Nyt kun joku tulee huutelemaan viime viikon 3500 katsojasta synenergialla, niin myönnetään, että täälläkin homma on menossa huonompaan suuntaan.
Ei tässä ole varaa huudella muualle.
Nyt kun joku tulee huutelemaan viime viikon 3500 katsojasta synenergialla, niin myönnetään, että täälläkin homma on menossa huonompaan suuntaan.
Tuokin pitää paikkansa. Ja en tuolla edellisellä viestillä halunnut arvostella teitä aktiivisia faneja vaan yleisellä tasolla, jolla ne hallit täytetään
Tästä kommentista tulikin tämä M&M uutinen mieleen: Lindström Bluesista mainostoimistohommiin .Näitä entisiä Vehon tai muitakaan automyyjiä on aivan turha palkata.Ne osaa myydä sen auton sille yhdelle ihmiselle, joka tulee sinne autoliikkeeseen jo valmiiksi tehty ostopäätös mielessä.Myyminen ja markkinointi on kaksi eri asiaa...
Miettikää nyt oikeesti. Olisiko tähän edes tarvittu muuta kuin näiden hankintojen jälkeen Jussi uhoamassa joka mediassa kevät/kesä ajalla, että tällä porukalla me otetaan mestaruus. Että nyt on ne palaset paikallaan mitä viime kaudelta puuttui, omat pojat on kehittyneet, nyt me ollaan toissaan tappelemassa kullasta. Eihän tuolla puheella välttämättä mitään katetta olisi ollut, mutta hitot siitä, kyse on markkinoinnista. Eikä tuollainen touhu olisi maksanut pennin latia. Jokainen lehti ja tulosruutu olisi julkaissut nuo tekstit, ja veikkaaja olisi kirjoittanut juttuja analysoidakseen onko Jussin puheissa perää vai ei. Ja tämä ilmaiseksi.
Miksei näin tehdä? Miksi Bluesilta puuttuu ne "kasvot"? Jussin pitäisi olla ne kasvot, jos hän todella haluaisi tätä hommaa viedä eteenpäin. Pitäsisi pistää itsensä likoon, silläkin uhalla että tekee itsestään pellen tyyliin Virmanen/Harkimo (näillä mennään).
Olisi varmasti herättänyt ärsytystä, naurua tms. mutta pääasia että Blues olisi herättänyt edes jotain reaktioita ja näkynyt jossakin. Jokereita pääasiassa inhotaan, mutta kukaan ei voi väittää että Jokerit olisi muille aivan sama. Pahinta Bluesissa on tällä hetkellä se, ettei se kiinnosta ketään koska ulospäin näyttää siltä kuin sitä ei edes olisi. Paitsi silloin kun se käy pelaamassa jossakin muualla saatetaan paikkakunnalla todeta että "jaa joku Blues tulee tänään vieraaksi".
Mä olen pikkuisen eri mieltä eräiden kirjoittajien kanssa siitä, onko menestys parasta markkinointia. Mestaruus, ehkä, jos siihen on yhdistetty runkosarjassa hyvin menneet pelit.
Yllätyshopea paskan runkkarin jälkeen, ei sillä tee markkinointimielessä itsellään yhtään mitään, kuten on nähty.
Olen myös vahvasti eri mieltä siitä, etteikö espoolaisille kelpaisi "Omat pojat" ja "tiukka taistelu" - teemat ja tarinat. Kelpaisi kyllä, mutta niistä pitää todella tehdä se tarina, ja se tarina pitää myydä. Toistan, ei riitä että se tarina on, se pitää myydä.
Tätä "Omat pojat" -tarinaa on nyt ajettu sisään muutama kausi. Mutta missä on ollut se "viime kaudella otettiin hopeaa, tällä kaudella meidän pojat menee loppuun asti" - markkinointi? Koko organisaation pitäisi luoda kuvaa että nyt ollaan tosissaan, mutta sen sijaan annetaan tämmöinen "vahingosssa pärjättiin viime kaudella, anteeksi että ollaan olemassa, säästetään sit vielä vähän lisää" - kuva.
Eikä sillä oikeasti olisi edes niin väliä vaikka pelaajabudjettikin pienenisi, tärkeintä on se kuva minkä suuri yleisö saa. Täksi kaudeksihan itse asiasaa on hankittu maalintekijöitä, menestykseen on jopa ihan järjelliset mahdollisuudet. Jokainen voi siis miettiä miksi tunne on se, että tämä kausi on luovutettu. Tähänhän ei olisi joukkueen kokoonpanon puolesta mitään syytä.
Miettikää nyt oikeesti. Olisiko tähän edes tarvittu muuta kuin näiden hankintojen jälkeen Jussi uhoamassa joka mediassa kevät/kesä ajalla, että tällä porukalla me otetaan mestaruus. Että nyt on ne palaset paikallaan mitä viime kaudelta puuttui, omat pojat on kehittyneet, nyt me ollaan toissaan tappelemassa kullasta. Eihän tuolla puheella välttämättä mitään katetta olisi ollut, mutta hitot siitä, kyse on markkinoinnista. Eikä tuollainen touhu olisi maksanut pennin latia. Jokainen lehti ja tulosruutu olisi julkaissut nuo tekstit, ja veikkaaja olisi kirjoittanut juttuja analysoidakseen onko Jussin puheissa perää vai ei. Ja tämä ilmaiseksi.
Miksei näin tehdä? Miksi Bluesilta puuttuu ne "kasvot"? Jussin pitäisi olla ne kasvot, jos hän todella haluaisi tätä hommaa viedä eteenpäin. Pitäsisi pistää itsensä likoon, silläkin uhalla että tekee itsestään pellen tyyliin Virmanen/Harkimo (näillä mennään).
Tuohon kun olis sitten pistänyt pikkuisen markkinointirahaa päälle, olis touhu katsomossa ihan erinäköistä.
Espoossa tarvittaisiin omistajaksi esim. Jere Lehtinen. Oman kylän poika, joka on lajin suuria nimiä, ja joka toisi organisaatioon uskottavuutta. ja vielä jos Jere olisi käytettävissä seuran kehittämiseen ja sitoutoisi siihen 100% niin varmasti Espoossa potentiaalia on vaikka mihin. Nyt vaan välittyy liian paljon se, että seuraa johdetaan harrastuksena, eikä "elämä tai kuolema asenteella".
Minusta tämä muualta muuttaminen ja "espoolaisuuden" puute on pelkkää paskanjauhamista. Toki Espoossa on paljon syntyperältään ulkopaikkakuntalaisia, mutta moni tällainen on espoolaistunut ja alkanut kannattamaan Bluesia.
Olen tästä eri mieltä ihan oman kokemukseni perusteella. 98 % tuntemistani espoolaisista on kotoisin muualta (en laske tähän pieniä lapsia) ja 100 % näistä kiekkoa seuraavista kannattaa "kotikylänsä" jääkiekkojoukkuetta. Joten kyllä Espoo kärsii vielä tästä vuosia, kunnes toinen sukupolvi valitsee itse mitä seuraa kannattaa.
Bluesin markkinoinnissa pitäisi ymmärtää, että tuloksia ei tule heti, mutta jos jotakin jättää tekemättä - se näkyy heti. Pitäisi lyödä pöytään kymmenen vuoden markkinointisuunnitelma, jolla pyrittäisiin saamaan pääkaupunkiseudun nuoria ja vanhempiakin tuntemaan Blues siksi "oikeaksi" jengiksi.
Aineksia ja eväitä on tarjottu tarinalle, mutta kun strategia ja suunta puuttuu johdolta, ei mitään hyvää tapahdu. Kaiken alku ja juuri on johtoporras, ja ilman sen muutoksia ei Espoon kiekko varmasti nouse.
En myöskään allekirjoita sitä, että Espoossa pitäisi olla koko ajan "parasta" kiekkoa, jotta yleisö siitä kiinnostuisi. Jos seurasta olisi viestittävissä jokin suunnitelma ja tarina, niin yleisö kyllä sitoutuu siihenkin, jos se on mielenkiintoinen. Jos ainoa lähtökohta on, että aina tulee olla voittavaa kiekkoa, niin heikossa hapessa on kulttuuri, mutta en usko, että oikeasti näin tilanne on.
Siinä taas vieraisiin pöytiin huutelua :) Toivottavasti ette ota provoiluna.
Tämä on omalla tavallaan mielenkiintoinen aihe laajemminkin, ja sen vuoksi tätä tulee sivusta seurattua.
Tähän täytyy kyllä sanoa, että monet varmasti haluavat myös keskustella. Tuolloin kuuluu joko puheen hälinä tai sitten haastattelu. Itse olen ensimmäisen kannalla. Haastattelut kuulee katsomoon, mutta tuolloin tule lähdettyä "ostoksille" erätauolla... haastava tilanne.Vähän sama juttu, kun että mietin viime kaudella, että olisi kiva, kun käytävillä olisi kunnon screenit, josta voisi katsoa vaikka parhaita paloja muista otteluista erätauolla tai vaikka tästä ottelusta. Voisi katsoa haastatteluita tai ihan mitä vaan. Screenit tuli, kuin tulikin loppukaudesta ja niistä peliä näytetään, jopa Blues News erätauolla, mutta kun ei kuulu edes äänet sinne käytävällä, niin kiva se on katsoa haastattelua mistä ei saa sanomaa selville.
Tähän täytyy kyllä sanoa, että monet varmasti haluavat myös keskustella. Tuolloin kuuluu joko puheen hälinä tai sitten haastattelu. Itse olen ensimmäisen kannalla. Haastattelut kuulee katsomoon, mutta tuolloin tule lähdettyä "ostoksille" erätauolla... haastava tilanne.
Sen keskeinen sisältö oli, että espoolaisia nappaa vain kaikkein paras. Ei mikään "omat pojat" tai muu sen kaltainen kotiseutuhenki. Ei sellaista Espoossa ole. Espoo on muuttajien kaupunki, jos kaupunki ollenkaan. Juuret ovat muualla. Useimmiten Helsingissä. .