Mieshuorien mestaruus

  • 71 030
  • 388
Tila
Viestiketju on suljettu.

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti DanC
Eihän Ruuttu ole todellakaan tehnyt mitään muuta kuin pelannut IFK:ssa. huoh ...

Jos tässäkin on tiedoissani puutetta, niin pyydän anteeksi.

Viestin lähetti rico
Kaarna on todellinen mr. SaiPa? Onhan Ilu suorastaan raiskannut koko organisaation. Sekös se on sitä todellista kotiseuturakkautta?

Tuohon en osaa ottaa kantaa, mutta ainakin Kaarna on syntynyt Lauritsalassa jne. Se, miten hän on työnsä hoitanut on eri juttu, mutta se ei tässä pointtinani ollutkaan.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Jos on riittävän omistautunut tekemälleen työlle, on loppujen lopuksi aivan sama mitä syntymäpaikan kohdalla lukee. Juha Junno on omistautunut tekemälleen työlle Kärpissä ja on tehnyt sen hyvin, aivan kuten muutkin Kärppäorganisaatiossa olleet. Mestaruus oli palkinto siitä työstä. Minulla ei muuta, jatkakaa.
 

RolleX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät ja muut urheilua harjoittavat seurat.
Numero 1. Millä joukkueella on pelaavassa kokoonpanossa yhtä monta OIKEAA oman alueensa kasvattia kuin Kärpissä?

Numero 2. Mielestäni Reijo Ruotsalainen edustaa AITOA Oululaisuutta valmennuksessa! Kaveri KAKE on "laina" mies, mutta sekin korjaantuu tulevalle kaudelle! Ja lisäksi Arponen on aivan aito Oululainen! Junnokin todella kaukaa Haapavedeltä =)Välimatka on 121 km...

mutta joka tapauksessa monet näistä Kärppien "omista kasvateista" ovat alunperin lähikaupungeista ja -kunnista. Sieltä he ovat sitten jo nuorina poikina tulleet Kärppiin.

Heitä on --->Jussi Jokinen (Kalajoki) 150 km Oulusta!!!
Janne Pesonen (Suomussalmi 193 km Oulusta)
Juha Silvander Torniosta. (150 km Oulusta)



PAKISTO

Topi Jaakola, Syntymäpaikka:Oulu
Ilkka Mikkola Syntymäpaikka, Oulu
Mikko Lehtonen Syntymäpaikka Kiiminki (10 km Oulusta)
Oskari Korpikari Syntymäpaikka:Oulu
Kimmo Lotvonen Syntymäpaikka:Oulu
Antti Ylönen Syntymäpaikka:Liminka (10 km Oulusta)

HYÖKKÄYS

Mika Pyörälä Syntymäpaikka:Oulu
Pekka Saarenheimo Syntymäpaikka:Oulunsalo (8 km Oulusta)
Sakari Palsola Syntymäpaikka:Oulu
Jari Viuhkola Syntymäpaikka:Oulu
Henrik Juntunen kasvupaikka:Oulu (syntynyt Göteborg)
Antti Aarnio Syntymäpaikka:Oulu
Juha-Pekka Haataja Syntymäpaikka:Oulu

MAALIVAHTI

Pekka Rinne (Syntynyt Oulussa, mutta asuu Kempeleessä) 8 km Oulusta =)

Machulda, Lievers, Tenkrat ja Smyth (ulkolaisia)
Vallin, Bäckström ja Myllykoski laina miehiä!
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Nyt on homma edennyt siihen pisteeseen, että mua alkaa vituttamaan se, että tähän sekoitetaan jo Jyppi.

Jatkakaa. Ja noloimmat anteeksipyyntöni chat/offtopic/whateveristä.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
En nyt välttämättä edes halua ymmärtää aloitusviestin tarkoitusperiä, mutta harjoitetaan nyt sananvapautta parin rivin verran ja tartutaan lyhyesti tuohon toimitusjohtaja pohdintaan.

SM-liigaseurat ovat yrityksiä, joiden perimmäisenä pyrkimyksenä on urheilullisen menestyksen ohella pitää talous plussalla. Jonkun toimitusjohtajan syntyperän media-arvo on tässä leikissä häviävän pieni etu verrattuna äijän muihin kykyihin. Jos nyt TPS-kannattajana pitäisi valita seuralle uusi pomo, niin kallistuisin varmasti mieluummin tuiki tuntemattomaan, mutta velmuun Helsinkiläiseen pankinjohtajaan, kuin johonkin turkulaiseen kiekkoikoniin.

Mitä valmentajiin tulee, niin hekin ovat loppujen lopuksi pelinappuloita, jotka sullotaan samaan budjettiin pelaajien kanssa, enkä näe siinä mitään väärää, pahaa taikka "epäeettistä", että he liikkuvat työtilanteen mukaan.

En tiedä mistä muut ovat kotoisin, mutta minun maa voitti kerran jääkiekon maailmanmestaruuden ruotsalaisen valmentajan komennossa ja muuan venäläinen valmentaja on johtanut aikoinaan kaupunkini edustujoukkueen suomen mestaruuteen. Eikä hävetä yhtään.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Kidd
Tapparakin voitti mestaruuden mutta nehän kahvas, Jokeritki voitti mutta ne oliki ostojoukkue. Kärpätki voitti mutta niillä olikin väärät maalintekijät

Edelleen, se POINTTI se POINTTI.

Pääpointtinani ei edelleenkään ollut Kärppien maalintekijät, vaan tuo johtoporras ja vastakkaisasettelu "Kärppien omat pelaajat" versus "johtomiehet".

Viestin lähetti Kidd
Eiköhän ensi kauden mestaristakin löydy jotain vikaa

No sehän nyt on varma juttu, sillä ei kukaan tai mikään ole täydellinen.
 

Icepowerman

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Hifk , HPK; KuPs, Zulimanit ...
Sankarit muuttuvat hetkessä pettureiksi ja toisinpäin. Hyvää yötä ! Vain aika muuttaa sen totuuden
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Pee
Melkein kaikissa muissa seuroissa AINAKIN jompi kumpi, joko tj tai pj, on ollut käytännössä aina sen kaupungin - tai ainakin lähikaupungin - mies, jonka seuraa hän johtaa. Esim. Juhani Tammisen kaltaista pelleä ei tähän kannata mukaan ottaa, koska hän tulee kiertämään vielä monen joukkueen toimitusjohtajan paikat. Ja vaikka tj tai pj ei olisikaan alkuperältään ns. seuran miehiä, niin yleensä viimeistään taustalta löytyy todellinen joukkueen ikoni tms. Toki esim. raha-Bluesissa ei tällaista tilannetta välttämättä ole, mutta se onkin SM-liigan nuorin seura. Kaiken lisäksi Jussi Salonojalla ei taida olla mitään aiempaa tekemistä jääkiekon kanssa ja Christian Ruuttu on vain pelannut HIFK:ssa, ei esimerkiksi ollut valmentaja, kuten Junno Kuopiossa.
Jo pelkästään tässä kappaleessa kerrot suuria jääkiekkotietämyksestäsi. On toki totta että Bluesilla joka on nuori seura ei välttämättä ole mitään Espoolaista identiteettiä. Mutta muistelepas Bluesin edeltäjää Kiekko-Espoota. Sillä taas on melko vahva Espoolainen identiteetti.

Ja tietosi Ruutusta ovat melko ohuet, vaikka mies onkin ollut "vain pelaaja" niin hänellä on toisaalta taas kaupallinen koulutus ja lisäksi häntä on valmentanut useakin huippuvalmentaja.

Laitas poika puku päälle ja lähde juhlimaan Kärppien mestaruutta!
 

Naughty_S

Jäsen
Tämä ketju(navaus) lähentelee turhuudessaan jo kaikkien aikojen ennätystä.

Pikkuisen vaikea ymmärtää ketjun pointtia (haluan henk.koht. tavata sen ihmisen, jolle tulee yllätyksenä, että yritys voi hankkia johtoportaansa työntekijät muualtakin kuin yrityksen kotikunnasta) saati ketjun avaamisen ajankohdan valintaa.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Viestin lähetti Pee
Omassa suosikkiseurassani Jypissäkin kaikki toimitusjohtajat taitavat olla ihan Jyväskylän miehiä, ja mm. nykyinen tj Jukka Seppänen on seurannut pienestä pitäen Jypin otteita.
Taannoin perustettiin JYP Jyväskylä Oy, toimitusjohtajaksi palkattiin Tomi Hassinen. Voitko Pee kertoa hänen jyväskyläläisyydestään jotain?
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Viestin lähetti E3
En tiedä mistä muut ovat kotoisin, mutta minun maa voitti kerran jääkiekon maailmanmestaruuden ruotsalaisen valmentajan komennossa ja muuan venäläinen valmentaja on johtanut aikoinaan kaupunkini edustujoukkueen suomen mestaruuteen. Eikä hävetä yhtään.

Oikeasti hei, fantastista. Tuo teksti laittoi heti silmään tässä ketjussa. En tiedä liittyykö se itse aiheeseen miten paljon, mutta täällä tuntemukset ovat täysin samanlaiset.

Itse lukeudun siihen joukkoon JYP-faneista, jotka vilpittömästi suo mestaruuden Kärpille. Tässä asiassa on mukava olla erilainen. Onnea vielä kerran Kärpille.
 

Mick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
JYP-fanien katkeruus se vaan tuntuu jatkuvan. Siellä ei taideta ikinä päästä yli Tonin ostosta ja viime kevään puolivälieristä. No minä avaan seuraavan mestaruusjuoman. Skål.
 

RolleX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät ja muut urheilua harjoittavat seurat.
Pee ----> Tarkasta Kärppien "omat" miehet ja kirjoita uudelleen jos nauramatta voit sen tehdä!!!
Kommenttisi löyhkää kilometrien päähän!!!
 

armand

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotiseudun joukkueet
Re: Re: ???

Viestin lähetti Pee
Ainakaan minä en sitä TODELLAKAAN kiellä.

No mikähän se pointti sitten lopultakin oli? Vai oliko se siinä, että Junno on Kärppä-taustastaan huolimatta käynyt ensimmäisen tj-vakanssinsa Kuopiossa?

Jyväskyläläisiä olen aina pitänyt fiksuina ja filmaattisina Suomen ateenalaisina, mutta kyllä ne marginaalipoikkeamat mahtuvat Nykäsen Matin lisäksi näemmä myös sinne Jykylään.
 

Naughty_S

Jäsen
Viestin lähetti Leiska
Itse lukeudun siihen joukkoon JYP-faneista, jotka vilpittömästi suo mestaruuden Kärpille. Tässä asiassa on mukava olla erilainen. Onnea vielä kerran Kärpille.

Viestin lähetti Mick
JYP-fanien katkeruus se vaan tuntuu jatkuvan. Siellä ei taideta ikinä päästä yli Tonin ostosta ja viime kevään puolivälieristä. No minä avaan seuraavan mestaruusjuoman. Skål.

Eiköhän ne ole nämä muutamat (yleisesti tunnetut) katkeroituneet rääppijät, jotka täällä lähinnä Kärppiä vastaan sotivat. Usein muutaman kovaäänisen on helppo pilata edustamansa ryhmän maine suunsoitollaan.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Mick
JYP-fanien katkeruus se vaan tuntuu jatkuvan. Siellä ei taideta ikinä päästä yli Tonin ostosta ja viime kevään puolivälieristä. No minä avaan seuraavan mestaruusjuoman. Skål.

Tässäpä se sitten nähtiin, mihin ketjunavauksen arvelinkin johtavan. Yleistämiseen. Tässä ketjussa ei kovinkaan moni JYPin kannattaja tietääkseni katkeruudesta ole puhunut mitään.
 

pakki71

Jäsen
Suosikkijoukkue
TAPPARA, KooKoo
Jääkiekko on tänäpäivänä viihdeteollisuutta, yritystoimintaa, bisnestä - miksi sitä haluaakaan kutsua. Sellaiset asiat kuin seurauskollisuus, kasvattajaseura, kotikaupunki tai kotiseutu eivät paljon merkitse. "Normaalielämässä" ihmiset vaihtavat työpaikkaa - ihan samalla tavalla pelaajat (ja taustavaikuttajat) vaihtavat seuroja. Monesti se faneja kirpaisee, mutta asialle ei voi mitään. Kyllä mä mielelläni suon mestaruuden sellaiselle joukkueelle, joka ei ole sitä 23 vuoteen voittanut. Ja iloitsen niiden puolesta siitä.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti RolleX
Numero 1. Millä joukkueella on pelaavassa kokoonpanossa yhtä monta OIKEAA oman alueensa kasvattia kuin Kärpissä?

Ei varmasti millään. EDELLEENKÄÄN se ei ollut homman pointtina. Koettakaa nyt tajuta tämä!

Viestin lähetti RolleX
Numero 2. Mielestäni Reijo Ruotsalainen edustaa AITOA Oululaisuutta valmennuksessa!

Niin minustakin enkä puhunutkaan valmennuksesta mitään tällaista. Myös "E3":n kannattaisi muistaa tämä!

Viestin lähetti E3
SM-liigaseurat ovat yrityksiä, joiden perimmäisenä pyrkimyksenä on urheilullisen menestyksen ohella pitää talous plussalla. Jonkun toimitusjohtajan syntyperän media-arvo on tässä leikissä häviävän pieni etu verrattuna äijän muihin kykyihin. Jos nyt TPS-kannattajana pitäisi valita seuralle uusi pomo, niin kallistuisin varmasti mieluummin tuiki tuntemattomaan, mutta velmuun Helsinkiläiseen pankinjohtajaan, kuin johonkin turkulaiseen kiekkoikoniin.

Kyllä kyllä, mutta tässä olikin kyse siitä vastakkaisasettelusta. Kun hirveästi hehkutetaan, kuinka Kärpät on niin ouluainen joukkue, niin kuin ilman muuta onkin, niin ehkä unohdetaan se, että vastapainona johtoporras ei välttämättä ole niin "omavarainen". Jollain toisella seuralla tilanne voi olla taas päinvastoin jne.

Viestin lähetti korkki
Jo pelkästään tässä kappaleessa kerrot suuria jääkiekkotietämyksestäsi. On toki totta että Bluesilla joka on nuori seura ei välttämättä ole mitään Espoolaista identiteettiä. Mutta muistelepas Bluesin edeltäjää Kiekko-Espoota. Sillä taas on melko vahva Espoolainen identiteetti.

Kyllä minä tässä ihan Kiekko-Espoota tarkoitinkin. Sattuu vain olemaan niin, että tästä huolimatta Espoossa on liigan nuorin seura, kun Kiekko-Espoo on perustettu vuonna 1984. Etkö tiennyt tätä? Mitä se kertoo sinun jääkiekkotietämyksestäsi?!

Viestin lähetti korkki
Ja tietosi Ruutusta ovat melko ohuet, vaikka mies onkin ollut "vain pelaaja" niin hänellä on toisaalta taas kaupallinen koulutus ja lisäksi häntä on valmentanut useakin huippuvalmentaja

Ja tämähän liittyy taas... niin mihin?!

Viestin lähetti Siniviiva
Taannoin perustettiin JYP Jyväskylä Oy, toimitusjohtajaksi palkattiin Tomi Hassinen. Voitko Pee kertoa hänen jyväskyläläisyydestään jotain?

Mitäs haluat minun kertovan? Ihan jyväskyläläinehän jätkä tuo alunperin on, ja hänkin kannattanut Jypiä jo pikku pojasta asti. Sen enempää en tiedä, mutta sinäkö et sitten tiennyt tätäkään?

Viestin lähetti Mick
JYP-fanien katkeruus se vaan tuntuu jatkuvan. Siellä ei taideta ikinä päästä yli Tonin ostosta ja viime kevään puolivälieristä.

Itse olen kyllä vihannut Kärppiä - ja ylipäätänsäkin oululaisia - jo ihan divariajoista alkaen.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Viestin lähetti Naughty_S
Tämä ketju(navaus) lähentelee turhuudessaan jo kaikkien aikojen ennätystä.

Pikkuisen vaikea ymmärtää ketjun pointtia (haluan henk.koht. tavata sen ihmisen, jolle tulee yllätyksenä, että yritys voi hankkia johtoportaansa työntekijät muualtakin kuin yrityksen kotikunnasta) saati ketjun avaamisen ajankohdan valintaa.
Minulle ketjun pointti taas on enemmän kuin tuttu; Kärpistä puhutaan ainakin omissa sosiaalisissa ympyröissäni nimenomaan paikallisverta korostaen, mutta totuus kuitenkin on toisenlainen - Kärpät eivät ole niin koti-vetoinen joukkue millaiseen väittämiseen olen itsekin törmännyt. Tämä on Kärppien haluama, luotu brändi joukkueelle. En tietenkään kiellä, etteikö jokainen joukkue pyrkisi samankaltaisen mielikuvan luontiin, mutta harva todellisuudessa löytää ne avainpelaajat omasta kaupungistaan ja usein pelaajan täytyy käydä kasvamassa muualla ennenkuin panos sen ehkä omaakin sydäntä lähinnä olevan joukkueen eteen kantaa myös tulosta.

Tässäkin skenaariossa NHL-tyylinen varausjärjestelmä kotiliigaan sovellettuna voisi tuoda uusia ulottuvuuksia; kukin nimetköön varaamansa löydöt omikseen, olkoon sitten löydetty mistä hyvänsä. Pelaaja kuitenkin usein "jalostetaan" jossain muualla kuin syntymäkaupungissaan tai kasvattajaseurassaan - väheksymättä kuitenkaan näidenkään merkitystä.
 

Betoz

Jäsen
Turha Kärppä-fanien on tästä herneitä heti vetää nenään. Ensimmäisen viestin alussahan tulee selviä faktoja. Lopusta en ole ihan samaa mieltä. Täytyykö tämänlaisen ketjun avaaja leimata heti kateelliseksi ja katkeraksi? Mitä, jos tämä olisi avattu kaksi viikkoa sitten?
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Viestin lähetti Pee
Mitäs haluat minun kertovan? Ihan jyväskyläläinehän jätkä tuo alunperin on, ja hänkin kannattanut Jypiä jo pikku pojasta asti. Sen enempää en tiedä, mutta sinäkö et sitten tiennyt tätäkään?
Kovasti tuntui pestinsä päätyttyä valittelevan kahdella paikkakunnalla asumisen vaivoja, josta voi päätellä, ettei työpaikkakunnalle ole kovinkaan vankkoja siteitä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Pee
Toki esim. raha-Bluesissa ei tällaista tilannetta välttämättä ole, mutta se onkin SM-liigan nuorin seura. Kaiken lisäksi Jussi Salonojalla ei taida olla mitään aiempaa tekemistä jääkiekon kanssa ja Christian Ruuttu on vain pelannut HIFK:ssa, ei esimerkiksi ollut valmentaja, kuten Junno Kuopiossa.


Kun Pee nyt vikinöissään sivusi Bluesiakin niin korjataan sen verran, että kyllä Salonojalla on jääkiekon kanssa ollut paljonkin tekemistä. Mies on itse pelannut espoolaisessa kasvattajaseurassa (en muista missä niistä) ja miesten sarjassa höntsäillyt kakkosessa Grankulla IFK:n riveissä. Joten kyllä Jussi on jääkiekkomiehiä, hyvinkin paljon vahvemmin kuin monen muun liigaseuran "vahvat miehet".
 

RolleX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät ja muut urheilua harjoittavat seurat.
Keskustellaan rakentavasti...se sopii, mutta sitä en vain ymmärrä ketä johtajaa arvon Pee tarkoittaa?

Juha Junno on Haapavedeltä 121 km Oulusta. Seuraavaksi lähin liiga kaupunki on Jyväskylä ja sinne on matkaa tuplat!

Arposen Seppo on Oululainen!

??
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Siniviiva
Kovasti tuntui pestinsä päätyttyä valittelevan kahdella paikkakunnalla asumisen vaivoja, josta voi päätellä, ettei työpaikkakunnalle ole kovinkaan vankkoja siteitä.

Toki Hassinen oli Jypiä johtaessaan kirjoilla samaan aikaan myös Espoossa, mutta se tuskin poistaa sitä tosiasiaa, että hän on Jyväskylästä kotoisin ja seurannut Jypin otteita pikku pojasta saakka? "Kahdella paikkakunnalla asumisen vaivat" tuskin liittyvät tähän asiaan millään tavalla.

Viestin lähetti Juhaht
Kun Pee nyt vikinöissään sivusi Bluesiakin niin korjataan sen verran, että kyllä Salonojalla on jääkiekon kanssa ollut paljonkin tekemistä. Mies on itse pelannut espoolaisessa kasvattajaseurassa (en muista missä niistä) ja miesten sarjassa höntsäillyt kakkosessa Grankulla IFK:n riveissä. Joten kyllä Jussi on jääkiekkomiehiä, hyvinkin paljon vahvemmin kuin monen muun liigaseuran "vahvat miehet".

Pyysin jo tätä anteeksi edellissivulla. Tosin missään vaiheessa en sanonutkaan VARMAKSI, etteikö Salonojalla olisi myös aikaisempaa taustaa jääkiekon parista, koska en sitä tiennyt. Ilmeisesti on pelannut myös Hollannissa.
 

Icepowerman

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Hifk , HPK; KuPs, Zulimanit ...
Tämä joukkue halusi pelata Pohjois-Suomelle kultamitalit. Pojat puhuivat siitä monta kertaa. Tämän joukkueen lämärit lähtivät sydämestä Pohjois-Suomelle, Junno sanoi MTV3:n haastattelussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös