Mikä lätkämaila sinulla on?

  • 132 504
  • 467

Outsider

Jäsen
Ei tullut tutkittua lukiko varressa mitään takuusta, mutta ihan suosiolla sain uuden tilalle. Tai itse asiassa samanlaiset leftin mailat oli tietenkin loppu, mutta sain sitten pari euroa kalliimman tilalle. Mitä eroja noissa eri värisissä Vectoreissa on, kun niitä löytyy ainakin vihreänä, sinisenä, punaisena ja oranssina?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tullut tutkittua lukiko varressa mitään takuusta, mutta ihan suosiolla sain uuden tilalle. Tai itse asiassa samanlaiset leftin mailat oli tietenkin loppu, mutta sain sitten pari euroa kalliimman tilalle. Mitä eroja noissa eri värisissä Vectoreissa on, kun niitä löytyy ainakin vihreänä, sinisenä, punaisena ja oranssina?
Kertovat mailan jäykkyyden.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
No miten ne sitten menee, kun kaikista väreistä oli kuitenkin vielä erikseenkin eri jäykkyyksiä? Itse en mitään mainittavaa eroa huomannut vihreän ja oranssin välillä.
Aa sori sekosin itse. Montrealin mailoissa ne meneekin pelkästään värin perusteella.
CCM:llä on vissiin isommat valikoimat, joten ovat nähtävästi laittaneet useita värejä samoille jäykkyyksille.
Nyt kun miettii, niin jostain olin katsovinani, että mainostivat noita mailoja otsikolla "valitse oma värisi"-tyyliin...
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Ajattelin hommata uuden kepin kun vanha on ylijäykkä rautakanki, ranteet kipeinä tunnin jälkeen. Vaihtoehtoina on flex 75 ja 85, merkki saattoi olla CCM. Höntsyissä rannareita vedellään ja 75 tuntui mukavan löysälle, jousti sopivasti. Laukoja on hintelä ja painoakin varmaan alle 70 kiloa, kädet vahvuudeltaan tasoa spaghetti al dente. Arvoisat veljet, olisiko tuo 75 sopiva löysyys? Kiire, huomenna hakemaan pois kun oli alessa noin neljäänkymppiin.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Hah, varusteurheilija ;) Kyllähän sen mailan sopivuuden pystyy about testaamaan siellä kaupassakin. Ihan rapiasti otat sellaisen lingon itsellesi. Tuo teikäläisen nykyinen maila on sitä luokkaa, että sillä pystyisi kääntämään kiviä pellossa. Ei ihme jos on ranteet kipeänä.

Paraskin huutelija. Itse hankkinut kaikki mahdolliset maalivahdin kamppeet titaanista valettuja munasuojia myöten ;) Taidan pistää vanhan mailan vasaran varreksi, hyvin kestäisi.
Milloin siirrytään tähän harjoittelumetodiin? Valkoiset kiekot
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Ihan järjettömän hintaisia nuo nykyajan mailat. Ennen sai Montrealin 50 markalla ja nyt pitäisi kaivaa vanha 500 markkaa mailaa varten.
Ihmettelin mailoja katsellessa sitäkin miten helvetillisiä käyristyksiä niissä on, kyllä kiekko kohoaa suoremmallakin lavalla. Taitaa meikäläisen raja mennä 50€, alennuksia löytyy aina välillä, kuten tällä kertaa. Alkoi melkein pyörryttämään kun urheiluliikkeessä mailan hintalappu huiteli kahdessa sadassa eurossa, reilusti yli tuhat markkaa! Hyvällä tuurilla se on heti poikki jos sattuu joku maanantaikappale kohdalle, saanee toki uuden mutta siltikin.
 
Ihmettelin mailoja katsellessa sitäkin miten helvetillisiä käyristyksiä niissä on, kyllä kiekko kohoaa suoremmallakin lavalla. Taitaa meikäläisen raja mennä 50€, alennuksia löytyy aina välillä, kuten tällä kertaa.

Itse olen viimeisenä neljänä keväänä käynyt ostamassa uuden tikun juuri kevään alennusmyynneistä, paras tarjous mikä on ollut, oli viime vuonna, kun käteen sattui reilulla 40€:llä Eastonin Synergy, jonka ovh oli 120€ luokkaa. Yli 50€ en kyllä usko mailasta maksavani, joku raja siinäkin.
 

Metalheart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Chris Pronger, HC '05 Banská Bystrica
Itsellä tarttui muutama päivä sitten Satakunnan Urheiluliikkeestä mukaan Kohon Revolution hintaan 39€. Ovh ilmeisesti pyörii siinä 90-100€ hujakoilla, mutta oli alennuksessa niin ajattelin ottaa kokeiluun.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
No nyt on RBK:n kepakko, varresta ja hinnasta päätellen hybridimalli, flex 75. Löysäksi aletaan toki haukkumaan mutta näille vähille voimille ihan sovelias. Ihan mukavasti lähti rannevedot kun kävin testailemassa, pientä hakemista ja totuttelua tietysti. Erkkarit kun vetää yläkädelle niin alkaa käymään käteen paremmin.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Näin joulun kunniaksi tuli ostettua nuijalle ensimmäinen komposiittimaila (Bauer Vapor jotain). Nyt tuli sellainen kysymys mieleen että kai sitä saa sahattua samalla tavalla kuin puumailaakin. Sellaiset pari-kolme senttiä pitäisi sahata pois niin olisi saman mittainen kuin puumaila millä herra on tottunut pelaamaan. Mutta muuttuuko mailan ominaisuudet merkittävästi jos sitä lyhentää?

Tuossa näyttää takana olevan jotain viivoja ja numeroita tietyin välein ylhäältä alaspäin.
 

Sabres #81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, HIFK, Sabres & AC Milan
Näin joulun kunniaksi tuli ostettua nuijalle ensimmäinen komposiittimaila (Bauer Vapor jotain). Nyt tuli sellainen kysymys mieleen että kai sitä saa sahattua samalla tavalla kuin puumailaakin. Sellaiset pari-kolme senttiä pitäisi sahata pois niin olisi saman mittainen kuin puumaila millä herra on tottunut pelaamaan. Mutta muuttuuko mailan ominaisuudet merkittävästi jos sitä lyhentää?

Tuossa näyttää takana olevan jotain viivoja ja numeroita tietyin välein ylhäältä alaspäin.

Kyllä minäkin olen noita komposiitteja lyhennellyt ja hiemanhan ne jäykistyvät lyhentäessä. Noissa Bauereissa on minullakin ollut ne numerot ja viivat. Ne viivan alla olevat numerot kertovat kuinka jäykkä maila on jos lyhennät sen yllä olevan viivan kohdalta.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitäs mieltä ihmiset on Eastonin Synergy 200 stagasta. Käsittääkseni se on Eastonin viime vuoden malli, mutta erot nykyisiin s9 ja s16 keppeihin ovat marginaalisia. Huhujen mukaan 200 kuitenkin tuppaa menemään helposti paskaksi. Tai ainakin näihin uusiin Eastoneihin verrattuna.
Hinta olisi 74 € eli melko hyvä, muttei viitsis ostaa mikäli hajoo heti.

Eli mitä mieltä/kokemuksia ?
 
Mitäs mieltä ihmiset on Eastonin Synergy 200 stagasta. Käsittääkseni se on Eastonin viime vuoden malli, mutta erot nykyisiin s9 ja s16 keppeihin ovat marginaalisia. Huhujen mukaan 200 kuitenkin tuppaa menemään helposti paskaksi. Tai ainakin näihin uusiin Eastoneihin verrattuna.
Hinta olisi 74 € eli melko hyvä, muttei viitsis ostaa mikäli hajoo heti.

Eli mitä mieltä/kokemuksia ?

Taitaapi olla toissa vuoden mallia, sillä itselläni oli tuo jo pari vuotta sitten. Täksi kaudeksi tuli siirryttyä jr-mailasta Int-malliin. Kyllä tuo hyvä maila on, tosin lapa on aavistuksen liian käyrä minun makuuni. Lavassa on ilmeisesti pieni halkeama mutta ei ainakaan vielä ole haitannut. Kyllä tuolla hinnalla melkein kannattaa jo ostaa. Minä maksoin tuosta 95€. En kyllä usko, että tuo hajoaisi helpommin kuin muut Eastonit.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
CCM VECTOR OPS-V105 MID/35KP L 19

Tuollaisia löytyy kaksi. Olivat edellisvuoden malleja eli ns. menneen talven lumia kun bongasin hyllystä ja maksoivat 40€ kpl niin täytyi ostaa heti kaksi. Kevyt, harmaa komposiittimaila tummansinisillä teksteillä ja hyvällä käyristyksellä.
 

adidasler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vauhdikas ja hyökkäysvoittoinen taitokiekko.
Bauer x60. On aivan sairaan asiallinen tikku! Ennen pelasin Vectorin 10.0:lla, mutta päätin kokeilla tätä uusinta Bauer -mallia, eikä ole tarvinnut katua.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Keneltä muuten löytyy vielä Kohon legendaarisen XL sarjan maila? Luulin että olen jo menettänyt ensirakkauteni mutta vanhempien luota löytyi tämä 80-luvun legendaarinen lasikuitumaila (XL6) joka sai puiset Torspot ja Titanit näyttämään todella vanhoilta. Oli aikoinaan helvetin kallis maila, muistaakseni about 200mk.
 

korvahiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP (Flyers, D)
Itellä ollu nyt kaks talvee ulkojäähöntsäillessä Bauer Vapor Xpro. Todella hyvä, mutta vaati opettelua CCM:n puumailojen jälkeen. Vasta nyt alkaa ranne lähteä, liekö sitten ollut tekniikan vai voiman puutetta.

Selittäiskö joku muuten näitä merkintöjä, eli onko kuinka jäykkä kun on REG FLEX 87 (ilmeisesti aika normaalia tasoa?). Tuo LIE6 kertoo kai jotain lavasta, mielestävi vähän turhan käyrä ku joutuu liipasemaan lämärin aika kaukaa takaa tai vähän kääntämään mailaa jos siis haluaa luistelusuuntaan läväyttää.

P92 Näslund lukee tossa käsisijan kohdalla, normiarvo oli kai 110e, alennuksessa alle 60e. Otin ku puumailat oli vaan kympin halvempia.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Keneltä muuten löytyy vielä Kohon legendaarisen XL sarjan maila? Luulin että olen jo menettänyt ensirakkauteni mutta vanhempien luota löytyi tämä 80-luvun legendaarinen lasikuitumaila (XL6) joka sai puiset Torspot ja Titanit näyttämään todella vanhoilta. Oli aikoinaan helvetin kallis maila, muistaakseni about 200mk.
Mulla oli ainakin vuos pari sit tuollainen jossain vanhempieni varaston nurkassa, kaippa se siellä vieläkin on. Tai se oli XL4 jos oikein muistan (jäykin noista XL-malleista?)..en saanut mailaa millään hajalle, mielettömän jäykkä ja kestävä maila.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mulla oli ainakin vuos pari sit tuollainen jossain vanhempieni varaston nurkassa, kaippa se siellä vieläkin on. Tai se oli XL4 jos oikein muistan (jäykin noista XL-malleista?)..en saanut mailaa millään hajalle, mielettömän jäykkä ja kestävä maila.

Mielenkiintoista. XL6 oli fleguin maila mitä olen ikinä käyttänyt, sen varsi jousti älyttömästi mutta ei hajonnut mistään. Lämärit ei oikein lähtenyt mutta rannarit sitäkin paremmin. Svenssonitkin vielä lähti ok mutta tosiaan lämäreissä maila oli todella makaronimainen.

Tämä siis täysin muistikuvien perusteella, pitäisi varmaan käydä lätkimässä uudestaan. Kohon XL oli ainakin joskus 80-luvulla Jäähongan vakiostaga.
 

sventur

Jäsen
Suosikkijoukkue
KJK & NasKi (R.I.P)
Kuinkas lapauskollisia arvon palstaveljet ovat? Itselläni on ollu käytössä ja useamman vuoden RBK:n ja CCM:n mallistoista löytyvä malli 11, joka on tuntunut olevan katoava luonnonvara tässä muutaman viimevuoden aikana. Paikallisessa intersportissa käydessäni löytyi n. 20 mailaa lavalla 19, muttei yhtään tällä itse suosimallani lapamallilla.

Kukaan muu huomannut samaa trendiä?
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Selittäiskö joku muuten näitä merkintöjä, eli onko kuinka jäykkä kun on REG FLEX 87 (ilmeisesti aika normaalia tasoa?). Tuo LIE6 kertoo kai jotain lavasta, mielestävi vähän turhan käyrä ku joutuu liipasemaan lämärin aika kaukaa takaa tai vähän kääntämään mailaa jos siis haluaa luistelusuuntaan läväyttää.

P92 Näslund lukee tossa käsisijan kohdalla, normiarvo oli kai 110e, alennuksessa alle 60e. Otin ku puumailat oli vaan kympin halvempia.

87 on löysemmästä päästä, vaikka löysempiäkin varmaan löytyy. LIE 6:sta en osaa sanoa, varmaan jotain lapaan liittyviä ominaisuuksia. P92 Näslund sen sijaan on lavan malli, sama joka löytyy itseltänikin. Irtovartena on RBK:n K7 SicKick XX-STIFF FLEX 120.
 
87 on löysemmästä päästä, vaikka löysempiäkin varmaan löytyy. LIE 6:sta en osaa sanoa, varmaan jotain lapaan liittyviä ominaisuuksia. P92 Näslund sen sijaan on lavan malli, sama joka löytyy itseltänikin. Irtovartena on RBK:n K7 SicKick XX-STIFF FLEX 120.

Bauerin mailoissa tuo jäykkyys 87 taitaa olla toiseksi jäykin, mitä saatavilla on. 102 on jäykin. Sr mallit ovat 102, 87 ja 77. Sitä pienemmät menevät sitten juniorimailojen puolelle.

Tällaisen blogin löysin, missä tuosta Lie-arvosta puhutaan. Eli kuvaa sitä, miten pystyssä mailan varsi on, kun lavan keskikohta on jäässä

Itsellä nyt ensimmäinen komposiittimaila Bauer ONE75, ja on kyllä ollut todella hyvä keppi. Löytyi Intersportista kahteen kertaan alennettuna 80 euroon. Omat mitat 190/96 ja myyjä suositteli tuota jäykkyyttä 87. Jos olisin pidentänyt mailaa jatkopalalla, niin sitten olisi kuulemma 102 ollut parempi valinta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös