Re: ... Isän mukaan...
Viestin lähetti armand
Ja jos tämä termi ei ole omasi, miksi laitoit sen oman juttusi otsikoksi?
Ööh, nyt en ymmärtänyt, miksen voisi kirjoittaa jotain sellaista, mitä en itse ole keksinyt.
Mutta siis, alunperin "mieshuora"-sana ovat jotkut, ei siis suinkaan minä, keksineet suomalaisista, jotka esim. Suomen ja Englannin välisessä jalkapallomaaottelussa kannattavat Englantia. Tästä se on sitten levinnyt jääkiekkoon, Kärppiin ja Junnoon. Mistä syystä, sitä en tarkkaan tiedä, vaan voin pelkästään arvailla.
Mielestäni termi ei ole TOSIAANKAAN sieltä fiksuimmasta päästä, ja sikäli ihmettelen hieman itsekin, miksi laitoin sen otsikkoon.
Viestin lähetti armand
Ja jos isäsi on johtava lähde näissä keskusteluissa niin ... voi luoja.
Helpotuksesesi totean sinulle, että eipä se ihan näinkään ole. Kyseinen viiskymppinen heppu on vaan sattunut seuraamaan jääkiekkoa koko elämänsä. Täten on aivan selvää, ettei tällaisella 30 vuotta nuoremmalla kaverilla ole aivan samanlaista historiatietoisuutta. Näin siitä huolimatta, että minäkin olen seurannut kiekkoa koko ikäni, ja alkujaan nimenomaan hyvin pitkälti isäni takia. Jo monien viime vuosien tiedoissa pesen isäni - ja väitän että aika monen jatkoaikalaisenkin - mennen tullen, mistä saan kiittää erityisesti erinomaisen hyvää muistiani. Tästä syystä esim. maalintekijät ym. SM-liigan peleistä ovat jääneet kaikkien mielestä hämmästyttävän hyvin päähäni. Toki kun nyt näyttää siltä, että Arponen sittenkin on Oulusta lähtöisin, pitää JÄLLEEN KERRAN todeta se, ettei koskaan saisi varmaksi uskoa toisten puheita. Olen huomannut tämän asian elämässäni aivan liian monta kertaa, mutta koskaan en tunnu täysin oppivan. Toki isäni ei varsinaisesti sanonut, etteikö Arponen voisikin olla Oulusta alunperin, mutta sen hän sanoi, että Jyväskylässä mies on pitkään asunut ja muuttanut Ouluun "joskus parikymmentä vuotta sitten".
Muokkausta: Tuosta "mieshuora"-termistä vielä sen verran, että se taitaa olla meidän Jyp-fanien keksimä. Ei siis suinkaan minun, mutta niin Jypin keskustelupalstalla, vanhalla sellaisella, kuin Jypin irkissäkin sitä on näkynyt.