A simple framework to interpret the complexity of sexuality is provided by the oft-cited Kinsey scales [ref 1] developed in 1948. According to Kinsey, bisexuals belong somewhere along a continuum extending from exclusive heterosexuality (0) to exclusive homosexuality (6). A score of 3 would indicate equal attraction to men and women. Importantly, these scales are constructed separately for self-identification, attraction, fantasy and behavior. This means a person could self-identify as heterosexual (Kinsey 0) but fantasize about men and women (Kinsey 1-5). A recent survey that targeted openly gay men and their families in the US [ref 2] showed a remarkable concordance between ranking on these four scales. In contrast to this scenario, disparity among rankings is to be expected when societal expectations of heterosexuality place undue pressure on otherwise-inclined individuals. An improvement on this ranking system, the grid proposed by Fritz Klein in 1980, further categorizes a Kinsey-type scale by past, present and ideal situations. The term bisexual would apply to several elements on this grid. While data on the distribution of individuals among these elements are notoriously difficult to obtain, a 1994 report of research carried out at the Harvard School of Public Health found that nearly 21% of the men and 18% of the women studied admitted to same- sex sexual attraction/behavior at some time in their li ves [ref 3].
Itse äänestin biseksuaali kohtaa. Oma mielipiteeni on että valta-osa ihmisistä on biseksuaaleja, ohessa perhostutkija Alfred Kinseyn seksuaalitutkimuksesta yhteenveto, jossa hän käytti (jana) skaalaa 0-6, jossa 0 on yksinomaan heteroseksuaalinen (ei edes fantasioi homoseksuaalisesti) ja 6 edustaa yksinomaan homoseksuaalista (pätee sama kuin yksinomaan heteroseksuaaleihin), luvut 1-5 kuvaavat eriasteisia biseksuaalien muotoja, joko jompi kumpi (hetero tai homo puoli) on dominoivampi tai molemmat ovat yhtäsuuria, näin voidaan päätellä että useimmissa meissä on ainakin piilevänä jompi kumpi noista ominaisuuksista, joka odottaa vain esiinpuhkeamistaan oikeassa tilanteessa, paikassa, ympäristössä, seurassa - se on se tukahdutettu puoli tai jos ihminen on avomielinen ja ennakkoluuloton, niin mitään tukahdutettua ei ole vaan ihminen voi ilmaista itseään vapaasti ja ilman häpeää.