Ja taas tänne tilittämään
Rakkaus on ruma sana.
Milloinkahan sitä oppisi päättämään mitä haluaa? Kun tietää, että tuossa olisi se, mitä haluan, kenen kanssa haluan vanheta yhdessä. Sydän pakahtuu, tekisi mieli huutaa, että kyllä, ota minut omaksesi, älä päästä enää pois.
Ja kuitenkin joku aina alkaa hankaamaan vastaan.
Onko se sitten erilaisuus? Meidän maailmat on aivan totaalisen erilaiset. Perusarvot aikalailla samat - toteutustavat vaan on veistetty eri puista.
Vai johtuuko tämä iästä? Olenko minä sittenkin liian nuori? Vajaa kolme vuotta seurusteltiin, olin 17 kun aloitettiin. Ennen sitä ei minulla kerinnyt olemaan mitään vakavaa suhdetta, ei edes semi-vakavaa "ollaan yhdessä"-juttua. Kun päässä pyöri yhdessä asuessa, että tätäkö tämä sitten on?
Onko parisuhteen arki tällaista? Kuuluuko sen olla tällaista? Voiko olla olemassa jotain parempaa?
Toisaalta haluaisi kokeilla siipiään, mutta joka kerta kun jotain yrittää, romahtaa aina vain alemmas.
Vai onko vain liian vaikeaa päästää irti? Kertyikö meille liikaa yhteisiä muistoja ja kokemuksia? Läheisten ihmisten kuolemat, yksi iso yhteinen suru, kaikki vastoinkäymiset, joista päästiin yhdessä läpi. Tuntuu, kuin pettäisin nuo muistot lopettamalla suhteen tähän ihmiseen kokonaan. Mutta kun ei tätä eipäs-juupas vaihettakaan jaksa.
Minä ainakaan en kestä kuulla muista naisista. Ja silti kysyn. Sitten valvotaan yö, itketään ja valvotaan, itketään ja valvotaan.
Enkä minä itse sen parempi ole, päinvastoin. Flirttaileva luonne, en minä sille voi mitään. Se tulee luonnostaan.
Tiedän, ettei se tunnu toisesta kivalta. Mutta mistä minun pitäisi tietää missä menee raja jos toinen ei ilmaise itseään ja tunteitaan? Jos ei kerro, mikä satuttaa? En minä tahallani ole yrittänyt satuttaa, ajattelemattomuutta se kai on ollut. Tai sitten yritys saada toinen sanomaan edes jotain, asettamaan rajoja.
Tahtoisin vain, että hän voisi olla onnellinen. Pelottaa ja sattuu, kun en tiedä voiko hän onnellisuutta saavuttaa minun kanssa.
Tilannetta ei suinkaan helpota sekään, että minun mielialani vaihtelee jatkuvasti.
Vuodatusta, vuodatusta ja vähän lisää vuodatusta. En sitten tiedä mikä tämän sekavan tekstin tarkoitus on, saipahan purkaa ainakin ajatuksiaan.