Mikä liigapaikkakunta vetäisi Jatkoajan lukijaa?

  • 30 891
  • 204

Tumpula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko. Vaan ei ne huonoja ole muutkaan...
Useissa pelaajasiirtokeskusteluissa, joita luen on puhuttu siitä, että mm. Rauman Lukko joutuu maksamaan Raumalle siirtyvälle pelaajalle enemmän palkkaa, koska Rauma ei muuten vedä. Tavallaan ihmettelen tätä ajatusmaailmaa, mutta toisaalta ymmärrän sen hyvin, jos on itse isommasta kaupungista, eikä tunne kovin hyvin muita kaupunkeja. Aloinkin miettiä, miten todellisuudessa pelaajat niin kuin meikäläiset tekisivät ratkaisunsa uuden työpaikkansa suhteen. Jos oman alani töitä hakisin, minun olisi järkevintä siirtyä Helsinkiin tai Tampereelle, mutta toisaalta minua kiinnostaa sellaiset kaupungit kuin Rovaniemi ja Oulu. Nämä ratkaisut ovat tunneperäisiä, kun edellämainitut ovat järkiperäisiä. Mihin sinä pelaajana suuntaisit ja miksi? Mihin et ehdottomasti ja miksi?

Kirjoitan itse Rauman näkövinkkelistä, vaikka olen asunut Turussa 6-7 vuotta. Erinäisistä syistä (sympatia, muistot) siirtyisin Lappeenrantaan. Kaupunki ei olisi nykyistä kotipaikkaani Turkua suurempi, mutta se olisi lähempänä Rauman kokoluokkaa. Itärajan tuntumasta minulla on mukavia muistoja. Siinä ne tärkeimmät syyt. Toisia kiinnostavia paikkakuntia Turku ja Oulu. Jos Helsingin seutua mietin, niin enemmän vetoa tunnen HIFKiä kohtaan kuin Jokereita.

Sen sijaan Poriin minua ei ehkä saisi lähtemään. Tähän myös on tunneperäiset syyt eli huonoja muistoja, kaupunki ei ole koskaan erityisesti vetänyt. Kyseessä ei myöskään ole aivan tavattomasti Raumaa suurempi, mutta siitä huolimatta Lukon isoveljen (menestyshistorian kautta) asemaan asettunut joukkue sieltä löytyy. Lisäksi Ässien maksukyky taitaa olla hieman toista kuin Lukon. Tappara ei myöskään erityisesti houkuttele, ei kovin järkiperäisistä syistä, vaan ehkä vain sen takia, etten pidä Tapparan pelipaidoista.

Raumaa puolustelen ehkä samoilla argumenteilla kuin Lappeenrantaa: se ei ole liian iso kaupunki, siellä asioiden hoitaminen sujuu vartissa kun isommassa kaupungissa se vartti saattaa mennä jo siinä, että löytää autolleen tyhjän (maksullisen) paikan. Lisäksi pienten paikkakuntien läheisyydestä löytyy useimmiten suhteellisen helposti reitti luontoon. Helsingissä luontoon hyppääminen ei onnistu ihan hetkessä.
 

VJR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oulussa asun. Turku ja Tampere vaikuttaa sellaisilta paikoilta, joissa voisin viihtyä. En tiedä johtuuko siitä, että olen asunut suurimman osan elämästäni pikkukaupungissa (13000 asukasta), mutta joka kerta ku Helsinkiin joutuu meneen, niin vituttaa :o
 

Ride

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Arto92
No jos Turusta joutuisi muualle Suomeen lähtemään niin ensimmäinen vaihtoehto olisi vanha opiskelukaupunkini Tampere. Raumakin varmaan kävisi. Puhuvat melkein samaa kieltä kuin turkulaiset ja sijaitsee vielä sopivankin lähellä Turkua. Näiden lisäksi ei oikein muita vetäviä liigapaikkakuntia tule mieleen (jos ei mennä Suomen rajojen ulkopuolelle).
 
F

Flonaldo

Itsellänihän eniten ehkä vetäisi puoleensa Tampere - jonne "seurasiirron" vuosi takaperin teinkin. Helsinki ei juuri sytytä, mutta toki ymmärrän sinne halajavien pelaajien aatokset. Toisaalta jos suurkaupunkiin mieli tekisi niin ehkä mieluummin sitten lähtisi suoraan ulkomaille.

Oulu, Rauma ja Pori olisivat ne vihoviimeiset paikat, joihin suuntaisin. Oulu sijaintinsa takia, muuten ei kaupungissa ole mitään vikaa. Tampereella on mielestäni parhaat puolet pikkupaikkakunnista ja isommista kaupungeista.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jyväskylä,Tampere,Turku,Hämeenlinna,Oulu,Kuopio ja Lappeenranta.Näissä voisin kuvitella asuvani,kaikki ovat miellyttäviä kaupunkeja,osa isompia osa pienempiä.Kaikissa on omat hyvät puolensa,toisaalta kaikkia yhdistää joko meri tai suuren vesistön läheisyys.Helsinki ei ikinä ja samoin Rauma ja Pori on sellainen yhdistelmä joka ei jostain syystä kiinnosta.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Suomessa vain pk-seutu on mahdollinen asuinsija Turkkussen ohella, eikä oikein aina sekään. Ts. Espoon metsät ei kamalasti asuinkohteena kiehdo. IFK:n kausarilla minut olisi toki helppo lahjoa ytimeen asumaan.
 

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
Siirtyy tämäkin ketju varmaan tuonne yleisen puolelle, mutta vastataan kuitenkin.
Rauma ja Tampere olisivat ihan mahdollisia. Lahtikin varmaan menettelisi. Aika isolla aseella/rahalla saisi houkutella ennenkuin Hämeenlinna/Pori/Oulu olisivat allekirjoittaneen asuinpaikkoja. Helsingissä vetäisin itseni jojoksi pihakoivuun jos sieltä sellaisen löytäisin.
 

Kumikaksonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oulunseudulta kirjoittelen, mutta liigakaupungeista kaikkein vähiten haluaisin Ouluun asumaan. Tosin näin sopivalla iskuetäisyydellä on ihan kiva pällistellä mutta ei ainakaan tätä 20 kilometriä lähemmäksi viittis mennä vaikka mikä olisi. Riittää ihan että töissä käy siellä. No, ei tuo Oulu ehkä se viimeisin vaihtoehto olisi, jos rehellisiä ollaan, mutta jos täältä pitäisi lähteä muualle niin ehkäpä parhaimmat vaihtoehdot olisi Tampere, Jyväskylä ja Kuopio. Tässä järjestyksessä, eikä lainkaan jääkiekon takia.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Kyllähän tässä ääni menee etelä-suomelle. Pääkaupunkiseutu olisi se todennäköisin vaihtoehto. Yhtä selvänä kakkosena sitten Tampere.

Länsirannikon kiertäisin kaukaa. Turku, Pori, Rauma, kaikki ihan vihoviimeisiä paikkoja, minne muuttaisin.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Helsinki,Turku tai Oulu.Ikinä en muuttaisi Poriin,Raumalle tai Hämeenlinnaan.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ehdoton KYLLÄ Suomen ykköskaupungille, eli Tampereelle. Kiva kaupunki ja sympaattisia ihmisiä kaikki, joiden kanssa olen ollut suorasti ja epäsuorasti tekemisissä. Ehdoton ei: Hämeenlinna, Rauma ja Oulu. Oulu on liian kaukana.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos täältä itä-rajalta johonkin pitäisi muuttaa, kohde listan kärjessä olisi kyllä Jyväskylä, Tampere ja Lahti. Vieläpä edellä mainitussa järjestyksessä ja voipi olla mahdollista, että jyväskylään vielä jonkun vuoden päästää tulee muutettua.
 

Pohjanpoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ehkä se menisi itselläni suuntaan Jyväskylä tai Oulu, eli pohjoiseen päin. En kyllä osaa perustella että miksi. Ei ole silti Porin voittanutta!
 

JanJ

Jäsen
Hmm...
Liigapaikoista olen asunut Porissa, Helsingissä, Turussa, Jyväskylässä ja Tampereella.
Pori on näistä paikoista ylivoimainen ykkönen, sitten Helsinki ja Turku. Tamperetta ei ole ikävä. Ei varsinaisesti Jyväskylääkään, kukaan opiskelijakavereista ei asu siellä enää eikä se kaupunki itsessään ole mikään kauneuden huippu.
 

Naughty_S

Jäsen
Jyväskylän lisäksi oikeastaan vain Tampere ja Helsinki (tässä järjestyksessä, Mansester on kiva) kelpaisivat.
Ehdoton ei länsirannikon Turku-Rauma-Pori -akselille.
Samoin ei-tuomio tulee "lupsakoiden" ihmisten Kuopiolle, jossa six-packin ostaminen puolityhjästä kioskistakin kestää muiden asiakkaiden pakollisista kuulumisten vaihtamisista johtuen noin tunnin. Liian lupsakkaa mun makuun.
Lahti on kaupunkina aika samanoloinen kuin Pori, ainakin näin päällisin puolin. Itse olen tottunut opiskelijakaupungeissa asumaan, joten kumpaankaan näistä en sen tietynlaisen "junttiuden" (puhun nyt ilmapiiristä enkä vain ihmisistä) takia haluaisi muuttaa. Kolkko lienee ihan pätevä sana kuvaamaan mielikuvaani näistä kahdesta paikasta.
Oulu olisi muuten ihan jees, mutta ihan niin kauas en sentään halua muuttaa.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Helsinkiin en muuttaisi koskaan ja Tampereen rehellinen junttimeininki jopa kiehtoo hiukan. Keskelle kaikkea, mutta kuitenkin kaukana kaikesta. Joo, kyllä se Tampere on.
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Lappeenrannassa ja Tampereella olen asunut, ja Tampere ykkösvaihtoehtona. Oulu, Kuopio, ehkä Hämeenlinna tai Rauma tai Pori. Turussa en ole ikinä käynyt enkä kyllä aio näillä näkymin käydäkään, Helsinkiin en asumaan lähtisi ellen saisi jotain todella paljon enemmän/parempaa kuin mistään muualta. Jyväskylä, Lahti ei herätä mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen.
 

Ambi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen piipahtanut asuttamassa Lahtea ja Lappeenrantaa, mielellään asuisin ihan missä tahansa liigapaikkakunnalla [paitsi Oulussa] kun olen kotoisin jumalan selän takaa jossa lätkää pelataan vain Suomi-sarjatasolla. Turku olis varmaan tarpeeksi iso ja samalla sopivan pieni tällaiselle tupajumille, Helsingissä sekoaisin ja pikkupaikkakunnalla ahdistuisin. Luulen ma.
 

haltija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Olen asunut Lappeenrannassa, Tampereella ja nyt Helsingissä. Täytyy kyllä sanoa, että Stadista en lähtisi enää kirveelläkään mihinkään muualle Suomeen. Hyvä paikka asua.
 

kingjasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Joensuun seudulla asun. Joskus sitten kun alkaa opiskelemaan niin liiga-kaupungeista eniten voisivat kiinnostaa Jyväskylä, Lappeenranta, Oulu, Tampere ja Hämeenlinna. Kaikissa olen käynyt ja tietystikin pienempi kaupunki olisi ehkä minulle parempi kuin suurkaupunki. Hesaan mua ei ihan helposti saisi asumaan. Ei sovi minulle niin ison kaupungin meininki, monesti olen kyllä siellä käynyt ei sinänsä mutta että asumaan sinne niin ei tunnu kivalta ajatukselta. Myöskään länsirannikko ei kiinnosta yhtään kun idästä on kotoisin. Mutta joo, tulevaisuus näyttää minne mennään.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Tampere on sen verran hieno paikka, että siellähän sitä mieluiten asuisi. Tampere on mielestäni Suomen täydellisin kaupunki. Ja pääsisi katsomaan kahden joukkueen pelejä. Myös Turku olisi varteenotettava vaihtoehto.

Ehdoton ei Helsingille ja Oululle. Oulu sinänsä ihan hieno paikka, mutta silti liian Oulu. Helsinki taas. Hyh.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stadi, Stadi ja Stadi. Johonkin Keravalle tai Ouluun minua ei saisi kirveelläkään.

Funtsikaa muuten, mikä kohtalo on lätkäfanilla NHL:ssä, kun ilmoitus tulee, että ensi kaudella Ässät muuten pelaavat sitten Kajaanissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös