Mikä liigapaikkakunta vetäisi Jatkoajan lukijaa?

  • 30 960
  • 204

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Erilainen JYP-fani

Kaipa sitä kaikissa viihtyisi, kun kaikki ovat - ehkäpä juuri ketjun avaajan esilleottamaa Raumaa lukuun ottamatta - suhteellisen suuria kaupunkeja. Silti kolme kaupunkia nostan muiden yläpuolelle.

Koko ikäni olen asunut Jyväskylässä, josta ikinä ei ole mitään syytä tai halua ollut muualle muuttaa. Jos kuitenkin vielä muutama vuosi sitten pois olisi pitänyt lähteä ja saanut uuden asuinpaikan itse valinta, olisi valintani kohdistunut pääkaupunkiimme. Siellä on mm. tullut teinipoikana vietettyä ho(s)telleissa asuen pari kesäistä viikonloppua sekä yksi vuodenvaihdekin (2000-01), ja raitiovaunut ym. tämän maan muista kaupungeista puuttuvat hienoudet ovat hyvinkin viehättäviä asoita.

Tällä hetkellä Jyväskylän lisäksi eniten innostava vaihtoehto olisi kuitenkin Pori. Saattaa kuulostaa oudolta, kun olen sentään JYPin kannattaja, mutta syynä Pori-viehätykseeni on mm. viimekesäinen reissu Jazzeille. Siitä tuli elävästi mieleen tämän oman kotikaupunkini jokakesäinen suurtapahtuma eli MM-ralli.

Jyväskylä ja Pori ovat molemmat aika pieniä kaupunkeja, mutta niin vain molemmissa on joka vuosi viikon verran hienoa kansainvälistä tunnelmaa. Jyväskylässä tuntuu aina yhtenä elokuisena viikonloppuna - elikä siis rallien aikaan - asuvan paljon suuremmassa kaupungissa, ja porilaisilla tuntui Jazzien aikaan olevan vähän samanlainen tunnelma. Siitä jäi hienot sympatiat Porin suuntaan, minkä takia se ei asuinpaikkana vaikuttaisi ollenkaan pöllömmältä.

Sympatiani Poria kohtaan ovat vaikuttaneet myös siihen, etten ole tällä hetkellä millään tavalla vittuuntunut Ässien kauheasta hurmoksesta, kuten varmasti niin moni, moni muu JYPin kannattaja. Toki osasyynä tähän on myös se, että Tappara ja varsinkin Kärpät ovat olleet jo vuosia minulle aikamoisia inhokkeja, mutta enpä uskoisi Ässien menestyksestä oleva erityisen pettynyt, vaikka sen vastassa olisivat olleet muutkin joukkueet.

Muokkaus: Sen verran vielä lisäyksenä, että jazzissa ja rallissa on samaa myös se, että asioina ne eivät minua juurikaan kiinnosta, mutta se tapahtuma ja tunnelma on hienoa!
 
Viimeksi muokattu:

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pee kirjoitti:
Kaipa sitä kaikissa viihtyisi, kun kaikki ovat - ehkäpä juuri ketjun avaajan esilleottamaa Raumaa lukuun ottamatta - suhteellisen suuria kaupunkeja. Silti kolme kaupunkia nostan muiden yläpuolelle.

Koko ikäni olen asunut Jyväskylässä, josta ikinä ei ole mitään syytä tai halua ollut muualle muuttaa. Jos kuitenkin vielä muutama vuosi sitten pois olisi pitänyt lähteä ja saanut uuden asuinpaikan itse valinta, olisi valintani kohdistunut pääkaupunkiimme. Siellä on mm. tullut teinipoikana vietettyä ho(s)telleissa asuen pari kesäistä viikonloppua sekä yksi vuodenvaihdekin (2000-01), ja raitiovaunut ym. tämän maan muista kaupungeista puuttuvat hienoudet ovat hyvinkin viehättäviä asoita.

Tällä hetkellä Jyväskylän lisäksi eniten innostava vaihtoehto olisi kuitenkin Pori. Saattaa kuulostaa oudolta, kun olen sentään JYPin kannattaja, mutta syynä Pori-viehätykseeni on mm. viimekesäinen reissu Jazzeille. Siitä tuli elävästi mieleen tämän oman kotikaupunkini jokakesäinen suurtapahtuma eli MM-ralli.

Jyväskylä ja Pori ovat molemmat aika pieniä kaupunkeja, mutta niin vain molemmissa on joka vuosi viikon verran hienoa kansainvälistä tunnelmaa. Jyväskylässä tuntuu aina yhtenä elokuisena viikonloppuna - elikä siis rallien aikaan - asuvan paljon suuremmassa kaupungissa, ja porilaisilla tuntui Jazzien aikaan olevan vähän samanlainen tunnelma. Siitä jäi hienot sympatiat Porin suuntaan, minkä takia se ei asuinpaikkana vaikuttaisi ollenkaan pöllömmältä.

Sympatiani Poria kohtaan ovat vaikuttaneet myös siihen, etten ole tällä hetkellä millään tavalla vittuuntunut Ässien kauheasta hurmoksesta, kuten varmasti niin moni, moni muu JYPin kannattaja. Toki osasyynä tähän on myös se, että Tappara ja varsinkin Kärpät ovat olleet jo vuosia minulle aikamoisia inhokkeja, mutta enpä uskoisi Ässien menestyksestä oleva erityisen pettynyt, vaikka sen vastassa olisivat olleet muutkin joukkueet.

Hyvin sä, toveri Pee, kirjoitat. Sama homma minulle. Ässät jyrätköön Kärppien yli ja siitä finaaleissa niin pitkään kuin porilaista kepakkoa kestää eli luultavasti aika pitkälle.

Itse tiedän viihtyväni hartwallia kukuunottamatta Helsingissä sekä Tampereella. Myöskin Lappeenranta voisi olla iha kiva kaupunki.

Poriin, Raumalle tahi Ouluun en mielelläni muuttaisi.

Edit. Turusta sen verran, että asunut en ole, mutta suku asuu siellä ja ei se mitään Suomen parasta seutua ole. Aika vaisu kaupunki.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kyllähän tätä lukijaa vetää eniten puoleensa kokonaisuudessaan pääkaupunkiseutu - oli kyse sitten selkeistä liigapaikkakunnista (Helsinki & Espoo) tai koko pk-seudusta sisältäen Vantaan, Kauniaisen ja muuta muuta ympäryskuntaa.

Idästä kun olen päässyt pois niin en ihan heti haluaisi takaisin L:rantaan, liian pieni ja talvella kuihtunut kaupunki minun makuuni - kesällä se nyt vielä jotenkuten menettelee mutta ei muuten. Jotenkin tuntuu, että sama pätee moneen muuhun pieneen tai keskisuureen kaupunkiin joten niihinkään minua ei ihan hevin saataisi.

Liigapaikkakunnista jonne voisin kuvitella muuttavani pk-seudun ulkopuolelta ensinnä tulee mieleen Tampere ja sitten Turku, ainoa poikkeus pienemmistä paikkakunnista on Hämeenlinna jonka sijainti pk-seudun ja Tampereen välillä on hyvä ja sen vuoksi sinne nyt voisi kuvitella muuttavansa.

vlad.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pori ja Tampere varmaankin olisivat sellaiset suosikkipaikkakunnat jos jonnekin pitäisi pääkaupunkiseudulta muuttaa. Kuopiokin on ihan mukava kesäkaupunki.

Mutta se paikka minne minua ei ikinä saisi on Turku. En vain voi jotenkin sietää koko kaupunkia ihmisineen. Mitään pahempia traumoja ei ole Turun reissuilta jäänyt, mutta jotenkin koko kaupungista on jäänyt vastenmielinen olo.
 
Tarkempaa tuntemusta löytyy Tampereen lisäksi vain Turusta, Raumasta ja Helsingistä.

Turku on jostain syystä paljon sisäänpäinkääntyneempi, ja pienemmän oloinen kuin Tampere. Koko kaupungissa ei ole muuta kivaa kuin jokilaivaterassit hellepäivänä. Ei sinne.

Helsingin wannabe-iso-city meininki on todella ärsyttävää. Jos töiden puolesta pitää Tampereelta siirtyä, niin ennakkoon olen suunnitellut että mieluummin sitten eurooppaan oikeasti isoon kaupunkiin, kuin wannabe-stadiin. Ison ja pienen kaupungit huonot puolet samassa paketissa.

Tampere ja Pirkanmaa on, kuten yllä jo joku mainitsikin, rehellisesti junttia. Toisaalta tästä hyvänä puolena tulee tietty meiningin rentous joka sallii omana itsenä olemisen. Ihmiset eivät turhia juttele, jos et halua.

Sen sijaan Rauma on oman kokemuksieni perusteella pikkukaupunkien ykkönen. Talvella aikas kuollut, mutta kesällä mukavan eloisa. Ihmiset todella mukavia. Huomattava ero esim. Poriin, sillä en ole in-real-life tavannut koskaan ei-mulkkua Porilaista. Tosin näitä tapaamisia on varsin vähän.

Mutta mikä oikeasti on kaupungin vaikutus. Pelaajia kiinnostaa joukkue, menestymismahdollisuudet, valmentajan persoona. Yllättävän moni pelaaja muistaa kiitellä myös hyvistä työtiloista, eli hallista pukukopeista, saunoista yms. joukkuetiloista jossa kaverit viettävät puoli elämäänsä. Ja sitten tietysti on se raha joka kumoaa kaikki yllä mainitut toiveet.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tumpula kirjoitti:
Useissa pelaajasiirtokeskusteluissa, joita luen on puhuttu siitä, että mm. Rauman Lukko joutuu maksamaan Raumalle siirtyvälle pelaajalle enemmän palkkaa, koska Rauma ei muuten vedä.

No joo, minä en kyllä tätä ymmärrä. Rauma on kiistatta SM-liigakaupungeista kaunein. Naantalin lisäksi en tiedä yhtään niin kaunista kaupunkia kuin mitä Rauma on vanhoineen kaupunkiosineen.

Eli kyllä jos puhutaan nyt nimenomaan siitä, mikä kaupunki minua puoleensa vetää, eikä välitetä siitä mikä joukkue siellä pelaa, niin seuraavat kaupungit:
1.Rauma Kiistatta kaunein
2.Oulu Vähän eksotiikkaa lähteä noinkin kauas peliä kahtomaan
3.Kuopio Jotenkin vain viehättää meikäläistä

Mutta sitten taas Helsinki tai Espoo ei vedä kyllä meikäläistä puoleensa. En vain pidä varsinkaan täällä asuvista ihmisistä, jotka järjestäen tuntuvat aika leuhkoilta persoonilta, etenkin ne jotka eivät ole kotoisin alunperin, vaan ovat muuttaneet Helsinkiin.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Aika vaikeaa sitä on edes ajatella muuttavansa pois pääkaupunkiseudulta. Ja mainittakoon, että, kun puhun pääkaupunkiseudusta, Vantaa ei siihen kuulu. Sinne en muuttaisi koskaan. Ok, eihän se liigapaikkakuntiin kuulu.

Jos nyt kuitenkin minut muuttamaan pakotettaisiin johonkin liigapaikkakuntaan, valitsisin todennäköisesti Turun* vaikka erityisesti paikallinen puhetapa samanaikaisesti huvittaa ja kuvottaa minua.

Koskaan en muuttaisi Hämeenlinnaan, Poriin tai Raumalle. Hassuinta on se, että juuri näihin kaupunkeihin minulla on ns. "yhteyksiä". Kuvottavia paikkoja jokainen.

* Mistä tietää, että ahvenanmaalaiset nussivat hylkeitä?






Turkulaisista...
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Tampere on vain kaikinpuolin täydellinen. Sopivan iso, mutta kuitenkin riittävän pieni, että oppii paikat kohtuullisen helposti. Kävelyretki jäätelöä syödessä kesäisellä Pyynikin hietikolla tennisturnauksen lomassa on vuoden ehdottomia huippuhetkiä. Pyynikin alue on muutenkin kuin jostain Välimeren rannoilta, paljon parempaa kuvaa nuo ulkolaiset tennispelaajat eivät voisi Suomesta saada.

Tampereelta löytyy myös, noin turisteja ajatellen, Suomen paras huvipuisto, ehdottomasti näkemisen arvoinen, suorastaan legendaarinen Pispala, tyylikäs keskusta, ja riittävästi kauppoja moneen makuun. Näsinneulasta tai Pyynikin näkötornista saa mainion kokonaiskuvan Tampereesta. Kyllä se Hervantakin siellä jossain kaukana siintää, mutta älkää hyvät ihmiset sinne menkö.

Varsinaiselle Tampereen asukkaalle aukeaa pikkuhiljaa sitten niin monta arkista mutta ehdottoman loistavaa pikkujuttua, että ei niitä jaksa edes alkaa luettelemaan. Ja kun kaksi perinteikästä jääkiekkoseuraa kohtaavat Suomen legendaarisimmassa kiekkopyhätössä, onhan se jotain upeaa.

Tamperelaiset ihmiset ovat varmasti keskimääräisesti mukavempia kuin länsi- tai eteläsuomalaiset.

EDIT: Unohdin mainita Teiskon, tuon valkoisen alueen Tampereen kartalla. Kesähelle, hyvää seuraa, jokkis, ja Teisko, ei siitä päivä enää kauheasti parane!

Muista paikkakunnista voisin kuvitella asuvani ainakin Jyväskylässä, Lahdessa tai Hämeenlinnassa. Helsingissä menisi varmasti vuosi, pari tai enemmänkin, mutta pitemmän päälle se alituinen kiire ja kireys kävisi varmasti hermoille. Porissa ja ehkä myös Lappeenrannassa voisi mennä jonkin aikaa. Espoo (tai Vantaa), ei IKINÄ. Kuopiossa voisivat opetella puhumaan Suomea, eikä se meininki muutenkaan kauheasti houkuta. Oulu on melkein napapiirillä, ja Turku on paska kaupunni ja paskaa porukkaa. Raumalle en muuttaisi mistään (melkein...) hinnasta, ihan liian pieni.
 

puna-hundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Mike Keenanin jengit
Jodun ehkä koulun takia muuttamaan ensi vuonna Turkuun, mikä on koko ikänsä Stadissa pyörineelle ihmiselle aikamoinen kulttuurishokki. Jo siellä käyminen on suoraan anaalista. Siellä ei tutut kuviot enää päde.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Jos johonkin läksisi...

...olisi ehdoton ykkönen Tampesteri. Joku siinä kaupungissa vaan kiehtoo ja tamperelaiset kaikkinensa ovat mukavaa väkeä.

Sympatiapisteet irtoaa Tampereen pikkuveljelle, Hämptonille, joskin elämäni ensimmäiset 19 vuotta siellä (tällä hetkellä täällä) asuneena saatan olla hivenen jäävi sanomaan. Toinen paikka johon sympatioita irtoaa, on Oulu. Hassusti puhuvia ja leppoisia ihmisiä ja mukavan kokoinen kaupunki. On vaan niin pirun kaukana.

Turku on myös kelpo asuinpaikka, kunhan siihen saa tietyn kosketuspinnan. Parit ensiimäiset asuinvuodet Turussa olivat aivan hirveitä, mutta nyt kaupunkiin on alkanut vähän pääsemään sisään ja elo maistuu.

Ehdottomia ei-paikkoja olisivat sitten Pori, Rauma, Lahti ja Espoo.
 

struumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja HIFK
Tampere selkeä ykkösvaihtoehto ja kyllähän sitä asusi väliaikaisesti vaikka palavassa nuotiossa. Turku ei hirveästi kiinnosta eikä suuri ja mahtava stadikaan, mutta jos mm. työn takia jompaan kumpaan pitäisi lähteä niin mikä ettei.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Saku #11 kirjoitti:
Raumalle en muuttaisi mistään (melkein...) hinnasta, ihan liian pieni.

Liian pieni, mihin?

Siis minä olen ainakin sellainen ihminen, että taas viihdyn enemmän pikkukaupungeissa kuin suurissa kaupungeissa ja minua ei saisi muuttamaan Helsinkiin, Ouluun, Tampereelle,Turkuun tai Espooseen mistään hinnasta.

Eikö sinun mielestäsi Rauma ole todella,todella kaunis kaupunki?
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Saku #11 kirjoitti:
Kuopiossa voisivat opetella puhumaan Suomea
Kannattaa varmaan jutella muillekin, kuin torin perunakauppiaille :). Murre ei nykyisellään ole oikeastaan missään ongelma. No ok, ehkä Oulussa, mutta ei sekään niin pahalta kuulosta, kun siihen tottuu.

Itse olen toistaiseksi viihtynyt Kuopiossa ihan mukavasti, mutta jos täältä jonnekin lähtisi, niin Tampere, ja miksei myös Hämeenlinna ja Jyväskylä löytyisivät kärkisijoilta.

Ehdottomia ei-kaupunkeja ei ole, sillä kylläkai sitä joka (ainakin liiga-) kaupungissa voi viihtyä, jos vaan haluaa, eikä ota valmiiksi negatiivista asennetta.
 

Keyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal FC
Tää on hauska keskustelu.

Itse olen innokas matkaaja niin Suomessa kuin ulkomaillakin ja jokaisen liigapaikkakunnan olen käynyt läpi. Jotkut niistä (työnkin vuoksi) tiheämmällä haravalla ja jotkut muuten vaan hieman harvemmalla kammalla. Kuitenkin jokaisesta kaupungista on jäänyt joku mielikuva.

Ensinnäkin perustamperelaisena olen tietysti jäävi sanomaan tästä meidän Mansesta mitään. Tulkaa käymään ja juttelemaan paikallisille. Sittenpähän näette!

Liigakaupungeista kaikista tutuimpia ovat Helsinki, Espoo, Turku ja Pori.

Stadi on koluttu läpi niin monta kertaa, että ei voisi vähempää kiinnostaa. Espoo ei ole "oikeasti" kaupunki, joten jätetään se surkeimpana heti pois laskuista. Turussa on kiva vierailla kesällä joen ääressä, mutta siihen se sitten jääkin. Porin torilta saa Suomen parasta kalaa (juuri pyydystetty nahkiainen käristettynä ei ole huono) ja Meri-Pori on hienoa aluetta. Silti koko Pori onnistuu pilaamaan yleisellä ankeudellaan ja ilmapiirillään kaikki hienoutensa.

Varsin tuttuja ovat myös tuo pikkuveli Hämeenlinna, läpiajokaupunki Jyväskylä, matkalla Lappiin oleva Oulu, kylmänoloinen Lahti ja liian pieni Rauma.

Hämiksessä on väsynyt ilmapiiri keskellä kaikkea, ja silti siellä ei ole mitään. Oulussa kaikki on paikallisten mielestä hyvin, mutta silti kaikessa on ainakin ulkopuolisen mielestä parannettavaa. Lahdessa tulee jo kymmenen minuutin sisällä ahdistunut fiilis. Lahti on tunnelmaltaan kylmä kaupunki, paitsi kun siellä on kymmeniä tuhansia ulkopuolisia Salpausselällä. Raumalla ei ole oikeastaan muuta kuin Rauma.

Jäljelle jäävät minulle rennon tunnelmansa vuoksi läheisiltä tuntuvat Kuopio ja Lappeenranta.

Jos siis saisin valita, pelaisin tietysti Tapparassa. Ja heti toisena Ilveksessä. Jos ja kun paikkaa niistä ei löytyisi siirtyisin KalPan kautta SaiPaan.

No joo, kun urheilusta ei meikäläinen voi leipää perheelle tienata, pysyn täällä Tampereella. Ja jos pakko on lähteä, lähdemme porukalla Itävaltaan.

Ja kaikkea edellämainittua ei kannata ottaa kovin tosissaan, sillä parasta on kuitenkin se, kun jokaisella paikkakunnalla on oma kulttuurinsa ja ilmapiirinsä.
 

Tumpula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko. Vaan ei ne huonoja ole muutkaan...
Hauskoja vastauksia on tullut. On selvästi niitä ihmisiä, jotka haluavat isompiin kaupunkeihin ja sitten on niitä, jotka tunnepuolisesti tuntevat vetoa rauhallisempaan, kiireettömämpään menoon (eihän se sitä kentällä kuitenkaan tarkoittaisi).

Ilmiö itsessään on täällä mainittu mm. turkulainen sisäänpäinlämpiävyys. Missä isommassa kaupungissa tätä ilmiötä ei olisi? Ehkä raumalaisilla ei ole niin valtaisaa tarvetta olla ylpeä pikkukotikaupungistaan ja kun siellä asuu 30 vuotta, niin ehkä ne pienet piirit alkavat ahdistaa. Mutta entä kaupungeissa, joissa ihmiset ovat ylpeitä kotikaupungistaan, työstään ja mahdollisuuksistaan? Kyse taitaa olla enemmän kaupungeissa vallitsevasta kulttuurista ja yleisestä ilmapiiristä. Itse olen kohdannut tunnepuolista kylmyyttä vain yhdessä kaupungissa: Helsingissä. Sekin tietysti on hyvin yksilöllistä, miten kukin suhtautuu muihin ihmisiin ja mahdollisesti muilta paikkakunnilta tuleviin.

Taidan kuitenkin olla jäävi puhumaan sen enempää Turun kuin Rauman puolesta, mutta Turusta sanoisin, että itse muuttaessani tänne minulla oli aika vahvoja ennakkokäsityksiä ihmisistä. En kuitenkaan ole nähnyt tai kokenut täällä mitään, joka olisi tukenut aiempia mielikuviani. Täytyy muistaa, että suuremmissa kaupungeissa on opiskelemaan ja töihin lähteneitä ulkopaikkakuntalaisia, eikä näissä kaupungeissa sittenkään välttämättä tunne kovinkaan montaa paljasjalkaista turkulaista/stadilaista tms. Eli aika usein mielikuva toisesta paikkakunnasta saattaa sittenkin olla enemmän fiktiota kuin faktaa.

Ehkä se alkuperäinen kysymykseni tuolla oli: jos Raumalle siirtyy pelaaja, pitäisikö hänelle maksaa Rauma-lisää? Jos kyse on stadilaisesta tai ison kaupungin menosta pitävät henkilö, luultavasti, mutta entä se osa ihmisistä, jotka pitää rauhallisemmasta menosta? Ei Hämeenlinnakaan mikään valtaisa kaupunki ole, mutta kaudesta toiseen sinne hyppää pelaajia isommista kaupungeista. Uskoakseni kyse on sittenkin jostain muusta kuin valtaisasta rahatukosta, joka pitää maksaa, jotta ihmiset viihtyisivät kaupungissa, jossa ei ole mitään. Jos rehellisiä ollaan, niin ei täällä Turussakaan niin eloisaa meno ole talvisin.

Niin, itselleni pitäisi kyllä maksaa Helsinki-lisää. Töiden perässä kuitenkin olisin sinne valmis lähtemään, mutta aivan saletti olisi, että elinkustannukset nousisivat aika rutosti. Senkin puolesta se lisä olisi ihan suotava. Olkaa pienten liigaseurojen kannattajat ylpeitä seuroistanne ja kaupungeistanne. Se vaikuttaa aika suoraan viihtyvyyteen. Itse en epäile lainkaan, ettenkö viihtyisi Lappeenrannassa. On sitä tullut viihdytettyä itseä Orivedelläkin, eikä siellä edes lätkää pelata...
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Asun tällä hetkellä Turussa, 9. vuosi menossa. Raumalla syntynyt ja kasvanut. Turku on kyllä miellyttävä paikka. Raumalta todella moni kaverikin tuli tänne opiskelemaan. Kesä + aurajoki on yhdistelmä, jonka voittanutta en ole missään tavannut. Turku on sopivan kokoinen kaupunki raumalaiselle - sopivasti kulttuuri ja vapaa-ajanvietto mahdollisuuksia, mutta kuitenkin pienen kaupungin oloinen. Mikä tärkeintä: Helvetin hyvä ja laaja kebab-tarjonta!

Raumalle on alkanut veri vetämään takaisin. Vaikka Turussa koti on ja tänne hyvin olen kotiutunut, niin kyllä "sielu" lepää kuitenkin Raumalla. Varmasti sinne vielä muutan takaisin.

Poria pidin teininä paikalliset propaganda-koneiston vuoksi epämiellyttävänä paikkana. Pari kertaa kävin sählyturnauksissa siellä. Nyt kun hyvä kaveri opiskelee Porissa, niin on tullut käytyä useaan otteeseen. Muuttaminen on erittäin epätodennäköistä, mutta kaupungista pidän paljon. Samannlainen tunnelma ja miljöö kuin Tampereella. Ainoa miinus se hirvittävä murre.

Tampereelle voisin muuttaaa koska vaan. Todella leppoisia ihmisiä ja tehdasmainen ympäristö miellyttää. Mielestäni Turku on paljon kauniimpi kaupunki kuin Tampere, mutta jälkimmäisessä on enemmän tunnelmaa.

Jyväskylä ja Oulu houkuttelisi kyllä, mutta vaikea sanoa mitään, kun niin vähän kokemuksia. Ei missään nimessä kuitenkaan täysin poissuljettuja vaihtoehtoja.

Helsinki on ihan ok, mutta ei ykkösenä mun listalla. Viihdyn paremmin kompakteimmissa kaupungeissa.

Vähiten houkuttelevia ovat Lappeenranta, Espoo ja Kuopio. Ensimmäisen sijainnin takia, toinen keskustan puuttumisen takia ja kolmas ei muuten vaan houkuta. Kokemukset ovat kyllä vähäiset.
 

Höyry

Jäsen
Jykylä

Helsingissä oon asunut 15 vuotta. Jos täältä lähtee, niin Jyväskylä on aika vahvoilla, Lahti ehkä vieläkin kovempi vaihtoehto. Tamperetta vois ajatella kaikkatyöpaikaksi. Kaikki muut kaupungit on ulkona kisasta.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Syntymäkaupunkiini Tampereelle ehdottomasti! Toiseen ääripäähän Stadi ja Oulu yhtä ehdottomasti!
 

Popov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tällä hetkellä asun Vaasassa ja viihdyn ihan hyvin ainaisesta tuulesta huolimatta. Liigapaikkakunnista haluaisin mieluiten Jyväskylässä. Pari vuotta asuin sen läheisyydessä ja vieläkin siellä silloin tällöin vierailen.
Myös Tampere ja Turku ovat viihtyisiä paikkakuntia. Helsingissä on mukavaa välillä käydä, mutta en voisi ikinä edes kuvitella asuvani siellä.
 

Hopeavarjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos Turku jätetään listastani pois, kolme suosikkikaupunkia olisivat suurimmasta pienimpään: Tampere, Jyväskylä ja Rauma. Tampere ja Jyväskylä ovat varsin viehättäviä ja eloisia kesäkaupunkeja. Tampere on tunnelmallisempi kuin Helsinki tai Turku. Tampereessa ja Jyväskylässä viehättävät kauniit järviympäristöt sekä ystävälliset ihmiset.
Rauma on pieni ja tunnelmallinen sukulaiskaupunki. Kaunis vanhakaupunki olisi erittäin mieluisa asuinympäristö. Rauman etuna on myös lyhyt kotimatka (n.80 km) ja meriympäristö.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Jyväskylä kokeiltu ja suurimman osan iästä lähimailla asuneena, Tampere nykyinen asuinpaikka. Kahta en vaihda, mainioita molemmat. Jos joku pitäisi valita, niin kaikki syrjäiset rannikkokaupungit jää pois. Kuopio olisi valinta, Puijon torni on melkein yhtä hieno kuin Näsinneula, siksi se.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
vilperi kirjoitti:
Liian pieni, mihin?

Siis minä olen ainakin sellainen ihminen, että taas viihdyn enemmän pikkukaupungeissa kuin suurissa kaupungeissa ja minua ei saisi muuttamaan Helsinkiin, Ouluun, Tampereelle,Turkuun tai Espooseen mistään hinnasta.

Eikö sinun mielestäsi Rauma ole todella,todella kaunis kaupunki?
Asumiseen. Itsekin tykkään usein vaikkapa kesäisin rentoutua idyllisessä maalaismaisemassa, ja esimerkiksi kesämökki Raumalta olisi enemmän kuin tervetullut. Mutta, varsinaiseksi asuinpaikaksi tarvitsen kyllä vähän isomman paikan.

Nää on näitä kysymyksiä jotka vaihtelee henkilöittäin, eikä varsinaisesti oikeaa mielipidettä ole. Mulla kuitenkin noin.
 

Bandana

Jäsen
Jaa, no.

Kyllä se Turku - Tampere - Jyväskylä akselilta löytyisi. Tampere on tosiaan rehellinen ja klassinen suomalaiskaupunki, Turku on ihanan ruotsalainen ja Jyväskylässäkin on jotenkin sellaista oikeaa asennetta.

Ja noissa paikoissa on oikeasti jotain tekemistä, eikä sinne tarvitse pelaajia houkutella pelkästään perunamaalla, rahalla tai paikallisilla ritsapilluilla.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Espoossa ja Helsingissä olen koko elämäni asunut, en pysty kuvittelemaan itseäni asumassa missään muualla liigapaikkakunnalla. Turku ehkä jos joutuisi henkensä edestä valitsemaan johtuen sijainnista ja koosta. Ehdoton ei kuoleville pikkukaupungeille tyyliin Pori.

Tampere on kyllä Suomen junttipääkaupunki, siellä on kiva käydä bilettämässä kesällä mutta that's it, mahdotonta kuvitella asuvansa paikallisten punaniskojen seassa. Mielummin Ouluun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös