Mieshuorien mestaruus

  • 71 314
  • 388
Tila
Viestiketju on suljettu.

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Pee
En sitten tiedä, mitä Tenkrat nimenomaan Oulussa on puhunut - tai ilmeisesti ei näköjään mitään - mutta ainakin muissa kaupungeissa mies antoi sangen tylyjä kommentteja itänaapuristamme. En nyt tarkaan muista, minkälaisia Tenkratin kommentit olivat ja missä lehdissä/medioissa niitä näkyi.

Joka tapauksessa Tenki kertoi mm. olevansa todella tyytyväinen saavansa palaavana Ouluun, jossa asiat hoidetaan erinomaisesti jne. Paljon pahempaakin tekstiä tuli, mutta koska en niitä nyt ulkoa muista, niin en ala sen tarkemmin eritelläkään.

Hankala muistaa kun sellaisia ei omiin silmiin sattunut. Drew kyllä kertoi varsin auliisti sen ajan kokemuksista.

Jos sinulla olisi linkkejä tai lehtien nimiä missä niitä kommentteja on niin olisi mielenkiintoista lukea.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Jos kerrankin otetaan ihan faktat esiin.

Petr Tenkrat ei saanut potkuja Himikistä. Hän lähti seuran luvalla Kladnoon kuntouttamaan itseään ja välittömästi maasta päästyään ilmoitti, ettei tule enää takaisin menemään. Mitään potkuja ei siis ole koskaan saatu.

Petr Tenkrat antoi tietynlaisen lausunnon www.hokej.cz sivustolle, jossa hän kertoi taustoja venäläisten elämänmenosta. Ouluun tullessaan hän kieltäytyi jokaisesta pyynnöstä, mikä liittyi Venäjän olosuhteisiin ja lähdön syihin kommentoimiseen. Tenkrat ei puhunut sanallakaan kyseisistä asioista.

Ja kyllä, joillekin se Kärppien mestaruus ottaa ihan oikeasti koville. Yksi heistä näyttäisi olevan nimimerkki pee. Onko toimittaja Mika Kulju väärässä? Ja millä perustein? Käsittääkseni viime vuoden kultajuhlat vetivät Tampereelle n. 7 000 fania. Oulun kauppatorilla oli eilen n. 20 000 fania. Aikaisempien vuosien juhlista ei minulla ole tietoa, onko niitä edes muut viettäneet. Eilinen määrä on kuitenkin kirkkaasti Suomen kakkosena, edelle menee vain MM-kultajuhlat.

Tämän pohjalta voi ihan huoletta väittää, että "Oulu on Suomen jääkiekkohulluin kaupunki". Jyväskyläkin saattaa olla jääkiekkohullu kaupunki, mutta enpä ole vastaavia juhlia siellä nähnyt. Mahdankohan koskaan nähdäkään?
 

dodi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paha on palannut takaisin!
Viestin lähetti Pee
En sitten tiedä, mitä Tenkrat nimenomaan Oulussa on puhunut - tai ilmeisesti ei näköjään mitään - mutta ainakin muissa kaupungeissa mies antoi sangen tylyjä kommentteja itänaapuristamme. En nyt tarkaan muista, minkälaisia Tenkratin kommentit olivat ja missä lehdissä/medioissa niitä näkyi.

Joka tapauksessa Tenki kertoi mm. olevansa todella tyytyväinen saavansa palaavana Ouluun, jossa asiat hoidetaan erinomaisesti jne. Paljon pahempaakin tekstiä tuli, mutta koska en niitä nyt ulkoa muista, niin en ala sen tarkemmin eritelläkään.

Tenkrat ei antanut Venäjän keikastaan mitään muita lausuntoja Suomen lehdille kuin, että on tyytyväinen paluustaan Ouluun. Jälleen Peen muisti kaikessa erinomaisuudessaan pätkii, kun se ei voi muistaa semmoista mitä mies ei ole sanonut. Tsekinmaalla mies antoi piene jutun, mutta siinäkään ei ollut mitään erikoisia kommentteja. Tietenkin jokainen voi päätellä Tenkratin sanomatta jättämisistä mitä mies ajattelee Venäjästä ja sen myötä muistella jossakin jotain nähneensä. Tenkratin sopimuksen purkamisen yhteydessä on varmasti sovittu, ettei tenki sano pahaa sanaa vanhasta työantajastaan. Tämän takia siitä ei myöskään mistään ole saanut lukea.

Tuo Peen kirjoituksesta lainaamani toinen pätkä on aika hulvaton. Eikai se kehunu kärppien organisaatiota enemmänki? (hymiö)
ps. enkä tarkoita kappaleessa olevaa kirjoitusvirhettä.
 

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti dodi
Jälleen Peen muisti kaikessa erinomaisuudessaan pätkii, kun se ei voi muistaa semmoista mitä mies ei ole sanonut.

Tuskin jää muistista kiinni tai että se pätkisi.
Annetaan Peen kertoa muististaan:

Jo monien viime vuosien tiedoissa pesen isäni - ja väitän että aika monen jatkoaikalaisenkin - mennen tullen, mistä saan kiittää erityisesti erinomaisen hyvää muistiani.

Eiköhän kyseessä ole jokin epäselvyys. Tai sitten Pee on nähnyt sellaisia lehtiä mitä muut eivät muista.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Kärpät#18
Tämän pohjalta voi ihan huoletta väittää, että "Oulu on Suomen jääkiekkohulluin kaupunki". Jyväskyläkin saattaa olla jääkiekkohullu kaupunki, mutta enpä ole vastaavia juhlia siellä nähnyt. Mahdankohan koskaan nähdäkään?

En jyväskylästä tiedä, mutta esim. Raumalla lukon pelien yleisökeskiarvo on 10-15% kaupungin väkiluvusta. Muilla liigapaikkakunnilla ei päästä tällaisiin lukuihin, koskaan. Mestaruusjuhlista on vaikea sanoa, mutta toivottavasti nähdään ensi kaudella.

Pee on äärettömän kateellinen ihminen. Alkukaudesta hän kävi spammaamassa asenteellista roskaansa lukkokeskusteluissa, nyt on vuorossa kärppien kultamitalin himmentäminen. Tasan ei käy onnen lahjat, ja sen kanssa pitäisi peen oppia elämään.
 

#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Kärpät#18


Tämän pohjalta voi ihan huoletta väittää, että "Oulu on Suomen jääkiekkohulluin kaupunki". Jyväskyläkin saattaa olla jääkiekkohullu kaupunki, mutta enpä ole vastaavia juhlia siellä nähnyt. Mahdankohan koskaan nähdäkään?

Mää vähän epäilen.

Tässähän on nyt vähän toisinpäin tuo kolumnikritiikki; Kärppä-fanit esittävät mielipiteitään Turhemman Heikkilän iki-antiKärppä-kirjoituksista, kun taas Pee ei tykkää siitä, että Iltalehden toimittaja hehkuttaa Kärppien kultajuhlia.

Hohhoijaa. Juhlat jatkuvat muuten sitten varmasti viikonlopun ylikin; pitäisikö kutsua myös median edustajat mukaan raportoimaan never-ending-bileistä?
 

JPL

Jäsen
Ei ole Tenkrat antanut Venäjän oloista sen kummempaa kommenttia, kuin mitä jossain Iltalehdessä on ollut että hän ei ollut tyytyväinen oloihinsa siellä. Mitään sen kummempaa hän ei ole kertonut. Peen "erinomainen, keskimääräistä Jatkoaikalaista parempi muisti" kyllä tökkii tässä sen verran että alkaa tämmöistä huonomuististakin naurattamaan. Tenkin Tsekin "Jatkikseen" antamat kommentitkin hän itse pyöristeli jälkeenpäin ja sanoi että ei hän ihan tuollaista kyllä sinne kertonut. Mutta siinäkään ei kovin pahaa läppää ollut. Bannister kyllä kertoili paljon auliimmin Venäjän juttuja, mm. sen että naapurissa ammuttiin jotain tyyppiä ja liikkuminen siellä alkoi olla aika ikävää sen jälkeen.

Tämä ketju on kyllä Jatkoajan parasta antia pitkään aikaan ja siitä kiitos Pee:lle. Harmi vain että näinkin hyvämuistisen miehen uskottavuus on mennyt jo aikaa sitten.

Lisätäänpä Kärppien viime kauden numeroista hieman tietoa, joka on muistettu myös kysyä joukkueen johdolta.
Elikkä Kärppien pelaajabudjetti pysyi 1.8 miljoonassa €urossa. (Ennen kautta oli budjetoitu 1.7) Kuten tuolla aiemmin sanoinkin, pelaajabudjetti pysyi kohtuullisesti raamissaan ja ainoastaan 1 pelaajan hankintaan jouduttiin budjettia hieman venyttämään. (Tenkrat) Koko kauden liikevaihto on tuolla 5.5 Miljoonan kulmilla ja voittoa sillä tehdään arviolta puoli miljoonaa.

Arvon Tuomas Heikkilähän tuolla Keskisuomalaisessa vedätti että Kärppien pelaajabudjetti on varmasti noussut 2.2 miljoonaan €uroon. Yksinkertaisuuden sekä tyhmyyden hyväksyn, mutta tietojen vääristelyä en.
 
Viimeksi muokattu:

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
"Mieshuorien mestaruus" on sitten ohittanut jo Kärppäläisten virallisen onnitteluketjunkin pituudessaan. Ei muuta, jatkakaa.
 

#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Tj
"Mieshuorien mestaruus" on sitten ohittanut jo Kärppäläisten virallisen onnitteluketjunkin pituudessaan. Ei muuta, jatkakaa.

Onnitella voi vain kerran, vittuilla ikuisesti.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Viestin lähetti psychodad
En jyväskylästä tiedä, mutta esim. Raumalla lukon pelien yleisökeskiarvo on 10-15% kaupungin väkiluvusta. Muilla liigapaikkakunnilla ei päästä tällaisiin lukuihin, koskaan. Mestaruusjuhlista on vaikea sanoa, mutta toivottavasti nähdään ensi kaudella.
Tämä pitää kyllä paikkaansa. Nuo luvut osoittaa, että kyllä raumalaisetkin on melko hullua jääkiekkokansaa.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti psychodad
En jyväskylästä tiedä, mutta esim. Raumalla lukon pelien yleisökeskiarvo on 10-15% kaupungin väkiluvusta.

Jyväskylässä käy pelejä katsomassa keskimäärin n 4,5 % kaupungin väkiluvusta.

Käsittääkseni Hämeenlinna tulee Rauman jälkeen hyvänä kakkosena. Siinä nyt ainakin kaksi paikkakuntaa, missä tuota "hullua kiekkokansaa" on positiivisessa mielessä.
 

TDM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät Oulu
Viestin lähetti Pakkipari
Ei se tietenkään täysin sama ole, mutta uskallan väittää että Kärpillä on enemmän valinnan varaa junioreiden suhteen juuri määrällisesti verrattuna muihin liigan joukkueisiin. Se ei tietenkään ole Kärppien vika ja siitä on turha käydä ketään syyttelemään, mutta etu se on Kärpille. Sitä on ihan turha kiistää.

Nojoo. Laskeskelin tuossa huvikseen Pohjois-Suomen asukasluvun Väestörekisterikeskuksen tilastojen perusteella ja sain seuraavat tulokset:

Pohjois-pohjanmaa: 369974 as
Kainuu: 87371 as
Lappi: 187777 as

yhteensä tuo tekee noin 645122 asukasta. Voi heittää parilla.

Onhan tuossa väestöpohjaa mistä valita, tottakai. Mutta jääkiekkoa noista pelaa aikas harva, väitän että vähemmän on lätkänharrastajia Lapissa kuin esimerkiksi Uudellamaalla, jossa harrastusmahdollisuudet on paremmat. Älkääkä nyt joku sanoko että onhan siellä pohjoisessa jäätä vaikka kuinka pirusti. Ei se jää pelkästään riitä, pitää olla järjestäytynyttä toimintaa (taistoon veljet!) ja valmennusta. Jokunen jäähallikin auttaisi. Matkatkin on melko pitkät treenaamaan, jos meinaa tosissaan pelata junnutasolle asti mistä mahdollisuus olisi nousta Kärppiin.

Etu tai ei, olen iloinen siitä että Kärpät kykenee houkuttelemaan junnuja laajalta alueelta. Etelän seurat eivät houkuttele niin laajalta alueelta, mutta onpa asukkaitakin enemmän.

Vale, emävale ja tilasto.
 
Viestin lähetti psychodad
Pee on äärettömän kateellinen ihminen. Alkukaudesta hän kävi spammaamassa asenteellista roskaansa lukkokeskusteluissa.

Jep, muistakaamme kaikki Lukkofanit ilolla Pee:n tervehdyksiä Lukkokeskusteluissa, mm. Blues Brothers faniryhmäläiset ovat ihan pellejä, koska käyttävät pukua.
Samalla Pee ilmoitti itse, ettei koskaan ole käyttänyt pukua, eikä tule käyttämään, lisäksi hän tykkää syödä lakki päässä.
Jokainen meistä aikoinaan ihmetteli, että miten Peen omat pukeutumistyylit liittyvät mitenkään mihinkään.
Ja tätä me ihmettelemme vieläkin.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Kärpät#18
Onko toimittaja Mika Kulju väärässä?

Ei. Mutta ei oikeassakaan. Tuollaiseen "mikä on Suomen jääkiekkohulluin kaupunki" -kysymykseen kun ei ole mitään oikeaa vastausta, vaan jokaisella saa olla oma mielipide, toisin kuin siihen vaikkapa, "minkä kaupungin joukkue voitti Suomen mestaruuden tänä vuonna".

Viestin lähetti Kärpät#18
Käsittääkseni viime vuoden kultajuhlat vetivät Tampereelle n. 7 000 fania. Oulun kauppatorilla oli eilen n. 20 000 fania. Aikaisempien vuosien juhlista ei minulla ole tietoa, onko niitä edes muut viettäneet.

No todellakin. Tuollainen kauppatorille kokoontuminenhan on ollut käytännössä jokakeväinen ilmiö, meni mestaruus sitten Turkuun tai Helsinkiin. Osallistujamääristä ei minulla ole tietoa, mutta vaikka sanotkin, että "voi huoletta väittää, että Oulu on Suomen jääkiekkohulluin kaupunki", niin silti en suhtaudu kovin hyvällä, kun tuollainen täysin suhteellinen väite on valtakunnallisen uutisjutun ensimmäisessä lauseessa. Täysin eri asia on, jos tuollainen kommentti annettaisiin kolumnissa tai paikallislehdessä. Siinäkään ei olisi mitään, jos Mika Kuljun lause olisi kuulunut, että "taas todistettiin se, että Oulu on jääkiekkohullu kaupunki". Absoluuttisella mittarilla Suomen jääkiekkohulluinta kaupunkia ei kuitenkaan ole mitattu, ja kun ei voidakaan mitata, niin mielestäni hyvän maun mukaista olisi jättää tuollaiset kommentit pois.

Viestin lähetti Kärpät#18
Jyväskyläkin saattaa olla jääkiekkohullu kaupunki, mutta enpä ole vastaavia juhlia siellä nähnyt.

Olisko syynä vaikka se, että paikallinen kiekkoseura ei ole koskaan voittanut mestaruutta? TämänKIN sanoin jo tuossa aiemmassa vietissäni, mutta kenties oululaisilla on tapana tajuta asiat vasta toisella kerralla? Vai pitäisikö Jyväskylässä pistää pystyyn juhlat 10:nnen sijan kunniaksi?

Viestin lähetti dodi
Tenkrat ei antanut Venäjän keikastaan mitään muita lausuntoja Suomen lehdille kuin, että on tyytyväinen paluustaan Ouluun. Jälleen Peen muisti kaikessa erinomaisuudessaan pätkii, kun se ei voi muistaa semmoista mitä mies ei ole sanonut.

Missä vaiheessa olen väittänyt, että Tenkrat antoi lausuntoja Suomen lehdille tai edes lehdille ylipäätään? Sama kysymys myös "amokille", joka väitti, että "Pee on nähnyt sellaisia lehtiä, mitä muut eivät muista". Pelkistä lehdistä kun en ole missään vaiheessa puhunut mitään.

Ja kuten "JPL" jo myöhemmin sanoi, Tenkrat sanoi IltaLEHDESSÄ sen lisäksi, että on tyytyväinen paluustaan Ouluun, myös sen, ettei ollut tyytyväinen olohinsa Venäjällä. Joten missäköhän vaiheessa muistini on tässä asiassa pätkinyt, "dodi"?

Viestin lähetti dodi
Tuo Peen kirjoituksesta lainaamani toinen pätkä on aika hulvaton. Eikai se kehunu kärppien organisaatiota enemmänki? (hymiö)
ps. enkä tarkoita kappaleessa olevaa kirjoitusvirhettä

Yksi kirjoitusvirhe siellä näytti olevan, mutta haluan kysyä sinulta myös sen, missä vaiheessa tätä ketjua olen valittanut kirjoitusvirheistä? Kieliopista minä tässä olen puhunut. Se on TÄYSIN eri asia kuin kirjoitusvirheet, jotka saa pois, jos vain lukee teksinsä sataan kertaan läpi. Sen sijaan kieliopissa pelkästään tekstin tarkastus ei välttämättä riitä, vaan sitä olisi myös hyvä osata. En tosin missään nimessä väitä, ettei lainaamassasi minun tekstissäni olisi ollut myös kielioppivirheitä, mutta näytätkö minulle se, jos näin oli?

Joka tapauksessa, oli kielioppivirheitä tai ei, niin kirjoitusvirheestä joka tapauksessa puhuit. Niistä en ikinä TODELLAKAAN valita.

Viestin lähetti psychodad
Pee on äärettömän kateellinen ihminen. Alkukaudesta hän kävi spammaamassa asenteellista roskaansa lukkokeskusteluissa, nyt on vuorossa kärppien kultamitalin himmentäminen.

Aika mielenkiintoinen väite tuo "kultamitalin himmentäminen", kun minä sentään ole sanonut kohta kymmenen kertaa, että Kärpät ansaitsi mestaruutensa aivan täysin, koska se teki puolivälierissä neljässä matsissa ja välierissä sekä finaalissa kolmessa pelissä enemmän maaleja kuin vastustaja.

Viestin lähetti #43
Tässähän on nyt vähän toisinpäin tuo kolumnikritiikki; Kärppä-fanit esittävät mielipiteitään Turhemman Heikkilän iki-antiKärppä-kirjoituksista, kun taas Pee ei tykkää siitä, että Iltalehden toimittaja hehkuttaa Kärppien kultajuhlia.

Ja missäs vaiheessa minä sitten tämän olen sanonut? Tottakai Kärppien kultajuhlia pitääkin hehkuttaa, mutta olisi mukavaa, jos se tehtäisiin jättämällä alusta täysin suhteelliset ilmaisut pois.

Viestin lähetti JPL
Ei ole Tenkrat antanut Venäjän oloista sen kummempaa kommenttia, kuin mitä jossain Iltalehdessä on ollut että hän ei ollut tyytyväinen oloihinsa siellä.

Ja sekö on sitten ihan luonnollista, että tässä "organisaatio on mahtava, kaupunki kiva" yms. -jääkiekkoliturgioissa annetaan kommentti, että joku pelaaja ei viihdykään jossain seurassa/kaupungissa?

Sitä paitsi, tämäkin on suhteellinen käsite, mitä minä käsitän "rajuksi kritiikiksi" tms. tai mitä esimerkiksi sinä käsität vastaavaksi. Siksi tuntuu täysin naurettavalta, että sinä tulet tuollaisen viestisi, jossa toteat minun puhuneen aiemmin täydellistä faktaa Tenkratin kritiikistä (vaikka kaikki oululaiset eivät sitä uskoneetkaan), jälkeen kritisoimaan minun muistiani. Et tainnut itsekään tajuta, kuinka naurunalaiseksi itsesi teit? Ymmärtäisin, jos olisin sanasta sanaan sanonut, mitä Tenkratin kerrottiin lausuneen. Kun en näin tehnyt, niin en voi mitenkään ymmärtää, miten sinulla riittää otsaa muistini arvostelemiseen TÄSSÄ TILANTEESSA.

Viestin lähetti Lakaisija
Samalla Pee ilmoitti itse, ettei koskaan ole käyttänyt pukua, eikä tule käyttämään, lisäksi hän tykkää syödä lakki päässä.

Kaksi ensimmäistä väitettä pitää paikkansa, mutta näytäthän minulle sen kohdan, missä ilmoitin "tykkääväni syödä lakki päässä"? Sanoin SUUNNILLEEN niin, ettei lakki päässä syömisessä ole mitään pahaa tai tuomittavaa. Samaan hengenvetoon totesin kuitenkin, että itse tulee lakkia pidettyä sen verran harvoin, ettei tarvitse pahemmin miettiä, syönkö lakki päässä vai en. Jos et vielä tästä ymmärtänyt, niin vastaus on: en syö.

Viestin lähetti Lakaisija
Jokainen meistä aikoinaan ihmetteli, että miten Peen omat pukeutumistyylit liittyvät mitenkään mihinkään.
Ja tätä me ihmettelemme vieläkin.

Itse aikoinaan ihmettelin, miten omat pukeutumistyylini jaksoivat kiinnostaa satakuntalaisia niin paljon kuin ne tosiaan kiinnostivat.

Ja tätä ihmettelen vieläkin. Mistään monologista ei missään vaiheessa ollut kyse, kuten "Lakaisijan" viestistä olisi voinut päätellä. Keskusteluun tarvitaan keskimäärin vähintään kaksi, niin kuin tuollakin kertaa.

Muokkausta: lainaukset kohdilleen.
 
Viestin lähetti Pee
Kaksi ensimmäistä väitettä pitää paikkansa, mutta näytäthän minulle sen kohdan, missä ilmoitin "tykkääväni syödä lakki päässä"? Sanoin SUUNNILLEEN niin, ettei lakki päässä syömisessä ole mitään pahaa tai tuomittavaa. Samaan hengenvetoon totesin kuitenkin, että itse tulee lakkia pidettyä sen verran harvoin, ettei tarvitse pahemmin miettiä, syönkö lakki päässä vai en. Jos et vielä tästä ymmärtänyt, niin vastaus on: en syö.

Suonet anteeksi Pee, muistini ei nimittäin ole järin hyvä.
Voin rehellisesti myöntää, että joskus, tosin hyvin harvoin, jopa isäni muistaa asiat minua paremmin.

Noihin muihin voin vain sanoa, että tuskin pukeutumistyylisi ketään kiinnostaa, on vain hauskaa, että joku jaksaa niinkin tyhjänpäiväisen asian tuoda esille täällä.

Ja kyse ei ollut monologista, vaan aloittamastasi "keskustelusta", joka oli varsin hyvää viihdettä, kuten tämänkin ketju, kiitos näistä ja jatka ihmeessä, jos siltä tuntuu.
 

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Paljon pahempaakin tekstiä tuli, mutta koska en niitä nyt ulkoa muista, niin en ala sen tarkemmin eritelläkään.

Tuon lauseen johdosta kyselin niitä lehtiä tai linkkejä.

Ja kuten "JPL" jo myöhemmin sanoi, Tenkrat sanoi IltaLEHDESSÄ sen lisäksi, että on tyytyväinen paluustaan Ouluun, myös sen, ettei ollut tyytyväinen olohinsa Venäjällä. Joten missäköhän vaiheessa muistini on tässä asiassa pätkinyt, "dodi"?

Muistin pätkimisestä sanoin, että siitä tuskin sinun kohdalla on kysymys.

Epäilen edelleen että Tenkiltä olisi tullut jotain "pahempaakin tekstiä" venäjän oloista. Eli näistä mitä sanoit:

mutta ainakin muissa kaupungeissa mies antoi sangen tylyjä kommentteja itänaapuristamme
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti amok
Epäilen edelleen että Tenkiltä olisi tullut jotain "pahempaakin tekstiä" venäjän oloista.

Tuossa tätä jo ylempänä selviteltiin. Tenkrat siis sanoi, ettei viihtynyt Venäjällä ja oli tyytyväinen päästyään takaisin Ouluun, jossa asiat hoidetaan hyvin.

Senkin jo sanoin, että tuo "pahempi teksti" on todella suhteellinen käsite: joku voi loukkaantua todella pahasti, kun joku sanoo, että "haista nyt jätkä paska", kun taas toinen ei ole samanlaisesta kommentista moksiskaan.

Silti minusta on edelleen hieman kummallista, ettei julkista viihtymättömyyttä tunnuta pidettävän minään tässä "organisaatio on mahtava ja kaupunki hieno" -jääkiekkoliturgiassa.

Muokkausta: Tuo tekstivertaukseni oli ehkä huono, mutta pointtinani on se, että minulle "pahempi teksti" voi olla "enemmän pahaa" kuin jollekin toiselle jne.
 

JPL

Jäsen
Viestin lähetti Pee
Aivan. Ei se ihan noin yksinkertainen juttu ollut, mitä "DAF" väitti. Tenkrathan myös haukkui Venäjän todella rajusti Kärppiin tulonsa jälkeen, ja samaan kritiikkiin yhtyi myös mm. samoihin aikoihin SM-liigaan pikaisen paluun tehnyt Drew Bannister.

---------

En sitten tiedä, mitä Tenkrat nimenomaan Oulussa on puhunut - tai ilmeisesti ei näköjään mitään - mutta ainakin muissa kaupungeissa mies antoi sangen tylyjä kommentteja itänaapuristamme. En nyt tarkaan muista, minkälaisia Tenkratin kommentit olivat ja missä lehdissä/medioissa niitä näkyi.

Joka tapauksessa Tenki kertoi mm. olevansa todella tyytyväinen saavansa palaavana Ouluun, jossa asiat hoidetaan erinomaisesti jne. Paljon pahempaakin tekstiä tuli, mutta koska en niitä nyt ulkoa muista, niin en ala sen tarkemmin eritelläkään.

Joka tapauksessa hyvin kummallista, ettei Kärppien fani näihin kommentteihin ole törmännyt. Vielä enemmän on kummallista se, että "amok" asuu Helsingissä eikä silti huomannut näitä aika paljonkin julkisuutta saaneita lausuntoja.

Ok - Tässä ketjussa on nyt havaittu seuraavaa:
- Peen muisti on erinomainen, mutta tieto on välillä hieman puutteellista, vaikka isä pitkään on Jyväskylässä kiekkoa seurannutkin.
- Pee vihaa sekä Oululaisia että Pohjanmaan murretta.
- Junno sekä Arponen ovat huoria, koska ovat tehneet töitä Oulun ulkopuolella.
- Pee ei puutu kirjoitusvirheisiin, vaan ainoastaan kielioppivirheisiin.
- Peen mielestä lausumat "Haukkui Venäjän todella rajusti" sekä "Olen todella tyytyväinen kun saan palata Ouluun, jossa asiat hoidetaan erinomaisesti" tarkoittavat samaa. Mitäkähän kuvittelet täällä saamastaan kritiikistä?
- Peen mielestä Oulu ei ole tällä hetkellä Suomen jääkiekkohulluin kaupunki. Tai ainakaan Kulju ei olisi saanut niin kirjoittaa Iltalehteen.
- Jollain tapaa tähän soppaan saatiin Ruutun Christiankin sotkettua. En kyllä vieläkään ole päässyt kärryille, miten. On kuulemma kuitenkin pelannut muualla kuin HIFK:ssä. Myös Salonojan urakehitystä on seurattu.

Odottelen mielenkiinnolla jatkoa. Tässä menee leppoisasti koko kesä.

Onko Biitsillä Sändiä? Onko Sändillä Biitsiä?
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Korjataan virheelliset väittämät ja kommentoidaan yhtä oikeaakin

Viestin lähetti JPL
- Pee vihaa sekä Oululaisia että Pohjanmaan murretta.

Tuo sana "vihaa" pitäisi olla lainausmerkeissä, kuten olen jo pariin otteeseen tässä ketjussa sanonutkin. En nimittäin tietenkään oikeasti vihaa kaikkia oululaisia, koska en heitä tunne. Itse asiassa en taida tuntea yhtäkään oululaista. Näin ollen en siis varsinaisesti VIHAA ainoatakaan mestarikaupunkilaista, vaan se on sellaista "kuka vihaa Turkua tyylistä?", kieli poskessa heitettyä hommaa. Tai no, mistä minä tiedän, ovatko nämä "Turun vihaajat" aivan tosissaan, mutta joka tapauksessa itse en Oulun-"vihani" kanssa tosiaankaan tosissani ole.

Entä missä vaiheessa olen sanonut vihaavani Pohjanmaan murretta? Jos se nyt ihan väärässä ole, mikä ei tosin olisi millään muotoa yllätys, niin Pohjanmaan murre on se, mitä puhutaan Pohjanmaalla eli esimerkiksi Seinäjoella, Kauhavalla, Kurikassa jne. Ja sitä en TOSIAANKAAN vihaa, sillä se kuuluu mielestäni Suomen parhaimpiin murteisiin.

Eikös Oulun murre ole sitten asia erikseen? Siitä en kyllä pidä.

Viestin lähetti JPL
- Peen mielestä lausumat "Haukkui Venäjän todella rajusti" sekä "Olen todella tyytyväinen kun saan palata Ouluun, jossa asiat hoidetaan erinomaisesti" tarkoittavat samaa.

Nyt unohdit tärkeimmän lauseen, joka kuului suunnilleen näin: "En viihtynyt Venäjällä". Se, että on tyytyväinen saadessaan palata Ouluun, "jossa asiat hoidetaan erinomaisesti", on sitä tyypillistä "organisaatio on mahtava ja kaupunki loistava" -mantraa, jota jääkiekkopiireissä niin ahkeraan jauhetaan. Juuri tämän takia tuo Tenkratin Venäjä-kritiikki kuulosti niin oudolta ja ns. massasta poikkeavalta.

Älkääkä nyt käsittäkö niin, ettei Oulussa mielestäni muka hoidettaisi asioita erinomaisesti. Varsinkin nämä kiekkoasiat on hoidettu paremmin kuin hyvin, kun tuloksena oli kultamitali.

Viestin lähetti JPL
- Peen mielestä Oulu ei ole tällä hetkellä Suomen jääkiekkohulluin kaupunki.

Missäs vaiheessa minä näin olen sanonut? Minullakaan kun ei sattumoisin ole sellaista mittaria, jolla kyseisen asian voisi mitata.

Viestin lähetti JPL
- Peen muisti on erinomainen, mutta tieto on välillä hieman puutteellista, vaikka isä pitkään on Jyväskylässä kiekkoa seurannutkin.

Tämä on niin sataprosenttista faktaa, että tähänkin pitää pieni kommentti antaa.

Muistini on tosiaan erinomainen. Koska myös seuraan jääkiekkoa - ja tietysti varsinkin Jypin otteita - niin kuin kuka tahansa kiekkofani seuraa, eli sangen tarkasti, on päähäni jäänyt kaikkien mielestä hämmästyttävän hyvin varsinkin Jypin maalitekijät eri peleissä jo monien viime vuosien ajalta. Tämä kaikki ilman siis mitään pänttäämistä, vaan pelkästään hyvän muistini ja normaalin jääkiekon seuraamiseni ansiosta.

Koska erilaisissa jääkiekkoaiheisissakaan tietokilpailuissa ei välttämättä kovin hanakasti kysellä, "kuka teki sen ja sen maalin siinä ja siinä pelissä", niin joudun hieman perumaan niitäkin puheitani, että olisi joku yliverto lätkäaiheisissa visoissa. Siksi tuo "JPL":n "tieto on välillä hieman puuttelista" on täydellinen kommentti. Toki muitakin tietoja kuin mm. Jypin pelien maalintekijöitä muististani löytyy, mutta tuskinpa sen paremmin kuin keskivertojatkoaikalaisellakaan.

Viisikymppinen isäni on tosiaan seurannut jyväskyläläistä jääkiekkoilua koko elämänsä ajan. Hän on myös toiminut mm. Jypin nykyisen, kenties SM-liigan legendaarisimman huutosakin, edeltäjässä eli ns. asiantuntijakerhossa Hippoksen ulkojääaikoina. "Asiantuntijakerhon" siirryttyä jäähallin puolelle uudella nimellä, isäni jäi siitä pois, mutta isäni historia ei nyt varsinaisesti tähän ketjuun kuulukaan. Kunhan kerroin tämän, kun JPL sen otti esille.
 

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Korjataan virheelliset väittämät ja kommentoidaan yhtä oikeaakin

Viestin lähetti Pee
Muistini on tosiaan erinomainen. Koska myös seuraan jääkiekkoa - ja tietysti varsinkin Jypin otteita - niin kuin kuka tahansa kiekkofani seuraa, eli sangen tarkasti, on päähäni jäänyt kaikkien mielestä hämmästyttävän hyvin varsinkin Jypin maalitekijät eri peleissä jo monien viime vuosien ajalta. Tämä kaikki ilman siis mitään pänttäämistä, vaan pelkästään hyvän muistini ja normaalin jääkiekon seuraamiseni ansiosta.

Perinteisesti ihmiset kuvittelevat olevansa monissa asioissa keskivertoa parempia. Sitten on vielä niitä jotka jaksavat mainita sitä ääneen. Näitä henkilöitä saatetaan kutsutaan leuhkiksi. Myös sanonta "oma kehu haisee shitille", saatetaan sanoa päin naamaa.

En väitä, ettetkö voisi olla hyvämuistinen. Tai että et voisi oikeasti tietää esimerkiksi mainitsemiasi Jypin maalintekijöitä monien viime vuosien ajalta. Mutta yleensä tämäntapaisissa asioissa arvostus ansaitaan teoilla, ei itsensä kehumisella.

Varsinkin Jatkoaikapiireissä piilee mitä todennäköisimmin runsaasti kiekkotietäjiä, jolloin yhden kekkulointi herättää enemmän naurun kuin kunnioituksen piirteitä. Sm-liigassakin on henkilöitä, jotka kuvittelevat itsestään kiekkoilijoina enemmän kuin mitä ovat. Snaijasitko?

Onneksi vedät paljon taaksepäin alkuperäisen viestisi loppuosassa, jota en tähän lainannut. Se pelastaa itsekehulta tuntuvasta viestistäsi paljon.

Tämän tarkoituksena ei ole vetää mattoa altasi. Toisin sanoen pikemminkin yritin antaa vinkkiä yleisistä normeista.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Mosabacka
En väitä, ettetkö voisi olla hyvämuistinen. Tai että et voisi oikeasti tietää esimerkiksi mainitsemiasi Jypin maalintekijöitä monien viime vuosien ajalta. Mutta yleensä tämäntapaisissa asioissa arvostus ansaitaan teoilla, ei itsensä kehumisella.

En edelleenkään halua kuulostaa omakehuiselta, kun sanon, että olen kyllä valmis ansaitsemaan arvostuksen tässä asiassa myös teoilla. Osittain olen näissä keskustelupalstoissakin tainnut jo anstaitakin arvostusta tässä asiassa, kun muutamat Jatkoaikaankin kirjoittavat Jyp-fanit ovat tätä kykyäni kehuneet, muista kavereistani puhumattakaan. Tarkoituksenani ei ole kuitenkaan tehdä tästä ketjusta "joo, Pee kyllä muistaa Jypin maalintekijät hyvin" -tyylistä vakuuttelua Jyp-fanien saralta, joten se siitä.

Tuosta "Mosabackan" ensimmäisestä jaksosta tulee vain hieman mieleeni se, kun Suomea ollaan - aiheesta tai ei - syyetty huonon itsetunnon maaksi. Tosin en minäkään pidä sellaisesta "mä oon parempi kuin te muut" -asenteesta, johon itsekin - vieläpä aiheetta - syyllistyin aiemmin tässä ketjussa. Mutta jos tuntee olevansa jossain asissa hyvä, ei sitä mielestäni kannata jättää sanomattakaan. En toki tarkoita, että Mosabacka olisi ensimmäisessä kappaleessaan tätä tarkoittanutkaan. Noin yleisesti Suomessa vallalla olevaa käsitystä, että "vaatimattomuus kaunistaa" voisi mielestäni vähän kuitenkin muuttaakin.

Itselläni esimerkiksi tuo muisti on niitä harvoja asioita, joka OMASTA MIELESTÄNI on minulla hyvä. En kuitenkaan väitä, että esimerkiksi noissa maalintekijöiden muistamisissa olisin välttämättä keskivertoa parempi, koska en tiedä esimerkiksi, kuinka joku satunnainen Blues-fani muistaa suosikkijoukkueensa maalintekijöitä jne.

Muokkausta: Taas lainaukset kuntoon (kai...).
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Pee
Tarkoituksenani ei ole kuitenkaan tehdä tästä ketjusta "joo, Pee kyllä muistaa Jypin maalintekijät hyvin" -tyylistä vakuuttelua Jyp-fanien saralta, joten se siitä.

Haluaisin sinulta nyt suoran vastauksen siitä mikä tarkoituksenasi alun pitäin ketjua aloittaessasi oli. Tai oletko edelleen samaa mieltä kuin ketjua aloittaessasi, nyt kun faktat Junnosta, Arposesta ja joukkueen omavaraisuudesta on lyöty pöytään?
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kärppien pelaajiston omavaraisuusfaktat tiesin täysin jo ketjun aloittaessani, joten siinä ei ole tapahtunut mitään muutosta. Vai mitkähän mahtavat olla nuo "kopin" manitsemat, "nyt pöytään lyödyt faktat", jotka tässä muka olisivat ilmenneet?

Sen sijaan Juha Junnon ja varsinkin Seppo Arposen kohdalla oli tiedoissani puutteita, kuten jo viestiketjun ensimmäisenä päivänä eli sunnuntaina myönsin. Tosin edelleenkään Arposen historiasta ei ole kovin tarkasti kerrottu, mutta joka tapauksessa tietoni olisivat voineet olla paremmatkin.

Oli miten oli, niin on tästä ainakin saatu enempi/vähempi mielenkiintoinen keskustelu aikaiseksi. Ainakin sen verran asialinjallakin ollaan pysytty, että muuten käsittääkseni aika tiukka Jatkoajan moderointitiimikin on pitänyt ketjun auki ja Jypin keskustelupalstalta tuttu lause "keskustelu elää" on pitänyt tässä ketjussa kutinsa paremmin kuin hyvin.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Nyt kuuluttaisin sitä aikaisemmin mainitsemaasi luetun ymmärtämistä. Mutta, koska minulta loppuu rautalanka, niin antaudun.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Pee,take it easy. Markkinataloudessa ja vapaassa maailmassa ihmiset muuttavat ja rakentavat uransa milloin missäkin. Kärpppien hankinnat olivat hyviä ja oikeaan osuneita, johtoportaasta tsekkivahvistuksiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös