eihän tuossa ollut mitään yhteista Miettinen-Hentunen tapaukseen. Hodgman katseli jonnekin taakseen kun Salomäki osui häneen. Salomäki näki ja tiesi osuvansa, Hodgman ei. Pitäisi nähdä videolta, oliko Salomäki liikkeessä. Jos ei ollut niin sitten turha ulosajo.
Värilasit päästä nyt hei jätkät. Pelicans-fanit väittää toista ja Kärppämiehet toista. Jotai selkoa ylipäätään mitä tapahtui niin ois kiva saada?
Jo se, että taklaa kädet ylhäällä johtaa 2 min rangaistukseen sääntöjen mukaan, mutta raskauttavina asiahaaroina.Mun mielestä oikea tuomio olisi ollut 2 minuuttia väkivaltaisuudesta. Kädet oli liian ylhäällä, minkä vuoksi mielestäni kakkosen arvoinen teko. Helppo tietysti näin jälkikäteen viisastella.
Jälkipeleissä sitten kiistellään siitä oliko Salomäki hullu teurastaja joka tahallaan teloi Hodgien sairaslomalle ihan siinä ottelun viimeisillä sekunneilla vaiko eikö ollut.
Suikkasen ja Peltomaan mielestä oli.
Aravirran ja Koivun mielestä ei ollut.
Kyllähän tuo kiekottomaan pelaajaan tuli, mutta ei tuossa tosiaan mitään pommia edes haettu. Kädet tosiaan nousee, mutta voihan tuokin olla refleksi. Erittäin hankala sanoa oikein mitään
Jo se, että taklaa kädet ylhäällä johtaa 2 min rangaistukseen sääntöjen mukaan, mutta raskauttavina asiahaaroina.
-Kiekoton mies
-Taklattava loukkaantuu
Näillä perusteilla on täysin oikein tuomita 5+20.
Salomäki olisi voinut olla vaikka fiksu ja kohdistaa iskun keskivartaloon, jolloin olisi Hodgielta ehkä ilmat lähtenyt pihalle korkeentaan, ja Kärpät saanut 2 min. Nyt mahdollisesti luvassa lisäpelikieltoakin.
Ottaen huomioon että Suikkasella ja Aralla oli todennäköisesti nähtynä vaan se pelitilanne niin molemmat reagoi mun mielestä ihan normaalisti. Suikkasen ykköspyssy viedään melkein paareilla pihalle niin kyllä siinä saattaa pinna olla kireällä varsinkin jos se sivusilmällä näytti vielä tahalliselta. Aralla sitten sama tilanne mutta toisinpäin. Omien puolta pitivät molemmat.
Salomäki olisi voinut olla vaikka fiksu ja kohdistaa iskun keskivartaloon, jolloin olisi Hodgielta ehkä ilmat lähtenyt pihalle korkeentaan, ja Kärpät saanut 2 min. Nyt mahdollisesti luvassa lisäpelikieltoakin.
Nyt kun katsoo videota, niin reverse angle kulmasta näyttää taklausliikkeeltä.
Kyllähän Salomäki aivan selvästi korostaa käsillään törmäystä. On se perkele kumma että täällä "mä oon pelannu lätkää" jätkät jaksaa väittää että tuo käsien nostaminen on tilanteessa refleksi. Kyllähän ne kädet menevät kiinni keskivartaloon törmäystä odottaessa, AINA.
Mitä tulee kurinpidollisiin seurauksiin pitää ottaa huomioon seuraavat seikat:
- Salomäellä kädet ylhäällä taklauksen sattuessa
- Hodgman ei ole edes samalla kymmenmetrisellä kiekon kanssa
- Salomäellä on tässä sarjassa jo aikaisemmin otettua pelikieltoa. (kyllä tämäkin vaikuttaa vaikka olisit kuinka etä- tai nykykärppä.)
Hävettää Salomäen puolesta.
Salomäki tekee aivan selvän "kohotuksen" tuossa lopussa, eli olkoon siis tuo taklausliike. Ois varmaan voinut jättää sen tekemättäkin.