Suomalaisista:
Tiktak kyllä meikäläiselle selkeä ykkönen. Heilutaan, Häiritsen sinua, Jotain muuta, Kesälauantait, Kuka vaan, Kyyneleet, Lähdetään tänään, Minne vaan, Mutta mä rakastan sua, Samantekevää, Satuprinsessa, Tuuleksi taivaanrantaan ja Tänä yönä taivaaseen kaikki omassa genressään oikein mainioita kappaleita. Ihan helvetin nuorenahan nuo ponkaisivat pinnalle, muistaakseni rumpali Tuuli(?) oli 16 ja muu bändi 14 kun Lopeta valtasi koko Suomen radiotaajuudet. Osaltaan varmaan tuon takia niihin tykästyinkin, kun itse olin vielä muutaman vuoden nuorempi. Onneksi pääsin näkemään livenäkin pariin otteeseen, livenähän nuo vetivät aina loistavasti ja hienolla energialla. Kruununa toki jäähyväiskeikka Tavastialla, jossa aika moni aikamieskin oli suhteellisen herkissä tunnelmissa.
Nylon Beatista en taas sitten koskaan digannut alkuunkaan. Onhan niillä pari ihan tarttuvaa biisiä, mutta se nasaalilaulu ärsytti jo pentuna. Soolourilla sama meininki jatkunut sillä erotuksella, että enää ei tule edes niitä tarttuvia biisejä. Indica sen sijaan tyttöbändeistä ansaitsee kunniamaininnan, vaikka en muista niiltä kuin muutaman biisin. Olivat Nightwishin lämppäreinä jollain ulkomaan kiertueella ja hieman yllättäen saivat oikeinkin positiivista palautetta ainakin osalta kuulijoista. Mielenkiintoinen lämppärivalinta kyllä, ainakin jos uudempi tuotanto on samaa poppia mitä varhaiset hitit.
Hieman vähemmälle huomiolle jäi tyttöbändi nimeltä Nerdee, josta kukaan ei ole koskaan kuullutkaan kun otan puheeksi. Kuitenkin tuon suurimman hitin eli
Broken Glass moni varmasti muistaa vuosituhannen alusta. Tuo on allekirjoittaneen kakkossuosikki suomalaisista tyttöbändeistä, joskus tuli joku levykin hommattua. Muita mainitsemisen arvoisia kappaleita mm. Ivy, Cold, No Matter, Cup of Coffee, Storm Song ja Blue String.
Sitten oli vielä Gimmel ja Jane, joista ei ole mitään sanottavaa. Varmasti on "muutama" muukin tyttöbändi ollut, mutta ei ole meikäläisen tutkalle tietään löytäneet.