Mainos

Mikä espoolaisessa kiekossa mättää – mikä avuksi?

  • 56 897
  • 235

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Erona Bluesiin oli kuitenkin se, että fanien ja seurajohdon välillä oli vuorovaikutusta.

Sanotaan tästä meidän edellisestä toimarista (autokauppias Lindström) mitä tahansa, hänen aikanaan koin, että fanien ja toimiston välillä oli selvä yhteys ja että faneja kuunneltiin. Se on sitten toinen asia, miten toiveet toteutettiin mutta pääasia on, että yritystä oli. Milloin Jussi laskeutuu aitiostaan tai saapuu edes matsiin ja antaa fanien esittää kysymyksiä hänelle? Tätä ei ole IKINÄ tapahtunut, enkä usko myöskään tapahtuvan. Olen erittäin kiitollinen hänen toiminnastaan kokonaisuutena, mutta antaisin toimarin hommat jollekin ihan toiselle kaverille.
 

sammyc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Lisätään oma mauste tähän soppaan.

Tilasin 22.9 torstaina kaksi kausikorttia kavereilleni sähköpostilla. Sähköpostiin ei vastattu mitään joten soitin perjantaina aamusta toimistolle asiasta ja kyselin oliko tilaus tullut perille. Vastaus puhelimessa oli että sähköposti oli luettu mutta asialle ei keretä tekemään mitään ja kausikortteja ei viikonlopuun peleihin saa, luvattiin tosin että liput saa ostaa peleihin lipunmyynnistä.. Toimisto lupasi palata asiaan maanantaina. Maanantaina odoteltiin yhteydenottoa mutta mitään ei kuulunut joten laitoin eilen uuden sähköpostin jossa kyselin miten kausikorttien laita on. Tähänkään mennessä sähköpostiin ei ole tullut mitään vastausta toimistolta joten ilmeisesti kausikorttien myynti ei heitä kiinnosta. On tämä kyllä surullista miten päin persettä hommat tuolla nykyään hoidetaan.
Taidanpa ihan vittuillakseni tilata kavereille HIFK:n tai narrien kausikortit, luulisi että siellä raha kiinnostaa.
 

trap

Jäsen
Mitä vittua ihan oikeasti, kuulostaa huonolta vitsiltä mutta pakko se on kai uskoa ja hyväksyä tosiasiat. Budjettien leikkaukset ja mainonnan olemattomuuden voi jollain tasolla käsittää, mutta se että asiat vedetään täysin vasemmalla kädellä on anteeksiantamatonta. Surullisinta tässä on se että asiat tähän tilaan vienyt puuhastelija on itse itsensä pomo. Muutenhan kengänkuva olisi jo perseessä.

Tuomiopäivää odotellessa.
 

Orca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon mikä milloinkin
Kyllä se vahvasti vaikuttaa siltä, että toimistolla on ihan oikeasti homma karannut lapasesta. Minulle lähetettiin väärä määrä Player Maker -lippuja (junnujen vanhemmille myytävä "kausikortti"). Tilanne luvattiin korjata, kun reklamoin. Viikon kuluttua jouduin muistuttamaan asiasta ja avoimesti myönsivät unohtaneensa. Positiivisena puolena tässä casessa ainoastaan se, että sähköposteihin vastattiin nopeasti.

Keitä siellä toimistolla edes on hommissa, jos sukeltelijaa ei lasketa + oletetaan, että urheilutoimenjohtaja todellakin keskittyy urheilupuoleen? Tsekatkaa piruuttanne organisaatio Bluesin sivuilta (yhteystiedot/organisaatio)...
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Keitä siellä toimistolla edes on hommissa, jos sukeltelijaa ei lasketa + oletetaan, että urheilutoimenjohtaja todellakin keskittyy urheilupuoleen? Tsekatkaa piruuttanne organisaatio Bluesin sivuilta (yhteystiedot/organisaatio)...

Joo, minusta olisi parempi että alettaisiin puhua asioista siinä mielessä oikeilla nimillä että käsitteiden "toimisto" ja "organisaatio" sijasta puhuttaisiin Jussi Salonojasta. Hän kun lienee ainoa henkilö jolla tuolla on jotain valtaa ja vastuuta, muut ovat apulaisia. Siis jos ei lasketa mukaan niitä, jotka keskittyvät itse ruisleipään eli urheilulliseen puoleen.

ps. Onko kukaan muuten tavannut missään muualla tilannetta jossa toimitusjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja ovat sama henkilö? Jo ajatuksenakin aivan absurdi tilanne.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
ps. Onko kukaan muuten tavannut missään muualla tilannetta jossa toimitusjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja ovat sama henkilö? Jo ajatuksenakin aivan absurdi tilanne.

Tuohan on aivan yleistä pienissä firmoissa. Eikä siinä ole mitään ongelmaa, ei se tätä tilannetta aiheuta.

Tilanteen aiheuttaa se, ettei Jussi oikeasti hoida toimarin tehtäviä, mikä tarkoittaa ettei hallituksen puheenjohtajaa kiinnosta pätkääkään miten firman hommat hoituu. Tämä on se ongelma, ei tuo kaksoisrooli.

Kaksoisrooli on ihan ok pienessä firmassa, jos sillä omistaja/pj/toimarilla on kiinnostus siihen toimintaan kuten yrittäjillä yleensä on.

Jussi ei ole yrittäjä, Jussi on perintörahoilla puuhastelija. Siinä on ero.
 

Blues forever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kyllä se vahvasti vaikuttaa siltä, että toimistolla on ihan oikeasti homma karannut lapasesta. Minulle lähetettiin väärä määrä Player Maker -lippuja (junnujen vanhemmille myytävä "kausikortti"). Tilanne luvattiin korjata, kun reklamoin. Viikon kuluttua jouduin muistuttamaan asiasta ja avoimesti myönsivät unohtaneensa. Positiivisena puolena tässä casessa ainoastaan se, että sähköposteihin vastattiin nopeasti.

Keitä siellä toimistolla edes on hommissa, jos sukeltelijaa ei lasketa + oletetaan, että urheilutoimenjohtaja todellakin keskittyy urheilupuoleen? Tsekatkaa piruuttanne organisaatio Bluesin sivuilta (yhteystiedot/organisaatio)...

Sama vika minulla noissa Play Maker vouchereissa. Kuoressa piti tulla 25 (muut pelit) + 5 (paikallispelit) voucheria niin tuli vaan 20 + 5. Kun soitin asiasta ja vihdoin jonkun langan päähän sain, asiaa kyllä kohteliaasti pahoiteltiin ja luvattiin korjata. Niin kuin tehtiinkin. Mutta kun epäilin, että onkohan kaikkiin kuoriin mennyt sama virheellinen määrä, niin vastaus oli, että ei ole. Mutta ilmeisesti siis on.

Kun pää on kipeä, niin koko organisaatio kärsii.
 

scholl

Jäsen
Jussi ei ole yrittäjä, Jussi on perintörahoilla puuhastelija. Siinä on ero.

Niin hänhän vain harrastaa tuota. Vähän sama juttu Räikkösellä rallin kanssa. Sitten asia muuttuu ongelmaksi, jos katsotaan harrastuksen tulevan liian kalliiksi. Siinäkään vaiheessa ei pyritä tekemään parempaa liiketoimintaa, vaan rajoittamaan sen harrastuksen kalleutta. Räkä jättää kaukoidän kisat väliin ja Salonoja pienentää pelaajabudjettia.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Erittäin halpa markkinointi ja sitouttamiskikka Bluesille:

Kun tulee talvi ja luonnonjäät, niin pistäkääk 3 kappaletta Bluesin edustuksen ukkoja, mielellään oman lähiön kasvatteja käymään luonnonjäällä, bluesin pelipaidassa höntsäämässä paikallisten junnujen kanssa.

Siellä nämä junnut olis ihan fiilareissa, kun saa tavata idoleitaan yllättäen. Ja pelaajat voivat sitten kutsua jengiä katsomaan peliä.

1. Siitä varmaan kirjoittaisi länsiväylä/iltis/mtv3 jne ==> ilmaista mainosta
2. Sillä voisi saadama muutaman uuden junnun peliin perheidensä kanssa ja noista voisi kasvaa pysyvämpiä kannattajia seuralle
3. Tämä tukisi tarinaa "MAtinkylän ulkojäiltä suomen hienoimpiin halleihin"

Eikä maksaisi mitään muuta kuin 1,5 tuntia pelaajien aikaa. Tuosta voisi tehdä tradition, että muutaman kerran talvessa Espoon pelaajat höntsäävät luonnonjäillä paikallisten junnujen kanssa.
 

trap

Jäsen
Tälle kaudelle on ilmeisesti ohjelmasta karsittu em. toimintamallia lähentelevät markkinointitapahtumat. Viime vuosinahan on tehty kouluvierailuja ja ostoskeskuksissa on ollut jotain tapahtumia missä joukkue ollut paikalla. Nyt ei yhtikäs mitään.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Nyt olisi sitten taas mahdollisuus lähteä lyömään sitä rumpua.

Kapten Jocke palaa Espooseen, tästä voisi hyvinkin ruveta repimään positiivista henkeä.

Jussin naama mediaan, ja mainoksia ulos!
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Negatiivisten asioiden osalta edelleen peräänkuuluttaisin Fan Clubin ja Jatkoajan Blues-toimituksen vastuuta. Eikö jompi kumpi näistä voisi oikeasti ottaa lusikkaa kauniiseen käteen ja varata haastattelua Salonojan kanssa, jossa oikeasti haastattelija uskaltaa asiallisesti ottaa esille kipeitäkin asioita ja vaatia niihin myös jollain tasolla järkeviä vastauksia. Jo tämä ketju osoittaa, että Jatkoajan Blues-kirjoittajilta löytyy paljon hyviä kysymyksiä, joita perustoimittajat eivät varmasti uskaltaisi/ymmärtäisi kysyä.

Mitenkäs tämä ajanvaraus onnistuu,jos JS ei ota vastaan tai on thaimaassa sukeltelemassa?
Lisäksi veikkaan, että Jussi haluaa kysymykset etukäteen ja ilmoittaa ne mihin ei aio vastata tai mitä ei voi kysyä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tälle kaudelle on ilmeisesti ohjelmasta karsittu em. toimintamallia lähentelevät markkinointitapahtumat. Viime vuosinahan on tehty kouluvierailuja ja ostoskeskuksissa on ollut jotain tapahtumia missä joukkue ollut paikalla. Nyt ei yhtikäs mitään.
Jos näin on niin se on kyllä mun mielestä älyttömintä mitä Blues voi tehdä! Näkisin että noi kouluvierailut (ja fanitapaamiset) olisi se vihon viimeinen juttu josta pitäisi luopua, kun ei se vaadi muuta kuin että pelaajat jaksaa sitä tehdä ja heitä motivoidaan siihen. Ei se varmaan pelaajille se kaikista mieluisin nakki ole mutta palkkinoksi firman puolesta vähän keilailua, kartingia ja saunakaljat niin eiköhän pojat sen kestäis. Kuitenkin ois todella tärkeää että noin Espoon kouluissa olevat noin 7-10 vuotiaat pennut valitsisi Bluesin suosikkijengiksi Hifkin/Jokerien sijasta ja vapareita käteen että he menisivät katsomaan sen ekan sm-liiga matsin Barona areenalle. Oma lätkän seuraaminen kun on aikoinaan lähtenyt saadusta vaparista ja sillä tiellä ollaan vieläkin!
 

Sunax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Philadelphia Flyers
No johan pomppasi, Länsiväylä on päässyt haastattelemaan Jussia! Hienoa toimintaa, vaikka sisältö jääkin hieman vaisuksi. Näitä lisää.. Linkki
 

Orca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon mikä milloinkin
Ilmeisesti tj on siis palannut levänneenä Suomeen(?) Oletettavasti JS ei maksa toimitusjohtajalle, eli itselleen, lainkaan palkkaa. Mitään muuta järkeähän tässä setupissa ei ole (jos nyt sitten on järkeä ollenkaan). Muistaakseni liigan toimitusjohtajien vuosiansiot liikkuivat 70-150k€ haarukassa. Jos nyt ajattelee pk-seudun muutenkin olevan palkoissa haitarin yläpäässä, niin säästö vuodessa voisi olla esimerkiksi 120k plus sivukulut eli sanotaan nyt vaikka 180.000. 15,- euron keskimääräisellä lippuhinnalla "korvataan" tuolla säästöllä 30 kotiottelussa 400 katsojan menetys per ottelu.

Toivottavasti herra hallituksen pj ei nyt ajattele sentään näin tyhmästi!! Onkohan koko myynti ja markkinointi (jos sellainen tosiaan olisi nyt alkamassa) suunnitteluineen sitten tarkoitus ulkoistaa, kun toimistolla on enää koordinaattoritasoista porukkaa? Pakko elää toivossa, että omistaja on nyt herännyt - tai heräämässä - tilanteeseen ja jotakin olisi tapahtumassa.

Anyways, kaikki vain illalla hallille, protestoida voi muullakin tavalla kuin jäämällä kotiin (sähköpostit, adressit, lakanat jne.). Joukkue sentään suorittaa liigan toiseksi pienimmällä pelaajabudjetilla ihan kohtuullisesti.
 

Orca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon mikä milloinkin
Juu ja Säilynoja Jokereissa taisi saada vieläkin enemmän, mutta esim. Junnolla Oulussa 2009 taisi olla about 130.000,-

edit. Noissa haarukan alalaidan tapauksissa (esim. Jypin Seppänen 2009, 75k) lienee lisänä pääomatuloja. Mutta ~120k:lla saattaisi tähän maailmanaikaan palkata jo ammattijohtajan. Autokauppa-alalta ei kannata kokeilla, koska siellä liksat on naurettavan korkeat kauttaaltaan ja "osaaminen" jo todistettu...
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Erittäin halpa markkinointi ja sitouttamiskikka Bluesille:

Kun tulee talvi ja luonnonjäät, niin pistäkääk 3 kappaletta Bluesin edustuksen ukkoja, mielellään oman lähiön kasvatteja käymään luonnonjäällä, bluesin pelipaidassa höntsäämässä paikallisten junnujen kanssa.

Siellä nämä junnut olis ihan fiilareissa, kun saa tavata idoleitaan yllättäen. Ja pelaajat voivat sitten kutsua jengiä katsomaan peliä.

Ei toi toimi futiksessakaan. Ne on nysväreitä ne perheet, jotka itse lätkää harrastavat, eivät ne käy säännöllisesti peleissä, vaan mussuttavat ties mistä pelien alkamisajoista ja kaikesta muusta huuhaasta. Sinne pitää hankkia ihan eri tyypit yleisöksi.

Blues on 3. pyörä HIFK-Jokerit vastakkainasettelun takia. Käy kuin Ville Itälälle Jäätteenmäki-Lipponen taistelussa, jolloin edes omat eivät äänestäneet. Niinpä Bluesin pitää keksiä joku ihan muu syy tulla peleihin kuin se pelkkä peli ja menestys. Itse sanoisin, että sen täytyy olla asiakaspalvelu. Halli on kompaktinkokoinen ja aika uusi, joten jos Blues päättäisi, että heillä on Suomen paras asiakaspalvelu niin että jokainen asiakas kokee, kun hallilta lähtee, että hänen odotuksensa ovat ylittyneet niin se toisi ihmiset yhä uudelleen Länärille. Ei pelkästään hintalaatusuhteeltaan hyvät lippujen hinnat, vaan kaikki oheispalvelut kondikseen ja kunnon meininki hallille. Sellainen meininki, että kaikilla olisi kivaa.

Moni puhuu aina perheistä, mutta se on mielestäni tosiaan aivan bull shittia. Ne on ne sinkut, jotka pitäisi saada hallille ja toisaalta myöskin äijä-/naisporukat. Jos jokainen Aalto-yliopistolainen kokisi, että Bluesin kotimatsi (kohta metroradan varrella) on hemmetin hyvä paikka pitää hauskaa, viettää aikaa, tavata kavereita, tutustua naisiin (miehiin) jne. niin eivät jäisi yhdestäkään pelistä pois. Samalla tavalla jos jokainen Keilasatamalainen tuntisi, että Blues kotimatsi on kiva mahdollisuus jutella oman ja muiden firmojen kollegoiden kanssa toimiston ulkopuolella, verkostoitua, tutustua uusiin ihmisiin, juhlia työkavereiden kanssa samana päivänä loppuun saatettua projektia tai mitä tahansa kuten vaikkapa tutustua johonkin naiseen (tai naiselle mieheen), joka on myöskin töissä Keilasatamassa niin menisihän porukka sinne hallille. Jokainen maalta muuttanut työntekijäkin menisi peleihin, jotta pääsisi osaksi sitä porukkaa. Siellä on oikeasti muutaman kilometrin säteellä ihan mielettömän ison ihmismäärän työ- tai opiskelupaikka. En kertakaikkiaan ymmärrä, miksei Blues yritä saada niitä menemään kotiin vasta matsin kautta. Itse jakaisin sellaisia "matsin kautta himaan" -flyereita suoraan yrityksiin ja opiskelupaikkoihin. Voisi aloittaa vaikka myymällä 5 lippua neljän hinnalla porukoille tai sitten voisi myydä sellaisia lippuja, jossa saisi merkittävän alennuksen, jos puolet porukasta olisi naisia. Silloin katoisi se pelkkä äijäimago, vaan tulisi niihin baareihin oikeasti pelimeininki.

Bluesin kilpailuetuna ei ole lätkä, vaan sijainti ja modernihalli. Siis kun laittavat Suomen parhaan asiakaspalvelun ja tähtäävät oikeisiin asiakasryhmiin niin siellä voisi olla oikeasti hemmetin hyvä meininki hallilla. Silloin peleissä kävisi säännöllisesti ihmisiä riippumatta siitä, kannattavatko Bluesia vai eivätkö. Pikkuhiljaa moni voi alkaa kannattamaankin, varsinkin he, jotka eivät ole aiemmin kannattaneet mitään joukkuetta. Silloin se olisi luonnollista, että ihmisten facebook-sivuilla lukisi harva se ilta "matsin kautta himaan".
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo

Tässä on kyllä paljon sellaista asiaa, mitä olen itsekin miettinyt.

Varsinkin tuo Otaniemen haltuunotto pitäisi tapahtua mahdollisimman nopeasti. Esimerkiksi joku yläkatsomo varata niin, että myydään vain ja ainoastaan Otaniemessä, vain ja ainoastaan opiskelijakortilla ja esimerkiksi 10€ per lippu. Samanhenkistä porukkaa samaan paikkaan - sekin tuo jo viihtyvyyttä. Ei menisi montaa vuotta, kun pelkästään aaltolaisia olisi se viitisensataa per peli. Ja jos he oppivat opiskeluaikoina käymään pelissä, he voivat olla niitä tulevaisuuden sponsorirahojen päällä istuviakin...

Muutenkin Bluesin tilanteen huomioiden voisi olla erittäin mielenkiintoista kokeilla markkinointia myös vierasjoukkueen kautta - Espoo kun on täynnä muualta muuttaneita. KalPa kun tulee Espooseen niin länärin varteen vaan mainos, että tuoretta kalakukkoa Barona Areenalla klo 17.00 alkaen HK:n Potku-kioskista tjsp. Jos Bluesin ongelma on se, että paikkakunnalla on liikaa muiden joukkueiden kannattajia, houkutellaan sitten edes niitä sinne hallille. Sitä kautta se kiinnostus sitten alkaa muutenkin itämään koko touhua kohtaan ja hallilla tuntuu joltain muulta kuin sunnuntaiaamun jumalanpalveluksessa. Kiinnostus Bluesiakin kohtaan nousee, kun ikiespoolaisen Jari-Petterin Tampereelta muuttanut luokkakaveri Rane oli ollut katsomassa peliä, kun pääsi sen Tapparan näkemään livenäkin eikä vaan Urkkaruudun koosteista. Jari-Petterikin vaatii isiltä rahaa, että pääsee peliin ensi viikolla kannustamaan Bluesia Ässiä vastaan, kun Porista muuttanut Reidarkin meidän luokalta on menossa sinne.

Mahdollisuuksia olisi vaikka kuinka, mutta vähän on jäänyt sellainen näpertelyn ja "glada amatörin" kuva touhusta.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kun väkeä halutaan enemmän hallille niin kyllä noiden lippujen hintoja pitää alentaa pakosti. 17,50e on aivan liikaa yläkatsomoon SaiPaa vastaan. Esim. kun Bluesin pelaaja rosterissa ei ole tällä hetkellä ketään tunnettua "ikonia" kuten naapurin V.Peltonen tai tähtijunnuja kuten Granlund/Pulkkinen tai muuten laajasti tunnettuja pelaajia (Jarkko Ruutu) koska näitä pelaajia halutaan tulla katsomaan ja siitä voi vähän kalliimpaa hintaa maksaakkin nähdäkseen nämä pelaajat. Jos ajatellaan hyviä markkinointi paikkoja näillä hinnoilla niin Otaniemi ei mielestäni kuulu niihin.

17.5e jostain tiistain Ilves höntsistä on vain liikaa opiskelijan budjetille. 12,50e olisi mielestäni sopiva hinta yläkatsomoon ja opiskelija alennus vaikka 2e tuosta eli 10,50 lippu yläkatsomoon. Sama kävisi myös seisomokatsomoiden lipunhinnaksi. Tuohon kun lisätään paikallisottelulisät (5e) niin 17.50e hinnalla tulee varmasti vielä halli täyteen. Kalpa, Jyp, Kärpät lisä (3e)
Olishan tuo aika suuri alennus mutta kyllä se Hinta taitaa olla suurin kysymys, että lähteekö katsomaan ottelua paikanpäälle vai ei.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Kyllähän sitä usein sanotaan että se kotiyleisö on parhaimmillaan se kuudes kenttäpelaaja ja aika usein pelaajat on sanoneet että hyvästä kannustuksesta saa hyvän fiiliksen pelata. Joten jos Baronalla on vain vaivaset 2300 katsojaa niin saattaa sinne pääkoppaan hiipiä helposti ajatus "että kelleköhän tässä ny pelaa" vaikka pelaajien pitäisi olla amattilaisia joihin ei tommoset jutut vaikuta. Jos tupa ois täynnä niin aika harva pelaaja haluaa löysäilevää mielikuvaa, mutta jos taas tupa on tyhjä niin "who cares"? Tässä ollaankin kohta pahassa noidankessä kun yleisökato ruokkii munatonta esitystä ja se taas ruokkii yleisökatoa.

Poimin tämän tuolta peliesitykset-ketjusta, sillä vastaukseni koskee lähinnä muita asioita.

Tämä on juuri näin, eli yleisömäärällä on hyvin suuri vaikutus pelaajien otteisiin kaukalossa. Olikohan Cami, joka kommentoi jossain haastiksessa, että onhan se kurjaa kun halli on tyhjillään. Hän itse saa todella paljon virtaa siitä, kun näkee hallin olevan täynnä ja tuntee yleisön elävän pelissä mukana.

Blues valmistautui SaiPa-pelin huonoon yleisömäärään jakamalla ilmaislippuja, miksei niin tehty myös Ilves-ottelussa, kun odotettavissa oli vähintään yhtä huono yleisömäärä ilman tällaisia keinoja? Mitä Blues häviää siinä, että jakaa ilmaislippuja vaikka jokaiseen tämäntyyppiseen otteluun, kun muuten halliin ei tule ketään? Vaikka lippu on ilmainen, muut palvelut ovat maksullisia ja lisänä tulee vielä tämä edellä mainittu vaikutus joukkueen otteisiin. Mikäli näissä otteluissa onnistutaan luomaan hyvä fiilis, ilmaislipun saanut ihminen voi hyvinkin tulla seuraavaan peliin ostetulla lipulla. Ei tämä ole niin vaikeaa..

Seuraavaan kotipeliin voisi jo harkita moista järjestelyä, kun JYP tulee kylään jo toista kertaa tällä kaudella (!). Mikäli tämä ottelu ei kelpaa, seuraava kotipeli onkin Tapparaa vastaan. Odotettavissa on siis suoranainen yleisöryntäys... Nyt hereillä! Kauniin kirjeet eivät auta, jos teot jäävät tekemättä.
 

Sunax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Philadelphia Flyers
Poimin tämän tuolta peliesitykset-ketjusta, sillä vastaukseni koskee lähinnä muita asioita.

Tämä on juuri näin, eli yleisömäärällä on hyvin suuri vaikutus pelaajien otteisiin kaukalossa. Olikohan Cami, joka kommentoi jossain haastiksessa, että onhan se kurjaa kun halli on tyhjillään. Hän itse saa todella paljon virtaa siitä, kun näkee hallin olevan täynnä ja tuntee yleisön elävän pelissä mukana.

Blues valmistautui SaiPa-pelin huonoon yleisömäärään jakamalla ilmaislippuja, miksei niin tehty myös Ilves-ottelussa, kun odotettavissa oli vähintään yhtä huono yleisömäärä ilman tällaisia keinoja? Mitä Blues häviää siinä, että jakaa ilmaislippuja vaikka jokaiseen tämäntyyppiseen otteluun, kun muuten halliin ei tule ketään? Vaikka lippu on ilmainen, muut palvelut ovat maksullisia ja lisänä tulee vielä tämä edellä mainittu vaikutus joukkueen otteisiin. Mikäli näissä otteluissa onnistutaan luomaan hyvä fiilis, ilmaislipun saanut ihminen voi hyvinkin tulla seuraavaan peliin ostetulla lipulla. Ei tämä ole niin vaikeaa..

Seuraavaan kotipeliin voisi jo harkita moista järjestelyä, kun JYP tulee kylään jo toista kertaa tällä kaudella (!). Mikäli tämä ottelu ei kelpaa, seuraava kotipeli onkin Tapparaa vastaan. Odotettavissa on siis suoranainen yleisöryntäys... Nyt hereillä! Kauniin kirjeet eivät auta, jos teot jäävät tekemättä.

Matsissahan oli Matinkylän koulu Fortumin sponssaamana, mikä tekee yleisömäärästä vielä surullisemman. Vähäinen yleisömäärä yhditettynä itse sössittyyn häviöön jätti kyllä harvinaisen huonon maun suuhun eilen.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Menköön vaikka tähän ketjuun. Mietin tässä väsyneen iltapäivän ratoksi Bluesin rahatilannetta ja tälle kaudelle tehtyjä ja/tai luvattuja uudistuksia. On mielenkiintoista, että hallin sisustusta muutetaan (nämä luvatut lounget sunmuut), vaikka siinä ei ole periaatteessa ollut mitään vikaa. Ainakaan niin paljon, että siihen pitäisi puuttua juuri tällä kaudella.

On myös erittäin mielenkiintoista, että kausikortit päätettiin uusia juuri nyt. En usko, että sirulliset kausarit olivat kovin halpoja lukulaitteineen, kaikkineen. En sano, että edellinen systeemi olisi ollut pommin varma, mutta miksi vaihto piti tehdä juuri nyt, kun menot yritetään minimoida?

Mitä enemmän asiaa mietin, itselleni alkaa tulla sellainen olo, että Jussi keksii tekosyitä, joilla saadaan peitettyä perseelleen mennyt markkinointistrategia. Eli lähinnä päätös olla markkinoimatta ollenkaan. Rahaa kun on näköjään riittänyt moneen muuhun kohteeseen, jotka eivät ole olleet välttämättömiä jääkiekkoseuran toiminnan kannalta.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Pakko jatkaa vielä.

Yksi asia, mikä on pistänyt silmään oikeastaan siitä lähtien kun Kiekko-Espoo vaihtui Bluesiksi, on ollut jatkuva uusiutumisen tarve. Tästä on jauhettu aiemminkin, mutta otetaan asia uudestaan esille. Bluesin pitää jatkuvasti uusia logo, peliasu, sisääntulomusiikki ja -teema, kausikortit, fanikatsomon sijainti, katsomoiden numerointi, ravintoloitsija, toimitusjohtaja jne. Kuinka paljon rahaa näihin kaikkiin turhiin muutoksiin on palanut? Kuka hitto ostaa kausikortin sen takia, että se on cd-rom muodossa? Kuka rupeaa Blues-faniksi sen takia, että joukkueella on "nuorekas" logo?

Välillä tuntuu, että Blues uusiutuu vain uusiutumisen takia. Blues on jääkiekon Facebook, ylläpito/toimisto luulee, että ihmiset haluavat jatkuvia muutoksia, kun asia on juuri päinvastoin. Juuri kun johonkin muutokseen tottuu ja sen hyväksyy, tilalle tulee uusi muutos. Facebookin kohdalla tämä ei ole vielä kovin huolestuttava piirre, sillä käyttäjiä on miljoonittain ja vaikka muutama tuhat lopettaa palvelun käytön muutosten takia, samaan aikaan tilalle tulee tuhansia uusia käyttäjiä. Bluesin tyyliselle pienelle organisaatiolle perinteiden sekä toimivaksi todettujen työtapojen ja toimintakulttuurien luulisi olevan elintärkeä asia, eräänlainen kivijalka. Näin ei ole kuitenkaan tapahtunut ja tuloksena on nykyinen tilanne, jossa koko toiminta on vaarassa kaatua.

Katsotaan keksinkö vielä jotain muuta purettavaa sieluni syövereistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös