Täytyy minunkin nyt tätä aihetta vielä ihmetellä. On nimittäin vaikea ymmärtää, miten joku voisi olla tyytyväisempi pronssiin kuin hopeaan. "Hopea on hävitty mitali" - joo, mutta finaaleihin pääsy edellyttää välieräottelusarjan voittamista. Minä ainakin arvostan voitetun välieräsarjan huomattavasti korkeammalle kuin hävityn välieräsarjan. Ottelusarjan voittaminen on aina paljon suurempi saavutus kuin yksittäisen ottelun, joten miten kahden pettyneen joukkueen välisen yksittäisen ottelun voitto muka voi tuntua paremmalta kuin kokonaisen ottelusarjan voitto? Pronssiottelun voittaminen on toki mukavampaa kuin sen häviäminen, mutta ei se käännä välieräsarjan häviämisestä tulevaa pettymystä posin puolelle. Ei mitenkään.
Olen pronssiottelun pelaamisen kannattaja, mutta pitäisiköhän se sittenkin poistaa SM-liigasta, jotta finaaleihin pääsy saisi ansaitsemaansa arvostusta...
Olen pronssiottelun pelaamisen kannattaja, mutta pitäisiköhän se sittenkin poistaa SM-liigasta, jotta finaaleihin pääsy saisi ansaitsemaansa arvostusta...