Pakko jatkaa vielä.
Yksi asia, mikä on pistänyt silmään oikeastaan siitä lähtien kun Kiekko-Espoo vaihtui Bluesiksi, on ollut jatkuva uusiutumisen tarve. Tästä on jauhettu aiemminkin, mutta otetaan asia uudestaan esille. Bluesin pitää jatkuvasti uusia logo, peliasu, sisääntulomusiikki ja -teema, kausikortit, fanikatsomon sijainti, katsomoiden numerointi, ravintoloitsija, toimitusjohtaja jne. Kuinka paljon rahaa näihin kaikkiin turhiin muutoksiin on palanut? Kuka hitto ostaa kausikortin sen takia, että se on cd-rom muodossa? Kuka rupeaa Blues-faniksi sen takia, että joukkueella on "nuorekas" logo?
Välillä tuntuu, että Blues uusiutuu vain uusiutumisen takia. Blues on jääkiekon Facebook, ylläpito/toimisto luulee, että ihmiset haluavat jatkuvia muutoksia, kun asia on juuri päinvastoin. Juuri kun johonkin muutokseen tottuu ja sen hyväksyy, tilalle tulee uusi muutos. Facebookin kohdalla tämä ei ole vielä kovin huolestuttava piirre, sillä käyttäjiä on miljoonittain ja vaikka muutama tuhat lopettaa palvelun käytön muutosten takia, samaan aikaan tilalle tulee tuhansia uusia käyttäjiä. Bluesin tyyliselle pienelle organisaatiolle perinteiden sekä toimivaksi todettujen työtapojen ja toimintakulttuurien luulisi olevan elintärkeä asia, eräänlainen kivijalka. Näin ei ole kuitenkaan tapahtunut ja tuloksena on nykyinen tilanne, jossa koko toiminta on vaarassa kaatua.
Katsotaan keksinkö vielä jotain muuta purettavaa sieluni syövereistä.