Viestin lähetti HABS #11
Eiköhän tämän ketjun avaajalle ojenneta viikon Daespoo palkinto. Tämä täyttää kaikki kriteerit ja pikkuisen enemmänkin.
Mikä on "Daespoo"?
Viestin lähetti iiron_troikka
Pee, jos Jokerit tai TPS olisivat voittaneet, olisit haukkunut niitä ostoporukoiksi. Jos HPK olisi voittanut, olisit kirjoittanut tärkeänä tekstin jossa olisit valittanut ja vinkunut, kuinka ry:nä kierretään kuluja ja siksi sitten pärjätään. Jos vaikka Lahden Pelicans olisi voittanut mestaruuden, sinä olisit kirjoittanut kuinka alas liigan taso on mennyt.
Ei pidä paikkaansa. Ei sinne päinkään!
Viestin lähetti iiron_troikka
Kärppäfaneille anteeksipyyntö meidän keskisuomalaisten puolesta ja onnittelut hienosta mestaruudesta. 2- divisioonassa rämpinyt seura on sen ansainnut enemmän kuin Etelän isot porukat.
Mitäköhän sinä nyt höpiset?
A: Eivätkö "Etelän isot porukat" eivät ole koskaan olleet kakkosdivisioonassa?
B: Mestaruuden ansaitsee se joukkue, joka pääsee pudotuspeleihin, vaikka sitten kahden esipleijarivoiton kautta, ja tekee puolivälierässä neljässä ottelussa ja välierissä sekä finaalissa kolmessa pelissä enemmän maaleja kuin vastustaja. Se on aivan sama, tuleeko tämä joukkue Etelästä vai Pohjoisesta. Mestaruus ansaitaan pelaamalla eikä millään muulla! Minä en ehkä ole "älykkäältä vaikuttava, ajatteleva kriitikko", vaan "lapsellinen houkka, joka itkee että joku on kakkinut sen vaippoihin", mutta "iiron_troikalla" tuntuu olevan jääkiekon säännötkin vielä hieman hukassa...
Muokkausta:
Viestin lähetti Moderaattorit
Erilaisiin mielipiteisiin sensijaan kannustamme samalla muistuttaen yhdestä säännöstä, joka on sekin kaikille sama. Toivomme kirjoitusten kieliopillisen sisällön täyttävän kohtuulliset oikeinkirjoituksen merkit, mitä tässä lainaamamme teksti ei välttämättä tee.
Tätä minäkin olen yrittänyt tässä ketjussa toitottaa, mutta sain ilmeisesti vain pilkunnussijan maineen. Tämä "chewmeisterin" viesti kun ei ollut suinkaan ainoa, jonka kieliopillisessa tasossa on ollut tässä ketjussa runsaasti huomautettavaa.
Minun mielipiteeni ja kommentit tässä ketjussa voivat joidenkin mielestä olla sangen outoja, mutta itse olen sitä mieltä, että asiallinen kirjoitus lähtee kieliopin osaamisesta. En jaksa kovin vakavasti edes suhtautua tällaisiin "pee hei, sää oot kyllä nyt ihan väärässä, pentu" -tyylisiin ulostuksiin.
Loppuun haluan korostaa, että on tässä viestiketjussa ollut myös monta sellaista kirjoittajaa, joka osaa naputella suomen kieltä oikein. Luvattoman paljon on ollut kuitenkin myös äidinkielen tukiopetusta kaipaavia. He eivät myöskään ole olleet ainakaan nostamassa tämän ketjun tasoa, ja siksi heidän purkauksensa minua kohtaan tuntuvat lähinnä naurettavilta.
Viestin lähetti Jääkäsi
Sen verran moderaattoreille off topikkia että minkähän ihmeen takia ketju: "Voittiko oikea joukkue Suomen mestaruuden vuonna2004, suljettiin?
Senkö takia että McCoy niin käski?Ihan uteliaisuuttani, mitä siinä oli väärin??
En ole moderaattori, mutta minun mielestäni siinä oli melkein kaikki väärin.
Ensinnäkin, mikä ihmeen kysymys on, "voittiko oikea Suomen mestaruuden vuonna 2004?"?
Miten ihmeessä väärä joukkue voisi voittaa mestaruuden, kun jääkiekossa on säännöt, joiden mukaan enemmän maaleja tehnyt joukkue voittaa? Pudotuspeleissä kullan voittamiseksi tämä tarkoittaa sitä, että riittää, kun tekee esipleijareissa kahdessa matsissa, puolivälierissä neljässä pelissä ja välierissä sekä finaalissa kolmessa ottelussa enemmän maaleja kuin vastustaja. Tällöin on mestari, joka ei voi ikinä olla muuta kuin oikea. Olen myös sanonut tämän maailman yksinkertaisimman faktan tässä ketjussa jo pari kertaa, hieman eri muodoissakin, mutta millään ette tunnu tätä käsittävän. Viimeksi sanoin tämän tässä samassa viestissä, jota lähettäessäni en ollut vielä lukenut moderaattorien ja "Jääkäden" viestejä, mutta kenties asia nyt valkenee kaikille, kun se on samassa viestissä kaksi kertaa...
Toiseksi, mikä on naurettavampaa kuin ensin kyseenalaistaa täysin kyseenalaistamaton juttu ja sen jälkeen sanoa, että "tarkempaa analyysiä joskus myöhemmin"? Toisaalta, eihän tuollaista juttua voi analysoidakaan, mutta kuitenkin.
Muokkausta: Lainaukset kuntoon(?)
Muokkausta - osa 3: iiron_troikan viestissä oli niin paljon ihmeellisiä höpötyksiä, etten näköjään edes muistanut kaikkia.
Eli siihen vielä kohta C: Sanot Etelän seuroja "isoiksi porukoiksi", mutta mitäs Kärpät sitten on? Ei sillä taida ihan suurimmat budjetit olla, mutta todellisuussa pääomaa lienee enemmän kuin millään muulla liigaseuralla? Siltikö Kärpät on mielestäsi vain pikkuseura, korkeintaan keskikastissa, kun se niin kovasti ansaitsi mestaruuden Etelän "isojen porukoiden" sijaan, vaikka rahaa on suunnilleen yhtä paljon?