Kapulainen
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Blues
Itselleni Espoon kamalat lähiöt tarjoavat enemmän tai vähemmän kaiken mitä arjessa tarvitsen. On selvää, ettei kaikki palvelut ole Espoossa samaa luokkaa kuin Helsingissä. Esimerkiksi ravintola- tai muut ajanviete-palvelut ovat parempia. Silloin kuin niitä tarvitsee, pääsee Espoosta helposti Helsinkiin. En usko, että espoolaisten elämä on sen kummempaa kuin Helsingin lähiöissä asuvien. Itselläni ei ole koskaan ole erityistä hinkua päästä asumaan Helsingin puolelle ja toisaalta itse voin sanoa, etten ainakaan häpeä millään tavalla olevani Espoosta.Oletko ikinä matkustellut? Käytkö kaupungeissa vai niiden lähiöissä? Kuinka useasti käyt Helsingissä? Löytyykö _kaikki_ tarvitsemasi todellakin lähiöiden kauppakeskuksista?
Kun joku kysyy mistä olen kotoisin tai missä asun, sanon Espoo, enkä kaupunginosaa. Itse olen asunut useammassa lähiössä Espoossa ja muutamassa ulkomailla, eikä kokemukseni Haukilahdesta, Otaniemestä, Olarista tai Friisilästä ole sen kummempia kuin mitä ne ovat olleet lähiöissä muualla.
Sinänsä käsittämätöntä tämä keskustelu, koska muistan hyvin ajan jolloin Bluesissa pelasi harmaa armeija palkkasotureita muualta, eikä omille nuorille junnuille jäänyt peliaikaa. Silloin täällä purnattiin, ettei Bluesilla ole mitään sidettä Espooseen ja että omille nuorille pitäisi mahdollisuuksia ja rakentaa espoolainen joukkue. Silloin espoolaisuus nähtiin tavoittelemisen arvoisena asiana ja siitä oltaisiin silloin oltu hyvin tyytyväisiä. En kiistä millään tavalla Salonojan virheitä, mutta voisihan tämä keskustelu välillä keskittyä enemmän myös hyviin asioihin.