Kalaa en syö, koska olen sille allerginen. Joskus olen maistanut pikkuisen kokeeksi, ja esimerkiksi graavilohi maistui ihan hyvälle. Toisaalta niin monesta muusta kalaruoasta olen kuullut kauhujuttuja, joten ehkä saan olla onnellinen allergiastani.
Ruokia, joita en syö mistään hinnasta:
1. Maksalaatikko ja kaikki muukin maksaruoka, poislukien maksamakkara.
2. Tuoreet tomaatit. Hyi helvetti!
3. Armeijassa tarjottu kanakeitto. Yäk! Hyvä kanakeitto puolestaan on helvetin hyvää.
4. Juvenes-opiskelijaravintoloiden broilerinen hedelmäpata, jota propaganda-mielessä tarjotaan hedelmäisenä broileripatana.
5. Kesäkeitto. Hätätilassa pakko syödä.
6. Hernekeitto. En ennen armeijaa syönyt ollenkaan. Armeijassa päätin, että en enää syö ollenkaan. Korkeintaan kertauksissa, jos sinne joskus tahtovat.
7. Virossa 1997 syömäni pihvi, josta minulle ei vieläkään ole selvinnyt, mitä lihaa se oli, tai oliko se lihaa ollenkaan vaan taikinasta tehty wieninleikkeen näköinen littana. Pihviä ei kyennyt leikkaamaan veitsellä, koska se oli niin koppurainen, että se mureni tummanruskeaksi jauheeksi lautaselle. Pienen palan sitä sain suuhuni jollain ihmeellisellä konstilla ja maku oli melkoinen. Jäi syömättä.
EDIT:
8. Tilliliha ja muut vastaavat ala- ja yläasteella ja lukiossa tarjotut lihakastikkeet.
9. Rosolli
10. Porkkanalaatikko