Mitenkään tätä kyseistä tapahtumaa kommentoimatta, haluaisin tuoda esille oman mielipiteeni muutamista "rikoksista" ja niiden rangaistuksista,
Polvitaklaus:
Lähes törkeintä mitä kentällä voi vastustajalle tehdä, ja siksi pitäisikin tuottaa aina pelikieltoa taklaajalle, huolimatta siitä että loukkaantuuko vastustaja tai ei, tai oliko tahallinen vai vahinko. Minimissään 3 peliä kieltoa, aina, ja jos voidaan todeta että teko oli tahallinen, niin sitten 8-10 peliä. Tämä teko saattaa pahimmillaan päättää kaverin uran, jopa vaikeuttaa liikkumisen loppu elämän ajaksi. Itse olen pelannut lätkää reippaat 20 vuotta, ja ainakin itse pystyn pitämään polveni erossa vastustajan jaloista, enkä todellakaan ole luistimilla mikään Paul Coffey tai Joe Sakic, päinvastoin. Kerran kyseisen taklauksen kohteeksi joutuneena voin myös kertoa, että se sattuu aivan saatanasti, vaikkei siitä loppujen lopuksi mitään pahoja seurauksia tulisikaan, joten joskus saattaa "uhrin" toiminta näyttää teatterilta, vaikkei se sitä olisikaan.
Näytteleminen/teatteri/what ever:
Törkeää vastustajan, tuomarien, oman joukkueen ja katsojien pettämistä. Eli ei sovi tähän lajiin. Ei kuitenkaan aiheuta loukkaantumisia, ellei henkisiä loukkaantumisia lasketa. Nykyinen 10min rangaistus mielestäni ihan sopiva tuomio. Hankalahko todeta, ei käy kateeksi tuomareita.
Selästä taklaus:
Jos kyseessä on "puhdas" selästä taklaus, eli kaveri on tulevasta taklauksesta tietämätön, irti laidasta, ja pelaa vain kiekkoa, niin aina, loukkaantumisasteesta huolimatta, 5-10 pelin kielto. Tämän kyseisen nerokkaan teon mahdollinen lopputulos on jopa kuolema, mikä ei varmaankaan kuulu lajiin? Mutta, kuten nykyään on valitettavasti tapana, niin monet pelaajat kääntävät selkänsä taklaajalle, kun näkevät hänen tulevan, ja näin ollen vaarantavat oman henkensä, eikä se varmaan taklaajastakaan tunnu hyvälle, jos taklaa jonkun pelaajan loppuelämäkseen pyörätuoliin. Kaikki jotka ovat joskus pelanneet kiekkoa, tietävät, että on mahdotonta vaihtaa luistelusuuntaa/pysähtyä, kun kaveri n. metriä ennen taklausta kääntää tahalleen selkänsä itseäsi kohden. Tämmöisissä tilanteissa, 10 min käytösrangaistus selän kääntäjälle, taklaajalle ei mitään, ellei kyseessä ole kyynerpäätaklaus tai muu rangaistava teko.