Mikä on seksuaalinen suuntautumisesi?

  • 45 639
  • 375

Mikä on sinun seksuaalinen suuntautumisesi?

  • Hetero

    Ääniä: 341 92,7%
  • Homo

    Ääniä: 10 2,7%
  • Bi

    Ääniä: 17 4,6%

  • Äänestäjiä
    368

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Jaahas, tulipa taas luetuksi tätä karua ketjua läpi. Aika hupaisaa keskustelua paikoin: urakalla on saanut hulinoida tämä JA:n ruudinkeksijä-osasto yhden mieliaiheensa kimpussa. Homofobiahan korreloi melko yksi yhteen totaalisen idiotian kanssa. Tämä vain noin empiirisenä huomiona. Itse aiheesta väittely on vähän kuin evoluutiosta tappelisi kreationistin kanssa. Sen verran olen tutustunut natsismin mentaliteettiin, että monet lauseet täällä olisivat kumman tuttuja, jos homon tilalle laitettaisiin sana juutalainen. Ei silti, kyllähän natsit toki homojakin tuhoamisleireille kärräsivät. Ja reippaan vapaaehtoisia leirinvartijoita taitaisi näköjään JA:stakin sopivissa olosuhteissa löytyä. No, kukin tyylillään - ja edellytyksillään.

edit: alkuperäisestä ei varmaan käynyt ilmi, että huomio kohdistui koko ketjuun, ei näihin viimeisiin kommentteihin.
 
Viimeksi muokattu:

Rocco

Jäsen
vetti kirjoitti:
Niin ja vielä loppukaneetiksi: yleensä homot ovat aika "kranttuja", joten jos joku on tullut ehtaa suomalaista heteromiestä iskemään, olisit tyytyväinen. Sinussa on ilmeisesti sitä jotain. Minuahan eivät yritä iskeä kuin naiset. Vaihdetaanko?
Vaihdetaan!!!

Viimeisen puolen vuoden aikana meikäläistä on yrittänyt iskeä varmuudella ainakin kolme miestä, naisia vain (tietääkseni) kaksi.

Tosin naisiahan voi olla enemmänkin, mutta naisten iskuyritykset ovat usein niin huomaamattomia, ettei niitä perusmies huomaa mitenkään... "No mä katsoin sitä ja hymyilin, eikä se huomannut." Ainakaan noita miesten iskuyrityksiä ei voinut olla huomaamatta!
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
mjr kirjoitti:
Jaahas, tulipa taas luetuksi tätä karua ketjua läpi. Aika hupaisaa keskustelua paikoin: urakalla on saanut hulinoida tämä JA:n ruudinkeksijä-osasto yhden mieliaiheensa kimpussa. Homofobiahan korreloi melko yksi yhteen totaalisen idiotian kanssa. Tämä vain noin empiirisenä huomiona. Itse aiheesta väittely on vähän kuin evoluutiosta tappelisi kreationistin kanssa. Sen verran olen tutustunut natsismin mentaliteettiin, että monet lauseet täällä olisivat kumman tuttuja, jos homon tilalle laitettaisiin sana juutalainen. Ei silti, kyllähän natsit toki homojakin tuhoamisleireille kärräsivät. Ja reippaan vapaaehtoisia leirinvartijoita taitaisi näköjään JA:stakin sopivissa olosuhteissa löytyä. No, kukin tyylillään - ja edellytyksillään.

edit: alkuperäisestä ei varmaan käynyt ilmi, että huomio kohdistui koko ketjuun, ei näihin viimeisiin kommentteihin.
Hiukan asiaa sivuten. Olen periaatteessa ihan samaa mieltä, mutta yksi asia on alkanut ottamaan päähän. En ole homofoobikko millään muotoa, mutta Fab 5 jälkeen tuntuu ettei täällä kotimaassa osata tehdä yhtään ohjelmaa jossa ei olisi se pakollinen "kiintiöhomo" mukana. Hei missä ovat kiintiölesbot, neekerit (kyllä sanoin sen ruman sanan ihan neutraalissa sävyssä) jne.
Onko joku muu huomannut saman ilmiön? Koittakaapa katsoa "sillä silmällä" jotain kotimaista viihdeohjelmaa ja alkakaa laskemaan..
Edit: niin ja hetero siis
 
Viimeksi muokattu:

Sabres #81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, HIFK, Sabres & AC Milan
Ihan heterohan minä olen. Ei ole tullut vastaan mitää syytä vaihtaa suuntaustani.
 

scholl

Jäsen
Mietin, että saakeli, jos tässä äänestäisi vahingossa väärin kuten Eduskunnassa konsanaan. Ja sitten julkisessa äänestyksessä lukisi, että scholl on lesbo ;)

No ei tullut virhettä nyt. Ei tarvitse pyyhkiä hikeä.
 

scholl

Jäsen
vetti kirjoitti:
Niin ja vielä loppukaneetiksi: yleensä homot ovat aika "kranttuja", joten jos joku on tullut ehtaa suomalaista heteromiestä iskemään, olisit tyytyväinen. Sinussa on ilmeisesti sitä jotain. Minuahan eivät yritä iskeä kuin naiset. Vaihdetaanko?

Tuo on kyllä uskomatonta juttua. Olen ennenkin kuullut sen, että pitää olla suvaitsevainen, koska homot eivät heteroita häiritse, mutta se ei pidä paikkansa. Itselleni on tullut viimeisen about vuoden aikana 3 kertaa ahdistelee. Kerran oltiin kaverin kanssa lattialla Virun yökerhossa ja homo tuli lääppii meitä. Yritettiin vaihtaa paikkaa, mutta se tuli sinnekin. Sitten kun ystävällinen poistoivotus ei auttanut niin sanoin, että kuonoon tulee niin olin sitten muun yleisön silmissä joku nilkki. Kerran taas olin krapulassa joku lauantaipäivä tapaamassa frendejä jossain baarissa niin siellä suhteellisen hyvässä asemassa työelämässä oleva silloin kännissä ollut fägäri alkoi ehdottelemaan. Kertomaan kaikenmaailman likaisia juttuja. Onneksi olin niin väsynyt darrasta, etten alkanut väkivaltaiseksi, vaan sain jotenkin hoidettua tilanteen niin että alkoi ehdotella jollekin toiselle. Mieli teki potkia kyllä oikein huolella. Tosi vittumainen olo oli jälkikäteenkin. Saatanan raiskaaja. Noita on aina välillä tollaisia.

Homoilu on ihan ok kunhan homoilevat himassaan keskenään tai spänkkäisivät netin ääressä.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
scholl kirjoitti:
Kerran taas olin krapulassa joku lauantaipäivä tapaamassa frendejä jossain baarissa niin siellä suhteellisen hyvässä asemassa työelämässä oleva silloin kännissä ollut fägäri alkoi ehdottelemaan. Kertomaan kaikenmaailman likaisia juttuja. Onneksi olin niin väsynyt darrasta, etten alkanut väkivaltaiseksi, vaan sain jotenkin hoidettua tilanteen niin että alkoi ehdotella jollekin toiselle. Mieli teki potkia kyllä oikein huolella. Tosi vittumainen olo oli jälkikäteenkin. Saatanan raiskaaja. Noita on aina välillä tollaisia.
Tai sitten tämä fägäri olisikin vittuuntunut kieltäytymisestäsi ja piessyt sinut ensin ja sitten painanut sinua perttuun. Niinhän raiskaajat uutisointien mukaan yleensä tekevät.

Mitä sen homon potkiminen tilanteessa olisi auttanut? Olisiko homous karissut piestessä ulos?

Itselleni on pari kertaa ehdoteltu, mutta normaali kieltäytyminen on auttanut ja asia on ollut sillä selvä. Ei tarvinnut sen kummemmin selitellä mitään.

Joo ja olen tuntenut pari homoa, eikä ne mitään se erikoisempia olleet. Mitään ehdotuksia ei tullut ja oikeastaan vasta useiden vuosien jälkeen kuulin heidän olevan homoja. Nykyään en tiedä mitä he tekevät, koska opiskeluaikojen jälkeen en ole heitä nähnyt.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Ralf Königin mainioiden sarjisten tai sen jälkeen kuin Rob Halford tuli ulos kaapista,
ei mulla ole ollut mitään homoseksuaaleja vastaan...

No, ei kyllä oikeasti muutenkaan. Jos ihmisen olemuksen määrittelee tai elämää hallitsee se
miten ja mitä köyrii niin ei hyvin mene. Rikolliset kusipäät tietty oma juttunsa.

Eräs tuttu joskus muuten kertoi lukeneensa väitteen että luonto ei ajaisi
kuin tikanpojan puuhun. Eli ihminen ei oppisi normaalia tai minkäänlaista
seksuaalista käytöstä ilman sosiaalista yhteisöä. En tiedä mihin se perustui,
onko joku koehenkilö ollut koko ikänsä eristettynä tms. Tällä periaatteella
kaikki seksuaalinen käytös olisi tavallaan luonnotonta.. D´oh!
 

scholl

Jäsen
Jukan takahiukset kirjoitti:
Tai sitten tämä fägäri olisikin vittuuntunut kieltäytymisestäsi ja piessyt sinut ensin ja sitten painanut sinua perttuun. Niinhän raiskaajat uutisointien mukaan yleensä tekevät.

Osa tekee vain verbaalisesti tai ajatuksen tasolla.

Jukan takahiukset kirjoitti:
Mitä sen homon potkiminen tilanteessa olisi auttanut? Olisiko homous karissut piestessä ulos?

Teot olisi tullut osittain hyvitetyksi, vaikka ei olisi korvannut kokemaani seksuaalista häirintää ja mahdollisesti aiheutuneita traumoja.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
scholl kirjoitti:
Itselleni on tullut viimeisen about vuoden aikana 3 kertaa ahdistelee.
Onko kyseessä puhdasta sattuman kauppaa, vai pitäisikö sinun esimerkiksi tarkistaa puketumis- tai kävelytyyliäsi? Voihan sitä vaikka viisi kertaa viikossa ajella tutkaankin, ja sitten taas menee vuosia ,ettei osu kohdalle, mutta tuli nyt vaan mieleen.
 

struumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja HIFK
Hetero.

Mutta kuten jokunen aiemminkin totesi tapahtuneen, olen myöskin kolmesti ollut miehen "iskukohteena" mutta ihan nätisti normaalilla artikuloinnilla asia on tullut selvitetyksi eikä ole tullut mitään traumojakaan näistä tapauksista, vaimoani nämä tapahtumat silti jaksavat aina vaan naurattaa =)

Tapahtuipa toissa kesänä semmoinenkin tapaus -tavallaan neljäntenä tapauksena- että sain kuulla olleeni ala-asteelta asti tuntemani kaverin ihastumisen kohteena moninaiset vuodet ja kipeää kuulemma teki kun tämä taas tiesi tarkalleen minun suuntautumiseni. Asia tuli ilmi tuolloin toissa kesänä samalla kun tämä kaveri tuli ns. "ulos kaapista" muutamille tutuilleen.

On muuten harvinaisen hölmistynyt ja sanaton fiilis ensinnäkin uutisena kuulla toisen ko. suuntautumisesta, joka tuli ainakin minulle 99% aikamoisena yllätyksenä, vaikka kuten prosenteistä voi huomata niin varsinkin viime vuosina oli käynyt moinen mahdollisuus mielessä kun hänen kohdallaan kumminkin puhutaan ihan sosiaalisesta ja "mukavan näköisestä" kaverista ja ei silti siinä kainalossa koskaan ketään naista vahingossakaan vakavassa mielessä näkynyt, puhumattakaan sitten kun sai vielä samaan hengen vetoon kuulla olleensa hänen mielessään muutenkin kuin kaverina.

Mutta eipä mitään, kyllä se siitä sitten setviytyi ja ihan normaalisti yhteyttä ollaan pidelty ja oluellakin käyty kun samaan kaupunkiin ollaan eksytty. Elämä se on yllätyksiä täynnä.
 
Viimeksi muokattu:

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
scholl kirjoitti:
Tuo on kyllä uskomatonta juttua. Olen ennenkin kuullut sen, että pitää olla suvaitsevainen, koska homot eivät heteroita häiritse, mutta se ei pidä paikkansa.

...
Nuo kuvaamasi tapaukset kuulostavat kyllä ihan samalta kuin perusidioottiheteromiesten lähentelyt. Erona vain on se, että he eivät tee sitä sinulle tai minulle, vaan naisille. Ääliöitä mahtuu joka veneeseen.

En jaksanut koko pitkää ketjua lukea läpi, joten en ole varma onko tästä keskusteltu. Huomioni kiinnitti äänestystuloksissa lesbojen suuri lukumäärä (15) homoihin nähden (21). Tämä on aika yllättävää ottaen huomioon, että toisen äänestyksen mukaan JA:n sukupuolijakauma on luokkaa 90-10. Ainakin minun silmissäni tuo syö äänestystuloksen luotettavuutta.

Niin juu, minä olen hetero. Ja minun puolestani kukin kairailkoon sitä reikää, joka itseä kiinnostaa. Kunhan muistaa pyytää reiän omistajalta luvan.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
kakkonen kirjoitti:
Tai sitten jääkiekosta (-> Jatkoajasta) kiinnostuneiden naisten lesboprosentti on vain tavallista korkeampi...
Olisikin mielenkiintoista vertailla tuota lukemaa esim. rahtarit keskustelupalstan vastaaviin. Ainahan puhutaan niistä rekkalesboista, joten olisi mielenkiintoista nähdä onko rekkakuski naisista suurikin osa kiinnostunut samasta sukupuolesta.

Itse olen hetero, eikä koskaan ole tullut edes sellaista fiilistä, että nyt haluan kokeilla miltä se tuntuu miehen kanssa. Ehkä sitten keski-iän kriisissä jos sinne asti elän.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tylsä hetero täällä, näin se vaan on. Aviossa ja kolme lasta, vaan lieneekö tuo lapsiluku sellaisenaan todiste mistään.

Lienen habitukseltani sen verran Archie Bunker -tyyppinen straight ettei B-osaston taholta ole tullut väärinkäsityksiä matkan varrella. Toisaalta homot eivät itseäni häiritse eivätkä aiheuta sen suurempaa ihmettelyä. Tunnen jokusen homon ja epäilen vahvasti paria muuta, mutta jokainen pärjätköön niillä eväillä mitkä ovat osakseen tulleet.

Tulinpa käyneeksi homoravintolassa vielä sellaisena aikana kun "luontoretkeilyä" ei vielä valtaväestön piirissä juuri harrastettu. Ajankohta oli noin 90-91 ja paikkana edesmennyt Gay Gambrini hesassa. Seuranani oli kaksi mukavaa naishenkilöä joten puitteet olivat riittävän turvalliset tutustua vieraaseen maailmaan. No, kun takit oli saatu narikkaan niin naiset säntäsivät toalettiin ja minä jäin pällistelemään yksinäni aulatiloja. Tästä ei kulunut montaa sekuntia kun n. 60-ikäinen DDR-puoluepampun oloinen herrasmies tuli tarjoamaan Twist-karkkeja suoraan pussista minulle, kysyen "käytkö useinkin tanssimassa täällä"... Ilmeisesti näytin sen verran epäpotentiaaliselta kaverilta ettei minuun juurikaan ruutia haaskattu. Parin jampan kanssa kyllä juttelin ihan muuten mukavia eikä vierailusta jäänyt muutenkaan henkisiä kolhuja.
 
spertti kirjoitti:
Olisikin mielenkiintoista vertailla tuota lukemaa esim. rahtarit keskustelupalstan vastaaviin. Ainahan puhutaan niistä rekkalesboista, joten olisi mielenkiintoista nähdä onko rekkakuski naisista suurikin osa kiinnostunut samasta sukupuolesta.
Itse olen ns. rahtari ja jopa jääkiekosta ym. "miesten" lajeista kiinnostunut. En tosin osaa sanoa muiden alalla olevien naisten suuntautumisesta, kun en tunne yhtään sellaista. No itse olen kiinnostunut pelkästään miehistä. Kerran tosin baarissa kaverini kanssa väitettiin yhdelle äijälle että ollaan lesboja. Ihan vaan sen takia että pääsisi siitä eroon. Ihan hyvä vaan miehillekin jos saavat peräänsä joskus jonkun hinttarin. Tietävät miltä naisista tuntuu kun toinen ei tajua ettei kiinnosta. Tosin nämä tapaukset luultavasti ei ole niitä jotka naisia ahdistelee baareissa. Homot taitaa harvemmin kiinnostua kännisistä örveltäjistä.
 

Welton

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
morningstar kirjoitti:
Ja minun puolestani kukin kairailkoon sitä reikää, joka itseä kiinnostaa. Kunhan muistaa pyytää reiän omistajalta luvan.
Onko seksuaalinen suuntautuminen pelkästään reiän perään juoksemista? Nähdäkseni ei.
 

Welton

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
douppi kirjoitti:
Hoo? Miksi? Kykenetkö erottamaan sukupuolen toisesta esimerkiksi peräsuolen rakenteen perusteella? Intuitioni sanoo, että et. Kuinka siis on perusteltavissa henkilöiden, joita peräsuolipenetraatio miellyttää, halukkuus ainoastaan toisen havaitun sukupuolen peräpuolta kohtaan?
 

Näkemys

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mie oon hetsku.

Arvostan valtavasti ihmisiä, jotka uskaltavat olla sitä, mitä ovat. Kaappihomoille ei siis liiemmin teetä ja sympatiaa heru, mutta julkihomot on kovia heeboja. Toisaalta jonkinlainen oman homouden mainostaminen menee vähän yli. Eihän meikäläinenkään kulje pitkin kyliä "Onn hetero"-paita päällä.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
vlad kirjoitti:
kuinka moni heteroista on joutunut vastaavaan tilanteeseen kuin Hude, jossa tavallaan myös oma suuntautuneisuus joutuu koetukselle?



Hetero olen ja sellaisena pysyn!!

Tosiaan tuohon Vladin taannoiseen kysymykseen vastaten voin kertoa että työskentelin pitkään (3vuotta)erään miehen kanssa joka oli esimieheni ja samalla myös bi-seksuaali. Tästä usein avoimesti kaveri kertoi tyttö ja poikakavereistaan, eikä se mua koskaan häirinnyt. Nyt on jäänyt yhteydenpito vähemmälle koska kaveri muutti toiselle paikkakunnalle. Ystävyytemme säilyi sen takia pitkään että kertaakaan hän ei minulle tullut mitään ehdottelemaan edes kännispäissään.

Mutta kertaakaan oma suuntautuneisuuteni ei joutunut koetukselle, päin vastoin melkeinpä.

-Cactus-
 

Hockey 24/7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Fights and Fighters
Hetero olen.
Mutta ei minua muiden(paitsi niiden naisten joilta yritän vongata) seksuaalinen suuntautuminen kiinnosta pätkääkään.
Bi naiset ovat maailman hienoimpia ihmisiä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hockey 24/7 kirjoitti:
Bi naiset ovat maailman hienoimpia ihmisiä.
Minkätakia?

Tunnen itsekin toki suhteellisen monta bi:ksi tunnustautunutta naista ja ystävä olen heidän kanssaan, mutta en nyt sinänsä huomaa heissä olevan mitään sen erityisempää hienoutta, kuin ihan täysin heteroissa naisissa tai muissakaan ihmisissä.

Joten olisi mukavaa kuulla jotain perustelujasi tuolle toteamuksellesi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös