Viestin lähetti Kärpät#18
Onko toimittaja Mika Kulju väärässä?
Ei. Mutta ei oikeassakaan. Tuollaiseen "mikä on Suomen jääkiekkohulluin kaupunki" -kysymykseen kun ei ole mitään oikeaa vastausta, vaan jokaisella saa olla oma mielipide, toisin kuin siihen vaikkapa, "minkä kaupungin joukkue voitti Suomen mestaruuden tänä vuonna".
Käsittääkseni viime vuoden kultajuhlat vetivät Tampereelle n. 7 000 fania. Oulun kauppatorilla oli eilen n. 20 000 fania. Aikaisempien vuosien juhlista ei minulla ole tietoa, onko niitä edes muut viettäneet.
No todellakin. Tuollainen kauppatorille kokoontuminenhan on ollut käytännössä jokakeväinen ilmiö, meni mestaruus sitten Turkuun tai Helsinkiin. Osallistujamääristä ei minulla ole tietoa, mutta vaikka sanotkin, että "voi huoletta väittää, että Oulu on Suomen jääkiekkohulluin kaupunki", niin silti en suhtaudu kovin hyvällä, kun tuollainen täysin suhteellinen väite on valtakunnallisen uutisjutun ensimmäisessä lauseessa. Täysin eri asia on, jos tuollainen kommentti annettaisiin kolumnissa tai paikallislehdessä. Siinäkään ei olisi mitään, jos Mika Kuljun lause olisi kuulunut, että "taas todistettiin se, että Oulu on jääkiekkohullu kaupunki". Absoluuttisella mittarilla Suomen jääkiekkohulluinta kaupunkia ei kuitenkaan ole mitattu, ja kun ei voidakaan mitata, niin mielestäni hyvän maun mukaista olisi jättää tuollaiset kommentit pois.
Jyväskyläkin saattaa olla jääkiekkohullu kaupunki, mutta enpä ole vastaavia juhlia siellä nähnyt.
Olisko syynä vaikka se, että paikallinen kiekkoseura ei ole koskaan voittanut mestaruutta? TämänKIN sanoin jo tuossa aiemmassa vietissäni, mutta kenties oululaisilla on tapana tajuta asiat vasta toisella kerralla? Vai pitäisikö Jyväskylässä pistää pystyyn juhlat 10:nnen sijan kunniaksi?
Viestin lähetti dodi
Tenkrat ei antanut Venäjän keikastaan mitään muita lausuntoja Suomen lehdille kuin, että on tyytyväinen paluustaan Ouluun. Jälleen Peen muisti kaikessa erinomaisuudessaan pätkii, kun se ei voi muistaa semmoista mitä mies ei ole sanonut.
Missä vaiheessa olen väittänyt, että Tenkrat antoi lausuntoja Suomen lehdille tai edes lehdille ylipäätään? Sama kysymys myös "amokille", joka väitti, että "Pee on nähnyt sellaisia lehtiä, mitä muut eivät muista". Pelkistä lehdistä kun en ole missään vaiheessa puhunut mitään.
Ja kuten "JPL" jo myöhemmin sanoi, Tenkrat sanoi IltaLEHDESSÄ sen lisäksi, että on tyytyväinen paluustaan Ouluun, myös sen, ettei ollut tyytyväinen olohinsa Venäjällä. Joten missäköhän vaiheessa muistini on tässä asiassa pätkinyt, "dodi"?
Viestin lähetti dodi
Tuo Peen kirjoituksesta lainaamani toinen pätkä on aika hulvaton. Eikai se kehunu kärppien organisaatiota enemmänki? (hymiö)
ps. enkä tarkoita kappaleessa olevaa kirjoitusvirhettä
Yksi kirjoitusvirhe siellä näytti olevan, mutta haluan kysyä sinulta myös sen, missä vaiheessa tätä ketjua olen valittanut kirjoitusvirheistä? Kieliopista minä tässä olen puhunut. Se on TÄYSIN eri asia kuin kirjoitusvirheet, jotka saa pois, jos vain lukee teksinsä sataan kertaan läpi. Sen sijaan kieliopissa pelkästään tekstin tarkastus ei välttämättä riitä, vaan sitä olisi myös hyvä osata. En tosin missään nimessä väitä, ettei lainaamassasi minun tekstissäni olisi ollut myös kielioppivirheitä, mutta näytätkö minulle se, jos näin oli?
Joka tapauksessa, oli kielioppivirheitä tai ei, niin kirjoitusvirheestä joka tapauksessa puhuit. Niistä en ikinä TODELLAKAAN valita.
Viestin lähetti psychodad
Pee on äärettömän kateellinen ihminen. Alkukaudesta hän kävi spammaamassa asenteellista roskaansa lukkokeskusteluissa, nyt on vuorossa kärppien kultamitalin himmentäminen.
Aika mielenkiintoinen väite tuo "kultamitalin himmentäminen", kun minä sentään ole sanonut kohta kymmenen kertaa, että Kärpät ansaitsi mestaruutensa aivan täysin, koska se teki puolivälierissä neljässä matsissa ja välierissä sekä finaalissa kolmessa pelissä enemmän maaleja kuin vastustaja.
Viestin lähetti #43
Tässähän on nyt vähän toisinpäin tuo kolumnikritiikki; Kärppä-fanit esittävät mielipiteitään Turhemman Heikkilän iki-antiKärppä-kirjoituksista, kun taas Pee ei tykkää siitä, että Iltalehden toimittaja hehkuttaa Kärppien kultajuhlia.
Ja missäs vaiheessa minä sitten tämän olen sanonut? Tottakai Kärppien kultajuhlia pitääkin hehkuttaa, mutta olisi mukavaa, jos se tehtäisiin jättämällä alusta täysin suhteelliset ilmaisut pois.
Viestin lähetti JPL
Ei ole Tenkrat antanut Venäjän oloista sen kummempaa kommenttia, kuin mitä jossain Iltalehdessä on ollut että hän ei ollut tyytyväinen oloihinsa siellä.
Ja sekö on sitten ihan luonnollista, että tässä "organisaatio on mahtava, kaupunki kiva" yms. -jääkiekkoliturgioissa annetaan kommentti, että joku pelaaja ei viihdykään jossain seurassa/kaupungissa?
Sitä paitsi, tämäkin on suhteellinen käsite, mitä minä käsitän "rajuksi kritiikiksi" tms. tai mitä esimerkiksi sinä käsität vastaavaksi. Siksi tuntuu täysin naurettavalta, että sinä tulet tuollaisen viestisi, jossa toteat minun puhuneen aiemmin täydellistä faktaa Tenkratin kritiikistä (vaikka kaikki oululaiset eivät sitä uskoneetkaan), jälkeen kritisoimaan minun muistiani. Et tainnut itsekään tajuta, kuinka naurunalaiseksi itsesi teit? Ymmärtäisin, jos olisin sanasta sanaan sanonut, mitä Tenkratin kerrottiin lausuneen. Kun en näin tehnyt, niin en voi mitenkään ymmärtää, miten sinulla riittää otsaa muistini arvostelemiseen TÄSSÄ TILANTEESSA.
Viestin lähetti Lakaisija
Samalla Pee ilmoitti itse, ettei koskaan ole käyttänyt pukua, eikä tule käyttämään, lisäksi hän tykkää syödä lakki päässä.
Kaksi ensimmäistä väitettä pitää paikkansa, mutta näytäthän minulle sen kohdan, missä ilmoitin "tykkääväni syödä lakki päässä"? Sanoin SUUNNILLEEN niin, ettei lakki päässä syömisessä ole mitään pahaa tai tuomittavaa. Samaan hengenvetoon totesin kuitenkin, että itse tulee lakkia pidettyä sen verran harvoin, ettei tarvitse pahemmin miettiä, syönkö lakki päässä vai en. Jos et vielä tästä ymmärtänyt, niin vastaus on: en syö.
Viestin lähetti Lakaisija
Jokainen meistä aikoinaan ihmetteli, että miten Peen omat pukeutumistyylit liittyvät mitenkään mihinkään.
Ja tätä me ihmettelemme vieläkin.
Itse aikoinaan ihmettelin, miten omat pukeutumistyylini jaksoivat kiinnostaa satakuntalaisia niin paljon kuin ne tosiaan kiinnostivat.
Ja tätä ihmettelen vieläkin. Mistään monologista ei missään vaiheessa ollut kyse, kuten "Lakaisijan" viestistä olisi voinut päätellä. Keskusteluun tarvitaan keskimäärin vähintään kaksi, niin kuin tuollakin kertaa.
Muokkausta: lainaukset kohdilleen.