitä jos semmoinen sattuu olemaan pizzan tai hampurilaisen välissä.
Vieläkään en suostu juustoa leivän päälle ottamaan enkä esim. hernekeittoon.
Niin, ja nämä sinihome sun muut ihmejuustot ovat jo oma lukunsa. Pelkkä katsominen saa vatsan kääntymään...
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti smasa
Varsinkin pinaattikeiton yökötysprosentti vastaa Saddam Husseinin kannatusta Irakin vaaleissa. Karmeaa sotkua, jota ei pysty syömään hyvällä tahdollakaan.
Jyrkän ein sanon minäkin sille iljettävälle limasopalle! Itse en ole sitä huuleeni laittanut sitten ala-asteen, jolloin lautanen oli pakko kiskoa tyhjäksi asti vaikka ei olisi pöperöstä tykännytkään. Oksennushan siitä sitten tuli ja elinikäiset traumat ko. keittoon.

Muuten olen varsin kaikki- ja runsasruokainen, enkä tähän hätään keksi mitään ruokaa jota en kykenisi syöpöittelemään.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
80-luvun alussa Tallinnassa (N-liiton aikaa) aamiaiseksi tarjottu kaali-siskonmakkara-punajuurikeitto, päällä valkeaa mönjää (smetanaa)...tartteeko muuta sanoa? Siihen lisukkeeksi illanvietosta hieman hutera olo ja mahorkan savuinen "ravintola", ..maistuis varmaan sullekin?
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kaikki menee. Nirsoilu on pikkulasten hommaa. Pikkuhiljaa iän myötä kaikki alkaa maistumaan enemmän tai vähemmän. Nykyään pidän jopa oliiveista ja hapankaalista. Ne olivatkin niitä viimeisiä inhokkejani. Olisi mielenkiintoista tietää että minkäikäisiä tähän ketjuun kirjoitelleet ovat.

edit: Yksi inhokki tulikin mieleeni, nimittäin falafel-pyörykät. Kerran olen maistanut ja maku oli kuin olisi ruohonleikkurin leikkuujätettä pureskellut. Kyllä nekin alas meni, mutta ei ne kyllä hyvälle maistuneet. Laadussakaan tuskin mitään vikaa oli. Paikka oli Eerikin Pippuri.
 
Viimeksi muokattu:

dreamy83

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tässä vähän listaa:

Porkkanakeitto
Borskeitto
Kesäkeitto
Maksa kaikissa muodoissa lukuunottamatta The Laatikkoa, joka on suunnattoman hyvää


Muuten itsekin olen aika kaikkiruokainen.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Viestin lähetti V-man
Olisi mielenkiintoista tietää että minkäikäisiä tähän ketjuun kirjoitelleet ovat.

Minä, joka tuota pinaattikeittovihaa julistin, olen 17 vuotta. Kotona meillä ei pinaattikeittoa valmisteta, joten mielipiteeni olen muodostanut kymmenen vuoden kouluruokailukokemuksella. Tuskin kaupan valmispinaattikeitto kovin eri makuista on.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Kirjolohikiusaus
Silakka
Keitetty tilli
Oliivit pizzassa ja leivässä
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Kyllä se niin on että melkein mikä tahansa ruoka menee alas paitsi erilaiset kaalijohdannaiset eli -keitto, -laatikko ja -kääryleet. En ole tosin edes maistanut mitään noista pitkään aikaan joten makuaisti on saattanut "kultivoitua" ajan myötä.
Silakkapihvit ja -laatikko ovat myös pannassa, pitäisi kai niitäkin kokeilla uudemman kerran joskus. Pinaattikeitto ei herätä tunteita puolesta eikä vastaan, syön jos tulee eteen mutta en varta vasten kaupasta osta saatikka sitten tee itse.

Ai niin, selleri ja palsternakka ovat sielunvihollisen keksintöjä. Niitä ei saa syödä.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti V-man
Kaikki menee. Nirsoilu on pikkulasten hommaa. Pikkuhiljaa iän myötä kaikki alkaa maistumaan enemmän tai vähemmän.
Nykyään pidän jopa oliiveista ja hapankaalista.

Juuri näin. Safkaa pitää kunnioittaa. Itselleni mämmin "erinomaisuus" ei ole koskaan kyllä auennut, mutta eipä tule muuten mitään normaalimättöä mieleen, mikä ei viimeistään nälässä ihan riittävän hyvältä maistuisi. Eikä kyse ole silti makuhermojen puutteesta tai kulinarismin vierastamisesta.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Viestin lähetti Panzerfaust
Juuri näin. Safkaa pitää kunnioittaa. Itselleni mämmin "erinomaisuus" ei ole koskaan kyllä auennut, mutta eipä tule muuten mitään normaalimättöä mieleen, mikä ei viimeistään nälässä ihan riittävän hyvältä maistuisi. Eikä kyse ole silti makuhermojen puutteesta tai kulinarismin vierastamisesta.

No hyvä on, myönnettäköön. Kenties liioittelin aiemmin pinaattisoppavuodatuksissani, pakkohan sitä on koulussakin jotain syödä. Siispä joka kerta on pinaattikeittoakin tullut otettua sen verran että lautasen pohja peittyy - ja kaiken olen myös syönyt. Toki riittävän kovassa nälässä syö mitä tahansa (elintarvikkeita, heh heh teille pilkunviilaajat).

Mielestäni en ole uusien ruokien suhteen ennakkoluuloinen, vaan maistan avoimesti kaikkea, mitä eteen lyödään. En mielestäni myöskään nipota turhia teinityyliin "iik tää ruoka on kokkareista, yäk, en voi syödä" tai "hyi yök tää haisee kauheelle ja on varmaan kauheen lihottavaa, musta tulee ihan läski".

Sille, etten pidä pinaattikeitosta, en mahda mitään. Syököön pinaattikeitosta pitävät sitä, minä syön mieluummin jotain muuta.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tiedä miksi, mutta mielestäni pinaattikeitto on erittäin hyvää. Mutta siihen tarvii iskeä kananmuna. Silloin on herkkua.

Inhokkeja ovat lähinnä kaikenlaiset rehut, kuten kaalit ja niiden pohjilta tehdyt sapuskat.
 

Grumpy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse pyrin välttämään ruokia, missä on sipulia. Ei vain pysty syömään. Jotenkin tuntuu, että sipulia täytyy aina törkätä joka ruokaan.

Toinen ruoka on lampaan liha, joka maistuu täysin samanlaiselle, mille lammas haisee. Yök.

Ja sitten vielä oikea kammotus, graavilohi, jota jouduin kerran yhdellä illallisella nielemään vedet silmissä. Pelkkä ajatuskin puistattaa.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Grumpy
Itse pyrin välttämään ruokia, missä on sipulia. Ei vain pysty syömään. Jotenkin tuntuu, että sipulia täytyy aina törkätä joka ruokaan.

Toinen ruoka on lampaan liha, joka maistuu täysin samanlaiselle, mille lammas haisee. Yök.

Ja sitten vielä oikea kammotus, graavilohi, jota jouduin kerran yhdellä illallisella nielemään vedet silmissä. Pelkkä ajatuskin puistattaa.

Kaikki noi on meikäläiselle erityisiä herkkuja, nam.

Jos jotain pitää inhokiksi keksiä niin sanotaan silli sekä läskinen liha.
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Viestin lähetti Grumpy

Toinen ruoka on lampaan liha, joka maistuu täysin samanlaiselle, mille lammas haisee. Yök.

Höh, olet saanut huonosti maustettua ja valmistettua lammasta. Oikein valmistettuna se ei todellakaan maistu märälle tumpulle, villasukalla tai sille miltä lammas haisee.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Maitotuotteet

Meikäläisen suurta herkkua ovat monet sellaiset asiat, jotka nostattavat väristyksiä toisissa. Perinteisiä inhokkeja ihmisillä pruukaavat olla esim. kalat, etenkin silakka ja graavattu tai raaka kala, oliivit, kaali, metsäsienet, maksa, juurekset, tuliset chilit, hapankaali, hapanimelät ruoat, voimakkaasti sitruksen makuiset ruoat (esim. thaimaalaiset), raaka tai edes medium liha jne.

Nämä kaikki ovat mulle toppia.

Sen sijaan kammoan yli kaiken hapanmaitotuotteita, joista kuvottavimpia ovat rahkat ja kermaviili.
 

Grumpy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Evenuel
Höh, olet saanut huonosti maustettua ja valmistettua lammasta. Oikein valmistettuna se ei todellakaan maistu märälle tumpulle, villasukalla tai sille miltä lammas haisee.



Hyvin mahdollista. Hyvin mahdollista. Mutta ikävä kyllä se ensimmäinen maistokerta on se tärkein ja se maku jää sitten muistiin. Sen jälkeen en olekaan enää lammasta syönyt.

Yksi inhokki on vielä kaikenlaiset täytekakut. Niitä en pysty mitenkään syömään. Varsinkin paksusti kermavaahdolla kuorrutetut kakut. Ei ei...
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Lyhyesti mainittuna kaali- ja maksalaatikkoa en ole yli kymmeneen vuoteen syöny. Ei vaan uppoa, mutta makuasioitahan nämä.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
EDIT: triplana sitten napsahti, ylläpito poistanee tämän...
 
Viimeksi muokattu:

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
EDIT: Triplana sitten napsahti...ylläpito poistanee tämän
 
Viimeksi muokattu:

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pidän itseäni aika reippaana ruokien suhteen eli sellaista ruoka-ainetta en pikaisesti keksinyt, jonka maku sinällään saisi nyrpistämään nokkaa.

Toki on paljon "elintarvikkeita" joista en löydä mitään makua ja joita en omiin kokkauksiin käytä. Esimerkisi emännän suosimat herkkusienet ja katkaravut ovat tällaisia. Onhan se pekoniin kääritty tuore herkkusieni ihan syötävää, mutta olisiko maussa eroa jos pekonin sisässä olisikin sinitarraa? Entä jos myytäisiin suolattuja paperitolloja katkarapujen sijasta?

On myös "ruokia", joita en pidä ihmisravinnoksi sopivana. Näitä ovat mm. pinaattikeitto, kesäkeitto ja muut maitopohjaiset keitot. Keittoruuat muuten kuuluvat lemppareihin, mutta niitä pitää pystyä syömään tarvittaessa vaikka haarukalla, pelkkää lientä en viitsi suuhuni lapioida. Toki ymmärrän että niukkoina aikoina on täytynyt keittää ja syödä vellejä, mutta että vielä 2000-luvun hyvinvointi-Suomessa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös