Viestin lähetti Wilzu
Muuten, asun Mikkelissä ja kannatan JYPiä. Väärin kannatettu?
No ei sinällään, mutta ihan kuten sinulta kyseltiinkin eilen jo irkin puolella, mitä tekisit, jos Jukurit noususi SM-liigaan, koska olet omien sanojesi mukaan myös Jukureiden fani? Et kai voisi tuosta vain "lopettaa" toisen joukkueen kannattamista? Toisaalta kahden joukkueen fanittamisessa samassa sarjassa ei olisi mitään tekemistä tosifaniuden kanssa.
Mutta joo, eipä liity tämä asia varsinaisesti tähän viestiketjuun.
Viestin lähetti Brett
Suomen suurin portto lienee sitten Harkimo, joka ei tiennyt jääkiekosta saati sitten Jokereista tuon taivaallista joukkueen ostaessaan.
Ei tiennytkään, mutta aito stadilainen hän kai joka tapauksessa on? Tai vaikkei olisikaan, niin joka tapauksessa Jokerit oli ensimmäinen jääkiekkoseura, jossa Harkimo toimi.
Viestin lähetti Brett
Täytyy myöntää että olen koko Kärppien liiga-ajan ihaillut sitä kärsivällisyyttä mikä Junnolla ja kumppaneilla on ollut omien poikien suhteen. Vaikka rahaa olisi voinut polttaa mestarijoukkueen rakentamiseen jo muutama vuosi takaperin, niin näiden loistavien omien kasvattien on annettu todellakin KASVAA isoihin saappaisiin ja pikkuhiljaa heidän ympärilleen hankittujen ulkomaalaisten tasoa on nostettu tarpeen mukaan.
Juuri näinhän minäkin jo ensimmäisessä viestissäni sanoin.
Tässäkin kuitenkin ehkä unohdetaan yksi juttu: se, että Kärpillä kaikesta huolimatta on kaameasti rahaa. Mikäli Kärpät olisi pikkuseura, moni näistä omista, lupaavista pojista, olisi viime vuosien aikana lähtenyt rahankin perässä suurempiin ympyröihin, kuten vaikkapa Jypistä lähdetään. Nyt kun Kärpillä on ollut rahaa, sillä on ollut varaa pitää viuhkolat, pyörälät, lehtoset ym. omissa riveissään eikä muualta ole tarvinnut hankkia kuin ulkomaalaisia sekä tietysti paluumuuttajia. Heitä, jotka Kärppien divariaikana lähtivät pelaamaan liigaa, kun se ei tuolloin Oulussa ollut mahdollista.
Tässä ei toki ole edelleenkään tarkoituksenani sanoa, etteikö Oulussa tehtäisi LOISTAVAA juniorityötä, mutta myös faktat on hyvä muistaa. Se, miksi esim. Jokerit ei ole antanut kiistatatta huippulahjakkaille omille pojilleen peliaikaa, vaan on lähtenyt hankkimaan jo ns. valmiita suomalaistähtiä muualta, on suuri kysymys. Toinen helsinkiläisseura HIFK on omien Stadin kundien merkityksen jo huomannut, ja ehkä Jokeritkin on jo matkalla sille tielle, kuten "Brett" sanoikin.
Viestin lähetti Rooster
Pee: Kuinka hiton kauan meinaat vielä jatkaa itsesi nolaamista?
En tiedä, mutta ehkä niin kauan, kun te muut jaksatte tässä "kaikkien aikojen typerimmässä Jatkoajan ketjussa" keskustella. Teitä muitahan tämä vaan tuntuu niin kovasti kiinnostavan.
Viestin lähetti Rooster
Vaikka TPS on minun liigasuosikkini, niin Kärpät ansaitsi mestaruutensa ilman muuta, ei minun ole ollenkaan vaikea myöntää sitä.
Ei minunkaan sitä ole vaikea myöntää, koska miten mikään joukkue koskaan, missään tai milloinkaan ei ansaitsisi mestaruutta, jos se kerran on sen voittanut?! Kerropas, "Rooster", minulle tämä. Jääkiekko kun on ainakin minun tietääkseni maalintekopeli, ja SM-liigan pudotuspeleihin pääsyn jälkeen riittää kun tekee puolivälierissä neljässä pelissä ja välierissä sekä finaalissa kolmessa ottelussa enemmän maaleja kuin vastustaja. Tällöin ansaitsee mestaruuden, koska on ykkönen.