Mikä ärsyttää ihmisissä

  • 40 237
  • 307

krobbe

Jäsen
Entäs tämä tuhattaituri:

Takavuosina tämä joka lajin ammattilainen haki kunnalle töihin. Mestari kysyi Oletko sirklanut puita ikinä?

Tähän paikanhakija Totta maar, ykskin kesä tein niitä hommia kolme vuotta!

Iltapäivällä tämä hyväkäs oli sirklannut etu- ja keskisormensa poikki.

Ps. Selvyyden vuoksi: Kirjoitan kymmensormijärjestelmällä.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ärsyttää on vähän liian kova ilmaus, mutta jollakin tasolla nyppii seuraavat tyypit:

-Juoppopummit, joita näkyy jokaisessa kadunkulmassa vinkumassa paria euroa. Saavat jatkossakin rahoittaa kännäämisensä ihan itse. Tai siis valtio saa.

-Ihmiset, jotka heittävät aina ruokaloissa (työpaikat, koulut, intti...) safkaa menemään. Eli kun samaan hintaan saa, niin vedetään ahneuksissaan lautanen ihan täyteen, vaikka sitä koko satsia ei ole jaksanut kiskoa kertaakaan 70-luvun jälkeen. Ja näitähän hiihtäjiä löytyy, jotka jättävät aina (aina) noin kolmasosan syömättä. Voisi ne hinnatkin tulla edullisemmiksi, jos hukka ei olisi niin suuri. EDIT: Ja se pipo jää narikkaan, kun syödään. Eipä tunnu tämäkään asia olevan kaikille selvää.

-käsijarrun käyttäjät liikennevaloissa. Näille tyypeille se valojen vaihtuminen tulee aina yhtä suurena yllätyksenä. Ja sitten arvotaan oikea vaihde. Vihreiden vaihtuessa keltaisiksi ollaankin sitten jo lähes lähtövalmiina.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Naisilla on kyltymätön halu puristella finnejä, kun et anna puristella (sattuu saatanasti), tulee vihaisia sihaduksia. Joskus finnin ulos puristaminen saattaa kestää kauankin, ja loppulause on "ei se vissiin ollutkaan finni". Tälläinen kiduttaminen pitäisi lopettaa, avioliittolakiin pitäisi laittaa lisämaininta. Kieltävässä merkityksessä. Tämä jos joku on harmittavaa toimintaa.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Meissä jokaisessa on ainakin ajoittain ärsyttäviä piirteitä, joten en lähde kategorisoimaan mitään tiettyä ihmistyyppiä vaan asioita jotka ärsyttävät, jos joku niitä esille itsestään tuo.

1) Ylimielisyys (Säälittävää, jos omaa asemaa on korostettava pitämällä kanssaihmisiä jotenkin alempiarvoisina esimerkiksi ihmisyyden, älykkyyden ja olemassaolon mittareilla mitattuna. Useinhan ne perustuvat ennakkoluuloihin ja harhakuvitelmiin omasta ylivertaisuudesta.)

2) Röyhkeys ja itsekeskeisyys (Pohjaton minä minä-asenne. Jatkuvaa kiilaamista ensimmäiseksi, ei ns. mitään häpyä.)

3) Päteminen (Tämä ärsyttää ehkä eniten. Toisaalta huvittaakin tilanteissa, joissa itse tietää olevansa jos ei suoranainen asiantuntija niin ainakin hyvin perehtynyt, mutta silti jonkun toisen on työnnettävä "painavampi" sanansa joukkoon, vaikka tämä toinen ei oikeasti tietäisi asiasta siinä määrin. Ärsyttävää on sitten sekin, jos koetetaan päteä itsestäänselvyyksillä. Asioilla, joita ei normaalisti ihmiset viitsi edes mainita, mutta jotka pätijä pukee korulauseisiin ja saa simppelin asian kuulostamaan hienolta ja innovaatiomaiselta.)

Jotta ei synny harhakuvia siitä, että kuvittelisin itse olevani aina ärsyttämätön niin sehän ei pidä paikkansa. Helmasynteihin hairahtuu aika ajoin kai jokainen, kuten alussa jo totesin.

EDIT: Lisätään vielä yksi: idiootit liikenteessä.
 

krobbe

Jäsen
veinikretski kirjoitti:
Naisilla on kyltymätön halu puristella finnejä, kun et anna puristella (sattuu saatanasti), tulee vihaisia sihaduksia. Joskus finnin ulos puristaminen saattaa kestää kauankin, ja loppulause on "ei se vissiin ollutkaan finni". Tälläinen kiduttaminen pitäisi lopettaa, avioliittolakiin pitäisi laittaa lisämaininta. Kieltävässä merkityksessä. Tämä jos joku on harmittavaa toimintaa.

Tuo on kyllä aivan totta, no onneksi puberteetti-ikä on jo onnellisesti ohi.
 

zore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
ketjun aloittajan täytyy lisätä yksi ihmistyyppi:
- sellaiset jotka liikennevaloista kiihdyttävät autonsa 10 sekunnissa kävelyvauhtiin
 
Predator kirjoitti:
Kun vaimo kysyy:
- Hei kultsi, onko tämä uusi leninki mielestäsi minulle sopiva - ostin sen kun se oli alessa, eikä maksanut kuin 500 euroa? En kai minä näytä tässä leningissä lihavalta?

Minä kuitenkin kuulen tuon kysymyksen pääni sisällä näin:
- Törsäsin tänään taas aivan simona. Nyt kysyn kompakysymyksen, johon väärin vastaaminen tietää sitä, että kiukuttelen vähintään viikon....

Aamen.

ja lisäksi:

- työstään jatkuvasti puhuvat eli ns. meillä töissä tyypit.
- vakionopeudensäädinspedet, ns tasavauhtimiehet jotka eivät jousta pätkääkään asettamastaan nopeudesta motarilla.
- Omista asioistaan erityisen kiinnostuneet tyypit
-.kaikkein eniten ärsyttävät sellaiset tyypit joilla tuntuu olevan varaa ostaa mitä vain mutta tulorahoitus on hämärän peitossa, eli ns vesiskootterikarit. En ole koskaan ollut kenenkään lainaa takaamassa mutta näitä surkeita konkurssi ja takausvihatapauksia tulee aina vähän väliä vastaan
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuotantotaloutta opiskelevat kämppäkaverit, jotka kutsuvat kavereitaan kylään kesällä torstain ja perjantain välisenä yönä juomaan viinaa ja meteltämään kun kunnolliset kesätyöntekijät yrittävät nukkua. Onneksi tajusivat olla hiljaa, kun laitoin stereot puoleksi tunniksi soimaan äänekkäästi. Potut pottuina, yrittäköön kämppis nukkua seuraavan kerran ennen yötöitään. Ja tätäkin pitää kestää vielä 2,5 kuukautta.
 

Lerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Mib, Jortikka, Hanson brothers
Routainen Sydän kirjoitti:
Routasydän-kappaleen vastustajat. No, niitä ei ole monta, mutta tarpeeksi. Saatana!

Jeps.Vihaan kyseistä viisua.Ja en asu Turussa vaan ihan Oulussa
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Suomi-Salama kirjoitti:
Meissä jokaisessa on ainakin ajoittain ärsyttäviä piirteitä, joten en lähde kategorisoimaan mitään tiettyä ihmistyyppiä vaan asioita jotka ärsyttävät, jos joku niitä esille itsestään tuo.
Allekirjoitan tuon. Itse olen helvetin ärsyttävä ihminen lukemattomien mielestä. Toisaalta en erityisesti tunne ärtymystä kuin ihmisiin, jotka yrittävät tarkoituksellisesti ärsyttää. Eri asia on mikäli se paha tuuli yllättää. Silloin vituttaa (ärsyttää) kaikki asiat tiellä olevasta hiekanjyväsestä alkaen, enkä tuolloin säästele yhtään tunteenpurkauksiani. Nämä tosin ovat harvinaisia. Vielä harvemmin puran tuon toisiin ihmisiin.

Suomi-Salama kirjoitti:
EDIT: Lisätään vielä yksi: idiootit liikenteessä.
Jokainen meistä on ollut idiootti liikenteessä - ainakin vahingossa. Itse tunnustan erehtyneeni monesti, mutta yritän välttää aikaisemmin tekemiäni virheitä. Jatkossakin teen virheitä epäilemättä, mutta uskon, että vähemmän kuin siinä tapauksessa etten kiinnittäisi ajooni huomiota.

Cougar.
 
Viimeksi muokattu:

Tobias

Jäsen
- Kaiken maailman Besserwisserit, jotka yrittävät päteä asioilla, joista ovat joskus kuulleet jotain mutta todellista faktaa ei ole tarjota.

- Spedet, jotka ovat juuri valmistuneet koulusta ja hakevat kovina jätkinä esim. meillä analyytikon paikkaa. Tästäpä tuli nautinnollinen juttu mieleen, sain kerran olla valintaprosessissa mukana päättämässä, kun haimme muutama vuosi sitten Junior Analystia. Eikös yksi haastateltavista ollut juuri tällainen pelle, joka sanoo osaavansa laidasta laitaan sitä ja tätä. Kyselin joukkovelkakirjojen hinnoittelusta ja tuotonmuodostuksesta, sanoi osaavansa asiat. No käskin kaverin kirjoittaa teorian paperille ja laskemaan Macaylayn duraation ja lisäksi modifioidun duraation ja selvittämään molempien merkityksen ja jvk-riskit. Kun ei laskemisesta tullut mitään, pyysin selittämään suusanallisesti. Ei tullut hevon helvettiä siitäkään. Henkilöstöpäällikkö sitten pyysikin kaveria siirtymään takaisin koulun penkille, heh heh.

- Laiskat paskat, jotka ruikuttavat kun mikään ei suju ja on niin ikävää.

- Ihmistyypit, joilla ei ole mikään muu mielessä kuin Salattujen elämien katsominen, Seiskan lukeminen ja mäyräkoiran tyhjentäminen perjantaisin ja launatisisin (ja ehkä jopa viikolla).
 

lihaani

Jäsen
Pakko mainita nämä turistipaikkojen kauhumatkailijat. Miehellä vyölaukku sekä shortsien kanssa sukat ja harmaat pomarfinnit. Tuoksu sekoitus hikeä, vanhaa viinaa ja Mennen partavettä. (Tiedättehän tämän sloganin: Mennen mies ei saa pilllua.). Vaimo (jos on) varustautunut myös vyölaukulla, hiuksissa piukea permanentti sekä jaloissa ihonväriset polvisukat.

Ja niin ollaan rehvakasta kosmopoliittia että! Mikään ei ole hyvin: Ruoka on pahaa, paikalliset selvia huijareita etc. Onneksi kalja on halpaa ja kyllä sitä otetaankin kaksin käsin. On lottovoitto olla suomalainen!
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Tobias kirjoitti:
- Kaiken maailman Besserwisserit, jotka yrittävät päteä asioilla, joista ovat joskus kuulleet jotain mutta todellista faktaa ei ole tarjota.

- Spedet, jotka ovat juuri valmistuneet koulusta ja hakevat kovina jätkinä esim. meillä analyytikon paikkaa. Tästäpä tuli nautinnollinen juttu mieleen, sain kerran olla valintaprosessissa mukana päättämässä, kun haimme muutama vuosi sitten Junior Analystia. Eikös yksi haastateltavista ollut juuri tällainen pelle, joka sanoo osaavansa laidasta laitaan sitä ja tätä. Kyselin joukkovelkakirjojen hinnoittelusta ja tuotonmuodostuksesta, sanoi osaavansa asiat. No käskin kaverin kirjoittaa teorian paperille ja laskemaan Macaylayn duraation ja lisäksi modifioidun duraation ja selvittämään molempien merkityksen ja jvk-riskit. Kun ei laskemisesta tullut mitään, pyysin selittämään suusanallisesti. Ei tullut hevon helvettiä siitäkään. Henkilöstöpäällikkö sitten pyysikin kaveria siirtymään takaisin koulun penkille, heh heh.

).

Täytyy kyllä sanoa että olipa tyhmä jätkä, luulisi nuo nyt kääntyvän jokaiselta, vastaus on muuten 12.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Työskentelen asiakaspalvelussa ravintola-alalla ja olen havainnut yhden selkeän asiakastyypin, joka saa veret kohisemaan. Päähäni ei mahdu, mikä hemmetin kiire siinä tilatessa voi olla, mutta siitä huolimatta koko jättipitkä tilaus on lueteltava nanosekunnissa. Kassakoneen kanssa ei ihan pysy perässä ja sitten kun alkaa kysyä, että mitä oli sen ja sen kanssa, lataa asiakas vastauksen kiukkuisella "juurihan minä sanoin" -äänensävyllä. No, olen nykyään jo niin vittuuntunut näihin tapauksiin, että olen ottanut tavakseni keskeyttää kylmänviileästi ja sanoa, että mennään yksi asia kerrallaan. Joskus ihmiset tuossa vaiheessa tajuavat, mistä kiikastaa, mutta joskus taas näkyy selkeitä ärsyyntymisen merkkejä.

Toinen raivostuttava asiakasryhmä on "minä olen jumala, palvele minua polvillasi" -ryhmä. Tällä tarkoitan ylimielisiä ihmisiä, jotka tilaavat sapuskansa epäkohteliaasti, tiuskien ja pöytään notkuen. Pieni kohteliaisuus ei olisi kiellettyä, mutta tuntuu, että suurimmalle osalle näistäkään ei vain ole lapsena opetettu esim. sanaa "kiitos".

Ja sitten vain yövuoroon illalla, tervetuloa syöpöttelemään kaikki 30-vuotiaat yhden pullollisen liikaa juoneet kännikalat. Ok, onneksi jotkut, yllättävän suurikin osa heistä, osaavat käyttäytyä.
 

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Ei mua varsinaisesti vituta mikään ihmistyyppi sinällään (poislukien kukkahattu-jengi), vaan väärät tyypit väärissä paikoissa.

Jos vaikka ranskalaisilla.

-Pankkiautomaattipohtijat, vaikeaa vaikeaa..
-mustalaiset, mikä on niiden yhteiskunnallinen funktio?
-kyykkypyörilijät, kiva ajaa Stadissa 300km/h pää edellä?
-varmuuden vuoksi käsijarrua käyttävät vaihteiden arpojat liikennevaloissa.
Julkinen liikenne on kehitetty juuri teitä varten.
-Uteliaat sukulaiset/ihmiset, vittuako se teille kuuluu.
-Mikko Alatalo, ottais varmaan itseltään suihin jos vaan taipuis.
-Rakennusvalvonta virasto, olisi aika ulkoistaa senkin hommat, ihan oikeasti, oikean väriset narukansiot. Hattu päästä. DDR.

Ainoa valopilkku tässä lohduttomassa maailmassa on kuitenkin minä itse, valkoihoisen rodun miespuolinen edustaja parhaassa iässä. Helppoa olla ihan sairaan hyvä.

Nyt kauniiksi lopuksi haluan jakaa Suuren Kim Jong Illin käsittömättömän suuren nerouden tulevaisuudesta:


"Joukkuevoimistelu on tärkeää nuorisollemme, jotta heistä kehittyisi
oikeita, ehtoja kommunisteja"

Lätkäkassi nurkkaan ja trikoot esille.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Poison kirjoitti:
,

Toinen raivostuttava asiakasryhmä on "minä olen jumala, palvele minua polvillasi" -ryhmä. Tällä tarkoitan ylimielisiä ihmisiä, jotka tilaavat sapuskansa epäkohteliaasti, tiuskien ja pöytään notkuen. Pieni kohteliaisuus ei olisi kiellettyä, mutta tuntuu, että suurimmalle osalle näistäkään ei vain ole lapsena opetettu esim. sanaa "kiitos".

.
Olipa harvinaisen hyvin kuvattu ravintola idiootti, olen kerran kuumentunut yhdelle pöntölle niin paljon että lupasin antaa turpaan mikäli ei lätty mene kiinni, vittuili nuorelle ujolle tarjoilijalle ja jatkoi ja jatkoi, kerrottuani mielipiteeni hänen typeryydestään ja ym, seikoista jotka mieltäni painoi, herra lupasi kirjoittaa lehteen. Sanoin että jos asia on niin sitten pitää lyödä vielä kovempaa että on jotakin kirjoittamistakin.

No juttu ratkesi rauhanomaisesti ja herra pyyteli anteeksi käyttäytymistään (selvänä), en kadu yhtään.
 

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
veinikretski kirjoitti:
Laskisin samaan sakkiin vielä ravintoloissa pätijät, yksikin tyyppi söi katkarapuja kuorineen ja valitti ettei ollut syönyt koskaan ennen niin huonoja katkarapuja:)

Ps. Turpaan vaan niin että tukka lähtee !

Tämä jos mikä sai pienoisen hymyn karehtimaan kasvoillani kohtalaisen ajan. Olisit vaan ollut nöyrä ja paikannut "ilmiselvän mokan" tarjoilemalla ILMAISEKSI ostereita. Talon parhaimpia. Voin kuvitella sitä päivittelyn määrää, miten vitun tylsät veitset tässä kapakassa on.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Kaveri seurustelee espanjalaisen mamman kanssa, ja liikkuvat sitten näissä vaihto-oppilaspiireissä, itse tosin ovat opettajia. Sitä kautta on tullut tutustuttua erilaisiin ulkomaan eläviin, yhteistä näille ihmisille on hirveä valittamisen tarve, miten Suomi on paska maa ja kaikki on hirveitä juntteja. Juhannuksena järjestin pienimuotoiset grillijuhlat joissa olin minä oman mammani kanssa, tämä kaveri espanjalaisensa kanssa ja heidän tuttavapariskuntansa, jossa mies on meksikolainen ja nainen suomalainen. 8 vitun pitkää tuntia nämä kaksi ihan fiksulta vaikuttavaa ihmistä haukkuivat kaiken mahdollisen maan ja taivaan väliltä. Ei täällä voi asua (vaikka nainenkin on 5 vuotta jo täällä ollut) jne.. Jos ei kiinnosta asua täällä tai ei viihdy niin painukaa vittuun. Meikäläisen pippaloihin oli viimeinen kerta kun tulette itkemään.

Toinen ryhmä on pankkiautomaattijonottajat/kassalla jonottajat, jotka eivät tiedä mitä tekevät. Ei se ole niin kovin vaikeaa miettiä asiat etukäteen ja sitten suorittaa ne teot. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, perkele.

Asiakkaana on pahin suomalainen viikonloppumatkailija/kesämatkaaja, jolla sattuu olemaan etukortti. Huoneen hinta 70e, joka on muka niin kallista että huhhuh. Menee pois jos ei palkka riitä. Ja sitten nämä köyhät, joilla ei ole vara maksaa baariin sisälle 4-5 euroa + narikkaa. Juokaa kotona kiljua, ei teitä kukaan kaipaa.
 

JanJ

Jäsen
Asunpa nykyään Tampereella.
No, näin vanhoja porilaisia viikon aikana. Käytiin tammerfestissä ja homobaarissa, tietenkin kun tampereella ollaan.

Eikös nää ala selittämään että on se Pori niimpal kauhia paikka enkä oo vuosiin enää käyny. Yhden niistä näin just 3 viikkoa sitten Porissa ja senkin koitti kieltää. Nyt oltiin niin damperelaisia että. Murrettakin koittivat jo tapailla. Se jos joku on säälittävää. Sama juttu oli stadissa asuessani. Kaikki juntit koitti vääntää slangia jo viikon jälkeen. Hah hah naurettavat ali-elämät.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
JanJ kirjoitti:
Asunpa nykyään Tampereella.
Otan osaa ;-)

Ärsyttäviä ovat sellaiset, jotka kesken juttelua alkavatkin samassa juttelemaan jonkun toisen kanssa. Siinä sitten seisoskelet ja juttelet itsesi kanssa.
 

zamuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tobias kirjoitti:
- Laiskat paskat, jotka ruikuttavat kun mikään ei suju ja on niin ikävää.

Niin muakin, kaksinverroin vituttaa, kun olen itsekin sellainen. Sitten kun ne laiskat paskat vielä yrittää kesksiä toinen toistaan huonompia selityksiä laiskuudelleen, ei moista kestä. Vituttaa olla minä.

Lisäksi vituttaa ihmiset, jotka ovat riippuvaisi kännykästään. Vekotin on mukanan joka paikassa ja kun joku viesti tai puhelu tulee, niin siihen on pakko vastata. Kesken aterian, keskellä keskustelua jne.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
musta lokki kirjoitti:
- vakionopeudensäädinspedet, ns tasavauhtimiehet jotka eivät jousta pätkääkään asettamastaan nopeudesta motarilla.


Öh, omassa autossani ei ole vakionopeudensäädintä mutten millään keksi miten ylläoleva voisi ketään ärsyttää.
Päinvastoin, itseäni ärsyttää liikenteessä tyypit jotka löytävät kaasupolkimen kun heitä lähtee ohittamaan/jarrun kun mahkua ohittamiseen ei ole.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Lerva kirjoitti:
Jeps.Vihaan kyseistä viisua.Ja en asu Turussa vaan ihan Oulussa
Miksi, jos saan kysyä. Onko mielestäsi uuden rap-yhtyeen tuotos mielekkäämpi Sinulle? Vai Masters On Ice -kipale? Tai joku muu...?
 
Viimeksi muokattu:

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Routainen Sydän kirjoitti:
Miksi, jos saan kysyä. Onko mielestäsi uuden rap-yhtyeen tuotos mielekkäämpi Sinulle? Vai Masters On Ice -kipale? Tai joku muu...?

Liityn tähän keskusteluun toteamalla että kahtena keväänä olen laulellut hunajata,hunajata Oulun baareissa sekä hieman muuallakin ja hauskaa on ollut. Masters on Ice/Routasydän ovat liian vaikeita päissään hoilattavaksi, Verkko heiluu menee jotenkin ja Kärpät on Rautaa on hieman tylsä. Ehkä siihen vaikuttaa myös se että työpaikallani on töissä turkulaisia. Loistava biisi kertakaikkiaan, voin kuvitella kuinka ärsytän muita. Voin myös poijjaat esittää kappaleen illanistujaisissamme. Lervakin sinne vaan mukaan.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Seuraan väkisin tuppaavat humalaiset semialkoholistit. Varsinkin jos oot itse esim. perheen kanssa päiväsaikaan kaupungilla, kyseiset henkilöt ovat varsin ei toivottuja tyyliin: ("Röyh, hei mehän oltiin joskus yhdes samas koulus..jne)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös