Mikä meni pieleen?

  • 45 168
  • 203

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Oiva kirjoitti:
Tiedä siitä, auttaisiko jokereissa aika ja harkintakaan siihen, että hankinnat olisivat varmemmin laadukkaita.
Tuskin Niinimäki ja Harkins olisivat olleet yhtään parempia vaikka heidän hankintaa olisi harkittu pitempää.

Tämä kuulostaa vitsiltä, mutta ei sitä ole koska todellisia vaihtoehtoja ei ollut, joten ei hymiötä perään.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
bozik kirjoitti:
Itse en ole ollenkaan vakuuttunut siitä, että menestys pitkällä tähtäimellä olisi yhtään tämän parempi, vaikka Jokerit palkkaisivat organisaation johtoon esim. Hpk:n nykyisen johdon. Veikkaisin asian olevan jopa toisinpäin. Kuinka kaikkien arvostamat ja jääkiekkojohdon huippuammattilaiset saisivat Jokerit menestymään yhtään tämän paremmin, jos he eivät ole tähän mennessä kyenneet saamaan nykyistä seuraansa mestariksi ? Ai niin, se talousalue – siitähän tässä on kyse. Pidetään siis jonkin pienemmän seuran johtoa ammattimaisempina sen johdosta, että heidät vapautetaan kokonaan liigajohtamisen toisesta puolesta eli taloudesta (syy: talousalue) ja toisaalta ei odoteta heiltä myöskään mestaruutta, koska resurssit ovat pienemmät. Kumpi olikaan parempi liigajohtaja ? Siis faktoihin perustuen.

Aika vähättelevä on sävysi... Se, että Hjallis sattui sijoittamaan Jokereihin paljon rahaa, on onnenpotku Jokereille - ei taidonnäyte sinänsä mistään. Hjallis haisteli hyvin sen, että Helsingissä oli tarve Areenalle. Tosin tämän haistelemiseen ei kummoista liikemiesvaistoa tarvittu. Se, että Hjallis rakensi Areenan ja Jokereiden ympärille konsernin - eli että nämä kaksi instanssia toimivat samassa konsernissa - oli niin ikään Jokereille onnenpotku, ei taidonnäyte sinänsä mistään. Areena kun toimisi niinkin - ehkä jopa paremmin, että Jokerit maksaisi sen käytöstä vuokraa siinä missä muutkin areenan käyttäjät.

Siinä olen samaa mieltä kanssasi, että pienestä talousalueesta kitiseminen on tekosyiden hakemista. Ei pidä sitten takertua siihen omaan talousalueeseen - voihan sitä lähteä vaikka naapuriin omppuvarkaisiin.
 
Viimeksi muokattu:

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
BitterX kirjoitti:
Aika vähättelevä on sävysi... Se, että Hjallis sattui sijoittamaan Jokereihin paljon rahaa, on onnenpotku Jokereille - ei taidonnäyte sinänsä mistään. Hjallis haisteli hyvin sen, että Helsingissä oli tarve Areenalle. Tosin tämän haistelemiseen ei kummoista liikemiesvaistoa tarvittu. Se, että Hjallis rakensi Areenan ja Jokereiden ympärille konsernin - eli että nämä kaksi instanssia toimivat samassa konsernissa - oli niin ikään Jokereille onnenpotku, ei taidonnäyte sinänsä mistään.

Aika vähättelevä on sävysi. Joko onnenpotkuja Jokereille tai sitten annettuja asioita, jotka jokainen tahvo olisi osannut hoitaa. Tuolla ajattelulla taitoa tai osaamista ei olekaan, ainoastaan toteuttamista kun nähdään se minkä kaikki muutenkin näkevät. Melkoista huuhaata.

Ei kait taitoa tai osaamista sinällään erikoisesti vaadita mihinkään. Vaaditaan vaan pokkaa ottaa vastuuta ja riskejä ja kantaa ne. Sen ovat osoittaneet monet myöhemmin arvostettuun asemaan päätyneet. Harvemmin ne jätkät noin älynsä tai taitonsa puolesta mitään maageja ovat. Tavallisia heppuja jotka uskalsivat tehdä jotain tai jotain osui sopivasti kohdalle. Hjallis on kuitenkin tehnyt hommia määrätietoisesti Jokerien eteen ja saanut aikaiseksi sekä näkyviä tuloksia, että suuren muutoksen. Tätä ei voi kukaan kiistää, eikä sitä kautta kyseenalaistaa tähän vaadittavia taitoja. Taidoiksi lasketaan muuten mm. kontaktiverkoston luominen ja sen hyödyntäminen asioiden viemiseksi läpi.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
bozik kirjoitti:
Itse en ole ollenkaan vakuuttunut siitä, että menestys pitkällä tähtäimellä olisi yhtään tämän parempi, vaikka Jokerit palkkaisivat organisaation johtoon esim. Hpk:n nykyisen johdon.
Kyllä se Hjallis itsekkin osaisi tehdä Jokereista RY:n jos vain haluaisi.........
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
BitterX kirjoitti:
Aika vähättelevä on sävysi... Se, että Hjallis sattui sijoittamaan Jokereihin paljon rahaa, on onnenpotku Jokereille - ei taidonnäyte sinänsä mistään. Hjallis haisteli hyvin sen, että Helsingissä oli tarve Areenalle. Tosin tämän haistelemiseen ei kummoista liikemiesvaistoa tarvittu. Se, että Hjallis rakensi Areenan ja Jokereiden ympärille konsernin - eli että nämä kaksi instanssia toimivat samassa konsernissa - oli niin ikään Jokereille onnenpotku, ei taidonnäyte sinänsä mistään. Areena kun toimisi niinkin - ehkä jopa paremmin, että Jokerit maksaisi sen käytöstä vuokraa siinä missä muutkin areenan käyttäjät.

Puhut todella asiaa. Sekin muka kertoisi taidosta, että Jokerit on voittanut viimeisen 15 vuoden aikana 6 sm-kultaa. Paskat. Pelkkää tuuria ja muiden epäonnea.

Kannattanee tarkistaa käsitteen onni merkitys.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kopsaan tuolta toisesta ketjusta:

eh kirjoitti:
Pistää muuten miettimään Tomi Mäen ja Valtteri Filppulan alkukauden hyvä vire, että noinkohan sittenkään Jokereissa tehtiin kesällä kaikkea väärin.
Sanoisin että ruvetaan olemaan niin sanotusti asian ytimessä. Hyvä pointti eehoolta, mikäli ja kun Mäki&Filppula treenasi Jokereiden kanssa kesän. Voiko tästä vetää johtopäätöksen että ongelmien pistäminen treenauksen ja Waden piikkiin, onkin alusta pitäen ollut perusteetonta?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Gags kirjoitti:
Voiko tästä vetää johtopäätöksen että ongelmien pistäminen treenauksen ja Waden piikkiin, onkin alusta pitäen ollut perusteetonta?

Heh - ei vieläkään, Gags :)

Näitkö Jokerien liikkeen varsinkin kauden alkupeleissä? Pistikö yhtään silmääsi se, että jopa Helminen ja Lumme olivat kuin duracell-pupuja Jokerien nuoriin(kin) pelaajiin verrattuna?

AHL:ssa pelataan pienessä kaukalossa eikä vauhti ole sama kuin SM-liigassa. Olen varma, että jos Jokerit olisi pienentänyt kaukalon kuten esitin, Jokerien paikka sääleissä olisi varma.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cobol kirjoitti:
AHL:ssa pelataan pienessä kaukalossa eikä vauhti ole sama kuin SM-liigassa. Olen varma, että jos Jokerit olisi pienentänyt kaukalon kuten esitin, Jokerien paikka sääleissä olisi varma.

Valtteri tosin loisti myös syksyn harjoituspeleissä, mutta ehkä Valtteri olikin lintsannut Jokereiden kesätreeneistä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
flintstone kirjoitti:
Valtteri tosin loisti myös syksyn harjoituspeleissä, mutta ehkä Valtteri olikin lintsannut Jokereiden kesätreeneistä.

Tai sitten Valtteri suoritti todennäköisesti valvomattomat treenitkin 100 lasissa. Siksi hän erottui joukosta jo syksyllä. Valtterilla oli päämäärä ja hän teki töitä sen eteen.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Suurin virhe oli palkata ammattitaidoton Wade Immonen päävalmentajaksi. Se, että on ollut Westerlundin, Summasen ja Jortikan aikana keräämässä treeneissä kiekkoja, ei tarkoita sitä, että mies olisi liigatason valmentaja. Tämä oli niin iso virhe Jokereiden johdolta, että siitä oli enää mahdoton nousta, sillä kaikki oli aloitettava ikäänkuin alusta. Joukkue oli kunnon puolesta kaikkea muuta kuin liigatasoa Curren astuessa remmiin. Pistää miettimään Jokereiden kesätreenien rankkuutta - tai siis rankkuuden puutetta.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
cobol kirjoitti:
Heh - ei vieläkään, Gags :)
Mä olen edelleen eri mieltä. Luitko Juri Haninin kirjoituksen olympiafinaalin jälkeen, selityksenä mihin saattoi kadota leijonien liike finaalissa? Ei sekään välttämättä johtunut väärin vedetyistä aamutreeneistä :)
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Blackie kirjoitti:
Suurin virhe oli palkata ammattitaidoton Wade Immonen päävalmentajaksi.
Helppohan se on huudella. Kerropa nyt yksityiskohtaisesti, mikä tekee Waltteri Immosesta ammattitaidottoman? Millä osa-alueilla hän sitä on, millä ei, jos ei?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Gags kirjoitti:
Mä olen edelleen eri mieltä. Luitko Juri Haninin kirjoituksen olympiafinaalin jälkeen, selityksenä mihin saattoi kadota leijonien liike finaalissa? Ei sekään välttämättä johtunut väärin vedetyistä aamutreeneistä :)

Saat olla vapaasti eri mieltä. Faktat kuitenkin osoittavat, että joukkueen liike oli pielessä. Olen ne täällä julkaissut ilman nimiä ja silloinhan todettiin, että pelaajien liikkeen kesto ja liikkeen räjähtävyys oli todella perseellään joskus lokakuussa. Millään et kumoa tätä tietoa, koska tieto on Jokerien sisältä ja perustuu testeihin.

Itse asiassa olen vähän naureskellut haluasi kiistää tuo fakta jatkuvasti. Mihin intosi sen kumoamiseen muuten perustuu?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
cobol kirjoitti:
Saat olla vapaasti eri mieltä. Faktat kuitenkin osoittavat, että joukkueen liike oli pielessä. Olen ne täällä julkaissut ilman nimiä ja silloinhan todettiin, että pelaajien liikkeen kesto ja liikkeen räjähtävyys oli todella perseellään joskus lokakuussa. Millään et kumoa tätä tietoa, koska tieto on Jokerien sisältä ja perustuu testeihin.

Itse asiassa olen vähän naureskellut haluasi kiistää tuo fakta jatkuvasti. Mihin intosi sen kumoamiseen muuten perustuu?
Naureskele vaan ihan rauhassa, voit olla varma ettei hetkauta minua laisinkaan. Sen verran sisälukutaitoa olisin kuitenkin odottanut, että ymmärtäisit mitä minä en pureskelematta niele. Ainoa asia mitä minä en pureskelematta niele absoluuttisena totuutena ainoana syynä Jokereiden floppaamiselle on huono/vääränlainen harjoittelu. Siksi aiemmin viittaus Juri Haninin kirjoitukseen psyykkeen vaikutuksesta liikkeeseen. Huonoa/vaillinaista liikettä en ole muistaakseni kieltänyt. Kuten olen jo aiemmin niin monen monituista kertaa olen sanonut, ei se Jokereiden kesäharjoittelu ole voinut vaikuttaa kesän jälkeen Jokereihin tulleisiin pelaajiin. Ihan niin kuin se ei ole vaikuttanut Filppulaan ja Mäkeenkään. See the point?
 

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
Päivän kokoonpanossa 12 "omaa jannua"

Mielestäni on aika hyvä luku. 22 pelaajasta 12 voidaan laskea entisiksi jokerijunnuksi. Tämä ei sinänsä liitty otsikkoon, mutta en löytänyt muutakaan ketjua. Eikä tämä ole syy huonoon menestykseen. Kunniotettavaa "ostojengiltä", kuitenkin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Gags kirjoitti:
Ainoa asia mitä minä en pureskelematta niele absoluuttisena totuutena ainoana syynä Jokereiden floppaamiselle on huono/vääränlainen harjoittelu.

Mutta ei kai kukaa tällaista ole esittänytkään. Jos on, pistä nyt ihmeessä linkki tekstiin, jossa todetaan absoluuttisen totuuden Jokerien floppaamiseen olevan harjoittelu. Luetaan niitä viestejä, jookos? Sitl liikkkeen puuttuminen oli merkittävässä roolissa alkukaudesta. Eli vielä kerran:

Jokerien liikkeen ongelma oli alkukaudesta se, että liike ei ollut riittävää kestoltaan tai räjähtävyydeltään. Pelaajat kertoivat, että jos vaihto meni pitkäksi, jalat saattoivat puutua kokonaan ja loppupeli oli siten pilalla. Asia testattiin ja testissä huomattiin, että perää on. Harjoittelua korjattiin sen jälkeen.

Tuo liikkeen puuttuminen on vain yksi syy floppaamiseen. Suurempana syynä pidän mm. maalivahtipeliä, joka epäonnistui täysin. Myös valmennuksen vääränlainen pelikirja - tai pelaajien mukaan jopa kokonaan sen puute - joukkueelle on suurempi ongelma kuin liikkeen puuttuminen.

Mutta liikkeen puuttuminen on vittumaisen iso asia varsinkin Hartwall-Areenan lentokentällä. Siitä ei päästä mihinkään eikä sitä kannata kieltää kerta toisensa jälkeen.

Nyt kun kausi on pulkassa, on helppo löytää useita syitä floppaamiseen. Alkukaudesta ei aina ollut.
 

Dynamo#79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, KD
Sellanen tuli mieleen tätä ketjua lukiessa, että ovatkohan Masa ja Hjallis oikeasti analysoineet seikkoja, mitkä tämän kauden aikana menivät pieleen. Vai vedetäänkö ihan mututuntumalla päätelmät fiilispohjalta.

Kesäharjoittelu meni pieleen, mutta miksi? Ratkaisu on ehkä uuden ja paremman valmentajan hankkiminen, mutta tulevaisuuden varalle olisi myös hyvä tietää, mikä harjoittelussa oikeasti oli pielessä.

Maalivahtipeli epäonnistui täysin. Ratkaisu: hommataan tulevaisuudessa parempi maalivahti. Mutta miksi näin pääsi käymään? Miten voi olla mahdollista, että ykkösmaalivahti lähtee joukkueesta päivää ennen kauden alkua? Kuinka tämä estetään jatkossa? Kuinka on mahdollista, että kolmesta ykkösmaalivahtihankinnasta kaksi oli täydellisiä floppeja? Pitäisiköhän scouttaukseen jo pikkuhiljaa ruveta panostamaan?

Valmennuksen pelikirja oli/on puutteellinen? Ratkaisu tähän on varmasti sama kuin kesäharjoitteluun, mutta todellinen kysymys on miksi näin kävi. Miten tällainen valmentajasekoilu on mahdollista? Eikö näistä koskaan opita? Onko analysoitu millainen valmentaja sopii Jokereiden pelityyliin? Entä Areenan isoon kaukaloon?

Kesken kauden hankitut pelaajat floppasivat lähes poikkeuksetta? Miksi näitä pelaajia ostetaan "sika säkissä" -periaatteella? Esiin nousee jälleen scouttaus. Voisi myös vähän miettiä millainen pelaaja sopii Jokereihin ja isoon kaukaloon? Toisaalta jos valmentajia jatkuvasti vaihdetaan, kuinka pelaajia edes voidaan hankkia valmennuksen tarpeisiin. Masan pelaajahankintahistorian tuntien näitä asioita voisi vähän miettiä.

Eli summa summarum, mietitäänkö Jokereissa oikeasti näitä asioita? Vai tehdäänkö samat virheet vuodesta toiseen uudestaan ja uudestaan. Minusta alkaa tuntua, että tämä toinen vaihtoehto on lähempänä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
cobol kirjoitti:
Mutta ei kai kukaa tällaista ole esittänytkään. Jos on, pistä nyt ihmeessä linkki tekstiin, jossa todetaan absoluuttisen totuuden Jokerien floppaamiseen olevan harjoittelu.
Älä viitsi saivarrella. Kirjoitin aiemmin itse:

Voiko tästä vetää johtopäätöksen että ongelmien pistäminen treenauksen ja Waden piikkiin, onkin alusta pitäen ollut perusteetonta?
johon vastasit lainaamalla ym. kappaleen kirjoituksestani:

cobol kirjoitti:
Heh - ei vieläkään, Gags :)

Minä en osaa tuota vastaustasi tulkita muulla lailla, kun että sinun mielestäsi ei ole perusteetonta pistää ongelmia treenauksen ja Waden piikkiin.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Dynamo#79 kirjoitti:
Sellanen tuli mieleen....

Sun pitäisi ehkä lähettää tuo kirjoitus Harkimolle, sen verran asiapitoista stuffia. Tosin niin kuin itsekin kirjoitit niin tuskinpa mihinkään isoon likapyykin pesuun ryhdytään ja Masa jatkaa omia scouttauksiaan hamaan loppuun asti.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Gags kirjoitti:
Ainoa asia mitä minä en pureskelematta niele absoluuttisena totuutena ainoana syynä Jokereiden floppaamiselle on huono/vääränlainen harjoittelu.

Kuten cobol jo moneen kertaan on todennut, ei kukaan tällaista (minunkaan muistaakseni) ole väittänyt. Vääränlainen harjoittelu on mitä ilmeisimmin yksi tärkeä syy floppaamiseen, mutta ei varmasti ainoa.

Jos liike olisi puuttunut vain joissakin peleissä, ei olisi syytä epäillä vääränlaista harjoittelua. Mutta kun joka helvetin pelissä luisteltiin kuin etanat alkukaudesta, ei pelaajien fysiikka voinut olla sillä tasolla mitä SM-liigataso edellyttää.

Liikkeen puute puolestaan aiheuttaa ongelmia kaikkeen muuhunkin pelaamiseen. Ajoitukset ovat pielessä, jäähyjä tulee estämisistä ja koukkaamisista jne. On vaikea sanoa oliko meillä alkukaudesta pelikirjaa olemassakaan, mutta jos oli, senkin toteuttamisen huono liike tekee vaikeaksi.

Lopulta kun tulokset ovat odotettua huonompia, alkaa korvien välikin kiristää, mikä entisestään huonontaa esitystä. Tähän kun vielä lisätään joukkueen suuri vaihtuvuus ja muut sekoilut kaukalon sisällä ja ulkopuolella, paska maalivahtipeli ym. ym. ym., kaikki on mennyt reisille.

Mäen ja V. Filppulan vetäminen tähän ei ole perusteltua, koska emme tiedä mitä he ovat tehneet sen jälkeen kun lähtivät Jokereista ja mikä on liikkeen taso farmiliigan pienissä kaukaloissa ylipäätään.

Mystinen asia on Santalan surkea liike. Siihen minulla ei ole selitystä.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Vakio kirjoitti:
Mystinen asia on Santalan surkea liike. Siihen minulla ei ole selitystä.

Santala menee ns. alavartalovamman takia mitä todennäköisemmin operoitavaksi kauden jälkeen. Huomaa helposti kun hän kääntyy luistelussa tai vetää pitkää liukua. Tarkemmin en nyt viitsi vastustajia opastaa :)

Että vielä tällainenkin juttu. Mutta sanotaan nyt suoraan silti se, että Santalan 90 % luistelulla pitäisi kyllä tulla ainakin ylivoimassa tehoja. Nyt ei ole tullut.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Santalasta systeemiin

Santala on ollut suuri pettymys muutamia välähdyksiä lukuunottamatta. Huono liike, tyhmiä jäähyjä, Areenan piippuhyllylle loistava turhautuneisuus.

Ja huom. Santala ei kesäharjoitellut Jokerien kanssa.

Kuten kaikki tuntuvat toteavan, syitä on useita. Osa ihan inhimillisiä "erehdyksiä", jotka kuitenkin loppupeleissä (joihin meillä ei taida olla asiaa) ovat urheilun suola. Ajatellaan esimerkiksi Virmasen virheitä hankinnoissa, ei hän niitä ole tahallisesti tehnyt. Tuskinpa Virmanen olisi hankkinut Santalaa lainkaan, jos olisi tiennyt, että maaliskuun puolivälissä hän ja kaikki me muut jokerit katsotaan kateellisina kuinka paljon terävämpi, luovempi, määrätietoisempi ja tehokkaampi on Aki Uusikartano! Tai Ville Viitaluoma! Tai Ville Leino! Nuo kaikki kolme pelaajaa olisi saanut Jokereihin Tommi Santalan hinnalla. Enää ei saa, niin toimii kapitalismi suomalaisessa jääkiekkoilussa.

Virheet kesäharjoittelussa, pelikirjan puute, Thomasin+Ritan+Filppulan lähdöt, maalivahtivalinnat, loukkaantumiset, Jantusen juopottelu, Virmanen kakkosvalmentajana, tällä kaudella huonolle menestykselle on helppo löytää syitä. Sellaisia syitä, jotka voi enemmän tai vähemmän kuitata huonona onnena.

Suurin virhe, mitä Hjallis ja Masa nyt voivat tehdä, on pestä jälkipyykki niin, että he uskottelevat itselleen ja meille muille, että lentokone ei lennä kahta kertaa samaan taloon. Vaikka huono tsäkä kasautui, on jatkossa syytä tehdä moni asia ihan toisella tavalla kuin tällä kaudella.

Tärkeintä on - ja tästä olen kirjoittanut monta kertaa - pyrkiä luomaan Jokereihin myönteinen, onnistumiseen kannustava ilmapiiri.

Se syntyy tietysti helpommin voittavaan joukkueeseen, mutta esimerkiksi Shedden, Alatalo, Aravirta, Eloranta ja J. Jalonen omaavat luontaista uskottavuutta ja karismaa ilman, että heidän täytyy hankkia arvovaltaa pelaajien keskuudessa alistamalla
ja nolaamalla heitä. (En nyt väitä, että Jokereissa nimenomaan valmennusjohto olisi tällaista harjoittanut).

Hjallis on pysynyt lestissään paremmin kuin 1990-luvun pikkukriiseissä, mutta hän on ehdottomasti parempi tv:n urheilutoimittaja kuin henkinen majakka isossa, menestykseen pyrkivässä yrityksessä. Kova ja isosti kunniottamani Jokerien pelastaja hän on aina, mutta hänen tulisi miettiä myös omaa ja Virmasen roolia sen suhteen, miksi Flintstonen toisaalla ilmoittama tilasto on Jokereissa aina samanlainen: täällä tekevät aiempaa kautta huonommat tehopisteet niin monet muualta tulleet (Hancock, Vertala, Pesonen, Rintanen, Nurminen, Hassinen jne.). Lisäksi Jokereissa omiltakin junioreilta vaaditaan niin paljon, että he ahdistuvat ja epäonnistuvat toistuvasti ja menestyvät vasta muualla (Somervuori, Laine, Rita) tai sitten he eivät saa kunnon näyttöpaikkaa lainkaan (Santalan ensimmäinen jokerijakso, Hulkkonen, Malmivaara)...

Pelkään, että ilallla voidaan jo todeta, että TJ6. Toivottavasti pelko on turha.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
eh kirjoitti:
Helppohan se on huudella. Kerropa nyt yksityiskohtaisesti, mikä tekee Waltteri Immosesta ammattitaidottoman? Millä osa-alueilla hän sitä on, millä ei, jos ei?

Ammattitaidottomuus on asia mistä voidaan keskustella ja paljon. Ainakin yksi osa-alue missä se näkyi on valmentaminen. Varmaan löytyy montakin ammattinimikettä joihin voidaan käyttää termiä ammattitaidoton, kun kyseessä on Wade. Puolustaminen ei näihin kuulu, valmentaminen kyllä.
Valitettavasti minun on pakko arvioida Wadea tehdyn työn sekä tuloksen perusteella. Jos jollakulla on muita arvostelukriteerejä, niin lopputulos voi olla jotakin muuta.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
eh kirjoitti:
Helppohan se on huudella. Kerropa nyt yksityiskohtaisesti, mikä tekee Waltteri Immosesta ammattitaidottoman? Millä osa-alueilla hän sitä on, millä ei, jos ei?

Jos ihan katsotaan esimerkiksi sitä liikettä mikä Jokereilla oli alkukauden peleissä, niin se ei todellakaan ollut sitä mitä SM-liigassa vaaditaan. Jokerit oli näkemissäni peleissä koko ajan pari potkua vastustajaa jäljessä. Valmentajan tehtävä on huolehtia siitä, että harjoitusten laatu ja tekeminen on sen verran korkealla tasolla, että jaksetaan pitää tiivistahtisessa runkosarjassa kovaa tempoa yllä ottelusta toiseen.

Lisäksi Jokerit otti varsin tyhmiä jäähyjä tyhmissä paikoissa, eli Immonen ei saanut tähtisikermää pelaamaan kovinkaan kurinalaisesti. Välillä tuntui, että mies olisi ollut lievästi sanottuna hukassa siellä aitiossa. Nopea reagointi pelitapahtumiin ei tuntunut onnistuvan, mutta Lukkarila kokeneenampana valmentajana saa myös mennä itseensä.

Tämä on tulosurheilua ja kaikki tietää, mikä tulos oli Waden tapauksessa. Tuloksen perusteella valmentajat kuitenkin loppupeleissä arvioidaan. Wadesta voi tulla vielä hyvä liigatason valmentaja, mutta nyt taisi aloittaa valmentamisen vähän liian korkealta tasolta. Junnuille miehellä voisi olla paljonkin annettavaa ja siitä sitten porras portaalta kohti liigaa.

Ehkä sana "ammattitaidoton" oli liian jyrkkä. Sana "kokematon" on sopivampi.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tähän harjoittelun epäonnistumisesta käytyyn keskusteluun tekisi mieli lainata äskeistä Lennart Petrellin haastattelua JAssa, jossa mies sivumennen totesi ettei leikkauksen jäljiltä päässyt lainkaan kesällä harjoittelemaan muiden kanssa. Luistelu pantiin pikakuurilla kuntoon syksyllä ja nyt miehellä kulkee kovaa.

Eli ei se kesäharjoittelu ihan kaikkea voi selittää, kyllä monista asioista ilmeisesti on kysymys. Yhtenä asiana voi joukkoon varmaan heittää tämän uuden tuomarilinjan, joka on vienyt mahdollisuuden kompensoida huonoa luistelua kahvaamalla.

Enpä olisi uskonut että joskus pitää tuollaista sanoa Jokereista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös