Mikä meni pieleen - vai menikö mikään?

  • 39 017
  • 221
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
" Muualla toki voi olla tilanne se, että HIFK kiinnostaa ja sitä mennään katsomaan, mutta ei Helsingissä "

Siinä oli kyllä selitysosa, en tiedä menikö jakeluun.

eli tarkoitin, että lappeenrantaan varmaan tullaan katsomaan erityisesti HIFK:ta myös sen tyylin ja muun takia. Helsingissä taas ei.

Jokeritkin kiinnostavat jostain syystä maakunnassa, vaikka se "neppailee" ja on "väritön". miksköhän ?

Minä väitän, että paikallispeliin mennään sen takia, että halutaan oman joukkueen kaatavan sen "inhonsa kohteen", ei sen takia, miten se paikalliskilpailija pelaa. 70-luvulla HJK:n ; Jokerien ja HIFK:n väliet pelit olivat hyvin kansoitettuja, ei sen takia, miten ne pelasivat, vaan sen paikallispelin takia.
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: cobol

Viestin lähetti Senior
"- omien junioreiden nousu liigan eturiviin on pysähtynyt täydellisesti"

En tajua minäkään, miten Nybondaksen ja Kuitusen pitkäaikainen työ ei ole tuottanut parempaa hedelmää. Paha pähkinä.

"- useita epäonnistuneita omia kasvatteja siirtynyt muualle"

Aivan noin synkkänä en osaa tätä asiaa nähdä. Voi olla ettei tähtiä ole syttynyt, mutta kelpo liigapelaajia kylläkin. Ja jos IFK:ssa 'epäonnistunut' kelpaa kuitenkin toiseen liigajoukkueeseen, ei ehkä voida aivan pohjanoteerauksista puhua. Ja onko niitä nyt niin monta?
Junnuista edustusmiehistöön -siirto ei ole täysin ongelmaton ollut kuin aivan poikkeustapauksissa (mm. Tuomo Ruutu), joten en näe tätäkään vain IFKn ongelmana. Joka vuosi sieltä kuitenkin on nuoria miehiä edustukseen nostettu.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Senior
Aijaa. Nyt ei ihan Kontulan miehen logiikka avaudu ensimiettimisellä. Sanot siis, että 'paikallisuutta' tullaan katsomaan? Eli jos IFK pelaisi tai olisi maineeltaan kuin Blues tai Jyp tai SaiPa, niin tulijoita olisi silti aina tuo +3000 paikallisuuden takia? No, on se yksi ajatusmalli tuokin.
Pakko asettua Kontulan miehen linjoille. En tietenkään voi puhua kuin omasta puolestani, mutta kyllä minulle Hifk:sta tekee kiinnostavan nimenomaan se, että se on paikallisvastustaja. Tähän paikallisuuteen sitten liittyy ne asiat, jotka tekevät Hifk-otteluista poikkeuksellisia. Päällimmäisenä tulee mieleen se, että kaveripiirini on kannatukseltaan jakautunut aika tarkaan kahtia. Etenkin kouluaikoina paikallismatsien jälkeen oli kouluun joko todella kiva tai sitten todella veemäinen mennä. Ihan siitä riippuen oliko Jokerit voittanut vai hävinnyt. Tätä samaa jännitettä, joka siis heijastuu kotiin, kouluun, työhön ja siten koko elämään ei muiden joukkueiden kanssa ole.

Voin rehellisesti sanoa, että minulle ei koskaan ole auennut, miksi te oletatte Hifk:n kiinnostavan pelkästään siksi, että se on Hifk. Jos Blues, Saipa tai Jyp olisi Hifk:n paikalla ja paikalliset jänniteet olisivat samat, minua ainakin nuo mainitut seurat silloin kiinnostaisivat paljon enemmän kuin Hifk. Ihan sama mikä maine tai pelityyli.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Viestin lähetti Senior
Aijaa. Nyt ei ihan Kontulan miehen logiikka avaudu ensimiettimisellä. Sanot siis, että 'paikallisuutta' tullaan katsomaan? Eli jos IFK pelaisi tai olisi maineeltaan kuin Blues tai Jyp tai SaiPa, niin tulijoita olisi silti aina tuo +3000 paikallisuuden takia? No, on se yksi ajatusmalli tuokin.

Samoilla linjoilla olen Seniorin kanssa. Toki joukkueiden nykytila vaikuttaa siihen käydäänkö otteluissa vai ja millaiset jännitteet ovat. Taidettiin niitä matseja puolityhjille halleille pelata joskus 80-luvun loppupuoliskolla ja vähän vielä Jokereiden divarinousunkin jälkeen. Kyllä se kiinnostavuus vaatii myös kilpailukykyiset joukkueet.

Joka tapauksessa Jokereiden ja HIFK:n väliset ottelut ovat ehdottomasti kiinnostavimpia otteluita liigassa, ainakin näin jokerilasein katsottuna. Historia on pitkä ja värikäs molemmilla joukkueilla, jossa paikallisuus tietenkin on merkittävässä roolissa. HIFK on rakas vihollinen, jota on kiva aina välillä kyykyttää. Toki rehellisyyden nimissä pitää myöntää, että aina silloin tällöin pitää maistaa tappion katkeruutta:) Aivan erilaiset ovat jännitteet Jokereiden ja HIFK:n välillä kuin Jokereiden ja minkään muun joukkueen. Joillain TPS:llä, Kärpillä ja HPK:lla on pitkä matka siihen.

SM-liiga kaipaa lajikulttuuria ja Jokerit ja HIFK ovat sitä parhaimmillaan.
 

Conda

Jäsen
Re: cobol

Mistä tämä aito huolehtimisen ja huolen osoitus. Kyllä HIFK on varmasti kaikille rakas, mutta... Cobol avautuu aitoon HIFK-henkiseen tyyliin - "me ollaan hävitty jo seuraava kausi". Clobolin tekstiä en analysoi, sillä HIFK:sta ei tarvitse kirjoittaa totta, pelkkä tunnetaso ratkaisee.
Cobol ole itsellesi rehellinen ja liity meihin. Älä ole liian ankara itsellesi, älä kiellä itseltäsi nautintoa.

Jos HIFK olisi menestynyt tällä jengillä, niin se olisi ollut niin kova juttu, että oksat pois. Aina ei voi voittaa - eikä sillä niin väliä, kunhan yritys on kova. Kohta on muuten kesä!?
 

Conda

Jäsen
Viestin lähetti bozik
Jos Blues, Saipa tai Jyp olisi Hifk:n paikalla ja paikalliset jänniteet olisivat samat, minua ainakin nuo mainitut seurat silloin kiinnostaisivat paljon enemmän kuin Hifk. Ihan sama mikä maine tai pelityyli.

Mikä ei kiinnostaisi? Siis HIFK:n edustama tyyli ei sytytä yhtään - ei positiivisesti, eikä negatiivisesti? Pelkkä paikallisuus siis merkitsee jotain. Tämä selvä ja en arvostele. Kukin tyylillään ja mieltymyksillään.
Näin ne hommat vaan menee ristiin. Itse diggailen jääkiekon (sen kumisen lätkän) lisäksi kaikista pelin osa-alueista. Itse en ole kiinnostunut joukkueena Jokereista juuri yhtään ja Blues on iso vitsi kaikkineen lisähintoineen.

Ehkä HIFK:ssa on sitä jotain, mitä vihata ja joka lisää sitä jännitettä - edes ihan vähän?
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
Mitenkään Jokereita kehumatta, ihmettelen kommenttia "jokerit ei joukkueena kiinnosta".

Joukkue pelaa tällä hetkellä varmaan näyttävintä jääkiekkoa Suomen mittapuun mukaan vuosikausiin. Milloin on nähty aiemmin noin paljon todella hienoja maaleja yhden joukkueen tekemänä ?

Miksi se ei kiinnosta, jos kerran pelin kaikki osa-alueet sinua kiinnostavat ? eikö siinä ole mitään hyvää ? eikö joukkuepeli ja luistelu ole pelin osa-alueita ?

Kyllä minua ainakin kiinnosti se HIFK:n edellinen mestaruusjoukkue, sehän oli lähes täydellinen joukkue, pelityylin, taktiikan ja osaamisen muodossa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Kontulan Ottawa
Mitenkään Jokereita kehumatta, ihmettelen kommenttia "jokerit ei joukkueena kiinnosta".
- - -

Vaikka aikas typerää väittelyä on tällainen että kumpi kiviäkin kiinnostaa, niin faktat ovat faktoja.

Ihan satunnaisotannalla kun otat jonkun joukkueen kotipelit ja vertaat katsojalukuja narreja vastaan tai IFKoota vastaan, niin huomaat että tuon joukkueen pelatessa IFKoota vastaan katsomossa on lähes poikkeuksetta 100-300 henkeä enemmän kuin vastaavan ajankohdan narripelissä. Myös Blegin kotipeleissä. 200 lisäkatsojaa kaksi kertaa vuodessa x 15 egeä = 600 egeä lisää pikkuseuran kassaan ja vielä hiukan lisääntyneestä taukomyynnistä.

Veikkaan että osansa on pelityylilläkin.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti fiftyeight
Veikkaan että osansa on pelityylilläkin.

Minä veikkaan sivusta, että suurempi syy on pelipaikalla. Limulaatikko on kuin Toyota Corolla Verso. Siisti, iso ja persoonaton. Se hoitaa hommansa, mutta ei aiheuta stondista kellekkään.

Veikkaampa että moni suuntaisi mielummin DDR-halliin jo sen sijaintinsa, tunnelmansa ja lähistöltä löytyvien kuppiloiden puolesta. Itse ainakin näin.

Edit.

Niin. Saman voin sanoa Elyseestäkin. Ei mikään mieluisa kolossi.. DDR:n vaihtaisin senkin mieluusti. DDR-hallin kopio, vaikkapa Kakolan juuurella. Kerrassaan loistavaa.

K
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä helvetin merkitystä sillä on kumpi vetää enemmän katsojia vieraissa. Olen todella kyllästynyt lukemaan näitä "sepostuksia" joilla yritetään perustella surkeaa menestystä jollain "pelityylillisillä" seikoilla.

IFK ei nykyään ole yhtään sen fyysisempi kun esimerkiksi Saipa. Kyseessä on vanha maine.

Jokerit on finaalissa. Ja voin ihan rehdisti myöntää olevani kateellinen. Jokerit pelaa hmv tai mitä lie kiekkoa, senkun pelaa. Joukkue menestyy ja kannattajilla on hauskaa. Me luetaan jatkoaikaa ja arvaillaan seuraavan kauden valmentajaa.

IFK:lla on hienot perinteet. Fyysinen peli on osa näitä perinteitä. Myös menestyminen on osa IFK perinnettä.

Ei me haluta menestyä millään muulla tyylillä. blaa blaa blaa


Minä haluan.



PS: Ei tarvitse tulla ehdottamaan Ilmalaa. Olen kausikorttilainen, kausia on takana yli 20.
 

Conda

Jäsen
Terveisiä Kuntulaan

Olen minä Jokereiden pelejä katsellut ja kyllähän Jokerit on paikkansa ansainnut tänä vuonna. Tarkoitin lähinnä runkosarjan mittelöitä ja tarkemmin HIFK:n vastustajia tussa 100 kilsaa pitkässä runkosarjassa. Ei Jokerit ole kirosana! Ehdottomasti 5 kiinnostavimman joukossa - syy löytynee juuri joukkueen hyvyydestä, ei sijainnista. En tarkoittanut äskeistä viestiäni ON-OFF viestiksi, ja ainakin itse näen siinä värejä. Siis jos ei ole paras, niin se ei ole sama, kun olisi huonoin.
En luultavasti käy katsomassa ensi kaudellakaan kuin yhden paikallispelin, joten mieli ei muuttunut.

Olenko ihan tyhmä, jos väitän, että Ilveksen Hyvönen, Stefan, Helge, Toskala, Helminen ja Peltomaa kiinnostavat suunnilleen yhtä paljon kuin Jokerit.

- Ei puolesta, eikä vastaan - vaan ihan sama -

Edittiä.. Voiko sanoa, että esim. Metro yksilönä kiinnostaa, mutta Jokerit joukkueena ei silti vielä kiinnosta? Voi, lue edellinen lause.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
joo, minä puhuin nyt kiekosta yleensä ja sen osa-alueista. Ajatelin vain, että et taida kunnolla seurata lukemani perusteella.

Mutta asia tuli selväksi.

iIse muuten kerran sanoin HIFK--fanille, että jos Jokerien ja HIFK:n paidat vaihdettaisiin ja ääni pantaisiin TV:stä pois, osa ei huomaisi mitään eroa pelityyleillä joukkueitten välillä niiden pelatessa vastakkain , vaikka niiden pelityylien glooriaa paljon huudellaankin.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Kontulan Ottawa
Joukkue pelaa tällä hetkellä varmaan näyttävintä jääkiekkoa Suomen mittapuun mukaan vuosikausiin. Milloin on nähty aiemmin noin paljon todella hienoja maaleja yhden joukkueen tekemänä ?
Vuosikausiin... Kaudella 2002-2003 nähtiin upeinta kiekkoa lähes koskaan HPK:n toimesta. Maaleja tuli 209 (Jokerit teki 163 tällä kaudella), piste-ennätys (peräti 1,55/ottelu!) ja runkosarjan voitto. Pleijareissa tuleva mestari pudotti sitten pronssipeliin.
 

HÄI

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Voi olla että olen tyhmä, mutta uskon edelleen että neppailu ja peruuttelu ei ole ainoa ja automaattinen tie menestykseen. Itse uskon että isokokoisella ja ajoittain ylilyövälläkin joukkueella on mahdollisuus menestykseen. Onhan Kanadakin voittanut nyt "isolla" jäällä kaksi perättäistä mestaruutta. IFK:n pelit eivät myöskään tällä kaudella kaatuneet riskialttiiseen pelitapaan tai tuohon Rauman joukkomyllyyn. Se kaatui hyökkäyksen tehottomuuteen ja maalivahtipeliin. Puolivälieräpelit olivat kaikki erittäin viihdyttäviä vaikka tappio vituttikin ankarasti.

Keskustelu siitä kumpi on tärkeämpää, tyyli vai menestys, on kyllä helvetin hankalaa. Ymmärrän täysin niitä ketkä haluavat nähdä oman joukkueensa menevän pitkälle ja voittavan mutta jos itse maksan tästä lystistä noin 500 euroa/ kausi niin kyllä siinä pitää olla joku muukin viihdearvo kuin hikinen 1-0 voitto. Jos tulos on ainoa viihde niin sitten voi jäädä katselemaan teksti-tv:ta ja säästää parempaan tarkoitukseen tuon 500 egeä. Ennen kuin itselläni oli kausikortti niin mielipiteet oli vähän toisenlaisia mutta muutaman viime vuoden aikana on kyllä silmät avautuneet. Jos kaikki joukkueet pelaisivat prosenttikiekkoa niin sittenhän liigassa olisi 13 täysin samanlaista joukkuetta ja sitä tuskin kukaan haluaa. Jonkun täytyy uhrautua.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
Viestin lähetti JanJ
Vuosikausiin... Kaudella 2002-2003 nähtiin upeinta kiekkoa lähes koskaan HPK:n toimesta. Maaleja tuli 209 (Jokerit teki 163 tällä kaudella), piste-ennätys (peräti 1,55/ottelu!) ja runkosarjan voitto. Pleijareissa tuleva mestari pudotti sitten pronssipeliin.

En puhunut maalien kokonaismäärästä, vaan maalien laadusta enkä missään tapauksessa aliarvioi ketään. itse olen nähnyt Kerhon Jokerien kotipeleissä eikä niistä peleistä Kerho esiintynyt mitenkään edukseen.

Arvioni jokereista perustuu lähinnä TV:n kautta tulleisiin peleihin, niiden perusteella Jokerit pelaavat aika hyvää peliä.
 

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kysymys onkin siitä, onko IFK edes pelannut sillä kovalla perinteisellä tyylillä viimeisen 15 vuoden aikana? Minusta ainoastaan ajoittain, eli vuosina 96-99 ja 03-05, jolloin sitä menestystä on myös tullut. Eli IFK:n pelityyli ei ole este menestykselle vaan sitä toteuttamaan hankitut valmentajat, jotka ovat olleet joko täysin väärän pelityylin ajajia tai sitten täysin ammattitaidottomia. Vai mitä sanotte alla olevasta listasta? Ei montaakaan IFK:n näköistä valmentajaa.

90-91 Kari Malinen
91-94 Harri Rindell
94-96 Hannu Kapanen
96-97 Mike Eaves
97-99 Erkka Westerlund
99-01 Ismo Lehkonen
01-02 Heikki Mälkiä
02-03 Alpo Suhonen
03-05 Hannu Aravirta
 

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Viestin lähetti puna-hundi
Mitäs Hannes Kapanen muuten nykyään duunaa? Entä Kimmo? Kummatkin olis mun puolesta tervetulleita.
Hannes oli tällä kaudella KalPan kakkosvalmentaja. Kimmo pelasi Elitserienissä, mutta taisi olla loukkaantuneena melkein koko kauden.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Viestin lähetti Hai
Voi olla että olen tyhmä, mutta uskon edelleen että neppailu ja peruuttelu ei ole ainoa ja automaattinen tie menestykseen. Itse uskon että isokokoisella ja ajoittain ylilyövälläkin joukkueella on mahdollisuus menestykseen.

Montako kertaa neppailulla ja peruuttelulla on menestytty? Kerropa joku esimerkki? Minusta HPK:n peli välierissä oli ehkä sellaista neppailua. Tuliko sillä menestystä? Minusta oikeasti tuntuu, että koko termistä neppailu on tullut HIFK-leirin mantra, vähän niin kuin siitä ns. fyysisestä pelistä. Kuten joku osuvasti kirjoittikin niin suuressa osassa peleistä jos pelipaidat arvotaan ennen ottelua, olisi vaikkapa jonkun paljonkin jääkiekkoa seuraavan ulkomaalaisen vaikea sanoa kumpi joukkueista nyt olisi fyysisempi. Yleensä fyysisyyteen vastataan samalla mitalla ja harvoin nykyliigassa toinen joukkue jää selkeästi altavastaajaksi.

Sen myönnän auliisti että Summasen tuoma totaalikiekko Jokereissa oli katsojan kannalta tylsää katsottavaa, etenkin itselleni joka pidän iloisesta ja nopeasta hyökkäyspelistä. Summasen pelityyli olikin oikeastaan ihan karseaa, jonka sitten pelastivat siedettäväksi hienot yksilöt kuten Tuomo Ruutu, Kari Lehtonen ja muutama muu. Jortikan Jokerit tällä kaudella on ollut ihan eri planeetalta ja ei voisi sanoa että materiaalissa olisi kauheasti eroa. Se onkin ollut hienoa nähdä että nopealla ja taitavalla jääkiekolla voi myöskin menestyä. Ei ollut Lukon kovasti mainostetulla fyysisyydellä paljon sanottavaa Kärppiä vastaan.

Toki peleissä on eroja sitten siinä mielessä, että HIFK:n pelit saattavat olla keskimäärin fyysisempiä, mutta sitten vastustaja pystyy siihen useimmiten mainiosti vastaamaan. Harvassa pelissä jollakin joukkueella on ollut niin selkeää fyysistä ylivoimaa, että ottelu olisi siihen ratkennut. Se, että fyysisyydellä ja ylilyönneillä annetaan anteeksi muuten surkeita otteita, on mielestäni pelkästään itsepetosta. Varsinkin ylilyönteihin pystyy kuka tahansa kun vaan pinna pettää, ei siihen tarvitaan mitään HIFK:n pelipaitaa ylle. Se on sitten jokaisen oma asia jos saa nautintoa siitä, että kun ei osata hävitä kunnolla lyödään kaveria poikittaisella takaraivoon.
 

Pegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Rangers, HJK, Arsenal, 1. FC Köln
Viestin lähetti Nuorempi Nelson
Mitä helvetin merkitystä sillä on kumpi vetää enemmän katsojia vieraissa. Olen todella kyllästynyt lukemaan näitä "sepostuksia" joilla yritetään perustella surkeaa menestystä jollain "pelityylillisillä" seikoilla.

IFK ei nykyään ole yhtään sen fyysisempi kun esimerkiksi Saipa. Kyseessä on vanha maine.

Jokerit on finaalissa. Ja voin ihan rehdisti myöntää olevani kateellinen. Jokerit pelaa hmv tai mitä lie kiekkoa, senkun pelaa. Joukkue menestyy ja kannattajilla on hauskaa. Me luetaan jatkoaikaa ja arvaillaan seuraavan kauden valmentajaa.

IFK:lla on hienot perinteet. Fyysinen peli on osa näitä perinteitä. Myös menestyminen on osa IFK perinnettä.

PS: Ei tarvitse tulla ehdottamaan Ilmalaa. Olen kausikorttilainen, kausia on takana yli 20.

Älä hyvä veli ala puolustelemaan sanojasi. Tämä on vapaa maa ja IFK-fanilla on oikeus tässä(kin) foorumissa haukkua joukkueensa vaikka maanrakoon, jos siltä tuntuu. Mä en puolustele mielipiteitäni, en nyt enkä jatkossa.

Pikaisella mutu-analyysillä arvioisin Jatkoajan IFK-kirjoittajista enemmistön kuuluvan faniporukkamme konservatiiviseen "siipeen". Itse kuulun jonkin sortin keskitien kulkijoihin. En hyväksy nykyistä IFK:n urheilullista rähmällään oloa, mutten myöskään halua Nordikselle mitään Rami á la 01-02 -jalkapallokiekkoa.

IFK:n konservatiivinen siipi on muuhun IFK-sakkiin verrattuna äänekkäämpää ja kirjoittajina aktiivisempia. Siinä syy, että mantra "Style before Success" toistuu täällä kritiikkiä enemmän. Mutta sama oikeus heillä on mielipiteeseensä kuin meilläkin.


Ei me haluta menestyä millään muulla tyylillä. blaa blaa blaa

Minä haluan.

Allekirjoitettu. Tämä on se osa-alue IFK:ssa, joka herättää eniten tunteita faniporukassamme. Ja jakaa samalla porukan jyrkimmin kahtia. Kuulun siihen ryhmään, joka haluaa nähdä voittavan IFK:n.

Osa faneistamme pitää suurta ääntä fyysisestä IFK:sta. Mielestäni Petolauma EI ole fyysisyydessä juurikaan muita joukkueita edellä. Kyllä vastustajatkin niittejä antavat, myös Nordiksella. Sen sijaan typerissä jäähyissä, joilla ei ole mitään tekemistä joukkueen auttamisen kanssa, IFK on vilpittömästi Suomen #1.

Mä koen aidon IFK-hengen tarkoittavan loppuun saakka yrittämistä ja häviämisen vihaamista. Se taas tarkoittaa sitä, että pelataan ratkaisupeleissä järjellä eikä sydämellä. Viime kausina on tuntunut siltä, että vastustajamme ovat pitäneet itsestäänselvyytenä, että IFK sössii ja he korjaavat sössimisen hedelmät. Keväällä -98 ei sössitty, silloin keskityttiin voittamaan. Voittava konsepti on mahdollista rakentaa uudelleen, mutta se edellyttää muutoksia seuran nykyiseen, menneisyyteen jämähtäneeseen johtamiskulttuuriin. Eli enemmän päätäntävaltaa valmentajille.

Viimeisin kultakautemme osoitti, että kyllä niitä kiukuttelevia taitopelaajiakin tarvitaan, jos urheilullista menestystä halutaan aidosti tavoitella. Senkun nipottavat, jos täyttävät paikkansa ja pistävät vastustajan verkon heilumaan.

Penan tj-uran pelaajahankinnoista antaisin korkeintaan 7:n. Jos jätetään tämä kausi ja IFK:hon halunneet ukot pois, putoaa arvosana 6:een.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Vituttaa muuten vieläkin aika reippaasti se munaton lukolle häviäminen tämän kauden jengille. En usko, että Carl Brewer (josta HIFK:n perinteiden mielestäni pitäisi lähteä eikä Mobergista) olisi puolivälierätappion jälkeen silitellyt päitä ja hehkutellut fyysisyyttä, vaan ollut raivoissaan tappiosta. Toisaalta eiköhän hän olisi alusta asti korostanut, että pleijareissa vain voitolla on merkitystä, ja laittanut myös joukkueensa pelaamaan sen mukaisesti, jolloin Lukolle ei olisi hävitty alun alkaenkaan.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näitäkin kirjoituksia lukiessa alkaa kristallisoitua tunne siitä, että HIFK:n brändi ja pelityyli ovat epämääräisiä rasitteita. Kun minä otan nallen kainaloon ja panen pääni pielukselle, näen kyllä unia ilmestyskirjan hevosilla ratsastavasta ykköskentästä Brewer - Brewer - Brewer - Brewer - Hedberg, joilla kaikilla on mailan lisäksi vielä pyssy. Totuus lienee kuitenkin se, että pelaaja A ei 2000-luvulla lopultakaan eroa pelaaja B:stä määräänsä enempää.

En itse ole aikalainen, mutta eikö The Brändi ja The Pelityyli voida kiteyttää Carl Breweriin? Hänhän tuli tyyleineen aikoinaan ns. puun takaa, ja nakkikattila oli kotona kun muut vielä miettivät että "mitä nuo punaaset tahalleen törmää meitiin vaikka ollahan meirän päässä kenttää?" Tänäpänä moinen ei ole mahdollista. Pelaajat ovat lähestulkoon toistensa klooneja, eikä valmennuksessakaan liene enää entisiä vapauksia. Yksikään liigajoukkueista ei tee mitään mitä muut 12-13 eivät tekisi.

Jos pelillisiä perinteitä halutaan vaalia, tulee HIFK:n palkata vahva valmentaja jota brändi ei kiinnosta, mutta fyysinen peli ja voittaminen kylläkin. Itselleni tulee ekana mieleen pohojalaanen Rautakorpi: "Mä haluaisin Jukka nopeesti briiffata sut meidän brändistä". "Reenit alkaa, varo ettei talos pala!"
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Hieman ihmetyttää tuo Cobolin kirjoitus Hifkistä.
Tälläkin kaudella Hifkin hankinnat ei olleet keneltäkään pois kun se ei hankkinut yhtään pelaajaa muista joukkueista.

Muutenkin Pentti on viime vuosina tehnyt hankintansa paljon muualta kuin liigasta toisin kuin Virmanen joka ei osaa itse tehdä mitään löytöjä vaan "varastaa" aina muilta ja yleensä pikkuseuroilta.
Nyt on kuulemma kiikarissa Ilveksen Kariya ja kun ajatellaan vuosia taaksepäin niin lähes joka vuosi on pikkuseurojen parhaita pelaajia päätynyt narreihin.Mielestäni Hifkin hankitapolitiikka kestää kaikki moraalikäsitykset jos sitä verrataan narreihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös