Miettisen pelikielto lyhennetty, hienoa SM-Liiga!

  • 29 929
  • 309

Isktr

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nyt näin minäkin ensi kerran tuon "polvitaklauksen" kunnolla.
Huh, huh! Mitä helvetin Niksula-Teeveetä Muuperi oikein on
katsellut langettaessaan alkuperäisen tuomionsa? Sinänsä mono
perseeseen oli äijälle aivan oikein, ei todellakaan ukko ole ollut
tehtäviensä tasalla.
Mutta tätä yksittäistapausta paljon vaarallisempi on SM-liigan
hallituksen tekemä periaatepäätös, ettei tuomioita muuteta,
olivat ne oikeita tai vääriä. Eli syytön vaikka lusikoon ettei vaan
instanssin arvovalta horjuisi. Sotii kyllä kaikkia minun
oikeuskäsityksiäni vastaan.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ossi tuossa edellä vetikin asian aika hyvin nippuun, kaikkia osapuolia varmaan hatuttaa koko episodi. Ei Mobergiä kai erotettu sen takia että myönsi olleensa väärässä, vaan sen takia että ylitti valtuutensa ja lähti linjalle jota ei hyväksi katsottu liigahallituksessa. Olipa muuten Lintumäenkin kommentit muuttuneet päivän mittaan aika radikaalisti, nyt syytökset ei lentänytkään enää Hjallista kohtaan, vaan turkulaisen lääkärin suuntaan. Oli ilmeisesti Lintumäki kuullut varamieheltä että puhelinneuvottelu oltiinkin käyty.

Edelleen täytyy todeta että kaikenkaikkiaan paska juttu koko pelikielto alusta asti, minun on vaikea voittajia tästä löytää, ainoastaan häviäjiä joita on koko SM-liiga. Perseestä tällainen toiminta.

Edelleen en voi olla ihmettelemättä, miten tämä TPS:n lääkäri taas kerran epäonnistui diagnoosissaan näinkin radikaalisti ?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Daespoo

Mitä on siis tapahtunut?

1) Antti Miettinen suorittaa polvitaklauksen Mikko Rauteeta kohtaan

2) Ikonen ilmottaa Rauteella olevan vammoja

3) Moberg ilmoittaa kolmen ottelun pelikiellosta koska Rautee on loukkaantunut niin että ei pysty pelaamaan ainakaan seuraavassa ottelussa

4) Rautee kokee ihmeparantumisen ja kirmaa kuin varsa kevätlaitumilla seuraavan aamun treeneissä

5) Frankkiä alkaa vituttamaan TPS:n ja Ikosen pelleily, varsinkin kun aikaisemmin kaudella Kärppiä oli varoitettu vastaavasta toiminnasta.

6) Frank lyhentää Miettisen pelikieltoa koska Rauteen vammoja oli suuresti liioiteltu

7) Useampi taho hermostuu. 1. Narvanmaa siksi että HPK:n pelaaja selviää mielestään kuin koira veräjästä 2. Hjallis siksi että liigan uskottavuus menee 3. Ruuttu siksi että Grönvallin kohdalla pelleiltiin aivan samanlain.

8) Ruuttu soittaa Hjallikselle "mitä vittuu?" -puhelun ja Hjallis pitää puhelinkonfferenssin liigahallituksen kanssa ja antaa Frankille fudut koska Frankki on kädettänyt liikaa eikä kohtele tasapuolisesti joukkueita (vrt. tapaus Ylönen)

9) Jortikka eroaa koska tajuaa että hänenkin kredibilteettinsä on nolla.

10) koko muu jääkiekko kansa seuraa henkeään pidättäen tätä tunaroinnin ja penailun glooriaa.

Säälittävää pelleilyä.

Koska en ole nähnyt / perehtynyt juuri lainkaan keissiin muuta kuin about lukemalla yllä olevan, kysynkin teiltä paremmin perilläolevilta _ilman_ provoa:

1) Kun Frank huomasi, että Rautee ei olekaan loukkaantunut ja häntä on 'kusetettu', mitä Frankin olisi tullut tehdä? Pitää viileästi aiemmin antamansa tuomio ennallaan ja todeta 'menneensä helppoon'? TRuudun tapauksessahan IFKn lääkäriltä oli edellytetty todistusta vamman laadusta. Jälkikäteen nyt on tietty helppo sanoa, että nytkin olisi pitänyt edellyttää lääkäriltä ''valaehtoista'' lausuntoa.

2) Eikö kurinpidoltakin mene uskottavuus, jos määrättyjen pelikieltojen pituus perustuu yksin nauhan kelailuun ja siihen, miten kärsinyt kieriskelee jäällä? Eikö loukkaantuneen pelaajan sairasloman pituudella pitäisi olla mitään vaikutusta taklaajan pelikiellon pituuteen?

Uskon suurimman osan olevan lopen kyllästynyt näihin 'loukkaantumisiin' ja lääkärien säntäilyihin kentälle. Menee muutenkin ihan farssiksi koko liiga.

Toivottavasti jatkossa saadaan systeemit sellaisiksi, ettei vastaavia 'Salaisia Elämiä' enää tapahtuisi.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Ossi

"Tämän jälkeen minulle on herttaisen yhdentekevää, pääseekö Kerho jatkoon."

Noh, noh... Noh noh noh noh noh...



"Tämä kausi tullaan muistamaan Hämeenlinnassa ja varmaan muuallakin ihan muista asioista, kuin mitaleista."

Päinvastoin. Tämä kausi tullaan ainakin sitä legendaarisinta kannattavien keskuudessa muistaamaan siitä, että tämä samainen joukkue kuseekin niin kovin kovin paljon legendaarisemmin kuin kaikki muut voittavat/penailevat.

Ja tietenkin myös siitä, että Raimo Helminen.


Ai niin, itse aiheesta. Jumankekka, mikä kertakaikkiaan vertaansa vailla oleva surkuhupailun multihuipennus.





Ranger
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Senior

1) Kun Frank huomasi, että Rautee ei olekaan loukkaantunut ja häntä on 'kusetettu', mitä Frankin olisi tullut tehdä?

Rankaisemalla kusettajaa todella rankasti. Tuntuva sakko ja loput kotipelit vastustajan kotikentälle, esimerkiksi. Parempiakin vaihtoehtoja varmaan löytyy, mutta rangaistus siis kusettajalle.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti Pressiboxi
Rauha rauha, bruder Kaiser! Viimeksi kun ehdottelin vastaavaa, sain yv:n moderaattorilta, joka perin loogisesti syytti minua provoilusta hämeenlinnalaisia kohtaan. Mainittakoon että ko. moderaattori on turkulaisia!
En millään malta olla ehdottamatta pikaista turkulaisten puhelinäänestystä mahdollisesta pelikiellostani =)

Ok. Minä ainakin pyrin tästä lähtien kirjoittamaan ainoastaan asiallisia viestejä ilman hölmöjä turkulaisvitsejä. Lupaan myös mahdollisten pelikieltojen langetessa kohdalleni, lusia ne kiltisti (ellei Frank minua armahda), sekä olla niistä itkemättä.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Senior:

Minun mielestäni nauhoja saa ja pitääkin kelailla, mutta seuraukset pitää unohtaa, ainoastaan teko saa ratkaista. Nytkin Don Frank myönsi ihan suoraan, että Miettisen taklaus oli puhdas, mutta rangaistus tuli seurauksista (silloisen tiedon mukaan). Minun oikeuskäsitykseeni ei mahdu ajatus, että puhtaasta suorituksesta lätkäistään penalttia. Joidenkin mielestä tuntuu varmaan pahalta, että joku voi laittaa vastustajan pitkälle sairaslomalle sääntöjenmukaisella taklauksella ilman jälkiseuraamuksia, mutta silloin se on sääntöjen vika, ei taklaajan. En ole ikinä tajunnut näitä 'pelikieltoa varmuuden vuoksi' -ratkaisuja.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Filmaajat

Suurimpia syyllisiä tähän soppaan ovat joukkueiden lääkärit ja pelaajat joihin epäpuhdas kontakti kohdistuu.

Taklattava kaatuu näyttävästi, pelikintaat lentävät yhteen kulmaan, maila toiseen. Sitten kieriskellään tuskissaan jäällä kuin paraskin latinojalkapallisti.

Vammaa varusteiden läpi röntgensilmillään tutkinut joukkuelääkäri toteaa vamman olevan mitä ilmeisimmin äärimmäisen vakavan ja vaativan vähintään amputaation.

Tuo Miettinen-Rautee- tilanne oli sellainen joita kontaktilajissa tulee solkenaan. Polvitaklauksesta se oli yhtä kaukana kuin H.Harkimo on komeasta.

Tuosta tilanteesta ei olisi pitänyt antaa kuin korkeintaan kakkonen kampista.

Jos aikuinen? mies, jolla on täysi taisteluvarustus päällä, kokee moisesta hipaisusta noin kovaa kipua, on lajivalinta mitä ilmeisimmin väärä.
Rautee sai tilanteesta puujalan, puupää hänellä olikin jo ennestään.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Re: Ossi

Viestin lähetti ranger
"Tämän jälkeen minulle on herttaisen yhdentekevää, pääseekö Kerho jatkoon."

Noh, noh... Noh noh noh noh noh...
No hei ihan oikeesti! Olen mielialaihminen ja tällä hetkellä tuntuu juuri tuolta. Huomenna tuntuu luultavasti erilaiselta, varsinkin, jos Kerho voittaa. Pidätänkin siis oikeuden muuttaa mielipidettäni, koska tiedän turkulaisten pitävän kirjaa sanomisistani. Ähäkutti!
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ossi
Minun oikeuskäsitykseeni ei mahdu ajatus, että puhtaasta suorituksesta lätkäistään penalttia.

On _tietty_ kaksi täysin eri asiaa, oliko taklaus puhdas vai polvella tehty. Kuten sanottu, en ole nähnyt.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Senior
On _tietty_ kaksi täysin eri asiaa, oliko taklaus puhdas vai polvella tehty. Kuten sanottu, en ole nähnyt.
Moberg itse sanoi taklausta puhtaaksi, ainakin joidenkin lähteiden mukaan. Se kertoo mielestäni oleellisen tästä tapauksesta.
 

stones

Jäsen
Mun mielestä Frank teki virheen, kun meni lyhentämään Miettisen rangaistusta. Jos oli todisteita, että TPS oli liijoitellut Rauteen polvivammaa niin olisi Rauteelle ja TPS:lle pitänyt antaa siitä sanktioita. Ei voi alkaa perumaan tuomioita muuten homma menee tosiaan itkemiseksi ja kaikki alkaa vaatimaan hyvityksiä.

Jos Rauteelle olisi annettu vaikka 6 peliä ja TPS:lle 20 000€ sakkoja niin mun mielestä oltaisiin oikeilla jäjillä. Loppuisi tuollaiset loukkaantumisen liijoittelut.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ossi
Moberg itse sanoi taklausta puhtaaksi, ainakin joidenkin lähteiden mukaan.

Jaa.

No millähän ihmeen ilveellä siitä määrättiin kolmen ottelun penaltti?

Miksi hän pienensi sen yhteen? Miten perusteli pienentämistä?

Miksi hjallikset muutti sen takaisin kolmeen, jos kerran taklaus oli puhdas?

Meikäläisten lomaillessa mun ainoa huoli on jäiden riittäminen paukkulaseissa :)
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Daespoo
Itselläni kävi kanssa ajatus siitä että nyt HPK saa potut pottuina eli Jutan mailanmittaus ja kaikki RY-sekoilut on tuottanut sen verran antipatioita HPK:ta kohtaan, että nyt ei löydy ymmärrystä Lintumäelle tai Jutalle.

Hannes Kapasen kommentit voi jättää täysin omaan arvoonsa, mies on täysin arvaamaton lausuntojensa suhteen ja niitä ei todellakaan pidä ottaa kovin vakavasti. Mies tosin sanoi sen mitä suurin osa Blues-faneistakin ajatteli - miten voi Ylönen saada 3 ottelua tilanteesta jossa oikea tuomio olisi ollut Grönvallille 2minuuttia estämisestä?

Nyt menin provoon!

Mitä on tapahtunut:

1) Miettinen taklasi puhtaasti avojäällä ja Rautee yritti väistää. Törmäyksen jälkeen Rautee filmasi ja esitty T.Ruutua. Miettiselle 5+20 tilanteesta, missä ei ollut rikettä.
2) Moberg antaa 3 ottelua,pelikieltoa Miettiselle, koska Sihvonen sai aikanaan 10 ottelua vahinkopolvitaklauksesta. Pelikielto on seurausta Rauteelle annetusta väärästä diagnoosista.
3) Mobergille selviää totuus tiistaina ja hän päättää keskiviikkona poistaa Miettisen turhan pelikiellon, kun huomaa tulleensa tällä kaudella toistamiseen silmään kustuksi joukkueen lääkärien toimesta.
4) Me nauretaan sulle Daespoo.
5) Hjallis jatkaa farssia ja kutsuu hallituksensa koolle. Miettisen pelikiellon kumoaminen kumotaan.
6) Daespoo, sä tuut taas tänne ilkkumaan HPK:ta, sen yritysmuotoa ja faneja ja valmentajaa.
7) Hei, jostain syystä mä arvasin sen kun avasin koneen.
8) Sain sävärit kun näin jälleen nuo ihanat Daespoolle tutunomaiset RY ja Jutta ilmaisut. Kyllä 'kaupallisen korkeakoulun käyneet' saavat hyvää mainosta sinun kauttasi, etenkin ilmaisutaidossa. Toisaalta ihan parhaat nautinnot saan hieman perinteisemmillä tavoilla, en kuitenkaan monona tietokoneen ääressä, kuten sinä, hyvä Daespoo.
 
Viimeksi muokattu:
F

Flonaldo

Viestin lähetti Senior
On _tietty_ kaksi täysin eri asiaa, oliko taklaus puhdas vai polvella tehty. Kuten sanottu, en ole nähnyt.
Käy katsomassa KerhoNET:n sivuilta vapaasti ladattavat -osiosta ja tee omat johtopäätöksesi. Taklaus oli puhdas.

Ihmetyttää kummastuttaa miksi uusi kurinpitoryhmä ei käsitellyt tapausta itse, kun kerran Mobergin päätökset todettiin niin paskoiksi, että miekkoselle piti antaa kenkää.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Flonaldo

Ihmetyttää kummastuttaa miksi uusi kurinpitoryhmä ei käsitellyt tapausta itse, kun kerran Mobergin päätökset todettiin niin paskoiksi, että miekkoselle piti antaa kenkää.

Eikös ne käsitellyt, päättivät pitää alkuperäisen pelikiellon voimassa ? Mobergin päätöksistä paskaksi todettiin ilmeisesti vain hänen päätöksensä pelikiellon peruuttamisesta ?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Olin mielestäni kanssa lukevani että uusi kurinpitoryhmä päätti olla muuttamatta alkuperäistä kolmen ottelun pelikieltoa. Tämä siis ennenkuin Jatkoaika muutti uutisointiaan etusivulla.
 
F

Flonaldo

Viestin lähetti Gags
Eikös ne käsitellyt, päättivät pitää alkuperäisen pelikiellon voimassa ? Mobergin päätöksistä paskaksi todettiin ilmeisesti vain hänen päätöksensä pelikiellon peruuttamisesta ?
'tut ne mitään käsitelleet. Tässä lainaus SM-liigan uutisesta:

"SM-liigan puheenjohtaja Harry Harkimo kutsui liigahallituksen kokoukseen Mobergin uudesta päätöksestä kuultuaan. Kokous päätti pitää voimassa kolmen ottelun pelikiellon."

Ja tuo liigahallituksen kokoushan oli siis sitä, että Hjallis vuorotellen soitteli niille keiden puhelinnumerot nyt sattui kännykästä löytymään. Ei muuten varmaan täytä mitään lainvoimaisuusehtoja.

Eli siis uusi kurinpitoryhmä ei millään tapaa käsitellyt Miettisen tuomiota. Sen sijaan kourallinen seurapomoja, jotka eivät ole koko tapausta varmaan edes nähneetkään kertoivat vissiin vuorotelleen Hjallikselle, että kyllä sille Miettiselle voi kolme peliä antaa... se pelaa vielä sitä pikkusikaakin.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Daespoo
Olin mielestäni kanssa lukevani että uusi kurinpitoryhmä päätti olla muuttamatta alkuperäistä kolmen ottelun pelikieltoa. Tämä siis ennenkuin Jatkoaika muutti uutisointiaan etusivulla.
Hei, millä muutettu päätös voidaan päättää olla muuttamatta, jos alkuperäisessä pelikiellonmuutoksessa Miettisen todetaan olevan taas pelikelpoinen 19.03.2003 alkaen?
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Katsokaa itse

Minkä ihmeen takia suurin osa kirjoittajista toistaa mitä Moberg tai Harkimo on sanonut. Lakatkaa hokemasta ja käykää katsomassa clippi tilanteesta HPK:n sivuilta.

Näille filmaajille, ihan joukkueesta riippumatta, tulisi langettaa kovat tuomiot. Luulisi koreografioiden muuttuvan.Saatanan ämmät!
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Flonaldo
Käy katsomassa KerhoNET:n sivuilta vapaasti ladattavat -osiosta ja tee omat johtopäätöksesi. Taklaus oli puhdas.

Kiits linkistä Flonaldo. Tässä tulee viileä ja puolueeton analyysi puolentusinan katsomiskerran jälkeen. Katsoin nenä kiinni näytöllä:

- näyttää puhtaalta eikä ainakaan tarkoitushakuiselta
- katsoin tarkkaan osumishetkeä. Aivan kuin miesten perseet olisivat paikat, jotka kontaktoivat. Voi olla, että jalkojen alaosat osuvat ensin
- Miettisen paino on jo sillä kyljellä/lantiolla, joka osuu Rauteeta kylkeen.
- Miettinen hakee selvästi kontaktia hartiallaan/kädellään painaessaan jo käsivartensa kiinni vartaloon, yrittää selkeästi sääntöjenmukaista taklausta
- Rautee yrittää väistää selvästi ja oikea jalka jää Miettisen reitille
- Rautee viskaa vehkeitään, onneksi eivät menneet katsomoon saakka
- tilanne ei näytä niin pahalta, kuin kuvittelin

Tästä kuvakulmasta nähtynä ja pika-arviolla, kolme ottelua tuntuu kovalta. Oikein kovalta.

Kertyneen tiedon perusteella Tepsin lekuri dramatisoinut...?

edit: Rauteet ja Tuokkoset
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ilmeisesti SM-liiga/Muubäri käytti sellaista logiikkaa että taklausta haki Miettinen ja tämän taklauksen lopputuloksena Rautee loukkaantui. Eli ei mennä niinkään yksityiskohtiin vaan järkeiltiin asia niin, että koska Miettinen oli aktiivinen osapuoli joka 'initioi kontaktin' (joo ei ole varmaan parasta mahdollista suomen kieltä) niin taklauksen seuraamus on hänen vastuullaan.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Senior
- Miettisen paino on jo sillä kyljellä/lantiolla, joka osuu Tuokkoa kylkeen.

Katsopa viidiot uudestaan, Senior, taisi mennä pelaaja väärin? Se on Rautee, Tuokko on jakamassa Vopatille ja JHagille lomavihjeitä jo!

Sinänsä olisi minustakin hyvä jos itse vammadiagnoosia testattaisiin SM-liigan toimesta. Eli magneettikuvauksen dokumentit kehiin ja puolueettoman tohtoriraadin tutkittavaksi?
 

Sitruuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Pressiboxi
Sinänsä olisi minustakin hyvä jos itse vammadiagnoosia testattaisiin SM-liigan toimesta. Eli magneettikuvauksen dokumentit kehiin ja puolueettoman tohtoriraadin tutkittavaksi?


Parasta mitä tästä saippuaoopperasta pitäisi seuraa olisi juuri tuon kaltainen menettely tulevissa peleissä. Ei tarvisi ainakaan arvuutella että kuinka paha se loukkaantuminen oli. Niin ja kuten joku tuolla aikasemmin jo ehdotti niin sen mahdollisen pelikiellon voi käsitellä varmaan parin päivän viiveelläkin, mikäli magneettikuvat yms ei valmistu seuraavan päivän aikana.

Toivokaamme että SM-liiga lopettaa penailut tän kauden osalta tähän ja kaikki fanit voivat keskittää kaiken energiansa peliin, eikä Hjalliksen tai kurinpito elimen haukkumiseen. :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös